Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 13:33   #401
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Islam is in den gronde met alle mogelijke middelen de hele wereld onder de islamitische knoet trachten te brengen. Dat noemen 'goede' moslims 'vrede' Het christendom of het boedhisme is dat niet.
Keer U af van de valse profeten en luister:
Profeet Smiley heeft gesproken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:34   #402
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zou wel dom en achterlijk zijn hé om weg te lopen van de waarheid

U wilt het licht doven met uw mond maar Allaah vervolmaakt Zijn licht, ookal haat je het.

Ik ben fier, trots en Allaah dankbaar dat ik in zijn rangen sta en zich niet bevindt in de rangen waar U zich momenteel bevindt.
Gewoonlijk zijn de christenen die op uw geloofsniveau zitten, bejaarde kwezels die 100 jaar vooruitgang 'gemist' hebben, een persoon met het syndroom van Down is ook niet beschaamd om zijn ziekte, omdat hij/zij niet eens beseft dat ze een ziekte hebben..

Je bent een jong kind dat blindelings in de voetsporen van haar ouders is gestapt, we spreken mekaar nog wel eens als je 'ontvoogd' bent..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:38   #403
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gewoonlijk zijn de christenen die op uw geloofsniveau zitten, bejaarde kwezels die 100 jaar vooruitgang 'gemist' hebben, een persoon met het syndroom van Down is ook niet beschaamd om zijn ziekte, omdat hij/zij niet eens beseft dat ze een ziekte hebben..

Je bent een jong kind dat blindelings in de voetsporen van haar ouders is gestapt, we spreken mekaar nog wel eens als je 'ontvoogd' bent..
U denkt wel veel te weten over mij hé?

Wie zegt dat ik jong ben? Wie zegt dat mijn ouders islamitisch zijn? Wie zegt dat ik blindelings volg wat een ander me voorschotelt? Wie zegt dat ik nog ontvoogd moet worden?
Oud 18 juli 2010, 13:47   #404
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat ik jong ben? Wie zegt dat mijn ouders islamitisch zijn? Wie zegt dat ik blindelings volg wat een ander me voorschotelt? Wie zegt dat ik nog ontvoogd moet worden?
Wel, je zegt nog niet getrouwd te zijn, op zoek te zijn naar een goede moslim want eEN huwelijk met geEN moslim zie je niet zitten omdat je Islamitische opvoeding zeer belangrijk vind,je zegt homoseksualiteit niet te veroordelen omdat dit in strijd zou zijn met de ware Islam maar mocht je in Iran wonen zou je toch accepteren dat zij mensonwaardig behandeld zouden worden omdat islam nu eenmaal boven alles staat zoals de wetgeving daar ook weergeeft, je zegt een hoofddoek te dragen en later gehoorzaam te zullen zijn aan je man en diens bevelen...er is dus echt al wat over jou geweten omdat je dat zelf schreef, anders dan een oordeel of een mening want het zijn jou eigen uitlatingen over jezelf hoor!

Moet u ontvoogd worden? Nee, want je bent waarschijnlijk ( want je geeft les zeg je) meerderjaring en zoekt die ellende uit vrije wil, misschien kun je ooit een goede moslima worden en jezelf ontvoogden, maar ik denk niet en dat is wel mijn mening dat je daarvoor uit het goede hout gesneden bent!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:47   #405
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Correctie. Militaire aanval

De Islam is met het zwaard verspreid
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=7519
“En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God." (Koran 8:61)

lees de koran zou ik zeggen...

