![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, natuurlijk moet dat kunnen... je zit natuurlijk wel met allerhande politionele reglementen inzake maskerade en herkenbaarheid ( waar we vooral niet mogen vergeten dat die de laatste jaren strenger en algemener zijn geworden ... net omwille van het phenomeen ) Ik vraag me dan ook af op wat zich de wet ( hier Frankrijk ... da's een eerder een secularistische (Laïcisme) staat dan een seculiere ) zich precies baseert om dat te verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb respect voor de vrouwen die er vrijwillig voor kiezen de boerka te dragen maar ik denk dat het beter is om dan elders te leven, in een land waar ze de boerka wel tolereren. Iemand die van de opinie is dat boerka een verplichting is binnen de religie, is meestal ook van de opinie dat hidjra (emigratie) een verplichting is.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 juli 2010 om 20:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u werkelijk medelijden zou voelen met die vrouw, dan zou het moeten zijn omdat zij bevelen krijgt, moet gehoorzamen en zichzelf onzichtbaar moet maken met een tent voor ze het huis uitkan. Dat is pure tirannie en religie verandert dat niet, evenmin kan het dienen als excuus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zovér is het al gekomen se... dat wij ( allez gij en anderen ) zich de pretentie toe-eigenen even de gaan bepalen voor anderen wat beledigend zou zijn of niet. Knettergek ! Waarom denkt ge dat de wet 'beledigingen' ziet als een misdrijf ná het neerleggen van een klacht ( en het ontvankelijk verklaren ervan ) door de betrokkene zelve ? Dat wijst toch ergens op de subjectiviteit in ervaring Laatst gewijzigd door praha : 14 juli 2010 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb inderdaad medelijden met de vrouwen die gedwongen worden een boerka te dragen maar een totaal verbod is nu ook weer niet nodig, want dan doe je de vrouwen onrecht aan die er wel ene dragen uit vrije wil. En ik blijf het zeggen: meestal gaat het om rasechte vlaamse vrouwen, Alice.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 juli 2010 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen hebben gelijke rechten, het is een totale aanfluiting van mensenrechten die er zijn voor alle vrouwen ongeacht religie of origine. Ik denk dat Sugar juist illustreert dat over "vrije wil" zeer verschillende interpretaties leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dus perfect het recht om met boerka op datzelfde tijdstip te gaan paraderen in zo'n stoet. De volgende vraag laat zich dan ook stellen : Als het gaat om processies die toch wel duidelijk een godsdienstig overgoten sausje dragen... meer nog uiting zijn van die godsdienstbeleving. Dan lijkt het me meer dan redelijk dat andere godsdiensten ook ( indien dat wenselijk is ) een bepaald moment krijgen waar ze zich eens goed kunnen laten gaan in vol ornaat en in het openbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, moet kunnen....;IN EEN KLOOSTER. Al lijkt me een witte jas eerder toepasselijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat Gaia niet leuk vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tiens, staat het verplicht emigreren en leven op andermans kosten nu ook al in de koran? Of is dat weer zo'n "wijze " wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Herkenbaarheid' lijkt het me alvast niet de doelstelling tenzij je dat ziet in het kader van controles ed.... maar dan is het kwestie van zich op dat moment herkenbaar te maken ...; indien dat niet meer kan ( wijkt bv teveel af van de pasfoto ) dan zal je je daarvoor berispen en een reisje districthuis/gemeentehuis aanbevelen. En blijft er volgens maar één ding over dat is dat men uit gebruik/gewoonte dat aanziet als bedreigend of iets heimelijks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan nu eenmaal grondrechten die universeel zijn, onaantastbaar en onafhankelijk zijn van religie of origine. Wat u doet is knettergek, iemand hoeft maar religie te roepen en de meest elimentaire mensenrechten worden opzij geschoven, vooral mannen zijn hier goed in! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 14 juli 2010 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men wilt kan men met zonnebril en een pruik ( kan zelfs met andere middelen ) het gewenste resultaat bereiken. Als je dan verder zegt :'is van ver nog niet te vergelijken met een boerka..nog niet van ver' en anderzijds voor de pruik en zonnebril de mogelijke achterliggende redenen als valabele reden beziet dan is erken je toch dat er ook andere redenen zijn dan alleen dat issue om het te gaan verbieden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei zit de structuur in Frankrijk er toch wat anders in elkaar inzake godsdienst en staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie die vrouwen onrecht aandoen zijn mensen die beweren dat God dit oplegt. Laatst gewijzigd door alice : 14 juli 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.s; westerse middeleeuwen (niet de islamitische middeleeuwen) Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2010 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |