Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 08:19   #1021
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat zeggen de formuregels over dubbel-nick bannelingen? Indien voldoende aangetoond dat het inderdaad een dubbel-nick is, onmiddellijk eruit of moet-ie eerst weer een zware fout begaan?...
In principe onmiddellijk eruit.
(en in de praktijk onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, ...)
Enfin, ik hoop dat het patroon duidelijk is.
Oud 9 juli 2010, 09:19   #1022
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
(en in de praktijk onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, ...)
Enfin, ik hoop dat het patroon duidelijk is.
Moet vermoeiend zijn...
Oud 9 juli 2010, 09:19   #1023
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matrixremover Bekijk bericht
Waarom? Gedachten bestaan volgens mij niet uit fysieke deeltjes.
Ze bevinden zich volgens mij in een totaal andere dimensie.
Zucht. Volgens u werkt de moderne fysica ook maar in één dimensie waarschijnlijk? En als gedachten niet bestaan uit deeltjes, dan bestaan ze dus uit "niets", dus het is een "vacuum", wat ik in het geval van vele forumleden wel kan aannemen
Oud 9 juli 2010, 09:27   #1024
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard banneling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
(en in de praktijk onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit, onmiddelijk weer terug, na een tijdje weer eruit,
Beter je niet zo druk te maken en gewoon opletten op wie je reageert en niet al te gretig reageren. Een vreemdeling die vreemde en domme opmerkingen maakt of erg brutaal doet niet antwoorden. Eventueel uit voorzorg op de negeer zetten en niet met elkaar over hem/haar discussiëren. Dus de trollen niet voederen. Dan is voor hen de LOL er snel af.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 09:30   #1025
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is niet omdat het niet meerbaar is met onze huidige instrumenten dat het niet bestaat. Het wordt wel waargenomen door ettelijke mensen, wat een link met bewustzijn impliceert. Op het vlak van de verklaring van bewustzijn zijn we hoogstens nog maar aan wat speculatieve theorieën toegekomen.
We kunnen echter bewustzijn wel meten tegenwoordig. We kunnen perfect zien welk deel van de hersenen geactiveerd wordt wanneer je aan iets specifieks denkt, met iets bezig bent, etc. Dat komt omdat bewustzijn niets anders is dan elektrische prikkels die door je hersenen razen. Dus nogmaals: ik kan best begrijpen dat iemand gelooft dat die prikkels (dat bewustzijn) zorgt voor een (elektro-magnetisch) "aura", dat je die prikkels zelfs kunt doorgeven aan iemand anders, maar de simpele consequentie is dan wel dat zoiets meetbaar moet zijn. Ik begrijp dat u zich daar fel tegen verzet, maar probeer maar eens een sluitende theorie op poten te zetten waarbij u aantoont dat dit niet zo is. Occams mes zal snel uitsluitsel brengen over de mogelijkheid van zo'n theorie...

Citaat:
Zoals ik al zei, er kunnen vormen van energie bestaan die we nog niet kunnen meten, door hun bepaalde eigenschappen (bijvoorbeeld dat ze hoger trillen dan de fysische realiteit)
Euhm, de fysische realiteit gaat van +oneindig tot -oneindig. Als je de fysische realiteit wil ontsnappen, dan moet je terugkeren naar een moment voor de big bang. En nog iets: moest die trilling echt ongelooflijk hoog zijn, dan is de energie van die trilling ook ongelooflijk hoog, maar dat betekent ook dat die trilling overeenkomt met een deeltje met zeer hoge massa. Ik kan me dus niet voorstellen dat we dat niet zouden zien.

Citaat:
Het bestaat wel in onze realiteit, het feit is gewoon dat het huidige wereldbeeld enkel de fysiche realitiet ziet, en niet de fijnere subtielere realiteiten.
Je hebt zelf al ongelooflijk veel keren aangehaald dat we dat aura wel kunnen zien in onze fysische realiteit: "het hangt rond de mens", "je ziet het in de spiegel", "ik heb het al gezien" enz. enz. Het hangt enkel af van de "gevoeligheid" van de mens om dat aura te zien. Spreek jezelf dus niet tegen aub.

