![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie ze al zagen: met faciliteiten voor de inwoners .. bla bla ... ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zag ik daar ook niet in.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geel zwarte voor de Vlamingen Voor de faciliteiten Zwarte wagen met een wit rode nummerplaa en een geel randje
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en voor het Keuninklijk Palais de Laeken: de kleuren van de grootste gemeenschap. Op demokratische basis dus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hou eens op met je onnozele fixatie over dat stom nummerplaat. ![]() ![]() Mijn mening erover: het is erg dat een corrupte, platvloerse, incompetente, ouwe zak van een Schouppe zo kan of zou beslissen over de toekomst van het Belgische nummerplaat. Hij moet met zijn inferieure handen daar vanaf blijven! Joëlle en Laurette hebben overschot van gelijk dat ze tegen Schouppe's walgelijke en idiote voorstel ingaan. Dit mag nooit doorkomen! -De huidige Belgische nummerplaat heeft unieke kleuren: wit en rood passen heel goed bij elkaar, nergens anders zie je dit en zo zijn onze landgenoten waar ook ter wereld direct te herkennen. Een connotatie met die mooie kleurencombinatie kan gelegd worden met het edele Croix Rouge en met Zwitserland. -Het stomme voorstel van Schouppe is een geelzwart combinatie. Wat een degoutante combinatie! Geel en zwart passen niet, en het komt agressief en marginaal over. Ik heb last om steeds die gecombineerde kleuren te moeten aanschouwen, en vind dus de Nederlandse en Franse nummerplaten gruwelijk. -Nog iets: de geelzwart combinatie is toevallig of niet ook de kleurensymbool van Vlaanderen, dus ik kan mij goed voorstellen dat verschillende Brusselaars en Walen dit voorstel helemaal niet welgezind zijn, net zoals diverse Vlamingen geen vrede zouden kunnen nemen indien het voorstel zou zijn: rode letters op gele achtergrond. Eigenlijk is het voorstel van Schouppe pure provocatie op dat vlak. (Het geel op de nummerplaten is lelijk: geel-zwart of geel-rood, beiden zijn lelijk. Geel is het kleur van de haat.) Een andere reden en waarschijnlijk de voornaamste reden van zijn voorstel is om nog meer het geld uit de beurzen van de mensen te kloppen omdat deze kleurencombinatie makkelijker herkenbaar is. Zo zie je maar hoe onetisch die graaiende Schouppe in elkaar zit. De Belgen mogen blij zijn daar vanaf te zijn, en het werd meer dan tijd!
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is jouw richtlijn over mijn fixatie dat de B. regering niet werkt? Omdat daar niet één dossier is, waar Vlamingen en frankofonen eenzelfde visie over hebben. Mag ik die fixatie nog een tijdje aanhouden, in het raam van de politieke vrijheid, of weet u ook hier wat best is voor mij ? Citaat:
Roi Albert de Bibber de Laeken heeft een grote vergissing begaan door toe te staan dat dat kieken opgenomen werd in de federale regering. Citaat:
Ik wist dat natuurlijk niet, maar dat komt omdat ik hen niet zo goed versta als ze mijn boerentaal blaffen, met hun hoogstaande cultureel gevormde mond, lippen en orgaan. (stemorgaan bedoel ik, voor alle duidelijkheid) Citaat:
De tienjaarlijkse Jan Hoetprijs of zoiets (maar dan toch bij voorkeur een Franstalige artiest). Citaat:
Ik dacht dat de onderliggende studie gebaseerd was op verkeersveiligheid. Citaat:
Ik dacht dat de wijziging er moest komen na een afspraak onder de ministers van mobiliteit van alle EU-landen ... en ook dat de overgang naar de nieuwe nummerplaat gespreid ging worden over een periode, zodat niemand zijn splinternieuwe, pas verworven wit-rode nummerplaat zonder nog maar één schrammetje, reeds moest weggooien.
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() ideaal compromis
B wordt compleet confederaal, en de Walen krijgen hun rood-witte nummerplaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het federaliseren van de nummerplaten, naar Amerikaans voorbeeld, is dan wel de logika zelf, zeker als het dan nog onder een Europese norm gebeurd. Alle Vlaamse nummerplaten met ne leeuw, en alle Waalse nummerplaten met een kieken, moet allemaal kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heel Europa laten zien dat dit land niet te bezeilen valt door 1 regering ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Vraagje : is het naar Europees recht niet mogelijk je auto in een ander Europees land te immatriculeren ?
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Zoja, dan is het opgelost :
Franstaligen immatriculeren zich in Frankrijk, Nederlandstaligen in NL. Ieder een kleurencombinatie waarmee hij zich kan vereenzelvigen. ![]() (Zij het ietsjepietsje bleker voor de Duitstaligen, maar bon. En in elk geval zijn we van de Dutroux-kleuren af.)
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zelfs zeeschepen die onder Luxemburgse vlag varen terwijl daar geen zee te bekennen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik heb in een boekje al gelezen dat geel staat voor 'genialiteit' (die kan omslaan in 'waanzin', dat stond er wel bij). Volgens een ander boekje is geel de kleur van de leven-brengende energie (de zon, weet je wel).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |