Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 10:15   #341
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gaat daar niet om. Tolk zijn is ook helemaal niet zo gemakkelijk. Het gaat er om, als iemand met een vrij simpele functie vier talen kan leren, moet een wetenschapper of eender wie anders die een universitaire studie aangaat, dat ook kunnen. Als hij zelfs daar niet capabel voor is, wat zal hij dan dat studieniveau aan kunnen.
Dat is niet noodzakelijk zo. Men heeft nu eenmaal mensen die gemakkelijk talen aanleren, doch die veel moeite hebben met wiskunde en dergelijke. Anderzijds heeft men mensen die niet het minste moeite hebben met wiskunde, doch wel met talen. En deze laatste zullen het dan moeten stellen met hun kennis van Engels.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:01   #342
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is niet noodzakelijk zo. Men heeft nu eenmaal mensen die gemakkelijk talen aanleren, doch die veel moeite hebben met wiskunde en dergelijke. Anderzijds heeft men mensen die niet het minste moeite hebben met wiskunde, doch wel met talen. En deze laatste zullen het dan moeten stellen met hun kennis van Engels.
Daar is de gewone burger niet mee gediend. Een arts bv. komt in contact met mensen van alle lagen van de bevolking en dikwijls ook komende van uit het buitenland, vooral in de vakantie periode. Volstaat het dan dat hij goed was in geneeskunde, wanneer hij de klachten van de betrokken patiënt niet verstaat? Of vind ge het normaal dat hij er iemand van het laaggeschoold personeel van de technische diens of schoonmaak moet bij halen om te begrijpen wat de patiënt te zeggen heeft?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:13   #343
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Verdammt, das habe ich ganz vergessen.

Buiten Europa stelt Duits helaas weinig of niets voor.
Zou ik zo niet durven zeggen. In Joegoslavië , Polen en dergelijke, denk ik dat ge meer mensen zult tegen komen die min of meer Duits verstaan en spreken dan Engels.
Oud 12 juli 2010, 11:18   #344
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou ik zo niet durven zeggen. In Joegoslavië , Polen en dergelijke, denk ik dat ge meer mensen zult tegen komen die min of meer Duits verstaan en spreken dan Engels.
Hetgeen U opnoemt ligt in Europa.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:22   #345
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Chinees zal het nooit worden. Buiten China spreekt er niemand Chinees.
En wat is Chinees? Er zijn vele soorten Chinees in China. Als ge daar moet aan beginnen. Ik denk eerder dat Russisch enorm in optocht is. Plus de USSR vormt samen met Europa één blok. En daar zie ik ze ook nog niet direct allemaal Engels gaan leren, buiten dan enkele woordjes zoals," bullshit en mother focker" en zo. Meestal dan nog zonder ze zelf te verstaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 juli 2010 om 11:25.
Oud 12 juli 2010, 11:23   #346
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is Chinees? Er zijn vele soorten Chinees in China. Als ge daar moet aan beginnen. Ik denk eerder dat Russisch enorm in optocht is. Plus de USSR vormt samen met Europa één blok. En daar zie ik ze ook nog niet direct allemaal Engels gaan leren.
Ik stelde dat in Europa het Frans een sterke positie heeft.
Waar spreekt men in Europa en masse Chinees ?
Oud 12 juli 2010, 11:24   #347
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is Chinees? Er zijn vele soorten Chinees in China. Als ge daar moet aan beginnen. Ik denk eerder dat Russisch enorm in optocht is. Plus de USSR vormt samen met Europa één blok. En daar zie ik ze ook nog niet direct allemaal Engels gaan leren.
De USSR? En Boudewijn is nog altijd koning der Belgen en Martens eerste minister, zeker?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:26   #348
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stelde dat in Europa het Frans een sterke positie heeft.
Waar spreekt men in Europa en masse Chinees ?
In Antwerpen, in het Chinees kwartier.
Oud 12 juli 2010, 11:29   #349
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Antwerpen, in het Chinees kwartier.
Jawadde
Oud 12 juli 2010, 11:29   #350
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De USSR? En Boudewijn is nog altijd koning der Belgen en Martens eerste minister, zeker?
Zwartgeeltje, ge verstaat wat ik bedoel hé. Ik weet ook wel dat ge de dag van vandaag niet meer kunt spreken van ussr MAAR ALS IK AL DIE LANDEN APART MOET GAAN OPNOEMEN, ben ik nog wel een tijdje zoet zeker?
Oud 12 juli 2010, 11:30   #351
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawadde
Oud 12 juli 2010, 11:39   #352
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is de gewone burger niet mee gediend. Een arts bv. komt in contact met mensen van alle lagen van de bevolking en dikwijls ook komende van uit het buitenland, vooral in de vakantie periode. Volstaat het dan dat hij goed was in geneeskunde, wanneer hij de klachten van de betrokken patiënt niet verstaat? Of vind ge het normaal dat hij er iemand van het laaggeschoold personeel van de technische diens of schoonmaak moet bij halen om te begrijpen wat de patiënt te zeggen heeft?
Als ik naar het buitenland ga, kan ik zien dat ik daar de taal van de arts (en van gans de geneeskundige meute spreek, schoonmaakpersoneel inbegrepen). Zo simpel is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:57   #353
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander van het lailaidienees.
Alle kleine kinderen over de hele wereld praten dit, tot wij hen onze taal opleggen.
Oud 12 juli 2010, 15:47   #354
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook het GROTE struikelblok van Europa hé. Zal altijd een taalprobleem blijven zoals ook België daaromtrent uit elkaar spat, Spanje daaromtrent uit elkaar spat. Europa is dit in het kwadraat. Veel succes met uw Engels.

