![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik ook.
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op zijn minst overtreffen we de massabetogingen van jouw partij...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, een kolossale verkiezingsoverwinning is voor jou nog steeds niet genoeg. De reden is eenvoudig: jij wilt het gewoon niet gezegd hebben.
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook ironisch: verenigingen vinden geen vrijwilligers voor hun werking. Maar dat is allemaal nog meer af van het topic, dan de stelling dat wij geen cultuur meer kennen van grote politieke (politieke) manifestaties. Koningskwestie, schoolkwestie, Leuven Vlaams, de Vlaamse marsen op Brussel, de anti-rakettenbetoging en de Witte mars (als ge die politiek wilt noemen; allez, één van de Vlaamse ouders heeft het toch geprobeerd in de politiek)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ironie is dat de vakbonden anno 2010 veel beweging hebben maar geen parlementair verlengstuk daar waar de vlaams-nationalisten veel politieke verlengstukken hebben maar geen beweging. Dat is uiteraard wat ongenuanceerd. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 juli 2010 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb in mijn leven honderden, weliswaar zakelijke, deals afgesloten en ik kan je verzekeren dat dictaten, zoals jij voorstelt, niet werken. Als je van de eerste dag al je desiterata op tafel legt en zegt " en dit is het nu" wel dan garandeer ik je dat je mislukt. Nu Bartje heeft veel geleerd uit de verkeerdelijke aanpak van Leterme en ik heb de indruk dat hij het hij het gans anders aanpakt. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Window of opportunity: laten we zeggen ER ZAL IETS veranderanden, daar is iedereen mee akkoord.
EN het DOEL moet zijn: zorgen dat Belgie terug werkbaar wordt, daar is iedereen ook mee eens Maar gezien je een Tango hebt met VL en W en VL een 'schisma partij aangesteld heeft' en W een 'B unie partij' aangesteld heeft, en de waalse Veto recht, moet je dus echt niet verwachten dat er iets zal deblokkeren op basis van de Vlaamse radikale eis. De compromis zal een procedure zijn die zal zorgen dat problemen inderdaad dynamischer kunnen aangepakt worden. EN die procedure hoe ze eruit zal zien, schiet mij fanatsie tekort gezien ik te weinig de gevoeligheden en de krachten van de diverse instellingen ken, maar bvb voorstel Eyskens is volgens mij een werkbaar voorstel , omdat het loopt langs krachtlijnen waar de meeste partijen akkoord mee kunnen gaan. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De blackberry cultuur heeft zo het nadeel dat je naar oneliners gaat communiceren, en dat die oneliners vatbaar zijn voor interpretatie |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zolang we niet HARD achter de Vlaamse eisen staan, denken ze in het zuiden "dat het maar om te lachen is". Veranderen NU!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zit maar van uw gat te maken dat betogingen van vakbonden wel degelijk ook politiek zijn. Terwijl ik dat helemaal niet betwist. Ge denkt nog maar dat ge iets gelezen hebt, en ge slaat al op hol gelijk een geschrokken boerenknol. Wat ik beweerde is het volgende: betogingen van vakbonden bestaan veel te veel uit mensen met vrijstellingen en syndicale verloven. En uw homo-betogingen zijn gelijk gay-parades: showtime. Wel akkoord: de homo-gemeenschap is op gebied van manifestaties wel degelijk slagvaardig. Voorlopig blijft het dus mijn mening: de cultuur van vroeger van grote politieke massa-betogingen, hebben wij niet meer. Wij zijn murw geslagen door brood en spelen. In massa naar de voetbal, naar Rock Werchter, naar de zee en naar de Gentse Fieste.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt ervan, als je geen kieslijst in de volkstaal wil indienen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |