Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 juli 2010, 10:53   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, dit betekent dat de (Franstalige, niet politieke) minderheid niks opgelegd kan krijgen die het niet wilt.

Kleine nuance...

Wordt waarschijnlijk binnenkort:

Neen, dit betekende dat de (Franstalige, niet politieke) minderheid niks opgelegd kon krijgen die het niet wilde.
Oud 16 juli 2010, 10:53   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Maar in alle ernst - ik had graag vernomen welke sleutel de N-VA meent gevonden te hebben om de zaken te deblokkeren. Guido? Ik ben echt wreed curieus!
Ik niet.
Oud 16 juli 2010, 10:54   #103
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zal je ten gepaste tijden zien / ervaren / horen.
Jamaar, nu niet flauw doen hé! Ofwel weet je meer en ligt je een tipje van de sluier, ofwel is 't gokwerk en dan zijn we daar niets mee. Tot nu toe heb ik er nog steeds een zwaar hoofd in, gewoon omdat franstalig België volgens mij geen baat heeft bij grondige hervormingen. Ik zie niet in wat daarin zou kunnen veranderd zijn na 13 juni.
den ambetantsten is offline  
Oud 16 juli 2010, 10:55   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet.
en Di Rupo heeft dat meteen gecounterd door een andere kandidaat premier naar voor te schuiven en deelname van CdH te vragen en te krijgen ...
Anna List is offline  
Oud 16 juli 2010, 10:56   #105
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, laat ik grootmoedig toegeven dat je gelijk hebt want ik deel zonder meer je analyse, zeker wat die Vlaamse laksheid, dat schuldig verzuim betreft. Mij was en is het vooral over het resultaat te doen, namelijk dat er niets beweegt, dat er niets beslist wordt zolang die meerderheid weigert te "bougeren".
Daarom ook dat ik graag eens meer had vernomen van Guido of Schoofzak over de "sleutel" om wel beweging in 't zaakje te krijgen. Tipje van de sluier?
Van mij niet.
Oud 16 juli 2010, 10:56   #106
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar, nu niet flauw doen hé! Ofwel weet je meer en ligt je een tipje van de sluier, ofwel is 't gokwerk en dan zijn we daar niets mee. Tot nu toe heb ik er nog steeds een zwaar hoofd in, gewoon omdat franstalig België volgens mij geen baat heeft bij grondige hervormingen. Ik zie niet in wat daarin zou kunnen veranderd zijn na 13 juni.
Ik zal niets loslaten hoor.
Oud 16 juli 2010, 10:57   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en Di Rupo heeft dat meteen gecounterd door een andere kandidaat premier naar voor te schuiven en deelname van CdH te vragen en te krijgen ...
Daar gaat het helemaal niet om.
Oud 16 juli 2010, 10:59   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé allé, iedereen weet dat er gesprekken gaande zijn tussen Di Rupo en Dewever. daar gaat het echt over iets gaan hoor, zoveel vertrouwen moet je toch hebben in Dewever?

dat Milquet na haar eerste gesprek al direct wat moeilijk deed, bewijst dat het wel eens over fundamentele zaken zou kunnen gaan.

maar wat ook de NVA'ers hier gehoord hebben, het is niet omdat anderen dure eden zweren of zelfs alles op papier zetten, getekend met hun eigen bloed, dat die afspraken ook effectief zullen nagekomen worden. Toch niet in de politiek, en dat heeft niets te maken met Franstaligen, Vlamingen of Amerikanen, dat is gewoon eigen aan de politiek.
Oud 16 juli 2010, 11:00   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tipje van de sluier?
Verrottingstrategie
Oud 16 juli 2010, 11:01   #110
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal niets loslaten hoor.
Zwak!
Oud 16 juli 2010, 11:01   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok, maar dan kan je toch echt niet verbaasd zijn dat er meer en meer Vlamingen voor een onafhankelijkheid zijn om te kunnen ontsnappen uit het eeuwige status-quo?
Leven wij dan nog steeds in de Belgique-�*-Papa?
Oud 16 juli 2010, 11:02   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verrottingstrategie
je bedoelt de strategie "on est demandeur de rien"? ja dat is idd een serieuze verrottingstrategie, hopelijk gebruiken ze die niet meer.
Oud 16 juli 2010, 11:04   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leven wij dan nog steeds in de Belgique-�*-Papa?
je wilt het echt niet snappen hé.

