![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk heeft azert gelijk, als we nu allemaal Frans gaan spreken en ons bekeren tot de Islam zijn alle problemen meteen opgelost!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De islamieten verstaan zich onder elkaar ook niet hoor.
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom, ook de Limburgers hebben hun limburgers ingeruild voor nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn hier Europa en geen Amerika hé. Hoe groot is het bevolkingsaantal Engelstalige in Europa denk je? En moeten dan al die andere landen Engels gaan spreken voor die paar kloefkaffers die te dom zijn om een andere taal te leren. De Spaanssprekenden willen het in het Spaans. De Franstalige in het Frans enz. We zijn hier in Europa, en voor zover we een meerderheid zouden moeten respecteren zou het, met een Benelux als grondlegger van een verenigd Europa, nog eerder het Nederlands toe komen dan eender welke andere taal. Gij denkt, omdat het Engels de Maritieme taal is en die van het Vliegwezen, dat het dan maar normaal zou zijn dat we allemaal Engels te leren krijgen op school. Wel ik kan je zeggen dat dat zeker niet het geval is. In het Vliegwezen alsook in de Maritieme wereld mag je zowel Engels dan de Landstaal gebruiken in uw radiocommunicatie, en wanneer je als piloot boven Frankrijk vliegt en je wil de verkeerstoren op roepen van een vliegveld, is het zelfs aan te raden dit in het Frans te doen en eventueel, NA dat er contact is geweest, verder te gaan in het Engels. In het Engels oproepen is vragen om moeilijkheden, want negen op tien gebaren ze van kromme haas. En met dat soort chauvinisten zoek jij een algemeen Engelssprekend Europa uit te bouwen? Ik wens je veel succes. Laatst gewijzigd door Garry : 11 juli 2010 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Europa behoort het Frans tot de absulute top. Ik ben het dus volmondig met U eens voor één keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct, en dat is schering en inslag. Idem boven Frankrijk is het raadzaam uw oproep in het Frans te doel. Meestal gebaren ze zich toch van kromme haas wanneer je het in het Engels zou doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#335 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus in de toekomst zal het nutteloos tijdsverdrijf worden om een tweede taal, zolang dit geen Engels is, te leren. Alleen tolken hebben er baat bij als iedereen zijn eigen taal blijft brabbelen bij internationale gelegenheden. En ja, de fransen zijn nog altijd gefrustreerd dat het frans niet de internationale taal is geworden. Persoonlijk vind ik het Engels ook een veel gemakkelijkere en rijkere taal dan het Frans (het Engels heeft 10 keer zoveel woorden als het Frans).
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eerder geneigd om te zeggen dat iedereen binnen Europa, die een bepaalde positie wil bekleden zoals , bedrijfsleiders, artsen en om het even welke soortgelijke, mensen die met anderstalige moeten handelen of belangrijke contacten onderhouden, min. 3 �* 4talig moeten zijn om het diploma daartoe te behalen. Kunnen of willen ze dat dan niet in Engeland of in Frankrijk, dan is dat hun probleem. Dan laten ze de hogere functies maar bekleden door mensen van hier die dat dan WEL kunnen en willen. En dat is zelfs helemaal niet zo hoog gegrepen als je weet dat bv een gewone stewardess dat ook moet kunnen. Als ze dat niet kunnen zijn ze ook niet capabel voor dergelijke functie. En wat dat nutteloos zijn om eender welke andere taal buiten het Engels te leren, is helemaal niet juist. Wanneer jij mij bv. in Rome aanspreekt in het Engels zonder ook maar het minste geringste moeite te doen om u in de landstaal duidelijk te maken, en je vraagt mij dan ergens de weg naar toe, ga je gans Italië gezien hebben alvorens je op je bestemming arriveert. Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2010 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tolk is niet capabel als hij niet de talen machtig is, waartussen hij moet vertalen. Dat is nogal logisch. Maar een wetenschapper is wel capabel als hij enkel het Engels machtig is.
Komt daarbij dat innovatie door wetenschappers zal teweeggebracht worden (en niet door tolken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN