Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2010, 10:17   #81
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat, multiculadepten!
In feite is het net andersom: Proficiat, anti-multicullies!

Het is precies door een gebrek aan integratiebeleid dat we nu met deze situatie geconfronteerd zijn.

Alle rechtse partijen dragen hier schuld. Had men naar een links integratiebeleid geluisterd, dan was er geen enkel probleem geweest.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 10:21   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Het is precies door een gebrek aan integratiebeleid dat we nu met deze situatie geconfronteerd zijn.

Alle rechtse partijen dragen hier schuld. Had men naar een links integratiebeleid geluisterd, dan was er geen enkel probleem geweest.
Idd, maar d�*t mocht niet. VEV, UNIZO en VBO zagen dat niet zitten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 18:32   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Geen enkel probleem inderdaad. Hadden enkel de linksen het voor het zeggen dan was het land al failliet en zaten de straten vol met bedelaars die een schoteltje voor zich zetten...
Er is meer dan genoeg geld verspild aan dat "integratiebeleid" voor lieden die niet bereid zijn om zich te integreren, enkel maar om te krijgen en hun wil op te dringen. Dit is ons land, niet dat van iedereen die hier binnenwaait om hier op onze kosten te komen leven met de hulp van links.
Wat zouden zij doen wanneer de centjes op zijn?

Laatst gewijzigd door andev : 10 juli 2010 om 18:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 10:27   #84
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dit is de groep waarmee we te maken hebben.
Natuurlijk zal niet iedere islamiet zo ver gaan om zichzelf een bomgordel te willen aangespen en tot ontploffing te brengen voor het hoger doel.
Maar ze bestaan wel dat soort van fundamentalisten.
Dat zal je vermoed ik niet ontkennen, noch zal je me hieromtent naar bronnen vragen veronderstel ik, daar het bijna dagelijkse kost is dat deze zaken gebeuren.
Uiteraard (en helaas) bestaan er fundi's binnen de Islam, fundi's die zover zijn geraakt dat zij in sommige Moslimlanden de lakens uitdelen, en in andere een enorme maatschappelijke druk leggen om een of andere sharia in te voeren.

Let wel (maar dat wordt pure geopolitiek, geen maatschappij), de "moslimregels" verschillen enorm van land tot land : men kan Marokko onmogelijk vergelijken met pakweg Saoedi-Arabië. Dus is er al een fundamentele denkfout wanneer men "Moslims" als één groot geheel beschouwt.

Bovendien, kijk eens naar het "moslimgeweld": tegen wie is de grote meerderheid van de aanslagen gericht? Juist, tegen andere Moslims!
Waarom? Gewoonweg omdat het om politiek gaat, niet om godsdienst. Kijk eens naar onze eigen "moslimterroristen". Waar zijn die naartoe gegaan? Juist, naar Irak of Afghanistan, zij zijn niet in België gebleven om hier een moslimstaat op te richten...
En worden die dan door de overgrote meerderheid van de Belgische Moslims op handen gedragen? Ik dacht van niet...

Pas op hoor, ik ontken niet dat er tussen de Moslims ultraradicalen zitten, zeker niet. Maar ik geef hen het gewicht die ze verdienen. Zij kunnen de mensen bang maken, ja dat klopt (en Sharia4belgium is er blijkbaar goed in geslaagd), zij kunnen ons zelf pijn doen, ja. Daarom ook dat zij gevaarlijk zijn. Maar onze maatschappij in gevaar brengen? Neen, da's nog andere koek en als zij hierin slagen, zal het zijn omdat wij aan de schrik hebben toegegeven en onze eigen waarde hebben verloochend om hen te bekampen.

Dus ja, Moslimextremisten moet men aanpakken, zeer zeker weten, zoals wij alle vormen van extremisme moeten aanpakken. Maar de rest moet men "met rust laten". En dat is een onwaarschijnlijk moeilijke discussie dat zeker meer verdient dan een paar losse slogans, clichés en

Citaat:
Anderzijds heb ik tot op heden geen enkel lid van een westerse organisatie zoals bvb Blood&Honour dergelijke handelingen weten verrichten ( ik sluit niet uit dat ik er ééntje gemist heb, maar je zal met mij waarschijnlijk akkoord gaan dat er in dit soort van zaken wel een verschil is in de manier waarop de ongelovige westerling en de gelovige moslim handelen).
Dit alles uiteraard met de nuancevermelding dat niet iedere moslim een bomexpert is en dat niet elke westerling een onschuldig lam is.
Een beperkt percentage uit de potentieel grote visvijver is voldoende is om het nodige vuile stootwerk te verichten.
Weet je wat de grootste aanslag in de VS was voor 11/09? Moet er gewag gemaakt worden van het aantal moorden tegen abortusdokters in de VS?
Moeten wij eventjes herinneren aan de brandstichting van Ludwigshafen (om het eens over échte Neonazis te hebben).

