![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Profeet Smiley heeft gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent een jong kind dat blindelings in de voetsporen van haar ouders is gestapt, we spreken mekaar nog wel eens als je 'ontvoogd' bent.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat ik jong ben? Wie zegt dat mijn ouders islamitisch zijn? Wie zegt dat ik blindelings volg wat een ander me voorschotelt? Wie zegt dat ik nog ontvoogd moet worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet u ontvoogd worden? Nee, want je bent waarschijnlijk ( want je geeft les zeg je) meerderjaring en zoekt die ellende uit vrije wil, misschien kun je ooit een goede moslima worden en jezelf ontvoogden, maar ik denk niet en dat is wel mijn mening dat je daarvoor uit het goede hout gesneden bent! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
lees de koran zou ik zeggen... De moslims hebben het recht zich te verdedigen en het is de plicht voor moslims hen te helpen die onrecht wordt aangedaan. In een miltaire context is een gewapende strijd soms verplicht want lafheid is niet thuis in de islam. Er heeft nog nooit een religie of ideologie stand gehouden die is opgelegd met het zwaard omdat mensen het dan gewoon niet in hun hart sluiten. Trouwens waarom bekeren zoveel westerlingen zich tot de islam, waarom is het nu anders dan vroeger? Zijn al deze bekeerlingen gedwongen met hetzelfde zwaard.. (In religie bestaat geen dwang zie koran). De hypocrisie en lafheid van sommige niet moslimlanden is legendarisch. Genocide in Tjechtjenië, de invasies in Afghanistan en Irak zijn voorbeelden van landen die een militaire AANVAL ondergaan, de djihad is het VERZET. Deze oorlogen zijn ontstaan met als doel economische munt te slagen uit de regio. De islam staat hen toe zichzelf te verdedigen. De verspreiding van het islamitische RIJK (niet islam) is in een militaire context gebeurd. In die tijd waren grenzen niet door supranationale instellingen vastgelegd hoor, het was aanvallen of aangevallen worden en dus een kwestie van overleven. Dat neemt niet weg dat grootschalige roofoorlogen zoals die van de mongolen of van de spanjaarden, in de geschiedenis van de islam niet terug te vinden zijn. Maar hoe dan ook zijn het niet de daden van de aanhangers die de aard van een godsdienst bepalen. Ik respecteer het christendom en zeker de profeet Jezus maar keur de genocide op de Inca's ea wel af. Is het zo moeilijk om dat los te kopppelen van elkaar? Is het trouwens nodig om steeds het conflict met de islamische geschiedenis op te zoeken? Wij zijn toch ook niet steeds aan het roepen als een fanatiekeling dat het christendom met geweld is verspreid, en dat de kruistochten vol zaten van oorlogsmisdaden? Als er een godsdienst verspreid is met het zwaard is dan is het trouwens eerder het christendom. Waarom is zuid amerika katholiek, congo katholiek, zwart amerika (waarom malcom x tot de islam kwam, net als veel andere zwarten omdat het christendom hen in de geschiedenis was opgelegd by force...)? De islam mag niet worden opgelegd (zie koran) het is inherent verboden. Weet U wel wat de spaanse inquisitie is? Het uitmoorden van joden en moslims en het nadien vervolgen van de onder dwang gekerstenden die niet konden vluchten (joden naar portugal, moslims naar marokko) (kwestie hen het nadeel van de twijfel te geven). De christenen hebben hoe dan ook in de geschiedenis meer doden op hun kerfstok staan dan de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere 20-tiger die nog geen eigen levenservarings palmares heeft, oordeelt volgens zijn opvoeding..en niet echt volgens eigen inzichten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() De slavenhandel was hoofdzakelijk in handen van..juist..vredelievende mensen uit het midden oosten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() Leg eens uit hoe ik een zinnig debat kan hebben met een autochtone belg die de RKK constant zit te bashen maar kritiek op moslims constant afwimpeld als islambashing..wat moet ik mij daar in godsnaam bij voorstellen ?
een trol ? een bekeerling ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u hebt dus nog geen ervaringen met het grootste deel van het volwassen leven, relaties, sexueel verkeer, kinderen, zelfstandigheid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() Zeker niet door op de man te spelen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juli 2010 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
|
![]() Citaat:
Even corrigeren of aanvullen: U gunde mij een goede moslimman (waren uw woorden) en hieruit kunt u blijkbaar afleiden dat ik een goede moslimman zoek (straf echt straf want ik zoek niemand). Als u mn reactie's beter had gelezen dan kon u tot deze conclusie komen. Soit maakt niet veel uit, zijn eigenlijk uw zaken niet. U hebt gelijk als ik heb gezegd dat voorstander ben van een moslim-moslim huwelijk. Ik ben geen voorstander van een moslim - niet-moslim huwelijk omwille van verschillende redenen. Ik heb nergens vermeld dat ik de Iraanse wet zou accepteren, gelieve met een citaat af te komen. Het enige dat ik stelde is dat het in Iran een wet is waar ik niets in heb te mengen en dat ik het niet goed keur. Kunt u eens uitleggen waar ik ooit heb verteld dat ik een man zou gehoorzamen? Bent u Porpo's reactie's niet met de mijne aan het verwarren? Ik ben niet ingegaan denk ik op dat onderwerp. En als ik wil gehoorzamen dan doe ik dat toch gewoon, wie gaat mij daarin tegenhouden? U bepaalt dus dat ik niet uit het goede hout gesneden ben? Mooi, dan is dat jouw bescheiden mening, waar ik geen problemen van maak.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2010 om 14:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De islam biedt regels aan ivm slavernij, dus de slaven waren alvast beter af bij de arabieren, eens in amerika werden ze niet meer als mens beschouwd en konden ze nooit meer vrij gekocht worden, een zwarte was nooit vrij gedurende generaties lang. Terwijl volgens de islam een slaaf altijd vrij kan gekocht worden, en het racistische aspect niet kan bestaan. Nu kunt u beweren dat de islam barbaars is omdat ze regels bevat betreffende slavernij maar obv deze regels is een slaaf beter af. De amerikaanse slaven zouden heel erg gelukkig geweest zijn moest de sharia van toepassing zijn geweest in amerika. De koran is een boek voor alle tijden en voor alle maatschappijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegen en verzinnen? Kun je dat even glashard maken of moet ik dit zien als een uiting van je schitterende levensovertuiging, Leren met kritiek omgaan is ene teken van volwassenheid, of hoeft dat niet wanneer je moslima van de ware islam bent? Herinner je jezelf nog die rel met Al Minara na de uitzending over "ware" islam voor bekeerlingen? Nou de koran verbood liegen niet volgens haar, volgt u die visie ook of is dat dan weer geen "ware" islam? Wat moeten we doen, wedstrijden organiseren met de vraag of de ware moslim nu eens eindelijk wil opstaan? En wat vind u van een uitspraak van de gewezen voorzitter van jongeren voor islam, nu middenweg genoemd? Met ongelovigen mag je omgaan wanneer je daar voordeel aan hebt...vertel eens , loog die man? Verzint hij dat ware islam ook hiervoor staat? Of zegt u nu weer" dat is geen ware moslim". Je kunt natuurlijk ook wanneer het te heet wordt in de keuken niet antwoorden omdat " mijn intenties niet zuiver" zijn! Over de intenties van "ware" islam is gelukkig onder moslims zelf geen enkele consensus, u behoort nog tot een minderheid gelukkig maar! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 18 juli 2010 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Islamitische hordes hebben gedurende vele eeuwen grootschalige veroverings- en roofoorlogen gevoerd op en tegen het Indische subcontinent, daarbij een aantal slachtoffers makend dat die van de holocaust, om maar eens wat te noemen, verre overstijgt. http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_...n_subcontinent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |