![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Andermans voorkeuren deren mij geenszins. Andermans smaak, of het gebrek eraan, evenmin. Maar ik heb er wel een mening over. Dat is, voor zover mij bekend, niet verboden. Zelfs niet in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() De logica van de markt gaat boven de wensen van een cultuur, jouw cultuur moet je respecteren en waarderen, maar dat ga je niet kunnen doen door een andere cultuur proberen ten val te brengen want hiermee werk jij aan de ondergang van jouw eigen cultuur.
Waarom worden de films ondertiteld en niet genasynchroniseerd? Tijd = geld en ondertiteling kost veel minder tijd. En waar blijft de vlaamse muziek? Waar blijft het waarderen van eigen taal en eigen spreektalen? Is deze topic dan eigenlijk bedoeld omdat je voor je eigen cultuur opkomt of omdat je anti-islam geïnspireerd bent? Heb jij hier ergens een topic tegen het amerikanisme en haar impact op de culturen, waarden en normen van Europa? Waar? Laatst gewijzigd door porpo : 10 juli 2010 om 03:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat kan. Ik heb compassie met mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen de forumgebruiker en zijn avatar. Vertel me eens: eindigt uw compassie bij mijn avatar, of spreekt u andere forumgebruikers, die bijvoorbeeld schaars geklede dames als avatar gebruiken, daar ook op aan? Misschien zou u zich beter wat meer focussen op de tekst en wat minder op de prentjes...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 juli 2010 om 07:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een zeer spijtige zaak, doch we zijn hiermee gestart toen alles in het engels moest.
De huidige jeugd gaat hierin veel verder dan wij en de toekomstige jeugd zal nog verder gaan.
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijnheer Raf, Met mijn grapje raakte ik kennelijk bij u een snaar die u liever onaangeroerd ziet. Ik gaf het hier al eerder aan : ik blijk de spanningen en de verzuring bij sommigen in België na de verkiezingsuitslag van vorige maand te onderschatten. Mijn bedoelingen zijn goed, mijnheer Raf. Als het aan mij lag zou u nu allen zorgeloos en welgemutst van het zonnetje genieten, en even gelukkig zijn in het leven als ik : ik wens dat eenieder oprecht toe. Mensen met van haat en nijd vertrokken gelaatstrekken verliezen overigens het grootste deel hunner natuurlijke charme, vindt u ook niet ? Maar terzake. 1. De geaardheid van dat manneke in uw avatar – of van eender wie anders, for that matter – deert mij niet in de minste mate : daarin volgt eenieder wat de natuur hem/haar oplegt, mag ik aannemen. Ik vind het gewoon een totaal smaakloze foto. Ik vind bovendien dat ik dat gerust mag zeggen. 2. Geheel los daarvan ; er zijn inderdaad mensen die het aangenaam vinden om ongekleed rond te lopen, en er zijn er zelfs die anderen daarmee graag provoceren, genre “zie eens wat ik hier durf doen”. Degenen die zich aan de studie der psyche en het menselijk gedrag wijden, weten dat dit wijst op zekere kenmerken der persoonlijkheidsstructuur, maar laat ik u daarmee niet vervelen. Voor mij niet gelaten, in elk geval. Wil echter aanvaarden dat eenieder er een mening mag over hebben, en dat deze misschien niet immer krek dezelfde zal zijn als de uwe. 3. Net zoals dat voor mij en ieder ander het geval is, mag u zelf uiteraard bepalen met wie of wat u compassie of medelijden hebt. U mag zelfs gerust met mij medelijden hebben : daar is geen enkele reden voor of aanleiding toe – wel integendeel - , maar vermits u mij niet persoonlijk kent, kunt u dat niet echt weten, natuurlijk. 