Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2010, 21:15   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Autobelasting betalen of uw wagen kwijt ?

Men heeft natuurlijk een punt, iedereen moet zijn taksen betalen of anders de wagen opzij zetten.
Maar de manier waarop men heden ten dage bezig is om de taksen te innen, via grootschalige wegcontroles door douane en politie en weet ik veel wie allemaal is ongezien in dit land.
En ja uiteindelijk hebben ze een punt hé. Maar dat men de keuze heeft om onmiddellijk te betalen of 4 dagen later uw wagen via de beslag rechter verbeurd te zien verklaard te worden lijkt me nogal diep gevallen tegenwoordig. Dit is jagen op geld. En ergens heb ik zo een gevoel van “ is Franco nu in België of een nazaat van Mussolini ? “ Je weet wel, met de wet in de hand gaan de strijdkrachten door gans het land ?
Het gaat dus van kwaad naar erger. Niet dat men zijn taks niet moet betalen daar niet van…maar als de politie nu ook al de burgers begint na te zitten in burgerlijke financiële zaken?
Oud 13 juli 2010, 21:18   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen andere mogelijkheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 22:38   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie geen andere mogelijkheid.
Tja, civiele zaken en ordehandhavers?
Vandaag een patrouille op pad voor de auto met een laptop gekoppeld aan kruislings gekoppelde databestanden voor openstaande schulden.
Morgen een patrouille aan de voordeur met dezelfde laptop en mobile betaalterminal voor misschien huisvuil belastingen of zo...op straffe van direct eventjes ontvangen meneer of uw huis is verbeurd?

't is maar hoe je het wenst he? Uiteindelijk is het toch één pot nat op die manier.
Oud 13 juli 2010, 22:55   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja, civiele zaken en ordehandhavers?
Vandaag een patrouille op pad voor de auto met een laptop gekoppeld aan kruislings gekoppelde databestanden voor openstaande schulden.
Morgen een patrouille aan de voordeur met dezelfde laptop en mobile betaalterminal voor misschien huisvuil belastingen of zo...op straffe van direct eventjes ontvangen meneer of uw huis is verbeurd?

't is maar hoe je het wenst he? Uiteindelijk is het toch één pot nat op die manier.
Denkt ge niet dat men weet als je uw huisvuilbelasting niet betaalt en daar niets aan doet?
Maar eigenlijk hebt ge gelijk.
Het is ook eenvoudig na te gaan wie zijn verkeersbelasting niet betaalt en daar direct op te reageren.
Anderzijds zijn die controles wel nuttig om valse nummerplaten te ontdekken, rijbewijzen en automobielinspectie te controleren enz..
Oud 13 juli 2010, 23:03   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt ge niet dat men weet als je uw huisvuilbelasting niet betaalt en daar niets aan doet?
Maar eigenlijk hebt ge gelijk.
Het is ook eenvoudig na te gaan wie zijn verkeersbelasting niet betaalt en daar direct op te reageren.
Anderzijds zijn die controles wel nuttig om valse nummerplaten te ontdekken, rijbewijzen en automobielinspectie te controleren enz..
Moet dat altijd via de strijdkrachten?
Ik bedoel maar, dat zijn civiele zaken en ook de auto inspectie is een privé databestand die ze ook al gekoppeld hebben en "misbruiken" om niet minnelijke schikkingen of vermaningen te geven maar puur om zoveel mogelijk geld uit te slaan.
Politie, rechtbank en privé civiele zaken mengen kan geen goed recept geven.
Dat is dictatoriaal.

Trouwens het is een dubbel gevoel, probeer als burger maar eens burgerlijke zaken zoals openstaande schulden te gaan innen via politie of correctioneel.
Het zal niet pakken...vreemd genoeg omgekeerd weer wel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juli 2010 om 23:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 23:13   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel maar, dat zijn civiele zaken en ook de auto inspectie is een privé databestand die ze ook al gekoppeld hebben en "misbruiken" om niet minnelijke schikkingen of vermaningen te geven maar puur om zoveel mogelijk geld uit te slaan.
Dat is dictatoriaal.