De moslims hebben het recht zich te verdedigen en het is de plicht voor moslims hen te helpen die onrecht wordt aangedaan. In een miltaire context is een gewapende strijd soms verplicht want lafheid is niet thuis in de islam. Er heeft nog nooit een religie of ideologie stand gehouden die is opgelegd met het zwaard omdat mensen het dan gewoon niet in hun hart sluiten. Trouwens waarom bekeren zoveel westerlingen zich tot de islam, waarom is het nu anders dan vroeger? Zijn al deze bekeerlingen gedwongen met hetzelfde zwaard.. (In religie bestaat geen dwang zie koran). De hypocrisie en lafheid van sommige niet moslimlanden is legendarisch. Genocide in Tjechtjenië, de invasies in Afghanistan en Irak zijn voorbeelden van landen die een militaire AANVAL ondergaan, de djihad is het VERZET. Deze oorlogen zijn ontstaan met als doel economische munt te slagen uit de regio. De islam staat hen toe zichzelf te verdedigen.

De verspreiding van het islamitische RIJK (niet islam) is in een militaire context gebeurd. In die tijd waren grenzen niet door supranationale instellingen vastgelegd hoor, het was aanvallen of aangevallen worden en dus een kwestie van overleven. Dat neemt niet weg dat grootschalige roofoorlogen zoals die van de mongolen of van de spanjaarden, in de geschiedenis van de islam niet terug te vinden zijn. Maar hoe dan ook zijn het niet de daden van de aanhangers die de aard van een godsdienst bepalen. Ik respecteer het christendom en zeker de profeet Jezus maar keur de genocide op de Inca's ea wel af. Is het zo moeilijk om dat los te kopppelen van elkaar? Is het trouwens nodig om steeds het conflict met de islamische geschiedenis op te zoeken? Wij zijn toch ook niet steeds aan het roepen als een fanatiekeling dat het christendom met geweld is verspreid, en dat de kruistochten vol zaten van oorlogsmisdaden?
Als er een godsdienst verspreid is met het zwaard is dan is het trouwens eerder het christendom. Waarom is zuid amerika katholiek, congo katholiek, zwart amerika (waarom malcom x tot de islam kwam, net als veel andere zwarten omdat het christendom hen in de geschiedenis was opgelegd by force...)? De islam mag niet worden opgelegd (zie koran) het is inherent verboden.
Weet U wel wat de spaanse inquisitie is? Het uitmoorden van joden en moslims en het nadien vervolgen van de onder dwang gekerstenden die niet konden vluchten (joden naar portugal, moslims naar marokko) (kwestie hen het nadeel van de twijfel te geven).
De christenen hebben hoe dan ook in de geschiedenis meer doden op hun kerfstok staan dan de moslims.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:47   #406
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

u bent zeker nog geen 30 jaar volgens uw eigen reacties, uw ouders zijn voor 99% zeker moslim omdat u Marokkaanse roots heeft..correct me if I'm wrong..

Iedere 20-tiger die nog geen eigen levenservarings palmares heeft, oordeelt volgens zijn opvoeding..en niet echt volgens eigen inzichten...
Oud 18 juli 2010, 13:53   #407
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De verspreiding van het islamitische RIJK (niet islam) is in een militaire context gebeurd. In die tijd waren grenzen niet door supranationale instellingen vastgelegd hoor, het was aanvallen of aangevallen worden en dus een kwestie van overleven. Dat neemt niet weg dat grootschalige roofoorlogen zoals die van de mongolen of van de spanjaarden, in de geschiedenis van de islam niet terug te vinden zijn.
Het Indisch subcontinent... iemand?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:57   #408
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het Indisch subcontinent... iemand?
Het mogol rijk (indisch subcontinent) is niet hetzelfde als het mongolen imperium.
Oud 18 juli 2010, 14:01   #409
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filo is HET voorbeeld van integratie..hij is volledig geintegreerd in de Marokkaanse gemeenschap..bashen op de RKK en de islam onvoorwaardelijk verdedigen..in 1945 noemde men het verwerpen van de eigen oorsprong en het omarmen van vreemde ideologieën collaboratie...
Je speelt liever op de man dan op de bal?
Oud 18 juli 2010, 14:02   #410
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De slavenhandel was hoofdzakelijk in handen van..juist..vredelievende mensen uit het midden oosten..
Oud 18 juli 2010, 14:03   #411
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
idd en laten we elkaar niet stalken
Oud 18 juli 2010, 14:03   #412
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
u bent zeker nog geen 30 jaar volgens uw eigen reacties, uw ouders zijn voor 99% zeker moslim omdat u Marokkaanse roots heeft..correct me if I'm wrong..