Als Vlaanderen in meerderheid verandering wilt, omdat het beseft dat die nodig zijn om binnen een paar jaar niet in complete armoede te belanden, niet kan veranderen door het eeuwige "non" aan de andere kant, wat moet het dan doen?
lijdzaam toezien dat er meer en meer Vlamingen in armoede belanden? of iets anders?

je beseft toch echt wel dat de situatie redelijk rampzalig aan het worden is? dat bij ongewijzigd beleid Vlaanderen echt de dieperik aan het gaan is?
Oud 16 juli 2010, 11:05   #114
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
allé allé, iedereen weet dat er gesprekken gaande zijn tussen Di Rupo en Dewever. daar gaat het echt over iets gaan hoor, zoveel vertrouwen moet je toch hebben in Dewever?

dat Milquet na haar eerste gesprek al direct wat moeilijk deed, bewijst dat het wel eens over fundamentele zaken zou kunnen gaan.

maar wat ook de NVA'ers hier gehoord hebben, het is niet omdat anderen dure eden zweren of zelfs alles op papier zetten, getekend met hun eigen bloed, dat die afspraken ook effectief zullen nagekomen worden. Toch niet in de politiek, en dat heeft niets te maken met Franstaligen, Vlamingen of Amerikanen, dat is gewoon eigen aan de politiek.
Mijn al dan niet vertrouwen in Dewever heeft daar op zich niets mee te maken. Mij interesseert gewoon te weten wat de "sleutel" is die men in handen meent te hebben om nu eindelijk hervormingen door te drukken. Ik heb hier al een paar keer gewezen op de mogelijkheid die er nog steeds bestaat dat de "echte" democraten in een monsterverbond samenklitten "veur 't voaderland". Ik zou daar allesbehalve van schrikken om heel eerlijk te zijn.
Oud 16 juli 2010, 11:08   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn al dan niet vertrouwen in Dewever heeft daar op zich niets mee te maken. Mij interesseert gewoon te weten wat de "sleutel" is die men in handen meent te hebben om nu eindelijk hervormingen door te drukken. Ik heb hier al een paar keer gewezen op de mogelijkheid die er nog steeds bestaat dat de "echte" democraten in een monsterverbond samenklitten "veur 't voaderland". Ik zou daar allesbehalve van schrikken om heel eerlijk te zijn.
tuurlijk, maar we mogen een beetje optimistisch zijn hé.
Oud 16 juli 2010, 11:09   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, je begint al fout, je stapt mee in de redenering dat Vlaanderen moet betalen voor bevoegdheden die Wallonie gratis in de schoot geworpen krijgt.

er is 1 punt waar Walen wel vragende partij zijn ... en dat is bij het vormen van een Bfed regering.

je moet even meegaan in het Franstalig verwijt (ze menen het niet, het is puur retoriek, ze beseffen want al te goed dat ze zelf veel separatistischer aangelegd zijn dan vlamingen) dat Vlaanderen Belgie wil splitsen ... welnu, wie Belgie niet wil splitsen (ook al is het slecht Franstalige retoriek) die heeft een Breg nodig.

het zal wel rotten ... het lijk is dood, iedereen weet t

verder regeren 'bij twaalfden' ... dwz het huidige beleid blijft, maar er kan begrotingsgewijs niks meer veranderen.
Behalve dat je "vragende partij" zijt op het einde van het proces.
Uw eisen leg je in het begin op tafel, en daarna wordt er gediscussieerd.

De Franstaligen hebben altijd al bewezen dat zij niet bang waren om alles te blokkeren, ook onder de vorige legislatuur. (daarom ook dat ik De Croo dankbaar ben dat hij de stekker uit te regering heeft gehaald, hij was de eerste in decennia die de ballen heeft gehad om zoiets te durven doen, maar dit terzijde).

(Franstalige redenering) Wij krijgen maandenlang geen regering? Wij hebben al drie jaar geen regering, en de prijs daarvoor ligt in Vlaanderen vééééél hoger dan in Wallonië, zeker met de huidige crisis. Wie zal als eerste "kraken", denk je? (/Franstalige redenering)

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 juli 2010 om 11:10.
Bad Attila is offline  
Oud 16 juli 2010, 11:11   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve dat je "vragende partij" zijt op het einde van het proces.
Uw eisen leg je in het begin op tafel, en daarna wordt er gediscussieerd.

De Franstaligen hebben altijd al bewezen dat zij niet bang waren om alles te blokkeren, ook onder de vorige legislatuur. (daarom ook dat ik De Croo dankbaar ben dat hij de stekker uit te regering heeft gehaald, hij was de eerste in decennia die de ballen heeft gehad om zoiets te durven doen, maar dit terzijde).

(Franstalige redenering) Wij krijgen maandenlang geen regering? Wij hebben al drie jaar geen regering, en de prijs daarvoor ligt in Vlaanderen vééééél hoger dan in Wallonië, zeker met de huidige crisis. Wie zal als eerste "kraken", denk je? (/Franstalige redenering)
ondertussen zijn er een paar zaken gebeurd, ook in Wallonië is er een heropbouw, maw een crisis kan dat ontluikend gegeven wel eens op de helling zetten.
Oud 16 juli 2010, 11:21   #118
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je wilt het echt niet snappen hé.
Jawel, hoor. Maar het beste antwoord op een caricatuur is een andere caricatuur.