Helaas bestaan zo'n zaken ook bij Westerse extremistische groeperingen... Maar niemand beweert dat Neonazis onze maatschappij richting Duistland in 1939 kan terugsturen, hé. Of dat de KKK in de VS de burgerrechten van de zwarten terug zal kunnen schroeven.
Oud 14 juli 2010, 11:57   #85
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard (en helaas) bestaan er fundi's binnen de Islam, fundi's die zover zijn geraakt dat zij in sommige Moslimlanden de lakens uitdelen, en in andere een enorme maatschappelijke druk leggen om een of andere sharia in te voeren.

Let wel (maar dat wordt pure geopolitiek, geen maatschappij), de "moslimregels" verschillen enorm van land tot land : men kan Marokko onmogelijk vergelijken met pakweg Saoedi-Arabië. Dus is er al een fundamentele denkfout wanneer men "Moslims" als één groot geheel beschouwt.

Bovendien, kijk eens naar het "moslimgeweld": tegen wie is de grote meerderheid van de aanslagen gericht? Juist, tegen andere Moslims!
Waarom? Gewoonweg omdat het om politiek gaat, niet om godsdienst. Kijk eens naar onze eigen "moslimterroristen". Waar zijn die naartoe gegaan? Juist, naar Irak of Afghanistan, zij zijn niet in België gebleven om hier een moslimstaat op te richten...
En worden die dan door de overgrote meerderheid van de Belgische Moslims op handen gedragen? Ik dacht van niet...

Pas op hoor, ik ontken niet dat er tussen de Moslims ultraradicalen zitten, zeker niet. Maar ik geef hen het gewicht die ze verdienen. Zij kunnen de mensen bang maken, ja dat klopt (en Sharia4belgium is er blijkbaar goed in geslaagd), zij kunnen ons zelf pijn doen, ja. Daarom ook dat zij gevaarlijk zijn. Maar onze maatschappij in gevaar brengen? Neen, da's nog andere koek en als zij hierin slagen, zal het zijn omdat wij aan de schrik hebben toegegeven en onze eigen waarde hebben verloochend om hen te bekampen.

Dus ja, Moslimextremisten moet men aanpakken, zeer zeker weten, zoals wij alle vormen van extremisme moeten aanpakken. Maar de rest moet men "met rust laten". En dat is een onwaarschijnlijk moeilijke discussie dat zeker meer verdient dan een paar losse slogans, clichés en

Weet je wat de grootste aanslag in de VS was voor 11/09? Moet er gewag gemaakt worden van het aantal moorden tegen abortusdokters in de VS?
Moeten wij eventjes herinneren aan de brandstichting van Ludwigshafen (om het eens over échte Neonazis te hebben).

Helaas bestaan zo'n zaken ook bij Westerse extremistische groeperingen... Maar niemand beweert dat Neonazis onze maatschappij richting Duistland in 1939 kan terugsturen, hé. Of dat de KKK in de VS de burgerrechten van de zwarten terug zal kunnen schroeven.

Het is duidelijk dat we een andere inschatting maken over de achterban van beide groeperingen.
Ik blijf denken dat het niet enkel Sharia4belgium is, maar de islam in haar geheel die een bedreiging vormt voor onze vrijheden.
Dat een maatschappij één of andere richting opschuift heeft met een aantal factoren te maken.
2 (belangrijke) van die factoren zijn volgens mij:
-aantallen: (stel dat je niet met een half miljoen moslims, maar met 10 miljoen moslims in België zit) blijft onze maatschappij er hetzelfde uitzien of krijgen we een ander maatschappijmodel?
-motivatie/individu: (een gemotiveerd individu heeft meer impact op maatschappij evolutie dan een niet gemotiveerd individu).
Ik verklaar me nader met behulp van een vb.
Ik heb de indruk dat een beperkt aantal hongerstakers (klein aantal/grote motivatie) op korte tijd veel meer kan bereiken dan gewone Belgen/Vlamingen (grote aantallen/kleine motivatie) die bvb ijveren voor betere huisvesting.

Moslims hebben op vlak van deze factoren redelijk wat mogelijkheden om de maatschappij naar hun hand te zetten.
Hun aantallen zitten zonder meer in de lift zowel door immigratie als door voortplanting.
Qua motivatie grenst de inzet van sommige van hun stoottroepen zoals Sharia4belgium er misschien één genoemd kan worden aan het extreme (zelfopoffering voor het hoger doel is niet uitgesloten)

Het klopt dat ook sommige westers geaarde organisaties zich van geweld en terreur zullen bedienen maar praktisch nooit ten koste van hun eigen leven, hetgeen een aanduiding is van een hemelsbreed verschil in motivatie.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be