![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja ze werd dan ook bijna letterlijk vernoemd in de speech.
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 12 juli 2010 om 17:55. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, het regime heeft het onderwijs in het Nederlands verboden, alsook het gebruik van de Nederlandse taal als administratieve taal. Dat is genocide.
Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juli 2010 om 18:00. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Europees Commissaris
|
Pas na het aantreden in 1881 van Karel Buls als burgemeester werden er in Brussel-stad in 1883 weer lagere scholen geopend die in het Nederlands lesgaven. Dit waren de zogenaamde "transmutatieklassen", waarin de eerste twee leerjaren van de lagere school in het Nederlands gegeven werden en pas daarna geleidelijk de overschakeling naar het Frans werd gemaakt. Het voorstel van Buls werd door de gemeenteraad aanvankelijk negatief onthaald, maar werd toch goedgekeurd omdat uit experimenten bleek dat de verwerving van de Nederlandse standaardtaal alvorens met de studie van het Frans te beginnen, uiteindelijk een betere kennis van het Frans opleverde.
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals, ik zou hier eerder de term 'etnocide' gebruiken. Genocide slaat meer op de fysieke vernietiging van een volk, wat hier niet gebeurd is.
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met uitzondering van de Universiteit van Gent, die van Latijn op Frans moest overschakelen, werden alle openbare scholen in Vlaanderen opnieuw gesloten. Openbare scholen die voor een groot deel tijdens de Nederlandse tijd werden geopend en die het onderwijs in eigen taal hadden gedemocratizeerd. Wat voor taal het merendeel van het vrije onderwijs bezigde mag je zelf raden.
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dus dat taalracisme aan den lijve ondervonden. Maar, mijn echtgenote nog veel meer. Het flamingantisme dat ik daar binnengekregen heb, is gelijk het aids-virus: ongeneeslijk. Levenslang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De grootste.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben er extreem flamingant geworden. Ook ongeneeslijk. |
|
|
|
|
|
|
#213 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik leef er vrijwillig. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2010 om 21:11. |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Europees Commissaris
|
Ik geef gewoon feiten weer, weet jij nu echt niet wat er gebeurd is in België voor dat je op deze aardkloot geworpen bent? Ongetwijfeld weet je alleen wat ze je op school hebben geleerd van de Belgische geschiedenis.
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik haalde mijn kennis niet bij het Davidsfonds, dat wel. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2010 om 21:16. |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
*edit* Vlamingen werden wel weerhouden van school te gaan in hun eigen taal, Walen uiteraard niet. Laatst gewijzigd door Snerror : 12 juli 2010 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op zich best goed van Ampe. Zo krijgt die toespraak tenminste wat aandacht in de media.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|