Trouwens het is een dubbel gevoel, probeer als burger maar eens burgerlijke zaken zoals openstaande schulden te gaan innen via politie of correctioneel.
Douane zie ik toch niet direct als een strijdkracht en hun werk is niet altijd ongevaarlijk. Een beetje bescherming kan nooit kwaad.
Oud 13 juli 2010, 23:21   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wel moesten ze dat principe nu wat meer toepassen, bvb in geval van verzekering niet betalen, fraude, diefstal , zie ik al een pak processen verdwijen bij de rechtbank
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 16:51   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel moesten ze dat principe nu wat meer toepassen, bvb in geval van verzekering niet betalen, fraude, diefstal , zie ik al een pak processen verdwijen bij de rechtbank
Tja daar zeg je natuurlijk zo wat.
Er zijn enorm veel veroordelingen met boetes en bijkomende kosten per veroordeling voor het steunfonds voor slachtoffers. Zo erg veel zelfs dat ze hun geld niet kwijt geraken.
Toch zitten ze constant zonder geld allemaal?
Oud 14 juli 2010, 16:53   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Douane zie ik toch niet direct als een strijdkracht en hun werk is niet altijd ongevaarlijk. Een beetje bescherming kan nooit kwaad.
Tja natuurlijk ja.
Een inbeslagname is zo gepiept.
De zwarte markt weet er ook alles van...zowel van waar ze het kwijt zijn geraakt als hoe ze er aan zijn geraakt.
Oud 14 juli 2010, 17:29   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja natuurlijk ja.
Een inbeslagname is zo gepiept.
De zwarte markt weet er ook alles van...zowel van waar ze het kwijt zijn geraakt als hoe ze er aan zijn geraakt.
Ze kunnen ook gewoon betalen.
Oud 14 juli 2010, 18:14   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook gewoon betalen.
Ze kunnen dat ook deftig regelen.
Niet zoals een marginaal die bij zijn buur het kot komt kapotslaan voor een geleend tasje suiker ooit.
Oud 14 juli 2010, 18:56   #12
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen dat ook deftig regelen.
Niet zoals een marginaal die bij zijn buur het kot komt kapotslaan voor een geleend tasje suiker ooit.
Welke deftige regeling had je in gedachten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:02   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dictatoriaal.

²
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 20:37   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet snap van die controles.

Als ik mijn autotax niet betaal, ook niet na de herinnering, dan verwacht ik eigenlijk eerlijk gezegd na drie maanden een gerechtsdeurwaarder aan de deur.

Als het gaat om mensen die hun nummerplaat opgegeven hebben als verloren/gestolen en hebben laten schrappen, dan toch doorrijden met die plaat, dat is natuurlijk wel iets anders.
Die kan men alleen maar vangen op de straat.

(ik vind hetzelfde voor verzekeringen: als je je verzekering niet tijdig betaalt, na enige herinnering, dan moet volgens mij het maar wettelijk geregeld worden dat het ministerie van nummerplaten ingelicht wordt.
En bij gebrek aan een nieuwe verzekeringsmaatschappij die zich aanmeldt voor die nummerplaat, moet dat ministerie maar de lokale politie verwittigen ...
natuurlijk, als je stiekum van auto verandert, en dit niet meldt om een verhoging van de premie te vermijden ...
dat kan men alleen vangen op de straat).

Maar één ding is voor mij wel duidelijk: de staat moet de foefelaars niet gedogen. Foefelaars moeten zo rap als tellen gepakt worden en een mooie rekening gepresenteerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 21:31   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet snap van die controles.

Als ik mijn autotax niet betaal, ook niet na de herinnering, dan verwacht ik eigenlijk eerlijk gezegd na drie maanden een gerechtsdeurwaarder aan de deur.

Als het gaat om mensen die hun nummerplaat opgegeven hebben als verloren/gestolen en hebben laten schrappen, dan toch doorrijden met die plaat, dat is natuurlijk wel iets anders.
Die kan men alleen maar vangen op de straat.

