Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 00:16   #141
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Over welke 'connecties' heb je het dan ?
Over de drugs groothandel ? Want dat is nu precies de meest bedrijvige tak in deze straat. En niemand schijnt zich er nog voor te schamen. Het gebeurt gewoon op straat. Op klaarlichte dag.
Ook in de Driekoningenstraat...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 11:50   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mijn buurt hier in Brussel is meerderheid alochtoon, moskee etc. Best gezellige buurt.

Door de crisis gaat 't overal iets slechter: presenteer de rekening aan de speculateurs allerhande die de bankencrisis veroorzaakten.
Maar"allochtonen" zijn een gemakkelijker doel voor jou, hé?
Mensen klasseren en diabolizeren op uiterlijk en verre afkomst, daar bestaat een term voor.
Wat voor zoveel mensen die er tegen hun zin mee te maken krijgen een pest en een verloedering aan het worden is is voor jou "een gezellige buurt". Zo onlangs ook toen ik het over de vreemdelingenkwekerij van Moureau had in Molenbeek...
Hoe komt dat toch? Een appeltje te schillen met de maatschappij?

Laatst gewijzigd door andev : 9 juli 2010 om 11:51.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 11:53   #143
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tir valt best mee.

Berichtgeving hieromtrent is overtrokken.

Zit vaak vol oude bomma's die koffie zitten te zuipen.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 12:05   #144
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een partij die de armoede aanpakt i.p.v. de armen zou al een hele stap vooruit zijn. Niet dat ik reclame wil maken voor de LSP, maar hun slogan van een paar jaar terug was wel r�*�*k.
En hoe zie je dat, een partij "die de armoede aanpakt ipv de armen"? Door ze werk te verschaffen dat er niet is en in het kort niet zal komen? Door zomaar op kosten van de werkende bevolking de armen (binnenstromend uit de verschillende windrichtingen) steeds maar meer geld cadeau te geven onder de vorm van sociale woningen, gratis dit en dat en wat anders enz enz?
Die mensen, velen ervan, zijn gedoemd om wellicht de rest van hun dagen in armoede te blijven leven, alhoewel: wat men hier armoede noemt is voor hen, gezien de situatie waaruit ze komen, misschien een luxe! Daarom dat ze maar blijven binnenstromen ipv weer weg te trekken omdat ze het hier zo slecht hebben, nietwaar?
Zij gaan er een stukje op vooruit, onze maatschappij gaat er op achteruit, zo simpel is dat.
Oud 9 juli 2010, 12:18   #145
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..het ocmw komt amper nog aan andere kerntaken toe dan het behandelen van steunaanvragen lijkt me...het zou inderdaad wel eens boeiend zijn om na te gaan hoeveel hiervan naar allochtonen gaat en dan ook wat besteeds wordt aan eerste generatie( nieuwkomers, asielzoekers, mensen die via huwelijksmigratie komen of gezinsvorming) en de tweede generatie ( de kinderen van deze gezinnen)
Je zou de cijfers kunnen vergelijken met deze van de autochtone bevolking.

Dan kun je bepalen of deze groepen nu bijdragen of juist geld kosten maar ik vrees dat deze onderzoeken "taboe" zijn.
Buiten de kliek multiculpromotors zullen er niet veel mensen twijfelen aan het resultaat dat die cijfers zullen opleveren...
We zullen die dus nooit te zien krijgen, tenzij op hypocriete manier vervormd. Indien we straks alle allochtonen tot "belgen" bombarderen is er geen enkel probleem meer uiteraard. Op papier.
Oud 9 juli 2010, 12:28   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
in den TIR staat momenteel bijna zo'n 1/3 van de winkels leeg ... vanaf de Pierenbergstraat richting Boomsesteenweg vind je misschien nog 10 a 15 autochtone handerlaars op meer dan 600 meter! (10%) vroeger had je op elke hoek bijna een cafe'tje en een 5tal frituren deze zijn bijna allemaal vervangen door pittas en vzw's echt leuk voor de daar nog wonende Kielenaars! Trouwens dat je zegt dat er meer autochtonen op het Kiel wonen dan allochtonen liegt gewoon, anders doe je maar effe de speekproef ik doe ze dagelijks want woon al mijn gehele leven opt kiel. De Abdijstraat was ooit zo'n fiere winkelstraat en de braderij als hoogtepunt daar blijft niets van over iedere normale mens kent de oorzaak en het is niet de huidige crisis hoor
Tja, mensen die er wonen zullen het wel weten.
De hypocrisie van diegenen die de multiculsmurrie blijven verdedigen al steekt die de ogen uit,en daar geen enkel nadeel voor ons land inzien is niet te geloven...
We maken ons en de buurlanden kapot, langzaam maar zeker. En dan zullen ze later hééél verwonderd zijn als er inderdaad ooit eens een nieuwe "hitler" opstaat die die augiasstal gaat aanpakken...
Spijtig genoeg zal het dat zijn of een verpaupering zoals de geschiedenis er in geen eeuwen meer heeft gekend.
Oud 9 juli 2010, 12:29   #147
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uw chronologie klopt niet. Die "minderwaardige" zaken hebben zich daar ook maar kunnen vestigen omdat panden vrijkwamen en prijzen daalden. Ze zijn derhalve een "gevolg", geen "oorzaak".
Kun je nog duidelijker "oorzaak en gevolg" door elkaar halen?
Oud 9 juli 2010, 13:29   #148
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Tir valt best mee.

