Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 05:33   #261
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
mooi, er is dus verscil in opvoeding..wat zouden die verschillen kunnen zijn?
Neem een doorsnee Marokkaans gezin ( volgens uw norm) en vergelijk met ene doorsnee Belgisch gezin( ook naar uw norm)
Wat zouden binnen die gezinnen de verschillen in opvoeding kunnen zijn?
Welke effecten hebben opvoeding op kinderen, en wat hangt hiermee samen?
Benieuwd of je iets uit je keel krijgt om hier nu eens eerlijk op te antwoorden, u kennende krijgen we nu bladzijden rondjesdraaiierij!
Dat zou een interessant onderwerp voor een studie zijn.
Misschien zijn er ook verschillen in opvoeding afhankelijk van de socio-economische afkomst van een gezin.

Maar opnieuw antwoord je naast de kwestie. Je draait blijkbaar liever in rondjes dan eindelijk te antwoorden waaraan het verschil in beoordeling van een dader ligt.

Kan je dit dan eindelijk eens aantonen a.d.h.v. wat ik schreef? Anders is dit een persoonlijke aanval en zie ik me verplicht dit te melden.

Wat ik bedoel is :
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven :
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.

Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".

Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 06:18   #262
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Alleen moeten zij JAREN wachten op die woning en "nieuwkomers" niet.
Nee hoor
Ge moet niet alle VB propaganda geloven.

Ik ken inderdaad die verhalen, maar ik ken ook identieke gevallen met autochtonen.
De gevallen worden door de bevoegde diensten behandeld zonder racisme, noch in de ene, noch in de andere richting.
Oud 15 juli 2010, 09:24   #263
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee hoor
Ge moet niet alle VB propaganda geloven.

Ik ken inderdaad die verhalen, maar ik ken ook identieke gevallen met autochtonen.
De gevallen worden door de bevoegde diensten behandeld zonder racisme, noch in de ene, noch in de andere richting.
Ik kén niet eens VB propaganda.

Leg jij me maar eens uit waar vluchtelingen/geregulariseerden worden gehuisvest.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 09:30   #264
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kén niet eens VB propaganda.

Leg jij me maar eens uit waar vluchtelingen/geregulariseerden worden gehuisvest.
Wat een toontje!

Die mensen gaan wereken en huren een huis!
(zoals de meeste beginners)

Hebben ze geen werk, zal het OCMW hun steun toekennen waarmee ze een woning kunnen huren.

Dacht je dat 'nieuwkomers' direct een sociale woning kregen en Belgen er 4 jaar op moeten wachten?

Voor dringende gevallen kan (terrecht) een woning gezocht worden (crisisopvang)

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 15 juli 2010 om 09:31.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 09:39   #265
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht

Dacht je dat 'nieuwkomers' direct een sociale woning kregen en Belgen er 4 jaar op moeten wachten?
Ja.
Oud 15 juli 2010, 10:03   #266
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een toontje!

Die mensen gaan wereken en huren een huis!
(zoals de meeste beginners)

Hebben ze geen werk, zal het OCMW hun steun toekennen waarmee ze een woning kunnen huren.
Nieuwkomers habben nagenoeg nooit meteen werk (als ze überhaupt ooit gaan werken), en krijgen dus zo goed als altijd geldelijke steun van de staat. Door het werkende deel der natie betaald. Doorgaans de autochtonen dus.

Citaat:
Ik weet het wel zeker.

Citaat:
Voor dringende gevallen kan (terrecht) een woning gezocht worden (crisisopvang)
Toen mijn toenmalige vriendin en ik een aantal jaar geleden uit elkaar gingen, bleef zij in ons huurhuis wonen, dus ik moest op zoek naar nieuwe woonruimte. Nu stonden mijn ex en ik al een tijd ingeschreven bij diverse woningbouwverenigingen en wachtten we al op een nieuwe woning, maar toen ik daar aanklopte voor crisisopvang, kreeg ik mooi nul op het rekest.
Ik kreeg de vraag waar ik nu dan woonde, en toen ik zei dat ik tijdelijk bij mijn zus was ingetrokken die nog een kamer vrij had, kreeg ik te horen dat ik dus een dak boven mijn hoofd had en gewoon moest wachten.
Toen ik vervolgens opmerkte dat ik wist dat er een aantal woningen van die woningbouwvereniging leeg stond, kreeg ik te horen dat die gereserveerd waren voor... u raadt het waarschijnlijk al, inderdaad ja, zogenaamde nieuwkomers. Asieleisers die mochten blijven dus. Op mijn opmerking dat die immers toch ook een dak boven hun hoofd hadden op het asieleiserscentrum (een voormalig bungalowpark met riante voorzieningen inclusief zwembad, speeltuinen, rustieke omgeving, sportaccomodaties etc), en waarom zij dan urgenter waren dan ik, kreeg ik nimmer antwoord.

Oh ja, en toen ik dus op dat kleine hok bij mijn zus woonde, werden mijn zus en ik ook nog eens extra gekort op onze inkomens in de vorm van verhoogde belastingen en tevens het wegvallen van huursubsidie, want, zo luidde het, we waren immers zogenaamde voordeurdelers geworden.

Voor mij een typisch gevalletje van eigen volk laatst. Maar mij wel verplichten aan die achterlijke sinterklazerij mee te betalen zonder er de vruchten van te kunnen plukken toen ik zelf in een noodsituatie verkeerde.

Mocht ik ooit nog eens in zo'n situatie verkeren, dan spoel ik mijn paspoort en andere officiële papieren door de plee, smeer wat schoenpoets op mijn bakkes en meld ik me, onverstaanbare klanken broebelend, bij de vreemdelingenpolitie en maak duidelijk dat ik asielig ben.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:06   #267
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nieuwkomers habben nagenoeg nooit meteen werk (als ze überhaupt ooit gaan werken), en krijgen dus zo goed als altijd geldelijke steun van de staat. Door het werkende deel der natie betaald. Doorgaans de autochtonen dus.

Ik weet het wel zeker.

Toen mijn toenmalige vriendin en ik een aantal jaar geleden uit elkaar gingen, bleef zij in ons huurhuis wonen, dus ik moest op zoek naar nieuwe woonruimte. Nu stonden mijn ex en ik al een tijd ingeschreven bij diverse woningbouwverenigingen en wachtten we al op een nieuwe woning, maar toen ik daar aanklopte voor crisisopvang, kreeg ik mooi nul op het rekest.
Ik kreeg de vraag waar ik nu dan woonde, en toen ik zei dat ik tijdelijk bij mijn zus was ingetrokken die nog een kamer vrij had, kreeg ik te horen dat ik dus een dak boven mijn hoofd had en gewoon moest wachten.
Toen ik vervolgens opmerkte dat ik wist dat er een aantal woningen van die woningbouwvereniging leeg stond, kreeg ik te horen dat die gereserveerd waren voor... u raadt het waarschijnlijk al, inderdaad ja, zogenaamde nieuwkomers. Asieleisers die mochten blijven dus. Op mijn opmerking dat die immers toch ook een dak boven hun hoofd hadden op het asieleiserscentrum (een voormalig bungalowpark met riante voorzieningen inclusief zwembad, speeltuinen, rustieke omgeving, sportaccomodaties etc), en waarom zij dan urgenter waren dan ik, kreeg ik nimmer antwoord.

Oh ja, en toen ik dus op dat kleine hok bij mijn zus woonde, werden mijn zus en ik ook nog eens extra gekort op onze inkomens in de vorm van verhoogde belastingen en tevens het wegvallen van huursubsidie, want, zo luidde het, we waren immers zogenaamde voordeurdelers geworden.

Voor mij een typisch gevalletje van eigen volk laatst. Maar mij wel verplichten aan die achterlijke sinterklazerij mee te betalen zonder er de vruchten van te kunnen plukken toen ik zelf in een noodsituatie verkeerde.

Mocht ik ooit nog eens in zo'n situatie verkeren, dan spoel ik mijn paspoort en andere officiële papieren door de plee, smeer wat schoenpoets op mijn bakkes en meld ik me, onverstaanbare klanken broebelend, bij de vreemdelingenpolitie en maak duidelijk dat ik asielig ben.
Lezen jullie mee Alboreto en Vuvu?

Merk het verschil op tussen praktijk en (jullie) fantasie.
Oud 15 juli 2010, 10:12   #268
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Lezen jullie mee Alboreto en Vuvu?

Merk het verschil op tussen praktijk en (jullie) fantasie.

Het is onzin dat asielzoekers/erkende vluchtelingen/geregulariseerden direct een sociale woning krijgen!

Enkel in uitzonderlijke gevallen (net als bij autochtonen) kan een woning toegekend worden =crisitsituatie.

Met betrekking tot bovenstaand 'verhaal':
Op dergelijke cafépraat kan je je niet baseren... sorry!

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 15 juli 2010 om 10:13.
Oud 15 juli 2010, 10:22   #269
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is onzin dat asielzoekers/erkende vluchtelingen/geregulariseerden direct een sociale woning krijgen!

Enkel in uitzonderlijke gevallen (net als bij autochtonen) kan een woning toegekend worden =crisitsituatie.

Als u mijn persoonlijke ervaringen met betrekking tot het toekennen van woningen wilt afdoen als cafépraat is dat uw goed recht uiteraard.
Wél krijgt u van mij een hele dikke middelvinger en ik spreek tevens de innige hoop uit dat u ook moge overkomen wat mij overkwam. En dan tien maal erger. Minstens. Daarna mag u me nog eens komen vertellen dat men zich niet op zulke cafépraat kan baseren.
Oud 15 juli 2010, 10:30   #270
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u mijn persoonlijke ervaringen met betrekking tot het toekennen van woningen wilt afdoen als cafépraat is dat uw goed recht uiteraard.
Wél krijgt u van mij een hele dikke middelvinger en ik spreek tevens de innige hoop uit dat u ook moge overkomen wat mij overkwam. En dan tien maal erger. Minstens. Daarna mag u me nog eens komen vertellen dat men zich niet op zulke cafépraat kan baseren.
Als men niet akkoord is met bepaalde beslissingen (OCMW/RVA ed...) kan men zich tot de arbeidsrechtbank wenden!
Wanneer U stelt dat U onterrecht hulp geweigerd word hebt U dat recht ook!
Waarschijnlijk hadden ze een terrecht reden om U te weigeren.

Wanneer U samenwoont (officieel) is het normaal dat U voordelen verliest!

Ach ja.... op het OCMW en bij de huisvestingsmaatschappijen werken natuurlijk enkel en alleen maar autochtonen-hatende mensen??
Die er een sadistisch genoegen in scheppen autochtonen onterrecht te behandelen!?????????
Oud 15 juli 2010, 10:35   #271
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ken nochtans hetzelfde verhaal(en)
Wat geeft jouw bewering meer waarde? Ik wacht op argumenten.
Afbreken kan iedereen.
Oud 15 juli 2010, 10:37   #272
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zou een interessant onderwerp voor een studie zijn.
Misschien zijn er ook verschillen in opvoeding afhankelijk van de socio-economische afkomst van een gezin.

Maar opnieuw antwoord je naast de kwestie. Je draait blijkbaar liever in rondjes dan eindelijk te antwoorden waaraan het verschil in beoordeling van een dader ligt.

Kan je dit dan eindelijk eens aantonen a.d.h.v. wat ik schreef? Anders is dit een persoonlijke aanval en zie ik me verplicht dit te melden.

Wat ik bedoel is :
Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven :
"Die kerel is geen mens meer, hij gedraagt zich slechter dan beesten."
Wanneer een autochtoon een wandaad begaat; acht dezelfde forumgebruiker het niet nodig het woord "beest" te gebruiken.

Wanneer een allochtoon een wandaad begaat wordt er geschreven dat dit komt door zijn opvoeding; zijn cultuur; zijn religie; van hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen.
Wanneer een autochtoon een misdaad begaat is het van "ik weet niet hoe dit gekomen is" want "Binnen onze cultuur wordt geweld op vrouwen afgekeurd en veroordeeld".

Ik ontwaar dus vooroordelen; clichés en vooral 2 maten en 2 gewichten.
Arti wanneer je iets wil melden aan de moderatie moet je dit doen, dat werd al gezegd.
En natuurlijk is" dat is een interessant onderwerp voor een studie geen antwoord" hou dus op met uw rondjesdraaien en maak de oefening eens, vergelijk gezinnen in gelijkaardige omstandigheden van verschillende origines, wat denk je zouden verschillen in opvoeding kunnen zijn?
De focus verplaatsen door antwoord te eisen op een wedervraag is langzamerhand een truc die niet meer pakt, al door?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:42   #273
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans hetzelfde verhaal(en)
Wat geeft jouw bewering meer waarde? Ik wacht op argumenten.
Afbreken kan iedereen.
Wanneer U wettelijk recht hebt op bijstand en aan alle wettelijke voorwaarden voldoet kan U het recht op deze bijstand niet geweigerd worden!
Desnoods na tussenkomst van de arbeidsrechtbank....

Asielzoekers krijgen echt geen voorang op autochtonen hoor!

Ik hoor dergelijke verhalen ook (meestal uit monde van zeer marginale/racistische mensen).
Toch raar dat ze de situatie van die allochtoon/azielzoeker/geregulariseerde beter kennen dan hun eigen dossier (= vertrouwelijke info) om direct maar conclusie's te kunnen trekken.
DAT is wat ik bedoel met cafépraat!

Wanneer je bv. de juiste documenten niet meebrengt kan/mogen bepaalde instanties je niet helpen, maar dit is niet hetzelfde als autochtonen hulp weigeren.

En ja inderdaad, het OCMW/rechtbank/RVA/huisvestingsmaatschappien zitten vol autochtonen hatende mensen die er het sadistische genoegen in scheppen Vlamingen hulp te weigeren.... Ja toch?
Oud 15 juli 2010, 10:46   #274
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als men niet akkoord is met bepaalde beslissingen (OCMW/RVA ed...) kan men zich tot de arbeidsrechtbank wenden!

Ach ja.... op het OCMW en bij de huisvestingsmaatschappijen werken natuurlijk enkel en alleen maar autochtonen-hatende mensen??
Die er een sadistisch genoegen in scheppen autochtonen onterrecht te behandelen!?????????
TeRRecht?

Tegen het niet toekennen van een sociale woning is geen "beroep" mogelijk.
Je staat nl gewoon op de wachtlijst
Oud 15 juli 2010, 10:51   #275
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer U wettelijk recht hebt op bijstand en aan alle wettelijke voorwaarden voldoet kan U het recht op deze bijstand niet geweigerd worden!
Desnoods na tussenkomst van de arbeidsrechtbank....

Asielzoekers krijgen echt geen voorang op autochtonen hoor!
Probeer mij(ons) geen woorden in de mond te leggen.

Bijstand != sociale woning.

Er zijn wel degelijk woningen gereserveerd voor asielzoekers.
Dit is geen "marginale cafepraat" maar een gevolg van het spreidingsplan.

Gebeurt dit niet, krijg je :

Citaat:
21-04-2010 - De staat betaalde in totaal 231.000 euro aan 38 asielzoekers. Dat zegt staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie Philippe Courard (PS) onomwonden. Een klein rekensommetje leert ons dat elke asielzoeker daardoor iets meer dan 6.000 euro in zijn broekzakken mocht steken.

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 10:52.
Oud 15 juli 2010, 10:57   #276
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ze hadden geen terechte (met 1 'r' en een 'e' op het eind gespeld) reden om me te weigeren. Tenzij u de huisvesting van onaangepaste uitheemse paupers een goede en terechte reden vindt natuurlijk.

Daarbij heeft men al genoeg extra papierwerk in zo'n situatie en beslist geen behoefte aan een eeuwig aanslepende rechtszaak waarbij u gebruik moet maken van wisselende pro deo-advocaten die zich telkens opnieuw in de zaak moeten inlezen en die zich moeten verweren tegen de professionele advocaten van zo'n woningbouwvereniging.
Tot de rechtbank haar vonnis zou hebben uitgesproken, en dan nog alleen als het in mijn voordeel zou zijn geweest, had ik evenwel zonder dak boven mijn hoofd gezeten. Dan kan ik daarna wel symbolisch in het gelijk worden gesteld, worden mijn advocaatkosten vergoed, en krijg ik wellicht een eveneens symbolisch bedragje als schadevergoeding toegekend, maar daar ben ik dus helemaal niets mee op het moment dat ik daadwerkelijk een woning nodig heb.

Citaat:
Ik had toen de keuze tussen de logeerkamer van mijn zus, de bank in de woonkamer bij een vriend of buiten onder een brug slapen.
Eenieder met ook maar één werkende hersencel, een categorie waaronder u blijkens uw uitspraken niet valt, ziet in dat er helemaal geen sprake is van officiëel samenwonen, maar van noodopvang uit liefdadigheid, en dat zulk een situatie onhoudbaar is. Maar ik heb toen inderdaad een fout gemaakt. Namelijk, dat ik eerlijk was, en bij de woningbouwvereniging zei dat ik tijdelijk -in afwachting van nieuwe woonruimte- bij mijn zus was gaan wonen, en dat ik bij de burgerlijke stand mijn adres had laten wijzigen naar het adres van mijn zus.
Voordelen had ik al niet. Ik kreeg er alleen extra nadelen bij.

Citaat:
Neen, daar werken mensen die van hogerhand bepaalde regeltjes moeten toepassen voor het toekennen van woningen. Bijvoorbeeld regeltjes die zeggen dat asieleisers voorgaan.

P.S. uw overdreven gebruik van vraag- en uitroeptekens maakt uw beweringen niet meer waar of zo, mocht u dat denken. Één enkel vraag- of uitroepteken voldoet reeds om uw woorden extra 'kracht' bij te zetten.
Oud 15 juli 2010, 11:09   #277
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een
omzendbrief van gewezen minister van Huisvesting Gabriëls (VLD) bepaalt immers dat
huisvestingsmaatschappijen verplicht zijn asielzoekers op te nemen, zelfs wanneer ! die
asielzoekers zijn toegewezen aan andere gemeenten.

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juli 2010 om 11:14.
Oud 15 juli 2010, 11:13   #278
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Allemaal cafépraat Cdude...
Oud 15 juli 2010, 11:15   #279
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal cafépraat Cdude...
Je vergat de "marginale" !!!!!??????
Oud 15 juli 2010, 11:16   #280
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergat de "marginale" !!!!!??????
Oh ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be