Ik ben eerder geneigd om te zeggen dat iedereen binnen Europa, die een bepaalde positie wil bekleden zoals , bedrijfsleiders, artsen en om het even welke soortgelijke, mensen die met anderstalige moeten handelen of belangrijke contacten onderhouden, min. 3 �* 4talig moeten zijn om het diploma daartoe te behalen. Kunnen of willen ze dat dan niet in Engeland of in Frankrijk, dan is dat hun probleem. Dan laten ze de hogere functies maar bekleden door mensen van hier die dat dan WEL kunnen en willen. En dat is zelfs helemaal niet zo hoog gegrepen als je weet dat bv een gewone stewardess dat ook moet kunnen. Als ze dat niet kunnen zijn ze ook niet capabel voor dergelijke functie.

En wat dat nutteloos zijn om eender welke andere taal buiten het Engels te leren, is helemaal niet juist. Wanneer jij mij bv. in Rome aanspreekt in het Engels zonder ook maar het minste geringste moeite te doen om u in de landstaal duidelijk te maken, en je vraagt mij dan ergens de weg naar toe, ga je gans Italië gezien hebben alvorens je op je bestemming arriveert.
Dus volgens u moet ge eerst de taal van een land leren voordat ge erheen trekt? Dus als ge op vakantie gaat naar Turkije moet ge eerst Turks leren?

Ik ben nochtans al 2 keer naar Italië geweest zonder dat ik een woord Italiaans ken. En ik heb geen scheve gezichten gekregen omdat ik ze niet in het Italiaans aansprak. Als we al van toeristen gaan verlangen dat ze de taal van het gastland moeten spreken, jawadde. Pech voor de mensen die een reisje naar China plannen, die mogen eerst nog eens een cursus van 3 jaar volgen.
Oud 12 juli 2010, 15:58   #355
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gaat daar niet om. Tolk zijn is ook helemaal niet zo gemakkelijk. Het gaat er om, als iemand met een vrij simpele functie vier talen kan leren, moet een wetenschapper of eender wie anders die een universitaire studie aangaat, dat ook kunnen. Als hij zelfs daar niet capabel voor is, wat zal hij dan dat studieniveau aan kunnen.
Ik heb universitaire studies gedaan en ik ken maar 3 talen, waarvan er nog één compleet overbodig is; namelijk het Frans, als ge in Leuven studeert maakt het niks uit dat ge geen letter Frans kent. Als ge geen Engels kent daarentegen dan ziet het er hopeloos uit aangezien, vooral in de mastervakken, minstens 1/3 van de vakken in het Engels gedoceerd worden met Engelstalige cursussen. Nu, de wetenschappelijke wereld heeft gelukkig wel door dat het veel beter is dat er slechts 1 taal wordt gebruikt voor internationale publicaties en conferenties. Een wetenschapper die alle talen spreekt behalve Engels staat er veel slechter voor dan een wetenschapper die alleen Engels kent. Talen leren gaat enkel nog zijn nut hebben indien ge moet communiceren met de lagere lagen uit een bevolkingsgroep, daarom dat een arst of een journalist die in het buitenland werkt wel beter zoveel mogelijk talen spreekt. Voor de rest is het verloren tijd. Waarom Chinees gaan leren als de Chinezen zelf Engels aan het leren zijn?
Oud 12 juli 2010, 19:36   #356
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb universitaire studies gedaan en ik ken maar 3 talen, waarvan er nog één compleet overbodig is; namelijk het Frans, als ge in Leuven studeert maakt het niks uit dat ge geen letter Frans kent. Als ge geen Engels kent daarentegen dan ziet het er hopeloos uit aangezien, vooral in de mastervakken, minstens 1/3 van de vakken in het Engels gedoceerd worden met Engelstalige cursussen. Nu, de wetenschappelijke wereld heeft gelukkig wel door dat het veel beter is dat er slechts 1 taal wordt gebruikt voor internationale publicaties en conferenties. Een wetenschapper die alle talen spreekt behalve Engels staat er veel slechter voor dan een wetenschapper die alleen Engels kent. Talen leren gaat enkel nog zijn nut hebben indien ge moet communiceren met de lagere lagen uit een bevolkingsgroep, daarom dat een arst of een journalist die in het buitenland werkt wel beter zoveel mogelijk talen spreekt. Voor de rest is het verloren tijd. Waarom Chinees gaan leren als de Chinezen zelf Engels aan het leren zijn?
maar als je later werk zoekt; zou FR heel nuttig kunnen zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:37   #357
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ge op vakantie gaat naar Turkije moet ge eerst Turks leren?
uit hoofde van de beleefdheid, lijkt me dat een goed principe.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:56   #358
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In welke landen zijt gij zo al geweest Azert ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:31   #359
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Lol.

Nu zijt ge aant zwanzen.
Alle toeristen die de taal van het gastland niet spreken zijn onbeleefderiken volgens Azert.

Ik ben al in Denemarken, Spanje, Portugal, Roemenië, Tunesië, Turkije, Duitsland en Italië geweest. Nochtans ken ik geen Deens, Spaans, Portugees, Roemeens, Tunesisch (als dat al bestaat), Turks, Duits of Italiaans. En in de meeste van deze landen verstonden ze allemaal Engels, en ze waren helemaal niet geshoqueerd dat ik hun taal niet sprak, meer nog, ze spreken toeristen aan in het Engels. De taal van het gastland moet ge enkel leren wanneer ge van plan zijt er langer te blijven. Een hele taal leren voor een plaats waar ge maar enkele weken blijft is ook verspilde moeite.

Laatst gewijzigd door Rapture : 12 juli 2010 om 20:32.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 20:33   #360
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
maar als je later werk zoekt; zou FR heel nuttig kunnen zijn.
Enkel als ge voor de federale overheid gaat werken, anders heeft het weinig zin.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be