Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 16:26   #141
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waaruit maakt u dat op? De N-VA heeft bij mijn weten nog nooit Vlaamse onafhankelijkheid als plan B naar voren geschoven.
hun einddoel is vlaamse onafhankelijkheid.
dus dat zal zeker plan B zijn of anders verloochenen ze hun eigen partijprogramma.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 16:31   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaruit maakt u dat op? De N-VA heeft bij mijn weten nog nooit Vlaamse onafhankelijkheid als plan B naar voren geschoven.
Het is eerder het tegendeel, nooit! Zei Bracke.
Oud 9 juli 2010, 16:35   #143
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is eerder het tegendeel, nooit! Zei Bracke.
en Bracke vertegenwoordigt de hele N-VA?
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 16:35   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hun einddoel is vlaamse onafhankelijkheid.
dus dat zal zeker plan B zijn of anders verloochenen ze hun eigen partijprogramma.
Het einddoel is onafhankelijkheid zeg je. Maar je zegt er niet bij op welke termijn er hier gesproken wordt. Want de N-VA wil Vlaanderen onafhankelijk in een Europa waar de lidstaten het meeste van de souvereiniteit hebben overgedragen aan Europa.

Nooit dus!
Oud 9 juli 2010, 16:36   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de lijsttrekker van de senaat niet voor de N-VA spreekt dan weet ik het niet meer.

Staat hij dan te liegen volgens jou? Wanneer gaat de N-VA dan reageren?
Oud 9 juli 2010, 16:42   #146
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het einddoel is onafhankelijkheid zeg je. Maar je zegt er niet bij op welke termijn er hier gesproken wordt. Want de N-VA wil Vlaanderen onafhankelijk in een Europa waar de lidstaten het meeste van de souvereiniteit hebben overgedragen aan Europa.

Nooit dus!
hopelijk beginnen ze op tijd in te zien dat boedelscheiding de beste oplossing is want achter een confederaal Belgiê mogen ze fluiten.
maar ja, de frankofoontjes kunnen ook uit eigen beweging belziek verlaten en dan is Vlaanderen sowieso onafhankelijk.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 juli 2010 om 16:43.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 16:42   #147
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als de lijsttrekker van de senaat niet voor de N-VA spreekt dan weet ik het niet meer.

Staat hij dan te liegen volgens jou? Wanneer gaat de N-VA dan reageren?
zie vorige post.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 17:04   #148
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hopelijk beginnen ze op tijd in te zien dat boedelscheiding de beste oplossing is want achter een confederaal Belgiê mogen ze fluiten.
maar ja, de frankofoontjes kunnen ook uit eigen beweging belziek verlaten en dan is Vlaanderen sowieso onafhankelijk.
Dat laatste zou best wel eens kunnen, ja. Bijzonder droevig zou dat zijn: de Franstaligen die eerder tot onafhankelijkheid durven overgaan dan de N-VA.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 juli 2010, 17:13   #149
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat laatste zou best wel eens kunnen, ja. Bijzonder droevig zou dat zijn: de Franstaligen die eerder tot onafhankelijkheid durven overgaan dan de N-VA.
de Franstalige partijen hebben al vaak genoeg gezegd dat België niet meer hoeft voor hen indien ze geen geld meer krijgen van Vlaanderen.
dus als de Vlamingen blijven hameren op een staatshervorming die van Belgiê een echte confederale staat maakt (ruime fiscale autonomie en aparte rsz), trekken ze er zelf uit en gaan ze waarschijnlijk naar la france.
Shadowke is offline  
Oud 9 juli 2010, 17:16   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Ja ik weet dat het wat naief overkomt om te geloven in een compromis dat voor de Vlamingen aanvaardbaar is, maar ik hoop dat het kan. Als moest blijken dat de toegevingen alweer veel te groot zouden zijn denk ik dat BDW wel het verstand zal hebben om de handdoek in de ring te gooien, maar nu is het nog te vroeg, en aangezien de partijen niet met mij zijn komen praten moet ik er van uit gaan dat BDW weet wat hij doet.
Beste Leuri, ik zou zo graag je constructieve houding ongeremd delen. Maar... ik volg de Belgische politiek al bijna veertig jaar, en wat ik hierboven van je lees heb ik in die tijd al zo vaak gehoord (en als militant ook zelf gehoopt). En altijd, altijd is het slecht afgelopen. Hoe graag ik nu ook zou willen dat het met Bart De Wever anders zal zijn, toch kan ik maar moeilijk echt vertrouwen hebben.
Oud 9 juli 2010, 17:19   #151
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En zo had Bart Dewever ook de intentie een princiepsakkoord te bereiken tijdens zijn informatieronde. Dat is dus niet gebeurd en in die zin is hij niet gelukt in zijn opdracht. Dat zijn overigens letterlijk zijn woorden toen hij, voordat hij aan zijn ronde begon, poneerde dat zijn informatie pas gelukt zou zijn als hij een princiepsakkoord kon bereiken. En dat is niet het geval. Dus Olijke Bart doet het hier niet beter dan Leterme.
Het enige wat echt van belang is dat Bart De Wever en de NVA het zo kunnen spelen dat de Vlaamse publieke opinie ziet dat er met "België" geen land te bezeilen valt, en dat als de blokkage blijft voortduren dit de schuld is van degene die België coûte que coûte willen behouden.

