Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 13:16   #161
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb geen anti-joods discours op dit forum gehouden. En ik zal nooit een anti-joods discours houden. Ik heb wel een anti-Israëlisch discours gehouden. Meer bepaald met betrekking tot de politiek van Israel aangaande een ander getto: het Gaza-getto.
Anti-joods... U noemde de Raad van Vlaanderen, waar ook de jood Marten Rudelsheim in zetelde extreem-rechts.
Vruchteloos probeert ik daar van jou een argument van los te peuteren.

Wanneer je het activisme brandmerkt als extreem-rechts, dan zou het je sieren mocht je dat kunnen staven aan de hand van argumenten.
Marten Rudelsheim, maar ook Nico Gunzburg en Salomon Kok waren prominente joodse flaminganten binnen het activisme.
Het activisme met tal van linkse figuren als Jef Van Extergem, Marcel Minnaert, Herman Van der Reeck, Paul Van Ostaijen, Lode Craeybeckx, Herman Vos, René De Clercq, Roza de Guchtenaere,...

Kortom: waarop baseer jij je om de Raad van Vlaanderen, en het activisme in het algemeen als extreem-rechts te stigmatiseren.

Maar ik vermoed dat ik opnieuw geen antwoord zal krijgen, en dat u de discussie zal ontvluchten. Misschien krijg ik nog een holle slogan rond mijn hoofd geslingerd, maar ik neem aan dat ik niet zal hoeven rekenen op een inhoudelijk argument.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 juli 2010, 13:18   #162
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We kennen die mantra omtrent het onderscheid tussen anti-Israëlisch en anti-joods. Jammer genoeg is dat onderscheid meestal een zeer oppervlakkig laagje vernis.
Dit is een zeer laag bij de grondse aanval, quercus. Bijzonder laag.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 juli 2010, 13:29   #163
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
En Kameraad Stalin werd toen beschouwd als god , dat was toen gebruikelijk in het O.F.
Kameraad Adolf werd ook beschouwd als god, dat was toen gebruikelijk in sommige rechtse middens.
Oud 12 juli 2010, 13:29   #164
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Maar als gij meent dat een zelfstandig Vlaanderen een moderne, open, multiculturele, vrije en gezellige samenleving zal worden met creaturen als bijvoorbeeld een De Winter of Annemans of Alexandra Coolen aan de macht , dan heb ik veel kompassie met je...
Ik meen dat Vlaanderen nu reeds modern, open, multicultureel en gezellig genoeg is om met zekerheid te kunnen stellen dat wanneer het ook eenmaal vrij en zelfstandig is, creaturen als bijvoorbeeld een De Winter of Annemans of Alexandra Coolen er van de macht alleen maar harder gaan mogen dromen dan dat ze dat nu reeds doen.

Ik hoef geen kompassie

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 12 juli 2010, 13:47   #165
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kameraad Adolf werd ook beschouwd als god, dat was toen gebruikelijk in sommige rechtse middens.
Ik geloof niet dat nonkel Dolf nu nog steeds door veel mensen als een god beschouwd wordt , maar er zijn nog altijd mensen die Stalin eren . Vooral in de ex Sovjet - Unie .

Waarschijnlijk is dit voor u onbegrijpelijk , maar u kunt de feiten niet loochenen .
fb718882 is offline  
Oud 12 juli 2010, 13:59   #166
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik meen dat Vlaanderen nu reeds modern, open, multicultureel en gezellig genoeg is om met zekerheid te kunnen stellen dat wanneer het ook eenmaal vrij en zelfstandig is, creaturen als bijvoorbeeld een De Winter of Annemans of Alexandra Coolen er van de macht alleen maar harder gaan mogen dromen dan dat ze dat nu reeds doen.

