Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Viert u 11 Juli?
Uiteraard, zoals elk jaar: thuis. De Leeuw aan de voorgevel, en de cataloog van het Zangfeest op de CD-speler. 6 15,00%
Ja, er is hier in de buurt wel iets te doen. Ik ga even kijken. 7 17,50%
Ja, ik ga naar Brussel, er is daar van alles te doen vandaag. 3 7,50%
Ik vermoed van wel. Ik heb nog geen plannen, maar ik wil wel wat actie. 5 12,50%
Ik vermoed van niet. Ik hou me daar zo niet mee bezig. 15 37,50%
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt. Als ik al iets zou doen, dan toch eerder een sabotage-actie. 4 10,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2010, 23:50   #1
kroa
Lokaal Raadslid

Standaard Prettige feestdag iedereen

Allemaal een prettige Vlaamse feestdag gewenst.
kroa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 05:21   #2
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kroa Bekijk bericht
Allemaal een prettige Vlaamse feestdag gewenst.
dank u.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 05:22   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard 11 juli: prettig feest!

Beste dames en heren,

meisjes en jongens van de Vlaamse Gemeenschap,

bij dezen wens ik u vandaag veel plezier bij het vieren van jullie Feest.

Voor diegenen die nog op zoek zijn naar mogelijkheden tot vertier:

vanavond op de Grote Markt in onze (mijn én jullie) hoofdstad kunnen jullie naar hartenlust met 'het kruim' van de Vlaamse artiesten allemaal liedjes in onze schone moedertaal komen meezingen.

En laten we er voor de lol ook maar een enquête bijdoen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 07:16   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

ONAFHANKELIJKHEID
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 07:45   #5
Albrecht
Banneling

Standaard

Vandaag vieren we dat Vlaanderen en Namen gewonnen hebben tegen Frankrijk en Brabant.

Jeuj....

Laatst gewijzigd door Albrecht : 11 juli 2010 om 07:45.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 07:59   #6
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Vandaag vieren we dat Vlaanderen en Namen gewonnen hebben tegen Frankrijk en Brabant.

Jeuj....
Als geboren Brabander zal ik vandaag vieren met één minuut stilte
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:18   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste dames en heren,

meisjes en jongens van de Vlaamse Gemeenschap,

bij dezen wens ik u vandaag veel plezier bij het vieren van jullie Feest.

Voor diegenen die nog op zoek zijn naar mogelijkheden tot vertier:

vanavond op de Grote Markt in onze (mijn én jullie) hoofdstad kunnen jullie naar hartenlust met 'het kruim' van de Vlaamse artiesten allemaal liedjes in onze schone moedertaal komen meezingen.

En laten we er voor de lol ook maar een enquête bijdoen.
Raar, als België een concert zoals Belgavox of iets anders organiseert noemen ze dat op dit forum Belgicistische propaganda en gespartel.

Waarom regageert men nu niet consequent ?

Zijn er dan geen Vlamingen die het meten met 2 maten en 2 gewichten wat hypocriet vinden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:34   #8
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Alweer een enquête waar ik mijn antwoord niet in vind. Nou ja, "ik vermoed van niet; hou me daar zo niet mee bezig" zou ik eventueel nog kunnen afvinken.

Ik hou niet zo van de Belgische vlag en ga ze niet door een leeuwenvlag vervangen: als het nu nog een konijntje was! Het is ook wat met die vlaggen: één van de trucjes om ons het antidemocratische "Verdrag" van Lissabon in de maag te splitsen en drie referenda naar de prullenmand te verwijzen was, de vermelding van de Europese vlag uit de EU-grondwet te schrappen. Die lappen stof zijn goed om de aandacht van het volk met onbelangrijke prullen af te leiden van waar het establishment mee bezig is. Idem dito voor nationale feestdagen.

Ik ga nooit naar massa-evenementen. Maar het is wel een ideale dag om verlof te krijgen: in de warmste maand. 21 juli trouwens ook. En dit jaar hebben er meer mensen op 11 juli vrij dan op 21. Toch wel het vieren waard misschien!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 juli 2010 om 08:37.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:50   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Raar, als België een concert zoals Belgavox of iets anders organiseert noemen ze dat op dit forum Belgicistische propaganda en gespartel.

Zijn er dan geen Vlamingen die het meten met 2 maten en 2 gewichten wat hypocriet vinden ?
Inderdaad. Van een dubbele moraal zijn ze niet vies.

In ieder geval, maar weinig Leeuwenvlaggen hier in mijn streek. Even weinig als verleden jaar. En op 21 juli zal het wel van hetzelfde zijn. Het bezadigd nationalisme ligt ons blijkbaar het best en schreeuwers moeten we niet zo te zien.

