Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 13:07   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zelfverdediging...Ken je dat niet ?
Ik stel niet dat het onrechtvaardig is. Daarover spreek ik mij niet uit.
Ik stel vast dat je de wapens wil opnemen op onlusten en dood te voorkomen.

Ken je die? : "Fighting for peace is like fucking for virginity"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:08   #102
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Op mijn beurt choqueert het mij dat bepaalde mensen zo wereldvreemd en naïef kunnen zijn.
Mij ook, sus, mij ook.
Oud 18 juli 2010, 13:09   #103
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Als jij met zo'n 'zwart hart' kan leven.... mij goed hoor!
Het is inderdaad onbegrijpelijk.
Oud 18 juli 2010, 13:11   #104
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Je gaat er verkeerdelijk van uit dat hun leven in gevaar is.
We zijn perfect in staat een deel van de vluchtelingen aan boord te nemen.

Indien dit georganiseerd gebeurd zullen de gezinnen geplaatst worden waar ze het best kunnen functioneren.
Landbouwers zullen dan bv naar Italië en Spanje gaan, Wijnboeren naar Frankrijk, technisch geschoolde personen in B, NL, D, ...

Indien het ongeorganiseerd gebeurd, dan zullen het militairen zijn.

De keuze is aan ons.
Wijnboeren? Uit een islamitisch land als Bangladesh?
Technisch geschoolden? Uit een land waar analfabetisme nog immer welig tiert?

Ik noteer dat Gutmensch Alboreto in zijn ijver om toch maar de Gut'ste van alle Gutmenschen te zijn, er de meest waanzinnige non-argumenten bijsleept om zijn utopie te onderbouwen. Althans, trachten te onderbouwen.
Ik noteer tevens dat Übergutmensch Alboreto meer dan gaarne bereid is dit alles ten koste te laten gaan van zijn eigen land, zijn eigen volk en zijn eigen werelddeel.
Ik vrees dat u wegens gevaar voor de staatsveiligheid geïnterneerd gaat worden, mocht dit scenario ooit bewaarheid worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:16   #105
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik noteer dat Gutmensch Alboreto in zijn ijver om toch maar de Gut'ste van alle Gutmenschen te zijn, er de meest waanzinnige non-argumenten bijsleept om zijn utopie te onderbouwen. Althans, trachten te onderbouwen.
Ik noteer tevens dat Übergutmensch Alboreto meer dan gaarne bereid is dit alles ten koste te laten gaan van zijn eigen land, zijn eigen volk en zijn eigen werelddeel.
Ik vrees dat u wegens gevaar voor de staatsveiligheid geïnterneerd gaat worden, mocht dit scenario ooit bewaarheid worden.
Wijn uit Islamitische landen?
Waarom niet?
Sidi Brahim, nooit van gehoord? Lekker wijntje uit de atlas hoor...

We zijn allemaal 'mensen', cultuur volk zijn dingen uit het verleden...
Uiteindelijk leven we op één planeet en zijn we één volk!

De Sussen ed. houden dat nog even tegen, maar uiteindelijk....

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 13:17.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:18   #106
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, my mistake, dat was Sus

Maar opnieuw, uw optie is geen optie.
Wat moeten x miljoen mensen doen in een onbewoonde streek?
Die streek is onbewoond met reden.
Mocht het interessant zijn er te wonen, het was niet onbewoond.

Je wilt net dezelfde fout maken als de Amerikanen met de Indianen.
Sluit ze op in reservaten waar ze verhongeren en wees dan verbaasd dat ze gewapend proberen te ontsnappen.
Ik had het over de Sahara bewoonbaar maken. Een immens gebied waar plek zat is. Als het de Israëli's lukt om van de al even droge Negevwoestijn een vruchtbare oase te maken, dan moet dit ook gewoon lukken hoor.
En ja, dat mag gerust met technische hulp van het Westen. Men denke aan ontziltingsinstallaties e.d. Energie kan verkregen worden via zonnepanelen en windmolens, en uiteraard de enorme hoeveelheden olie die er onder die woestijn te vinden is. Net als enorme onderaardse zoetwatervoorraden overigens. Dus ik zie het probleem niet zo.
Een klimaat en een cultuur die nogal wat lijkt op die waarvan ze vandaan komen. Mocht ik Bangladeshi geweest zijn, zou ik een gat in de lucht van geluk springen als me zoiets werd aangeboden.
Oud 18 juli 2010, 13:19   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb nogal sterk de indruk dat als het zo ver komt; alle mensen aller landen voor ene keer echt zullen moeten samenwerken.

Ik wil wel helpen maar niet hier; of Rusland heeft genoeg grondstoffen zal echt niet volstaan.

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 juli 2010 om 13:19.
Oud 18 juli 2010, 13:19   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat er verkeerdelijk van uit dat hun leven in gevaar is.
We zijn perfect in staat een deel van de vluchtelingen aan boord te nemen.

Indien dit georganiseerd gebeurd zullen de gezinnen geplaatst worden waar ze het best kunnen functioneren.
Landbouwers zullen dan bv naar Italië en Spanje gaan, Wijnboeren naar Frankrijk, technisch geschoolde personen in B, NL, D, ...

Indien het ongeorganiseerd gebeurd, dan zullen het militairen zijn.

De keuze is aan ons.
Wie zijn "wij"? Als u daarmee Vlaanderen bedoelt is het antwoord nee.
Dat kunnen we niet omdat we nog bezig zijn de tweede golf van de regularisatie te verwerken, er nu al tekort is aan voedselpakketten voor mensen te amper en inkomen hier, er groot tekort is aan goedkope woningen, ocmw's geen noodwoningen genoeg hebben, sociale woningbouw ellenlange wachtlijsten hebben, steden nu al kampen met tekort aan middelen zoals Monica de Koninck al heeft toegelicht, en de investeren die nodig zijn om de mensen die hier nu al zijn behoorlijke kansen te geven al investeringen over jaren vraagt die gezien de crisis het sociale draagvermogen al zwaar balasten.
We kunnen niet daarboven op nog eens duizenden klimaatvluchtelingen opvangen.
Betekent dit dat we die mensen aan hun lot moeten overlaten? Nee, Marokko en Turkije bijvoorbeeld zijn landen met nog veel ruimte voor vluchelingen,misschien kunnen zij helpen om mensen op te vangen, of anders Australie waar ook nog veel ruimte is, dat degenen die vinden dat het "onze verantwoordelijkheden "zijn eens zichzelf druk maken over landen die liever geen vluchtelingen hebben, inplaats van steeds verongelijkt te kijken richting West Europa!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:21   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij met zo'n 'zwart hart' kan leven.... mij goed hoor!

Daar zijn rellende 'jongeren' waar U zo tegen afgeeft nog koorknaapjes tegen hoor!
Wat alleraardigst, de gebande 'princesje' gebruikte meer dan eens precies dezelfde argumentatie.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 18 juli 2010 om 13:21.
Oud 18 juli 2010, 13:21   #110
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over de Sahara bewoonbaar maken. Een immens gebied waar plek zat is. Als het de Israëli's lukt om van de al even droge Negevwoestijn een vruchtbare oase te maken, dan moet dit ook gewoon lukken hoor.
En ja, dat mag gerust met technische hulp van het Westen. Men denke aan ontziltingsinstallaties e.d. Energie kan verkregen worden via zonnepanelen en windmolens, en uiteraard de enorme hoeveelheden olie die er onder die woestijn te vinden is. Net als enorme onderaardse zoetwatervoorraden overigens. Dus ik zie het probleem niet zo.
Een klimaat en een cultuur die nogal wat lijkt op die waarvan ze vandaan komen. Mocht ik Bangladeshi geweest zijn, zou ik een gat in de lucht van geluk springen als me zoiets werd aangeboden.
De vraag is nog maar of men hiervoor de nodige fondsen (op tijd) zal willen vrijmaken...
Oud 18 juli 2010, 13:22   #111
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Het hermetisch afsluiten van grenzen...
Wat doen we bv. (moest het nu om Afrika gaan) met onze Zuid Afrikaanse blanke broeders (zo'n 3 miljoen)?
Mogen die binnen Sus?
Oud 18 juli 2010, 13:23   #112
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie zijn "wij"? Als u daarmee Vlaanderen bedoelt is het antwoord nee.
Dat kunnen we niet omdat we nog bezig zijn de tweede golf van de regularisatie te verwerken, er nu al tekort is aan voedselpakketten voor mensen te amper en inkomen hier, er groot tekort is aan goedkope woningen, ocmw's geen noodwoningen genoeg hebben, sociale woningbouw ellenlange wachtlijsten hebben, steden nu al kampen met tekort aan middelen zoals Monica de Koninck al heeft toegelicht, en de investeren die nodig zijn om de mensen die hier nu al zijn behoorlijke kansen te geven al investeringen over jaren vraagt die gezien de crisis het sociale draagvermogen al zwaar balasten.
We kunnen niet daarboven op nog eens duizenden klimaatvluchtelingen opvangen.
Betekent dit dat we die mensen aan hun lot moeten overlaten? Nee, Marokko en Turkije bijvoorbeeld zijn landen met nog veel ruimte voor vluchelingen,misschien kunnen zij helpen om mensen op te vangen, of anders Australie waar ook nog veel ruimte is, dat degenen die vinden dat het "onze verantwoordelijkheden "zijn eens zichzelf druk maken over landen die liever geen vluchtelingen hebben, inplaats van steeds verongelijkt te kijken richting West Europa!
Hebben Turkije, Marokko en Australië behalve ruimte wel voldoende voedselpakketten, sociale woningbouw en hun OCMW's voldoende middelen?
Oud 18 juli 2010, 13:24   #113
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat alleraardigst, de gebande 'princesje' gebruikte meer dan eens precies dezelfde argumentatie.
IK lees mee.... mag dat!
En dat was inderdaad de geknipte omschrijving....

Misschien kan U dat aan de moderatie melden, en die hebben ongetwijfeld de technische faciliteiten voorhanden om dat uit te pluizen!

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 13:26.
Oud 18 juli 2010, 13:24   #114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval zal ook meteen met die vijfde colonne komaf gemaakt worden.
En dank trouwens voor uw argument om in het hier en nu die potentiële vijfde colonne eens goed in de gaten te gaan houden.
U pleit dus onomwonden voor een nieuwe Holocaust.

Citaat:
Europa heeft zelf genoeg grondstoffen. Ze zijn vooralsnog elders goedkoper, dat is waarom ze elders gekocht worden. En dan heb ik het niet eens over Rusland dat van alles ruimschoots voldoende heeft.
Drang nach Osten?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:27   #115
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is nog maar of men hiervoor de nodige fondsen (op tijd) zal willen vrijmaken...
Zoals ik gisteren al zei:
Citaat:
Dat lijkt me nu eens een mooie, en voor de verandering nuttige, taak voor de VN en daaraan gerelateerde instituten en instellingen.
Oud 18 juli 2010, 13:29   #116
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Israël kan zonder meer de Palestijnen buitenhouden als het wil. Net zoals Europa die hordes kan buitenhouden. Boem of niet.

Europa heeft zelf genoeg grondstoffen. Ze zijn vooralsnog elders goedkoper, dat is waarom ze elders gekocht worden. En dan heb ik het niet eens over Rusland dat van alles ruimschoots voldoende heeft.

In dat geval zal ook meteen met die vijfde colonne komaf gemaakt worden.
En dank trouwens voor uw argument om in het hier en nu die potentiële vijfde colonne eens goed in de gaten te gaan houden.

Op mijn beurt choqueert het mij dat bepaalde mensen zo wereldvreemd en naïef kunnen zijn.

U geeft hier dus vlakaf toe dat het Westen parasiteert op de derde wereld...

Het is beter de grondstoffen door met trukken van de foor te stelen dan ze hier (hogere kostprijs) te ontginnen!

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 13:30.
Oud 18 juli 2010, 13:29   #117
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hermetisch afsluiten van grenzen...
Wat doen we bv. (moest het nu om Afrika gaan) met onze Zuid Afrikaanse blanke broeders (zo'n 3 miljoen)?
Mogen die binnen Sus?
Die komen niet onder water te staan.
Oud 18 juli 2010, 13:31   #118
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Die komen niet onder water te staan.
Symbolisch discutie snap je....

Moest het nu toch zo zijn.... of door iets anders dan overstroming?

Mogen zij binnen?
Oud 18 juli 2010, 13:32   #119
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
IK lees mee.... mag dat!
En dat was inderdaad de geknipte omschrijving....

Misschien kan U dat aan de moderatie melden, en die hebben ongetwijfeld de technische faciliteiten voorhanden om dat uit te pluizen!
U leest niet alleen mee, u schrijft zelfs mee klaarblijkelijk.

Nu ja, mij niet gelaten. Ik ben niet van de zelfbenoemde forumgestapo die niets anders doet dan dubbelnicks e.d. van gebanden op te sporen en aan te geven.
Oud 18 juli 2010, 13:35   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hebben Turkije, Marokko en Australië behalve ruimte wel voldoende voedselpakketten, sociale woningbouw en hun OCMW's voldoende middelen?
nee, de vluchtelingen zullen het zonder moeten doen net zoals de inwoners van Turkije maar hebben die mensen dan al die voorzieningen waar ze vandaan komen? Dacht het niet!

Of is dat de geheime agenda? Nog meer geweten schoppen en verplichten om mensen een levensstandaard aan te bieden die er helemaal niet was in het gebied voor de klimaatvlucheling werden?
Omdat "wij" hoe dan ook de schuld zijn van alle wereldellende?
Zijn Australie, Marokko en Tukije geen klimaatvervuilers? Wat dacht u van Indonesie, leggen we boten in om iedereen daar te huisvesten?
OOk andere landen hebben plichten, dus zie ik niet in waarom Marokko en Turkije zelf niet eens de mouwen kunnen opstropen voor anderen, ze hebben in ieder geval genoeg ruimte en kunnen evengoed in basisnoden voorzien zoals huisvesting, opleiding en onderhoud, dat moeten wij hier toch ook voor die mensen doen? Of moeten wij weer en verder niemand?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be