Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 16:16   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Kunde en wijsheid komen niet voor de jaren, daarom noemt men uw 'bende bejaarde egoïsten' soms wel 'Wijzen'.
In vroeger tijden werden deze geregeld geraadpleegd, nu worden ze op vervroegd pensioen gezet.
De resultaten spreken voor hun eigen.

Een goede opvoeding berust grotendeels op 'discipline'. Waar veel geruzied en lawaai heerst, is er merendeels geen plaats voor gehoorzaamheid.

Meer tucht zorgt ook voor een algemeen betere opvoeding.

In mijne tijd waren er nog school MEESTERS, nu zijn er slechts klastitularissen zonder enig gezag....gewoon zielig.
Vroeger en nu is er een tijd van leren en een tijd van spelen.

En nee, men noemt allaang niet alle bejaarden nog wijzen.
Want veel van de huidige bejaarden en oudere ( boven de 40) zijn helemaal geen wijze. Zij zijn vaak dwazen en hebben vaak zelf geen enkele discipline of respect.
Vaak denken zij dat de wereld aan hun gat hangt omdat ze wat geld bezitten en denken zich alles te kunnen kopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 16:28   #22
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik woon in een kleine gemeente en hier wat verder is een klein vliegveldje dat ik geloof bijna 100 jaar bestaat.
Nu koopt er hier een jaar of 5 geleden ne pipo een huis en het eerste wat hij deed was? Juist ja met een petitie rondgaan dat het vliegveldje moest verdwijnen wegens geluidsoverlast. Tot advertenties in het lokale reclameblad plaatste hij om volk te vinden die zijn petitie zouden willen ondertekenen.
Ze hebben hem hier eens flink uitgelachen meer is er niet van gekomen.
Ik bedoel maar je koopt een huis in de buurt van een vliegveldje en dan ga je ervoor zorgen dat het vliegveldje verdwijnt, komaan waar zijn we mee bezig?
Wie zegt dat er niet eerst de kinderopvang was en dan pas de nieuwe buren gekomen zijn.
Klinkt als Zaventemtoestanden...
Het feit blijft. Je moet kinderen laten spelen. Hier onze straat hebben de buren ook kinderen die de godsganse dag lawaai maken. Maar is dat erg? Liever dat ze buiten spelen, een kleurtje pakken en zich amuseren dan de hele dag voor de tv of computer te zitten.
Ik heb trouwens meer last van de verkeersdrukte langs onze straat dan spelende kinderen.
Mensen die zo'n rechtzaken aanspannen zijn asociale personen en verdienen de isoleercel, dan zijn ze alleen en gelukkig.
Oud 12 juli 2010, 16:30   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Kunde en wijsheid komen niet voor de jaren, daarom noemt men uw 'bende bejaarde egoïsten' soms wel 'Wijzen'.
In vroeger tijden werden deze geregeld geraadpleegd, nu worden ze op vervroegd pensioen gezet.
De resultaten spreken voor hun eigen.

Een goede opvoeding berust grotendeels op 'discipline'. Waar veel geruzied en lawaai heerst, is er merendeels geen plaats voor gehoorzaamheid.

Meer tucht zorgt ook voor een algemeen betere opvoeding.

In mijne tijd waren er nog school MEESTERS, nu zijn er slechts klastitularissen zonder enig gezag....gewoon zielig.
Sssstt... dit hoort men allemaal niet te zeggen. Kinderen zijn immers heilig, de bron van geluk, deze onschuldige en eerlijke wezentjes zijn onze toekomst. Laat kinderen in Godsnaam kinderen zijn en laat hen onbezorgd ravotten over berg en dal, hand in hand met hun vriendjes en vriendinnetjes.

En iedereen die ook maar de minste opmerking maakt over lawaai, al dan niet terecht, wordt voor altijd en eeuwig gebrandmerkt als zijnde een chagrijnige ouwe bok, die niet meer weet dat hij ook jong geweest is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 16:35   #24
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Klinkt als Zaventemtoestanden...
Geen Zaventemtoestanden. De betrokken buren wonen er al 26 jaar, dus ruim vóór Pimboli.
Oud 12 juli 2010, 16:38   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Sssstt... dit hoort men allemaal niet te zeggen. Kinderen zijn immers heilig, de bron van geluk, deze onschuldige en eerlijke wezentjes zijn onze toekomst. Laat kinderen in Godsnaam kinderen zijn en laat hen onbezorgd ravotten over berg en dal, hand in hand met hun vriendjes en vriendinnetjes.

En iedereen die ook maar de minste opmerking maakt over lawaai, al dan niet terecht, wordt voor altijd en eeuwig gebrandmerkt als zijnde een chagrijnige ouwe bok, die niet meer weet dat hij ook jong geweest is.
Heb je al eens een bende bejaarde fietsers of een bende wielerterroristen voor je deur gehad.
Hier dagelijkse kost als de zon schijnt.
En geloof mij, ik heb liever 150 kinderen die spelen op mij erf, dan 10 fietsers die zitten uit te rusten op mijn bankje voor mijn huis.
Oud 12 juli 2010, 17:07   #26
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb je al eens een bende bejaarde fietsers of een bende wielerterroristen voor je deur gehad.
Die mensen doen mij geen kwaad, hoewel er tussen de wielertoeristen soms wel vuile varkens tussen zitten die hun blikjes gooien waar ze het denken.

Los daarvan, geen probleem daarmee, laat ze gerust rijden. Ik begrijp je probleem niet hoor, je moet je echt wat verdraagzamer opstellen.
Oud 12 juli 2010, 17:10   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Die mensen doen mij geen kwaad, hoewel er tussen de wielertoeristen soms wel vuile varkens tussen zitten die hun blikjes gooien waar ze het denken.

Los daarvan, geen probleem daarmee, laat ze gerust rijden. Ik begrijp je probleem niet hoor, je moet je echt wat verdraagzamer opstellen.
Citaat:
En geloof mij, ik heb liever 150 kinderen die spelen op mij erf, dan 10 fietsers die zitten uit te rusten op mijn bankje voor mijn huis.
Iets niet duidelijk.

En ja er zijn fietsverennigingen die geen toegang meer hebben tot mijn eigendom wegens vervuiling van de omgeving.
Oud 12 juli 2010, 19:22   #28
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijven die toeristen kwetteren van 8 tot 18h00 ?

Dat u als noeste ondernemend mens een hekel hebt aan 'jonge' gepensioneerden kan ik nog verstaan..

De rechtszaak vind ik overdreven, maar 40 kinderen doorlopend in een arbeiderswijkje waar de tuintjes tot in uw living komen en ik een vaste nachtpost job zou hebben ? ...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 05:19   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Blijven die toeristen kwetteren van 8 tot 18h00 ?

Dat u als noeste ondernemend mens een hekel hebt aan 'jonge' gepensioneerden kan ik nog verstaan..

De rechtszaak vind ik overdreven, maar 40 kinderen doorlopend in een arbeiderswijkje waar de tuintjes tot in uw living komen en ik een vaste nachtpost job zou hebben ? ...
In deze periode zijn de eerste er reeds om 7.00u en de laatste verdwijnen vaak pas na 22.00u.

Laatste nog een bende uit Antwerpen, die zelfs een BBQ wilde houden in mijn voortuin.

En nee, ik heb niets tegen jonge gepensioneerden, ik heb iets tegen mensen die denken dat heel de wereld aan hun gat hangt en iedereen maar moet doen wat zij willen.
Oud 13 juli 2010, 12:19   #30
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze periode zijn de eerste er reeds om 7.00u en de laatste verdwijnen vaak pas na 22.00u.

Laatste nog een bende uit Antwerpen, die zelfs een BBQ wilde houden in mijn voortuin.

En nee, ik heb niets tegen jonge gepensioneerden, ik heb iets tegen mensen die denken dat heel de wereld aan hun gat hangt en iedereen maar moet doen wat zij willen.
Hoe groot is die voortuin dan, als je daar een BBQ met een hele groep kunt maken?
Oud 13 juli 2010, 13:38   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ge als middenstander in zo een wijk, een motor of iets anders wil plaatsen dat een vorm van overlast kan geven moet ge een millieuverguning aanvragen.

Strikt genomen zou je zo een kinderopvang aan dezelfde regels moeten onderwerpen. Natuurlijk is dat bij de haren getrokken, aan de andere kant, als ge nen helen dag naar da gejengel moet luisteren kan dat best op uw zenuwen gaan werken.

Moet ge daarvoor direct de krombank aanspreken, ... denk ik niet, praat eens met die mensen en probeer een oplossing te zoeken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 13:50   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Iets gelijkaardigs is een paar jaar geleden in Lauwe gebeurd.En bij het openluchtzwembad van Kortrijk...En daar heeft het gezond verstand tenslotte gezegevierd,en mocht de speeltuin enz...weer functioneren.

Wij volwassenen hebben vrijwel gans Vlaanderen verkaveld,verkocht en ingedeeld.Er zijn vrijwel geen "verwilderde" plekken meer waar kinderen op eigen initiatief "een kamp" mogen bouwen zonder gestoord te worden,of in een oud huis rondhangen of gewoon maar willekeurig aan een vijver zitten vissen en steentjes werpen enz...

Allemaal "te gevaarlijk,of iemands eigendom,enz....."

Dus moeten de "witste" kindjes maar naar een speeltuin onder toezicht,en de "minder witte" kinderen vormen straatbendetjes in de steden...(deze laatsten doen eigenlijk iets veel natuurlijkers dan de "wittekes").Het enige "hoogtepunt" van de grote vakantie is op den duur nog het CM-kamp of de "verplichte" jaarlijkse vakantie aan de costa del kweetniewaar...en dan nog

En nu mag het dus het spelen en lawaaimaken zelfs niet meer op de aangewezen plekken omdat er toevallig wat verkavelingen rond zitten....

nee,een rechter zal dat er uit gooien..
Het bos waar wij 25 jaar geleden het varken in uithingen staat er nog altijd...
Het waren er overigens verschillende die er nog altijd zijn. En een van die bossen was ook toe al een afspreekplek voor homo`s, daar mochten we niet rondhangen van Pa en Ma,

je kan er nog altijd kampen in bouwen, met uwe fiets doorfietsen, met stokken op elkaars kop meppen en uit nen boom vallen. Alleen is dat nu niet meer politiek correct en rammen ze liever op ne playstation, en mogen ze zich zeker niet, vuil maken of pijn doen.

Leve de mietjes-maatschappij !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 14:21   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Verhuizen naar limburg..daar wonen geen brutale arrogante gepensioneerden..
Oud 13 juli 2010, 14:29   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge als middenstander in zo een wijk, een motor of iets anders wil plaatsen dat een vorm van overlast kan geven moet ge een millieuverguning aanvragen.

Strikt genomen zou je zo een kinderopvang aan dezelfde regels moeten onderwerpen. Natuurlijk is dat bij de haren getrokken, aan de andere kant, als ge nen helen dag naar da gejengel moet luisteren kan dat best op uw zenuwen gaan werken.

Moet ge daarvoor direct de krombank aanspreken, ... denk ik niet, praat eens met die mensen en probeer een oplossing te zoeken.
²
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 14:46   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

²

vroeger werd er ook 'gefoetterd' op straatjoeng..maar mensen brachten dit nooit naar de rechtbank en dus ook niet naar de pers..(hln )
Oud 13 juli 2010, 16:59   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hoe groot is die voortuin dan, als je daar een BBQ met een hele groep kunt maken?
Groter dan de gemiddelde tuin in Vlaanderen.
Oud 13 juli 2010, 17:06   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om een kinderopvang te mogen inrichten moet je ook bepaalde vergunningen aanvragen, bepaalde regels naleven, bepaalde zaken inrichten en aankopen en moeten de buren ook tekenen dat ze akkoord zijn, of je mag er geen kinderopvang inrichten. En in de vergunning staat dan nog duidelijk vermeld hoeveel kinderen er aanwezig mogen zijn.

Het ging trouwens om een speelplein ingericht door de gemeente.
Waardoor er bepaalde vereisten wegvallen en de buren minder inspraak hebben. Doch de gemeente moet zorgen dat er geen te grote overlast van lawaai is tussen 06.00u en 22.00u.
Oud 13 juli 2010, 17:06   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Groter dan de gemiddelde tuin in Vlaanderen.
Daar staat geen hekje/muurtje,hoog rond?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 17:12   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger en nu is er een tijd van leren en een tijd van spelen.

En nee, men noemt allaang niet alle bejaarden nog wijzen.
Want veel van de huidige bejaarden en oudere ( boven de 40) zijn helemaal geen wijze. Zij zijn vaak dwazen en hebben vaak zelf geen enkele discipline of respect.
Vaak denken zij dat de wereld aan hun gat hangt omdat ze wat geld bezitten en denken zich alles te kunnen kopen.
²
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 17:17   #40
fabianen
Gouverneur

Standaard

Niemand werkt nog,dopt,brug pensioen,is aan het inbreken want dat wordt toch ook niet gestraft,net zoals iemand voor het leven kreupel slagen,vandalisme plegen,dus verder zitten die maar thuism'n zit maar thuis en het is vakantie,en de kinderen spelen,toch normaal al die lawaai maken en dan beginnen klagen?
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be