(ik vind hetzelfde voor verzekeringen: als je je verzekering niet tijdig betaalt, na enige herinnering, dan moet volgens mij het maar wettelijk geregeld worden dat het ministerie van nummerplaten ingelicht wordt.
En bij gebrek aan een nieuwe verzekeringsmaatschappij die zich aanmeldt voor die nummerplaat, moet dat ministerie maar de lokale politie verwittigen ...
natuurlijk, als je stiekum van auto verandert, en dit niet meldt om een verhoging van de premie te vermijden ...
dat kan men alleen vangen op de straat).

Maar één ding is voor mij wel duidelijk: de staat moet de foefelaars niet gedogen. Foefelaars moeten zo rap als tellen gepakt worden en een mooie rekening gepresenteerd.
Ik ben daar mee akkoord, echter het mag allemaal op een manier gebeuren dat zakelijk verantwoord is.

Net zoals de fiscus geld te goed heeft van veel mensen heeft iedere handelaar geld te goed van zijn cliënten. Trouwens ook dikwijls van de fiscus.
Het zou nogal in de krant komen te staan mocht iedere handelaar gaan ontvangen op de manier zoals de fiscus omgaat met verkeersbelasting. heden ten dage. Nu betalen of verbeurd !

Niet dat ze geen punt hebben, ze hebben immers recht op hun ferm overdreven gangstertaks...wet is immers wet.
Maar de manier waarop degradeert hun naar het diepste punt van alle schaamte voorbij.
Oud 14 juli 2010, 21:35   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke deftige regeling had je in gedachten?
Een deftige regeling gaat via briefwisseling. 30 dagen respijt en eventueel een minnelijke schikking van boete te verhogen met intresten.
Dan eventueel een deurwaarder en als dat allemaal niet mag helpen een tijdelijk verbod op autorijden?
Gentlemen agreement.
Oud 14 juli 2010, 23:53   #17
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een deftige regeling gaat via briefwisseling. 30 dagen respijt en eventueel een minnelijke schikking van boete te verhogen met intresten.
Dan eventueel een deurwaarder en als dat allemaal niet mag helpen een tijdelijk verbod op autorijden?
Gentlemen agreement.
Voor de eerste dingen nog akkoord maar een tijdelijk rijverbod? Waarom dat maar zo laat invoeren? Lijkt mij logischer dat rijverbod na 14 dagen in te voeren en zo de rest van de procedure af te wachten

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 00:04   #18
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
is ze ooit wel geweest onder Napoleon; samen met haar zustercorps "la gendarmerie". beiden zogenaamde elitecorpsen die zelfs in de frontlinie vochten in de grote oorlogen wanneer daar nood aan was naast reguliere militaire eenheden.

beiden in den belgique gedemobiliseerd, weg uit de strijdkrachten . Rijkswacht kapot gemaakt en douane nog overlevend maar verwaarloosd....

het resultaat daarvan kunt ge elke dag ondervinden...

anderzijds zet een grote mond op tegen de nieuwe politie (altijd uw vriend , begin er maar eens aan etc ) en tegen een "oude" douanier met de old school mentaliteit ... ge zult snel weten wat het verschil is.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 juli 2010 om 00:10.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:03   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gentlemen agreement.
Kijk dat werkt met brave mensen zoals u en ik, ... maar er zijn er daar nog andere out there ook.

De meeste die een brief krijgen van een of ander ministerie om te betalen, brengen dat zo snel mogelijk in orde.

Diegene die geen zin hebben of geen geld betalen dat gewoon niet. Dus na een aanmaning of 2 mag er best tot in beslag name overgegaan worden.

En bij niet in orde zijn van de verzekering mag er direct in beslag genomen worden. wat mij betreft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 07:09   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amaai, dus als je je autobelasting niet betaald reageert men daar niet op via aanmaningen en dies meer ?

Sturen ze niet beter gewoon ne rappel en bij wantetaling kunnen ze een deurwaarder sturen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be