Laatst gewijzigd door system : 11 juli 2010 om 08:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:06   #10
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Mijn leeuw (originele mét klauwen, geërfd van een Waal die in Vlaanderen was komen wonen en nu reeds een tijdje dood is) hangt al enkele maanden uit. Niks speciaals dus
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:18   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Het gaat hier wel om de officiële Vlaamse feestdag. Welke feestdag wordt er gevierd met Belgavox?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:21   #12
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het gaat hier wel om de officiële Vlaamse feestdag. Welke feestdag wordt er gevierd met Belgavox?
Henri bedoelt (waarschijnlijk?): waarom mag Vlaamse propaganda wel en Belgicistische propaganda niet. Beiden zijn nationalistische propaganda

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:22   #13
EddyBal

Standaard

Citaat:
Elke dag dat België langer bestaat is reden tot feesten he, als de Belgisch Nationalisten zien dat het einde nadert
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 11 juli 2010, 09:28   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Henri bedoelt (waarschijnlijk?): waarom mag Vlaamse propaganda wel en Belgicistische propaganda niet. Beiden zijn nationalistische propaganda
Een 11-juliviering is geen nationalistische propaganda op zich, maar een officiële viering. Die moet je met andere woorden niet gaan vergelijken met een zuiver politiek georiënteerd propagandamiddel als Belgavox - dat tot nu uitsluitend georganiseerd werd aan de vooravond van verkiezingen - maar met de officiële 21-juliviering voor de Belgische nationale feestdag.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:34   #15
Anna List
Banneling

Standaard

happy 11th of july !!!

beest hangt uit

straks hier of daar concertje en een pintje meepakken

lekker zorgeloos genieten, t leven is al zo kort.

ps Djimi, k heb dus ni gestemd, leeuw thuis uithangen en dan in t park gaan vieren was er niet bij

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 juli 2010 om 09:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:42   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een 11-juliviering is geen nationalistische propaganda op zich, maar een officiële viering. Die moet je met andere woorden niet gaan vergelijken met een zuiver politiek georiënteerd propagandamiddel als Belgavox - dat tot nu uitsluitend georganiseerd werd aan de vooravond van verkiezingen - maar met de officiële 21-juliviering voor de Belgische nationale feestdag.
Je bent me voor, om dit in de verf te zetten:

de andere initiatieven zijn duidelijk propaganda, telkens in de aanloop van verkiezingen edm.

Geen haar op geen hoofd van een rechtschapen Vlaming zal de frankofonen hun feest niet gunnen, zelfs de Brusselaars mogen met hun bloemetjes zwaaien ...

En toch:
Ik kan me inbeelden dat voor de défilé van de 21°, het vroeger alleen maar de bedoeling had om iets militairs te tonen bla bla ...
maar ik ben er nu van overtuigd dat dit geëvolueerd is naar iets met een klein verdoken bijklankje, namelijk iets "anti".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:45   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je bent me voor, om dit in de verf te zetten:

de andere initiatieven zijn duidelijk propaganda, telkens in de aanloop van verkiezingen edm.

Geen haar op geen hoofd van een rechtschapen Vlaming zal de frankofonen hun feest niet gunnen, zelfs de Brusselaars mogen met hun bloemetjes zwaaien ...

En toch:
Ik kan me inbeelden dat voor de défilé van de 21°, het vroeger alleen maar de bedoeling had om iets militairs te tonen bla bla ...
maar ik ben er nu van overtuigd dat dit geëvolueerd is naar iets met een klein verdoken bijklankje, namelijk iets "anti".
laat ze maar doen ... met een uitsluitend 'anti' verhaal komen ze er nooit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 10:11   #18
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat ze maar doen ... met een uitsluitend 'anti' verhaal komen ze er nooit.
Tja, maar een positieve boodschap HEBBEN ze nu eenmaal niet. België draait vierkant, en daar kan geen propagandamachine tegen op. In het zuiden is dat natuurlijk makkelijk: die profiteren van de geldstroom die België organiseert, maar elders is de schering maar dun natuurlijk.
Oud 11 juli 2010, 10:12   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dat bedoelde ik inderdaad.

Als het Vlaams is is er geen vuiltje aan de lucht, als het Belgisch is schieten ze allemaal uit hun krammen.

Ik het dat met 2 maten en 2 gewichten meten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 11:01   #20
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Als geboren Brabander zal ik vandaag vieren met één minuut stilte
Nederlands Brabander? Of Antwerpse Brabander? Of Vlaams Brabander? Of Waals Brabander?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be