Citaat:
Als Vlaanderen in meerderheid verandering wilt, omdat het beseft dat die nodig zijn om binnen een paar jaar niet in complete armoede te belanden, niet kan veranderen door het eeuwige "non" aan de andere kant, wat moet het dan doen?
lijdzaam toezien dat er meer en meer Vlamingen in armoede belanden? of iets anders?

je beseft toch echt wel dat de situatie redelijk rampzalig aan het worden is? dat bij ongewijzigd beleid Vlaanderen echt de dieperik aan het gaan is?
Daarom dat de Franstaligen ook zo sterk staan... Vlaanderen zegt dat het nood heeft aan een staatshervorming, Wallonie (hoewel er ook van overtuigd, bij de politici en een paar anderen weliswaar) zal dit nooit zeggen, dus zet Vlaanderen zich in een zwakkere situatie van "vragende partij". Vaak vergeet men dat politieke strategie thans ook een zaak is van communiceren.

Pas op hé, ik geef u wel gelijk (uw andere post) bij het feit dat ook de Franstaligen met vuur spelen en hun eigen heropbouw in het gedrang kunnen brengen, maar dat zullen Franstaligen nooit ofte nooit toegeven. Bovendien zien zij dit als "minder gevaarlijk" dan bepaalde eisen rond staatshervorming (sociale zekerheid b.v.).
Oud 16 juli 2010, 11:24   #119
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je deze week de analyse van de reden van t verlies van VB gelezen Fie ?

ik vond dat er boenk op ...
jep...

Daartegenover staat mijn mening dat het VB (behalve het ethische discours dat ik graag vertjeefd zou zien) moet vasthouden aan de core business:
Vlaamse onafhankelijkheid
Strijd voor behoud van eigen kultuur

Ik weet dat er jaarljks miljarden euro's worden gespendeerd om dit streven "met alle middelen" racistisch te noemen.
Daar veeg ik mijn *** aan.

Ik mag hopen dat Marc niet wil dat aan die consequent gevolgde weg wordt getornd.
Het verschil van het VB met de andere partijen is dat het VB een ideologische partij is en geen machtspartij.
Het electorale succes is mijns inziens niet van doorslaggevend belang.

Kijk maar naar de vlaamsgezindheid van Martens, Verhostadt, Leterme...met electoraal succes als gevolg...en het grote verraad achteraf...

Op wie moet een Vlaams Nationalist die geen ideologisch getjeef (zoals de NVA vandaag: wij willen wel A maar wij zeggen en doen B: kijk eens hoe slim wij wel zijn ) wil steunen maar vrank en vrij wil uitkomen voor zijn gedacht zonder daar beschaamd over te moeten zijn.

Wat de NVA vandaag doet is spijtig genoeg typisch vlaams: wij willen wel naar richting A maar wij hebben schrik van de gazetten (CM) en daarom willen wij dat absoluut niet gezegd hebben.
U weet wel:
Het stamelend staan bedelen aan de federale deur...bah
Oud 16 juli 2010, 11:24   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, hoor. Maar het beste antwoord op een caricatuur is een andere caricatuur.

Daarom dat de Franstaligen ook zo sterk staan... Vlaanderen zegt dat het nood heeft aan een staatshervorming, Wallonie (hoewel er ook van overtuigd, bij de politici en een paar anderen weliswaar) zal dit nooit zeggen, dus zet Vlaanderen zich in een zwakkere situatie van "vragende partij". Vaak vergeet men dat politieke strategie thans ook een zaak is van communiceren.

Pas op hé, ik geef u wel gelijk (uw andere post) bij het feit dat ook de Franstaligen met vuur spelen en hun eigen heropbouw in het gedrang kunnen brengen, maar dat zullen Franstaligen nooit ofte nooit toegeven. Bovendien zien zij dit als "minder gevaarlijk" dan bepaalde eisen rond staatshervorming (sociale zekerheid b.v.).
pas op, ik ben wel akkoord met oa DDD dat de Vlamingen véél beter moeten uitleggen dat een staatshervorming ook ten goede van Wallonië kan zijn.

zo zal er niet geraakt mogen worden aan de solidariteit maar kunnen er mss wel afspraken gemaakt worden zodat deze solidariteit transparanter en eerlijker gebeurt.

Ik ben ervan overtuigd dat mensen zoals Di Rupo en zeker Demotte dit allemaal weten, maar dat ze vastzitten aan de verrottingstrategie van Milquet en Reynders/Maingain. bon, we zullen nu zien of Di Rupo deze mensen wel zal meekrijgen of niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be