4. Voor wat foto’s van schaars geklede heren cq. dames betreft : ik heb daar totaal geen probleem mee, voor zover het goede en smaakvolle foto’s zijn, wat met uw avatar niet het geval is, vind ik. Laat ik u een geheimpje vertellen, mijnheer Raf (maar hou het stil) : ik val zelf op mannen. Méér zelfs : ik draag jurken en fijne lingerie. Evenwel, en vooraleer één en ander u op ideetjes brengt : ik ben totaal geen homo. Ik laat u dit enigma zelf uitwerken ; een absoluut minimum aan fantasie kan daarbij volstaan. 5. Dank voor uw welgemeende raad inzake het zich focussen op tekst eerder dan op foto’s. Mag ik u geruststellen : als de tekst de moeite loont, doe ik dat inderdaad altijd en overal. In het tegengestelde geval wordt mijn aandacht afgeleid naar de prentjes. Tja, zoals u ziet, ik heb nog véél te leren, mijnheer Raf. Voor het overige wens ik u oprecht een zonnige namiddag, en een iets leuker verder leven toe. Van harte, G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u al dan niet smakeloos vindt, interesseert mij niet in het minst. Het staat u overigens geheel vrij om er elders op dit forum een topic over te openen, bij voorkeur in het forumonderdeel Koetjes & Kalfjes, dat zich, naar ik meen, bij uitstek leent voor het keuvelen over trivialiteiten zoals smaak in foto's. Dit topic handelt over Arabische opschriften bij de solden in Brussel. Ik stel voor dat u zich in dit topic dan ook beperkt tot uw eventuele bespiegelingen daaromtrent. U verwijt mij dat ik medelijden voor u koester, mevrouw Gwylan, terwijl daar geen aanleiding voor bestaat, gezien het gegeven dat ik u niet ken? Datzelfde gegeven lijkt u er nochtans niet van te weerhouden amateur-psychologie toe te passen op medeforummers die u evenmin kent. Wat u achteraf verkiest te omschrijven als "een grapje" (hetgeen u overigens met de rest van uw betoog vakkundig onderuit haalt), is helemaal niet grappig. Het be/veroordelen van mensen op basis van uiterlijkheden, is allesbehalve grappig. Het zou door sommigen zelfs als een persoonlijke aanval kunnen gepercipieerd worden. En persoonlijke aanvallen - daar bent u zich ongetwijfeld ten volle van bewust, mevrouw Gwylan - zijn te enenmale niet toegelaten op dit forum. Tot slot, mevrouw Gwylan, offreer ik u mijnerzijds evenzeer de beste en meest hartelijke wensen voor een prettige verderzetting van dit stralende weekeinde. R. PS: for your future information: ik hoef helemaal niet gespannen en/of verzuurd te zijn over de verkiezingsuitslag. Ook daar slaat u de bal compleet mis. Ik laat het verder aan u over om u te bezinnen over implicaties van die ontboezeming. Ik weet haast zeker dat u verstandig genoeg bent om tot de juiste conclusie te komen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 juli 2010 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijnheer Raf, Over twee zaken kan ik het volkomen met u eens zijn : 1. Smaken verschillen ; daar is blijkbaar niet aan te ontkomen 2. Mochten wij dan toch daarover uitgebreid van gedachten willen wisselen, dan zijn er meer geschikte plaatsen om dit te doen dan deze thread, en zelfs dit forum. Waar ik evenwel met u totaal van mening verschil, is dat u kennelijk meent dat ik u wat dan ook verwijt, ja zelfs dat mijn mening omtrent het fotootje van uw avatar als een persoonlijke aanval moet aangevoeld worden, wetend bovendien dat uzelf niet de persoon in dat prentje bent. Indien het volgens u al als een persoonlijke aanval dient gezien te worden dat ik een opinie durf te hebben over een volgens mij smaakloos fotootje van een van elk charisma en kleding ontdaan manneke, dan is het met het basisprincipe der vrije meningsuiting in België nog véél erger gesteld dan ik reeds wist, en zal ik hier erg moeten oppassen met het zo hoffelijk mogelijk verkondigen van mijn eerlijke mening, wil ik binnen de ondoorgrondelijke doch kennelijk uiterst nauwe limieten blijven van wat in uw land – of minstens in uw geest – draaglijk en/of toegelaten is. Het is overigens niet voor het eerst dat ik dit ervaar, maar dat terzijde. Ik wil mij graag bezinnen over de mogelijke gevolgen van elk mijner visies, maar ik moet u in