PS: alles wat niet realiteit is, dat noemen ze ook wel "fictie"

Citaat:
Met bewustzijn kunnen we het echter wel zien.
Ons bewustzijn is niets anders dan een meetinstrument. Wij meten constant de frequenties en trillingen die de wereld op ons afstuurt. Wat denk je anders dat kleuren zijn? En waarom oh waarom zou een meetinstrument niet die trillingen kunnen zien en ons bewustzijn wel?

Citaat:
En mens is een multidimensionaal wezen dat in verschillende realiteiten bestaat. Na de dood wordt het fysische lichaam afgeworpen, en verschuift het bewustzijn naar de hogere energielichamen.
Typische cyclische benadering van de geschiedenis; alle indo-europese culturen geloofden hier trouwens in. Je mag dat dus gerust geloven, maar wees er wel bewust van dat het hier gaat over een geloof, en niet over "weten".
Oud 9 juli 2010, 11:28   #1026
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
We kunnen echter bewustzijn wel meten tegenwoordig. We kunnen perfect zien welk deel van de hersenen geactiveerd wordt wanneer je aan iets specifieks denkt, met iets bezig bent, etc. Dat komt omdat bewustzijn niets anders is dan elektrische prikkels die door je hersenen razen.
Dat is laatste een dogma van jewelste. Het is niet omdat bepaalde delen van de hersenen geactiveerd worden als je aan iets specifieks denkt, dat daarom bewustzijn uberhaupt zijn oorsprong vindt in de hersenen. Zeker met de "bovennatuurlijke" verschijnselen (die eigenlijk perfect natuurlijk zijn) die aantonen dat dat niet zo is.

Citaat:
Dus nogmaals: ik kan best begrijpen dat iemand gelooft dat die prikkels (dat bewustzijn) zorgt voor een (elektro-magnetisch) "aura", dat je die prikkels zelfs kunt doorgeven aan iemand anders, maar de simpele consequentie is dan wel dat zoiets meetbaar moet zijn. Ik begrijp dat u zich daar fel tegen verzet, maar probeer maar eens een sluitende theorie op poten te zetten waarbij u aantoont dat dit niet zo is. Occams mes zal snel uitsluitsel brengen over de mogelijkheid van zo'n theorie...
Een sluitende theorie daar zijn we nog niet. Hoeveel tijd heeft er niet tussen Newton en Einstein gezeten wat betreft de zwaartekracht. Maar we kunnen wel zaken observeren met ons bewustzijn die aantonen dat het huidge model niet alles kan verklaren.

Citaat:
Euhm, de fysische realiteit gaat van +oneindig tot -oneindig. Als je de fysische realiteit wil ontsnappen, dan moet je terugkeren naar een moment voor de big bang. En nog iets: moest die trilling echt ongelooflijk hoog zijn, dan is de energie van die trilling ook ongelooflijk hoog, maar dat betekent ook dat die trilling overeenkomt met een deeltje met zeer hoge massa. Ik kan me dus niet voorstellen dat we dat niet zouden zien.
Als je het over verschillende dimensies (of trillingen hoe je het ook noemt) hebt, dan kunnen die ook oneindig zijn. Je hebt het hier over een trilling in de fysische realiteit. Er kan ook zoiets bestaan als een trilling dat realiteiten overspant, en niet te maken heeft met de energie-inhoud van de fysische realiteit.

Citaat:
Je hebt zelf al ongelooflijk veel keren aangehaald dat we dat aura wel kunnen zien in onze fysische realiteit: "het hangt rond de mens", "je ziet het in de spiegel", "ik heb het al gezien" enz. enz. Het hangt enkel af van de "gevoeligheid" van de mens om dat aura te zien. Spreek jezelf dus niet tegen aub.
We kunnen het zien in onze fysische realiteit omdat de link ons bewustzijn is omdat we zelf ook in die hogere realiteiten bestaan, echter gedurende de tijd van onze fysicshe incarnatie daar meestal niet bewust van zijn.

Citaat:
Ons bewustzijn is niets anders dan een meetinstrument. Wij meten constant de frequenties en trillingen die de wereld op ons afstuurt. Wat denk je anders dat kleuren zijn? En waarom oh waarom zou een meetinstrument niet die trillingen kunnen zien en ons bewustzijn wel?
Gewoonweg omdat die een grotere range heeft. Ze komt zelf uit de hogere realiteiten.

Citaat:
Typische cyclische benadering van de geschiedenis; alle indo-europese culturen geloofden hier trouwens in. Je mag dat dus gerust geloven, maar wees er wel bewust van dat het hier gaat over een geloof, en niet over "weten".
Het geeft te denken dat zij op de vraagstukken van leven en dood meer inzicht hadden dan onze hoogtechnologische westerse cultuur.

Laatst gewijzigd door exodus : 9 juli 2010 om 11:29.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 11:33   #1027
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zeggen de formuregels over dubbel-nick bannelingen? Indien voldoende aangetoond dat het inderdaad een dubbel-nick is, onmiddellijk eruit of moet-ie eerst weer een zware fout begaan?...
Ik vraag me af waarom die gast nog geen Ip-ban aan zijn been heeft.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 19:31   #1028
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja inderdaad, ik begrijp daar ook niks van!

Ze zijn dom tot redelijk ver heen dus, een beetje zoals de gemiddelde
forumgast hier dus. als je die berichten leest van patrickve, parcifal, illwill, fox, firestone, antoon en ga maar door dan krijg je toch plaatsvervangende schaamte van de kromheid van hun logica en taalgebruik, nu ja gebruik.
Maar ja zullen wel pubertjes zijn, ongeacht hun leeftijd.

Have a nice day.
Antoooon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 19:44   #1029
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoooon Bekijk bericht
Ja inderdaad, ik begrijp daar ook niks van!

forumgast hier dus. als je die berichten leest van patrickve, parcifal, illwill, fox, firestone, antoon en ga maar door dan krijg je toch plaatsvervangende schaamte van de kromheid van hun logica en taalgebruik, nu ja gebruik.

Have a nice day.
allé, moet ge nu wéér uwe "negeer" actualiseren.
Oud 13 juli 2010, 19:48   #1030
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
allé, moet ge nu wéér uwe "negeer" actualiseren.
nee joh, ik heb geleerd zeer slectief te lezen.
Moet wel want ik weet niet wanneer ik er weer uitgeknikkerd wordt.
Maar het blijft opwindend een stelletje idioten bij elkaar te zien, sorry maar zo zie ik het hier wel.

dus ik zit en relax
Oud 13 juli 2010, 20:31   #1031
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Have a nice day.
Stonden er op dubbelnicks geen permaban, Khwajagan?
Oud 13 juli 2010, 20:31   #1032
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tijdelijk IP's
Oud 13 juli 2010, 20:34   #1033
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Stonden er op dubbelnicks geen permaban, Khwajagan?
Blijkbaar niet Maar maak je geen zorgen, ben hier zo weg.
Voor een beetje normaal mens is het hier niet uit te houden.
Oud 13 juli 2010, 20:40   #1034
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat doet me denken aan die grap over een automobilist die alleen maar spookrijders tegenkomt...
Oud 13 juli 2010, 20:52   #1035
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat doet me denken aan die grap over een automobilist die alleen maar spookrijders tegenkomt...
had jij dat ook?
Oud 13 juli 2010, 21:00   #1036
Alboreto

Standaard

Citaat:

Lol
Oud 13 juli 2010, 21:02   #1037
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik maak me geen zorgen hoor, gezien je getrol ben ik er vrij gerust in dat ge binnen de kortste keren terug geband zijt.
Oud 13 juli 2010, 21:18   #1038
Antoooon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen hoor, gezien je getrol ben ik er vrij gerust in dat ge binnen de kortste keren terug geband zijt.
ik ook want je bent gek als je hier te lang wilt blijven
Oud 13 juli 2010, 22:01   #1039
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Have a nice day.
Schelden is natuurlijk wel een teken van volwassenheid.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 22:20   #1040
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je komt toch wel steeds terug.
Is dat de masochist in je ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be