Dat is werkelijk het enige essentiële.
Oud 9 juli 2010, 17:22   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Beste Leuri, ik zou zo graag je constructieve houding ongeremd delen. Maar... ik volg de Belgische politiek al bijna veertig jaar, en wat ik hierboven van je lees heb ik in die tijd al zo vaak gehoord (en als militant ook zelf gehoopt). En altijd, altijd is het slecht afgelopen. Hoe graag ik nu ook zou willen dat het met Bart De Wever anders zal zijn, toch kan ik maar moeilijk echt vertrouwen hebben.
Ik heb lang geleden nog VMO'ers geweten die er stellig van overtuigd waren dat met het federalisme (in die tijd was dat woord veel viezer dan nu het woord separatisme) alles in orde ging komen voor Vlaanderen.

Werkt goed dat optimisme.
Oud 9 juli 2010, 17:26   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
simpel : pre formateur = formateur met een pree
Pree? na ni overdrijven hé. Da bitsje zakgeld. Pffff
Garry is offline  
Oud 9 juli 2010, 17:26   #154
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Evidemment vertegenwoordigt Bracke de hele NVA.

Maar ik begrijp volledig uw vertwijfeling hoor: Al zijn collega's bij de VRT (en die kunnen het écht weten hoor) dachten dat het de sossen zouden worden...maar bij die partij zou hij geeneens verkozen zijn geweest...u mag vanalles zeggen van Bracke...maar dat ie dom is niet hoor...
Oud 9 juli 2010, 17:57   #155
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor alle werkmensen in dit land (België) :

Dat Di Rupo en zijn partij erop toe zullen zien dat de centen die ze gaan halen om hun begroting in evenwicht te krijgen niet alleen zullen worden gehaald bij de werkende klasse.
U bedoelt dat de hardwerkende Vlaming dit keer zal gespaard worden? Waw, als Elio di Rupo daar voor zorgt stem ik volgende keer voor hem.
fonne is offline  
Oud 9 juli 2010, 18:15   #156
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat u zegt is inderdaad in zekere zin correct. Maar ook Leterme had de intentie om BHV te splitsen.

En zo had Bart Dewever ook de intentie een princiepsakkoord te bereiken tijdens zijn informatieronde. Dat is dus niet gebeurd en in die zin is hij niet gelukt in zijn opdracht. Dat zijn overigens letterlijk zijn woorden toen hij, voordat hij aan zijn ronde begon, poneerde dat zijn informatie pas gelukt zou zijn als hij een princiepsakkoord kon bereiken. En dat is niet het geval. Dus Olijke Bart doet het hier niet beter dan Leterme.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het overleg mislukt is. Neen, Dewever heeft het redelijk goed gedaan en sereen. Maar tot nog toe zonder veel resultaat. Voor zover we weten. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik sluit zeker niet uit dat ze tot een oplossing komen. Dat zou het beste zijn voor iedereen. We zullen zien wat we zullen zien.
Zolang BDW niet in een regering gaat die drie jaar aan een stuk oeverloos bezig is met iets die niet vooruit gaat heeft hij mijn vertrouwen. Als hij echter ooit in zijn hoofd haalt om een minderheidsregering te vormen aan Vlaamse zijde die op geen enkel moment de Vlaamse belangen verdedigt dan mag je hem vergelijken met Leterme en dan zal ik hem ook even hard uitspuwen als Leterme.

Vergeet niet dat we nog maar 3 weken ver zijn, de N-VA heeft in het Kartel veel langer zijn geduld getoont en zal dus nog wel een tijdje constructief trachten mee te werken, voor mij is het nog te vroeg om BDW af te schrijven als een tweede leterme.
leuri is offline  
Oud 9 juli 2010, 18:19   #157
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Preformateur?
Om de paar maand komt er precies iets nieuws uit de bus de laatste jaren.
Het landje draait niet meer.
lomeanor is offline  
Oud 9 juli 2010, 18:23   #158
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettemin zie ik er niet veel verschil tussen. Tenslotte willen ze beide Belgie instand houden toch?
Maar Leterme heeft de Vlaamse belangen niet verdedigt, wat bij de N-VA niet kan, CD&V denkt nog altijd dat ze hun stemmen moeten halen in het zuiden van het land, vandaar ook dat Zuid-West-Vlaanderen de enige streek is waar zo nog een aanvaardbare score halen.

Zoals heel wat Vlamingen wil de N-va op korte termijn België behouden, en zoals heel wat Vlamingen is de N-va Europees gezind, de N-va is niet het Vlaams Belang, bij het Vlaams Belang willen ze sneller gaan, wat ook hun goed recht is, maar dat is niet de manier waarop de N-va het naar voren bracht met de laatste verkiezingen, en het is dus ook niet de manier waarop ze het nu mogen doen.
leuri is offline  
Oud 9 juli 2010, 18:28   #159
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Naam: De Preformatoor.jpg
Bekeken: 133
Grootte: 69,9 KB
Gwylan is offline  
Oud 9 juli 2010, 19:55   #160
jeanlou
Vreemdeling

Standaard

Ik moet toegeven dat hij heel mooie donker haar heeft voor een man (heu... hoe noem je dat ook al ? ) van 60 jaar !

Wat ik niet begrijp, en mij enorm stoort, is het feit dat een "schepsel" dat van eerste generatie in België is, de gelegenheid krijgt om ons te gouverneren !?

Mooie België...komt dat door de "Démocratie" ?

Wat mij betreft zouden ze, tenminste, 5 generaties in België moeten leven.

Mooielijk te geloven, dat de Heilige Fabiola, en de Koning, dergelijk schepsel betrouwd en de kans geven België de sturen en te vertegewoordigen !
jeanlou is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be