Ik hoef geen kompassie
Ik hoop dat je gelijk hebt , djimi , maar ik vrees dat je naÏef bent en dat je de haaien van het VB onderschat !
fb718882 is offline  
Oud 12 juli 2010, 14:08   #167
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat nonkel Dolf nu nog steeds door veel mensen als een god beschouwd wordt , maar er zijn nog altijd mensen die Stalin eren . Vooral in de ex Sovjet - Unie .
O maar, in Duitsland, in heel Europa, in het Midden-Oosten de Arabische wereld, zijn er miljoenen die "nonkel Dolf" als een god beschouwen. Ik denk dat er op de wereld anno 2010 meer fans van Hitler dan van Stalin zijn.

Dat is vanzelfsprekend het punt niet: het is niet omdat een psychopathische massamoordenaar door iemand vereerd wordt, dat hij geen psychopathische massamoordenaar zou zijn.
Oud 12 juli 2010, 14:10   #168
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je gelijk hebt , djimi , maar ik vrees dat je naÏef bent en dat je de haaien van het VB onderschat !
Het water waarin we moeten zwemmen is voor die zogenaamde haaien veel te troebel, het heeft de verkeerde temperatuur, en de heersende stromingen helpen de arme beesten ook niet echt goed vooruit.

Een West-Vlaming zal natuurlijk nooit een Kempenaar evenaren als het op de kennis van los zand aankomt, maar de zee hoef je hem toch niet te leren kennen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 12 juli 2010, 14:13   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
djimi heeft gelijk, in een onafhankelijk VL haalt een VB dezelfde scores als uiterst rechts in andere ons omringende landen, niet meer, niet minder.

in elk geval zullen ze geen nationalistishce onvrede meer kunnen kanaliseren.
Anna List is offline  
Oud 12 juli 2010, 14:28   #170
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
djimi heeft gelijk, in een onafhankelijk VL haalt een VB dezelfde scores als uiterst rechts in andere ons omringende landen, niet meer, niet minder.

Nja dan zullen ze nog steeds de EU hebben om op te klagen en afhankelijk van hoe de onafhankelijkheid tot stand is gekomen (o.a Brussel, staatsschuld, etc...) zullen de Franstaligen nog lang dienst kunnen doen als zondebokken voor alles en nog wat.
solidarnosc is offline  
Oud 12 juli 2010, 14:59   #171
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja dan zullen ze nog steeds de EU hebben om op te klagen en afhankelijk van hoe de onafhankelijkheid tot stand is gekomen (o.a Brussel, staatsschuld, etc...) zullen de Franstaligen nog lang dienst kunnen doen als zondebokken voor alles en nog wat.
Niets belet radicaal-links om, zoals de SP in Nederland, de eurokritische stem te kanaliseren.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:16   #172
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Niets belet radicaal-links om, zoals de SP in Nederland, de eurokritische stem te kanaliseren.
Niemand belet ons dat nu ook.
solidarnosc is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:19   #173
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
O maar, in Duitsland, in heel Europa, in het Midden-Oosten de Arabische wereld, zijn er miljoenen die "nonkel Dolf" als een god beschouwen. Ik denk dat er op de wereld anno 2010 meer fans van Hitler dan van Stalin zijn.

Dat is vanzelfsprekend het punt niet: het is niet omdat een psychopathische massamoordenaar door iemand vereerd wordt, dat hij geen psychopathische massamoordenaar zou zijn.
Te lang in de zon zitten is nooit goed , daar moet je echt mee oppassen . Veel drinken is aangewezen . Alleen water wel te verstaan . En zet een bord voor je kop . De tekst mag je zelf bepalen maar je zet er best wel ergens "bel 112" bij .