Berichtgeving hieromtrent is overtrokken.

Zit vaak vol oude bomma's die koffie zitten te zuipen.
je liegt nog steeds 50% leegstand!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 13:44   #149
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Jamaar, waarom denkt u dat er nu zoveel vreemdelingen in West-Europa zitten? Door het kolonialisme en westers imperialistisch denken. De mannen hier dachten dat ze zich zomaar konden bemoeien met andere landen en culturen en hop, ook even een paar mannen meenemen om tijdens de wereldoorlog in het leger te vechten (zoals mijn grootvader) of als gastarbeider (mijn vader) in een fabriek. En Congolezen hebben alle recht om zich in België te komen vestigen, hun land is nota bene nog steeds een kolonie van het westen. Niet meer van een land maar wel van de westerse bedrijfswereld, snapt u? Tja, daardoor krijg je zo van die toestanden die u nu aanklaagt.
Beetje serieus blijven... Zij hebben niemendal "recht" om hier zomaar binnen te vallen omdat er jaren geleden één en ander is gebeurd dat wellicht niet door de beugel kon! Wil men eens de geschiedenis doornemen van die landen die hun gelukzoekers nu naar hier laten overkomen??? Zal ook fraai zijn zeker?
En je Congolozen: zijn een vijftigtal jaren "gekoloniseerd" wat hen een opening op de 20ste eeuw heeft gegeven met onderwijs, wegen, scholen, medische verzorging, minder kans om door de naburige stam in de pan gehakt te worden enz enz en ja, een aantal dingen die niet door de beugel konden.
Nu zijn ze vijftig jaar "onafhankelijk" en waar staan ze nu? Dat ze zich daar een beetje mee bezig houden. Wat een potsierlijke "viering" was me dat, miljoenen door deuren en vensters kippen voor een happy few terwijl een paar honderden meters verder hun bevolking verder in het stof en in de miserie probeerden te overleven. En dat soort volkje heeft het recht om...enz?
Men had al die volkeren beter niet "gekoloniseerd". Dat leefden ze nu nog in toestanden tussen het stenen tijdperk en de middeleeuwen. Zou veel beter zijn geweest zeker?

Laatst gewijzigd door andev : 9 juli 2010 om 13:46.
Oud 9 juli 2010, 13:52   #150
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
je liegt nog steeds 50% leegstand!!
Leegstand overal op recordhoogtes.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 14:02   #151
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Leegstand overal op recordhoogtes.
met het verchil dat de leegstand er reeds was voor de economische crisis...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 15:05   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verow Bekijk bericht
iK zelf woon op kiel, en zoals ik het zie is het eigenlijk best wel op sterven na.
Ik bedoel achter den tir zijn alleen maar allochtonen jongeren.
en ze zoeken vaak problemen . Ze zeggen dat abdijsraat gevaarlijk is , maar ik ga er 10000000keer door , en nog nooit iets , behalve het gewoonlijke natuurlijk.
Dus ja , wat wil je ook , het nu eenmaal zo'n wijk , ik hou wel van zo'n wijken , het hangt er gewoon allemaal vanaf wat voor 'n reputatie dat je hebt ,als die goed is , je bent gerespecteerd , en je hebt veel connecties op elk vlak. ben je welkom op kiel. anders zorg maar dat je niet te veel buiten bent. Ik spreek uit ervaring
Het is onaanvaardbaar dat we in ons eigen land enkel in bepaalde wijken in veiligheid mogen rondlopen omdat vreemd gespuis er de wet stelt. We moeten dat echt niet beginnen "gewoon" vinden dacht ik...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be