![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spoel uw mond met 'bleek'water.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juli 2010 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie nooit want die werkt met onveranderlijke dogma's. Die waren, zijn en zullen altijd belachelijk blijven. Zou jij niet lachen met een volwassene die nog in Sinterklaas of de Kerstman gelooft? Laatst gewijzigd door Cdude : 13 juli 2010 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is godsdienst nu persé achterlijk.... Uit de exacte wetenschap heb ik ooit eens opgevangen dat bepaalde delen van onze hersenen ons gevoelig maken voor 'geloof/godsdienst'... dat het eigenlijk iets eigen aan menselijkheid is. Wat gegoogle zal U vast wat verder brengen... Bepaalde Westerse wetten zijn gebaseerd op religieuze teksten... De misbruiken mbt godsdienst wegen natuurlijk niet op tov de positieve zaken... ![]() Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 13 juli 2010 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Met de huidige wetenschapp kennis?
Ja [/quote]Uit de exacte wetenschap heb ik ooit eens opgevangen dat bepaalde delen van onze hersenen ons gevoelig maken voor 'geloof/godsdienst'... dat het eigenlijk iets eigen aan menselijkheid is.[/quote]Klopt, heeft te maken met het feit dat wij ons een tijd kunnen inbeelden dat we er niet meer zijn : verbeelding. Citaat:
Stel je voor dat de "gewone man" kon lezen. Citaat:
De verloren tijd die je besteed aan idiote rituelen? Slachtingen in naam van? Geld verduisterd van de gelovigen waarmee orgies en vreetpartijen werden mee gefinancieerd? Laatst gewijzigd door Cdude : 13 juli 2010 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Uit de exacte wetenschap heb ik ooit eens opgevangen dat bepaalde delen van onze hersenen ons gevoelig maken voor 'geloof/godsdienst'...
dat het eigenlijk iets eigen aan menselijkheid is.[/quote]Klopt, heeft te maken met het feit dat wij ons een tijd kunnen inbeelden dat we er niet meer zijn : verbeelding. Religie was toen nog maatschappelijk relevant (lees : goedgelovige mensen onder de knoet houden) en de eerste boeken waren nu eenmaal religieuze werken. Stel je voor dat de "gewone man" kon lezen. Welke positieve zaken? De verloren tijd die je besteed aan idiote rituelen? Slachtingen in naam van? Geld verduisterd van de gelovigen waarmee orgies en vreetpartijen werden mee gefinancieerd?[/quote] Dat laatste moest zijn: De positieve zaken mbt godsdienst wegen natuurlijk niet op tov de negatieve zaken... ![]() ![]() ![]() ![]() ( 't is al laat hé) |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere wetten stammen ook nog van Napoleon, ik zie geen enkele reden om een goede wet te veranderen gewoon omdat hij oud is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu opnieuw, wat een zever is dit van "het is toch een minderheid", mompel je dit ook wanneer morgen kranten melden dat in iedere aandachtswijk zwarte vrouwen bijna onder de bus geduwt worden? Of is dit dan racisme, ongeacht of het om een indivudu of terugkerend groepsgedrag gaat? Kijk, daarom vind ik dat jij uit je nek kletst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen bepalen burgers wat wet is of niet, en geen religie.Het christendom behoort tot de basis van de Europese cultuur, nogal logisch dat ook gedeeltelijk wetgeving daar een weerslag van is, dat is in ieder land zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren het niet altijd burgers die ten grondslag lagen van de religieuze wetten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ??????
Dit is post #135 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 juli 2010 om 23:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, als ik in een café iets wens te bestellen, dan sluit ik netjes in de rij aan, en wacht ik netjes tot de mensen die voor me waren, die er dus het eerst waren, geholpen zijn. Idem op restaurant en in Plopsaland. En uw voorbeeld van die ziekenbroeders slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ogenblikkelijke medische hulp dient onverwijld aan iedereen gegeven te worden. Van anderen verwacht ik dus ook hetzelfde: achteraan in de rij aansluiten en netjes op je beurt wachten. Dat betekent dus o.a. ook dat vanuit het buitenland herenigde gezinsleden niet zomaar opeens vooraan in de rij voor sociale huurwoningen dienen te komen staan, om maar eens wat te noemen. Dat betekent o.a. ook dat nieuwkomers geen voorrang op de arbeidsmarkt dienen te krijgen, zoals nu wel vaak het geval is. Zeker voor jobs bij de (semi-)overheid. Dat betekent o.a. ook dat nieuwkomers niet zomaar op alle geneugten van het sociale vangnet dienen te rekenen, maar in tegendeel een zeer beperkt aanbod dienen te krijgen. Dat betekent o.a. ook dat nieuwkomers niet zomaar stemrecht krijgen. Wat mij betreft kan dat pas na naturalisatie bekomen worden, en dan nog slechts wanneer er géén sprake is van een dubbele nationaliteit, en ná een periode van tenminste 10 jaar. Na naturalisatie welteverstaan. Enfin, de lijst is schier eindeloos, maar zo heeft u een idee waar het om gaat als ik het heb over dat autochtonen de eerste rechten op bepaalde zaken dienen te hebben. De mensen wier voorouders dit land bewoonden en opgebouwd hebben dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is enigszins vergelijkbaar met de maatschappij met dat verschil dat je inspraak hebt naargelang uw aandeel ( een beetje zoals het vroegere cijnskiesstelsel ...zeg maar ) Stel je nu voor dat jouw ouders ergens een bungalow zouden hebben gekocht op een bepaald domein, jaren geleden, dan kan je ook spreken dat ze jaren hebben bijgedragen tot het gemeenschappelijke. Komen er nu nieuwkomertjes bij dan 'plukken' zij daar ook de vruchten van en toch beginnen hun bijdragen maar pas te lopen van zodra ze daar een bungalow kopen. Citaat:
Betrof het hier private instellingen of wat ... of spreek je over het feit dat je grootmoeder gewoon financieel nergens beter terecht kon ? En verder ... voor alle duidelijkheid... je spreekt hier toch over alle paupers die een 'aanslag' vormen ? Citaat:
Het geen jij ergens wilt is méér uit het gemeenschappelijke omdat jij en/of je voorouders respectievelijk al langer zouden bijdragen. Vergelijk dat nu terug met bovenstaande situatie van dat park... en bij een desastreuze ontwikkeling ervan heb je net hetzelfde probleem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het al veel langer in de soep zou gedraaid zijn en dat we misschien niet eens zover kwamen als die ruime sociale zekerheden die we nu kennen uit te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wel hé... waaronder jij dan verstaat dat wij niet aanvaarden dat je heel der bevolkingsgroepen gaat bedelen met inherent slechte eigenschappen.
Maar wie weet... bedoel je weer wat anders... dus lees ik je post even verder.. maar ik vrees ervoor ![]() Citaat:
Citaat:
Ik en Artisjok beweren dat niet dat men ( op een enkele uitzondering na dan misschien ) dit gedrag van deze man goedkeurt. Of wel ? Hier moet je toch al toegeven dat je mis bent. Wat we wel opmerken is dat er anders wordt mee omgesprongen. Daar waar het hier gaat over een individueel geval met verfoeilijke eigenschappen waar we ons maar al te graag van willen/kunnen distantiëren wordt er in het andere geval steevast de nadruk gelegd op het feit dat de (alle) individuele leden gewoon zo zijn en dat het 'ingebakken' zou zijn in hun cultuur, hun godsdienst ... weet ik veel Citaat:
Citaat:
Er is echter een verschil in dat te doen en elk individu af te rekenen als zijnd crimineel vanwege die gemeenschappelijke factoren. In uitlatingen zoals Artisjok citeerde wordt die verwijzing wel degelijk gemaakt. Citaat:
( Maar ik dank dat het je totaal onduidelijk was ) Bij een enkele psychopaat uit eigen rangen behoeft dat een 'zoektocht' naar duidelijke mogelijke afwijkingen, verleden ed. om toch maar te verschillen van Jan Modaal Bij een andere bevolkingsgroep met een bepaald kenmerk hoeft dat natuurlijk niet zo expliciet want ze zijn verschillend door dat kenmerk ... we hebben dan zelfs de luxe ze allemaal over dezelfde kam te scheren. Laatst gewijzigd door praha : 14 juli 2010 om 00:47. |
|||||
![]() |
![]() |