Met je tweede punt ben ik het voor de volle 100% volledig eens . Mocht ge je over mij misschien zorgen maken , dan kan ik je bij deze geruststellen : ik heb nonkel Dolf nooit als een god aanzien hoor !
fb718882 is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:23   #174
jovad
Vreemdeling

Standaard

Het politicsforum heeft het nog maar eens bewezen: begin met een N-VA-er en je eindigt bij Nonkel Dolf... Hoe we er gekomen zijn, ik weet het niet, ik heb de -ongetwijfeld heel interessante en to-the-point discussie- niet volledig gelezen, maar ze heeft wel bewezen dat Bracke, Bourgeois en De Wever allemaal nazi's en fascisten zijn.
jovad is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:25   #175
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Niemand belet ons dat nu ook.
Het leven kan mooi zijn, nietwaar?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:28   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
Het politicsforum heeft het nog maar eens bewezen: begin met een N-VA-er en je eindigt bij Nonkel Dolf... Hoe we er gekomen zijn, ik weet het niet, ik heb de -ongetwijfeld heel interessante en to-the-point discussie- niet volledig gelezen, maar ze heeft wel bewezen dat Bracke, Bourgeois en De Wever allemaal nazi's en fascisten zijn.
Neen neen, dat niet natuurlijk. U overdrijft. Maar toch. Vele vlaamsnationalistische families zijn besmet door een vrij rechts gedachtengoed. En dit omdat deze families vaak fout zaten tijdens de oorlog. Ook trommeljongen Hugo Schiltz was erdoor besmet in zijn jeugd. Maar de man had op een gegeven ogenblik door dat dit rabiaat nationalisme fout was. En hij heeft zich dan ook voortreffelijk herpakt.

Zo ook met Dewever. We zien hem naast Le Pen staan op een foto. Dat is niet zomaar natuurlijk gezien zijn familiale antecedenten. En dit laatste wordt ook bevestigd door Bruno Dewever, de broer van. Maar verre van mij om nu te zeggen dat Olijke Bart een fascist is. Ik denk er nog niet aan.

Voor de grap zou ik ook een willen te weten komen welke nu de familiale achtergrond is van Broeder Sigfried Bracke. Wie weet wat daar nog allemaal uitkomt. Misschien kan iemand ons inlichten hierover.

Laatst gewijzigd door system : 12 juli 2010 om 15:56.
system is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:29   #177
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Het is niet zozeer het percentage stemmen dat mij zorgen baart . Het is die éne rotte appel in de mand die heel den boel verzeikt . Als haatzaaien en ruzie stoken eenmaal in je genen zit is het heel moeilijk om dat er nog terug uit te krijgen .
fb718882 is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:32   #178
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet zozeer het percentage stemmen dat mij zorgen baart . Het is die éne rotte appel in de mand die heel den boel verzeikt . Als haatzaaien en ruzie stoken eenmaal in je genen zit is het heel moeilijk om dat er nog terug uit te krijgen .
Dat is wel een bijzonder racistische uitspraak, FB. Maar ik geloof niet dat dat het gevolg is van jouw genen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 juli 2010, 15:36   #179
fb718882
Gouverneur

Standaard

[quote=jovad;4865907]Het politicsforum heeft het nog maar eens bewezen: begin met een N-VA-er en je eindigt bij Nonkel Dolf... Hoe we er gekomen zijn, ik weet het niet, ik heb de -ongetwijfeld heel interessante en to-the-point discussie- niet volledig gelezen, maar ze heeft wel bewezen dat Bracke, Bourgeois en De Wever allemaal nazi's en fascisten zijn.[/QUOTE]

Als iemand dat hier echt heeft beweerd , dan heb ik het gemist .

Ik beschouw zeker niet elke vlaamsvoelende als fascist en Bourgeois en Bartje zijn geen fascisten of racisten . Bracke ook niet . Bracke is alleen maar een platte opportunist .
fb718882 is offline  
Oud 12 juli 2010, 17:43   #180
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dit is een zeer laag bij de grondse aanval, quercus. Bijzonder laag.
O ja? Wel, laat dan die pro-Palestijnse en anti-Zionistische filantropen eens op een ernstige wijze kennis nemen van de doelstellingen die Hamas voor zichzelf heeft geformuleerd t.a.v. Israël. Laat ze eens kennis nemen van de inhoud van de schoolboeken die Hamas de kinderen laat gebruiken. Om dan maar te zwijgen over Hezbollah en over het Iraans ayatollah-regime.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be