![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GHB2SNO15
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Peeters vergist zich. De copernicaanse omwenteling is al decaden geleden gepredikt. Maar als hij het tot het standpunt van zijn GEHELE partij wil maken, mij niet gelaten. Laten we eens kijken hoe lijnvast ze zullen zijn en achter Bart zullen gaan staan als die DEZELFDE eisen op tafel legt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters ziet de bui al hangen.
Hij ziet zich met andere woorden al na de volgende Vlaamse verkizingen verplicht om de schilderijen op de muren van zijn Kabinet weg te halen. Ik noem hetgeen Peeters nu doet spartelen. Hij weet heel goed dat hij devolgende keer geen Vlaams eerste minister meer wordt. Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 juli 2010 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() op 11-7 zal enkel de Vlaming vieren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Opvallend weinig reacties hierop
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peeters is weer een boeltje aan het maken van het onderscheid tussen gewesten en gemeenschappen. De term regionalisering klopt in de meeste gevallen immers niet. De gezondheidszorg wil men bijvoorbeeld niet regionionaliseren maar communautariseren. En bon de regionalisering van de spoorwegen zal uiteraard de efficiëntie verhogen. Nadat is gebleken dat de opdeling van de NMBS in drie delen de situatie heeft verslechterd is het uiteraard perfect logisch om dat bedrijf op te delen in 10 delen. Vlaamse spoorwegen, Brusselse spoorwegen!
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 juli 2010 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was te warm gisteren.
En vandaag wordt het ook weer zo'n dag voor wéér iets anders dan het forum. Toch deze reactie: in mijn hoedanigheid van inwoner van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest neem ik nota van wat de heer Peeters daar zo allemaal toegesproken heeft. Ik kan alvast moeilijk beweren dat zijn aankondiging dat hij niet van plan is Brussel los te laten mij niet beroert. Ik zal in de loop van de komende weken mijn standpunt terzake bepalen. Ik zal mij eerst grondig informeren over de aard van de greep die hij nu op Brussel meent te hebben. Immers, wie iets al dan niet wil loslaten, moet datzelfde iets uiteraard eerst wél in de hand houden (denk nu maar even aan de bekende, beroemde, befaamde, ja zelfs beruchte tien vogels). Verder ziet het er naar uit dat de minister-president van Vlaanderen door de bevolking van zijn Gewest al bij al vrij positief wordt gewaardeerd. Dat meen ik te mogen opmaken uit de diverse berichtgeving terzake. Dat is ook zo voor de minister-president van mijn Hoofdstedelijk Gewest (al behoor ik niet tot diegenen die hier zo'n positieve waardering durven uitspreken). Mijn minister-president zal evenwel nog wat moeten wachten vooraleer ook hij - alwéér - een menigte onderdanen nogal officieel mag toespreken. Wat ik wel moet toegeven is dat mijn minister-president en jullie minister-president toch aardig wat overeenkomsten vertonen: ze dragen allebei een bril, spreken allebei graag op eerder zalvende tonen en maken daarbij allebei wel wat fouten tegen het Algemeen Nederlands, menen allebei dat ze het warm water hebben uitgevonden, zien allebei graag hun eigenste zichzelf op die zetel van de minister-president zitten, en moeten allebei een beetje op hun lijn letten (jullie minister-president doet het daarin beter dan de mijne. Hij is dan ook jonger, en misschien iets minder geneigd goede raad in de wind te slaan). Ik wens jullie (en beide minister-presidenten) verder een prettige dag. Zomerse groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer : is het nog wel Nederlands ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen we zonder aarzelen op onze twee oren tegelijk blijven slapen, in de geruststellende wetenschap dat we binnen 10 jaar weer met de goeie ouwe SNCB gaan mogen rondtoeren. Vive l'infarctrusture �* la Belge! "Tuut", zegt de trein, en de statie rijdt vooruit. (West-Vlaamse volkswijsheid)
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 juli 2010 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch, voor iemand wiens moedertaal zeker niet het Nederlands kan zijn geweest, doet die meneer Peeters dat toch vrij redelijk, alle omstandigheden in beschouwing genomen en zo.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |