![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, men noemt allaang niet alle bejaarden nog wijzen. Want veel van de huidige bejaarden en oudere ( boven de 40) zijn helemaal geen wijze. Zij zijn vaak dwazen en hebben vaak zelf geen enkele discipline of respect. Vaak denken zij dat de wereld aan hun gat hangt omdat ze wat geld bezitten en denken zich alles te kunnen kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit blijft. Je moet kinderen laten spelen. Hier onze straat hebben de buren ook kinderen die de godsganse dag lawaai maken. Maar is dat erg? Liever dat ze buiten spelen, een kleurtje pakken en zich amuseren dan de hele dag voor de tv of computer te zitten. Ik heb trouwens meer last van de verkeersdrukte langs onze straat dan spelende kinderen. Mensen die zo'n rechtzaken aanspannen zijn asociale personen en verdienen de isoleercel, dan zijn ze alleen en gelukkig.
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En iedereen die ook maar de minste opmerking maakt over lawaai, al dan niet terecht, wordt voor altijd en eeuwig gebrandmerkt als zijnde een chagrijnige ouwe bok, die niet meer weet dat hij ook jong geweest is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier dagelijkse kost als de zon schijnt. En geloof mij, ik heb liever 150 kinderen die spelen op mij erf, dan 10 fietsers die zitten uit te rusten op mijn bankje voor mijn huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan, geen probleem daarmee, laat ze gerust rijden. Ik begrijp je probleem niet hoor, je moet je echt wat verdraagzamer opstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ja er zijn fietsverennigingen die geen toegang meer hebben tot mijn eigendom wegens vervuiling van de omgeving. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat u als noeste ondernemend mens een hekel hebt aan 'jonge' gepensioneerden kan ik nog verstaan.. De rechtszaak vind ik overdreven, maar 40 kinderen doorlopend in een arbeiderswijkje waar de tuintjes tot in uw living komen en ik een vaste nachtpost job zou hebben ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatste nog een bende uit Antwerpen, die zelfs een BBQ wilde houden in mijn voortuin. En nee, ik heb niets tegen jonge gepensioneerden, ik heb iets tegen mensen die denken dat heel de wereld aan hun gat hangt en iedereen maar moet doen wat zij willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge als middenstander in zo een wijk, een motor of iets anders wil plaatsen dat een vorm van overlast kan geven moet ge een millieuverguning aanvragen.
Strikt genomen zou je zo een kinderopvang aan dezelfde regels moeten onderwerpen. Natuurlijk is dat bij de haren getrokken, aan de andere kant, als ge nen helen dag naar da gejengel moet luisteren kan dat best op uw zenuwen gaan werken. Moet ge daarvoor direct de krombank aanspreken, ... denk ik niet, praat eens met die mensen en probeer een oplossing te zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren er overigens verschillende die er nog altijd zijn. En een van die bossen was ook toe al een afspreekplek voor homo`s, daar mochten we niet rondhangen van Pa en Ma, ![]() je kan er nog altijd kampen in bouwen, met uwe fiets doorfietsen, met stokken op elkaars kop meppen en uit nen boom vallen. Alleen is dat nu niet meer politiek correct en rammen ze liever op ne playstation, en mogen ze zich zeker niet, vuil maken of pijn doen. Leve de mietjes-maatschappij ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vroeger werd er ook 'gefoetterd' op straatjoeng..maar mensen brachten dit nooit naar de rechtbank en dus ook niet naar de pers..(hln ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging trouwens om een speelplein ingericht door de gemeente. Waardoor er bepaalde vereisten wegvallen en de buren minder inspraak hebben. Doch de gemeente moet zorgen dat er geen te grote overlast van lawaai is tussen 06.00u en 22.00u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Niemand werkt nog,dopt,brug pensioen,is aan het inbreken want dat wordt toch ook niet gestraft,net zoals iemand voor het leven kreupel slagen,vandalisme plegen,dus verder zitten die maar thuism'n zit maar thuis en het is vakantie,en de kinderen spelen,toch normaal al die lawaai maken en dan beginnen klagen?
|
![]() |
![]() |