![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de reden van het hoofddoeken verbod is om mensen te kunnen identificeren dan spreekt jy uzelf dik tegen. Weg met de boerka=weg met carnaval. Een echte discriminatie en het indrukwekkendste is dat mensen als jij dit niet inzien en proberen goed te praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
![]() Citaat:
En dan zeggen dat er hier zoiets is als godsdienstvrijheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Niet mee eens. Als we uitgaan van het principe dat je niet vermomd mag rondlopen tenzij in uitzonderlijke gevallen (carnaval, processies ...), dan eisen de boerkadraagsters dat zij ten allen tijde vermomd mogen rondlopen. Moesten zij nu vragen om een dag in het jaar in "vol ornaat" te mogen paraderen, dan hadden we een vergelijkbare discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carnaval is een gecontroleerde uitzondering en ik herinner mij dat zelfs op carnaval de maskers verboden werden. Het is even indrukwekkend dat mensen als jij dit niet inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt ge ook moeite met de scheiding van kerk en staat ? De staat heeft geen zeggenschap over de kledingvoorschriften binnen de kerk/moskee. Buiten de kerk is het de staat die deze bepaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Het verschil is dat de ene uitzondering gaat over een eenmalig evenement, terwijl de andere uitzondering de boerkadraagsters 365 dagen per jaar boven de wet stelt. Dat is dan ook geen uitzondering meer, maar effectief een andere wetgeving voor boerkadraagsters. Ook dat is een discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is maar een signaal..geen uitdoofbeleid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Ik heb dat recht niet nodig, ik draag geen boerka en ik kan bepaalde punten die worden aangehaald dan ook goed begrijpen. Heb ook liever dat iemands gezicht herkenbaar blijft. Maar ik vind het erg en onrechtvaardig om de boerka te verbieden als het uiteraard om een vrije keuze gaat van het individu.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Daar moet je enorm mee oppassen: het Christendom kende zijn spectaculairste groei toen het verboden was. Een verbod radicaliseert wie erin zit verder en kan zorgen voor een aanzuigeffect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan ook andersom..imams die problemen maken over een 'kerstboom' in een stadhuis radicaliseren de vlamingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Wat een gezever allemaal van degenen die boerkadra(a)g(st)ers (men weet immer nooit wie er onder zit) aan het verdedigen zijn.
Het is al erg genoeg dat er speciale wetten voor nodig zijn om dit achterlijk gebruik tegen te gaan. Elk normaal mens heeft immers de elementaire beleefdheid om het aloude adagium "when in Rome, do as the Romans" te huldigen. Enkel leden van een bepaalde sekte schijnen er dan weer problemen mee te hebben. Als ik naar Mekka zou gaan (dat doe ik niet, maar stel dat. Ik kom er als ongelovige hond niet eens binnen trouwens), dan zou ik dus de elementaire beleefdheid hebben om me in een witte soepjurk en sandalen te hijsen, aangezien dat daar de gewoonte is. Omgekeerd verwacht ik dan ook, dezelfde elementaire beleefdheid indachtig, dat die gelaatsbedekkende kledingstukken hier uit gaan. En mocht zo'n boerkaverbod bij sommigen tot radicalisering leiden; des te beter, want dan kan men des te eerder komaf maken met de probleemgevallen van die sekte. Het kaf van het koren scheiden als het ware. De goedwillenden van de kwaadwillenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In dat geval draag ik vanaf nu altijd een masker voor mijn gezicht.
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juli 2010 om 16:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/1 jaar cel is inderdaad niet mals. Maar moest het bvb 1 week cel zijn , dan vegen die gasten er dik hun voeten aan. Integendeel, dat is goed voor hun imago van vrome martelaar, in de bak zitten voor de " goede zaak ", en een week is rap gedaan. Een jaar echter...Dan denken ze al twee keer na... Het is gewoon bedoeld als sterk signaal. |
|
![]() |
![]() |