dit geval teleurstellen, mijnheer Raf : gezien het gaat om de eenvoudige vaststelling dat een voor het overige volslagen onbelangrijk fotootje volgens mij smaakloos is, kunnen mijn beide hersencellen echt niet bevroeden wat voor “implicaties” dit voor wie of wat dan ook zou kunnen hebben. Ik vermoed dat hiervoor een mate van verstand vereist is waarover u zegt te beschikken. En tenslotte : mij interesseert de mening en visie van andere mensen wel degelijk, dus ook de uwe. Ik heb namelijk niet de wijsheid in pacht, en vind dat ik nooit moet nalaten te leren van anderen, of dat althans te proberen. Hoe dan ook, als u van oordeel bent dat ik met mijn opinie over één en ander al te weinig binnen de lijntjes loop die u graag uitgestippeld wil zien, en/of als u meent te moeten vaststellen dat ik mijn opinie op al te boertige en/of te onhoffelijke wijze in uw taal onder woorden breng, staat het u vrij daarover verslag uit te brengen bij de bevoegde overheid, zijnde in dit geval de mijnheren die zo vriendelijk waren ons deze electronische discussieruimte ter beschikking te stellen. Maar zelfs zonder mogelijke dergelijke klachten uwerzijds, meen ik deze wisseling van gedachten hiermee te kunnen afsluiten en inderdaad, zoals u het ook zelf wenst, verder van de zon te kunnen gaan genieten (in de hoop dat die bij u allen daarheen even aangenaam schijnt). Met oprecht cordiale groeten, G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 10 juli 2010 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juli 2010 om 14:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik oordeelde klaarblijkelijk enigszins voorbarig toen ik u de bekwaamheid toedichtte om uit eigen beweging tot de juiste conclusie te komen... Sta mij toe om mijn twee hersencellen aan te wenden om u te helpen enig licht te werpen op wat voor u een waar enigma blijkt te zijn. Zoals u allicht zal kunnen vaststellen, maak ik gebruik van wat men in de Nederlandse taal kent als "alinea's". Het is als het ware een soort van onderverdeling van een tekst in afzonderlijke blokken, waarin telkens eenzelfde gedachte behandeld wordt. Het woordje "implicaties" uit mijn bericht hierboven, heeft dan ook betrekking op de boodschap die als één geheel in het post scriptum vermeld werd en waar het - dat zou toch duidelijk moeten zijn - niet ging over het fotootje, dat bij u zo veel afschuw schijnt op te wekken, maar over uw eerdere insinuatie dat mijn initiële reactie zou ingegeven zijn door spanning en verzuring ten gevolge van de meest recente verkiezingen. Dat is - voor alle duidelijkheid - dus niet het geval, aangezien ik niet stemde voor één van de verliezende partijen. In de hoop dat deze bijkomende uiteenzetting voor u voldoende is om de dwaling uwer wegen in te zien, laat ik u verder genieten van deze zwoele zomerdag. R.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weergeven van een naakt lichaam in kunstwerken, is niet ongebruikelijk, beste. Dat geldt evenzeer voor fotografie als voor schilderijen en beeldhouwwerken. Dat u daar een gebrek aan zelfrespect in meent te moeten ontwaren, zegt allicht meer over u dan over het model in kwestie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat je geen greintje zelfrespect door je bloed hebt stromen wanneer je uzelf zo naakt op internet plaatst. Het kan aan mij liggen natuurlijk. Laat die man gerust in zn blote rond lopen, niemand die hem zal tegenhouden.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juli 2010 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De foto die Raf gebruikt is allerminst storend, waarom u daar "zelfrespect" bijsleurt begrijp ik niet zo goed. Moet voor u met menselijk lichaam verborgen blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn welgemeende dank voor uw taaltips, meer in het bijzonder voor uw omstandige uiteenzetting inzake het bestaan en het gebruik van alinea’s. Eén en ander desbetreffend was mij niet helemaal onbekend, maar het is altijd goed om eens te lezen hoe een kenner daar over denkt. U zult mij ongetwijfeld toestaan om u een even vriendelijke en oprechte raad te geven : oordeel niet te voorbarig over andermans bekwaamheden en/of dwalingen, mijnheer Raf. En voor wie het dan toch niet kan laten, is het altijd goed om bedoeld oordeel niet te stoelen op een arbitraire persoonlijke interpretatie der gegevens, maar eerder op de gegevens zelve. Ons aller vriend en forumgenoot Magnificat, evenzeer een autoriteit op het gebied der Nederlandse taal, had mij er reeds eerder op gewezen dat men in het Nederlands niet moet lezen wat er staat, maar een tekst moet interpreteren als wat men denkt cq. wenst dat er staat, en de betekenis van het geschrevene aldus moet begrijpen. Hoe de schrijver van een tekst gezien deze kennelijke taalregel één en ander moet verwoorden om de betekenis die hij/zij zelf voor ogen heeft op accurate wijze aan de lezer over te brengen, werd mij evenwel niet verduidelijkt. Ik vraag dienaangaand om begrip en vergeving : het Nederlands is niet mijn eerste (of zelfs tweede) taal, en hoe ik ook mijn best doe, ik kan slechts gebruik maken van de verstandelijke mogelijkheden die mij zijn gegeven. Derhalve dien ik mij zelfs op dit forum der intellectuelen in het Nederlands te beperken tot het meest eenvoudig gebruik van de woorden in de betekenis die de verklarende woordenboekjes er aan geven. Als ik bijvoorbeeld “sommigen” schrijf, bedoel ik daar “sommigen” mee. Ik “insinueer” daarmee niet “u” of “uw”, want had ik “u” of “uw” bedoeld, dan had ik gewoon “u” of “uw” geschreven, ziet u. Kortom, als ik in mijn post 46 onder andere schrijf “ik blijk de spanningen en de verzuring bij sommigen in België na de verkiezingsuitslag van vorige maand te onderschatten”, dan bedoel ik daar letterlijk niets anders mee dan “ik blijk de spanningen en de verzuring bij sommigen in België na de verkiezingsuitslag van vorige maand te onderschatten”. Ik bedoel noch insinueer daarmee dat u bij die “sommigen” hoort, want ik ken u helemaal niet, en kan daarover derhalve niet oordelen. Als u zich zelf eventueel bij bedoelde “sommigen” wil rekenen, kan noch wil ik u dit beletten, maar uw “interpretatie” dat ik dat geschreven cq. bedoeld zou hebben is onterecht, mijnheer Raf. Wil het mij vergeven dat deze (voor intellectuelen wellicht al te) eenvoudige waarheid gans uw in citaat vermeld relaas onderuit haalt : mij ging het in mijn voorgaande posts in essentie om een naar mijn mening smaakloos fotootje van een manneke zonder kleren aan. U ging het, zo blijkt nu, om één accessoir zinnetje in mijn post 46 waaraan u niet enkel een geheel eigen “interpretatie” geeft, maar er bovendien het hoofdonderwerp mijner geschrijf van maakt. Er is, tot troost, alvast één voordeel aan dergelijke drang tot “interpretatie” en dus algehele vervorming van de betekenis van wat een ander zegt of schrijft : mettertijd begrijp ik alsmaar beter hoe het komt dat de diverse bevolkingsgroepen in België er niet meer in slagen om mekaar te begrijpen en derhalve met mekaar overeen te komen. Maar dat terzijde. Hartelijke groeten, G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Gezien het grote aantal mensen in Brussel dat Arabisch spreekt zie ik hier geen graten in....
Ik zie dagelijks slogans in diverse vreemde talen in het reclamebeeld! So what? Waar sommige lieden zich druk om maken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ze ventileren slechts hun haat en/of fobie. Spijtig dat men ons daar mee lastig valt maar ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg ermee en boete,Europese landtalen vind ik geen probleem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Dat is een zeer bekrompen idee in een steeds kleiner wordende en zich snel vermengende wereld!
|
![]() |
![]() |