Iedere 20-tiger die nog geen eigen levenservarings palmares heeft, oordeelt volgens zijn opvoeding..en niet echt volgens eigen inzichten...
Als u tot die conclusie bent gekomen, tja u zult het wel beter weten.
Oud 18 juli 2010, 14:07   #413
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leg eens uit hoe ik een zinnig debat kan hebben met een autochtone belg die de RKK constant zit te bashen maar kritiek op moslims constant afwimpeld als islambashing..wat moet ik mij daar in godsnaam bij voorstellen ?
een trol ? een bekeerling ?
Oud 18 juli 2010, 14:10   #414
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u tot die conclusie bent gekomen, tja u zult het wel beter weten.
Geen tegenargumenten...dat is dus een bevestiging..

u hebt dus nog geen ervaringen met het grootste deel van het volwassen leven, relaties, sexueel verkeer, kinderen, zelfstandigheid..
Oud 18 juli 2010, 14:11   #415
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg eens uit hoe ik een zinnig debat kan hebben met een autochtone belg die de RKK constant zit te bashen maar kritiek op moslims constant afwimpeld als islambashing..wat moet ik mij daar in godsnaam bij voorstellen ?
een trol ? een bekeerling ?
Zeker niet door op de man te spelen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juli 2010 om 14:23.
Oud 18 juli 2010, 14:11   #416
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel, je zegt nog niet getrouwd te zijn, op zoek te zijn naar een goede moslim want eEN huwelijk met geEN moslim zie je niet zitten omdat je Islamitische opvoeding zeer belangrijk vind,je zegt homoseksualiteit niet te veroordelen omdat dit in strijd zou zijn met de ware Islam maar mocht je in Iran wonen zou je toch accepteren dat zij mensonwaardig behandeld zouden worden omdat islam nu eenmaal boven alles staat zoals de wetgeving daar ook weergeeft, je zegt een hoofddoek te dragen en later gehoorzaam te zullen zijn aan je man en diens bevelen...er is dus echt al wat over jou geweten omdat je dat zelf schreef, anders dan een oordeel of een mening want het zijn jou eigen uitlatingen over jezelf hoor!

Moet u ontvoogd worden? Nee, want je bent waarschijnlijk ( want je geeft les zeg je) meerderjaring en zoekt die ellende uit vrije wil, misschien kun je ooit een goede moslima worden en jezelf ontvoogden, maar ik denk niet en dat is wel mijn mening dat je daarvoor uit het goede hout gesneden bent!
Ik kan zoveel zeggen, ook heb ik vaak vermeld: neem bepaalde zaken met een kilo zout.

Even corrigeren of aanvullen: U gunde mij een goede moslimman (waren uw woorden) en hieruit kunt u blijkbaar afleiden dat ik een goede moslimman zoek (straf echt straf want ik zoek niemand). Als u mn reactie's beter had gelezen dan kon u tot deze conclusie komen. Soit maakt niet veel uit, zijn eigenlijk uw zaken niet.

U hebt gelijk als ik heb gezegd dat voorstander ben van een moslim-moslim huwelijk. Ik ben geen voorstander van een moslim - niet-moslim huwelijk omwille van verschillende redenen.

Ik heb nergens vermeld dat ik de Iraanse wet zou accepteren, gelieve met een citaat af te komen. Het enige dat ik stelde is dat het in Iran een wet is waar ik niets in heb te mengen en dat ik het niet goed keur.

Kunt u eens uitleggen waar ik ooit heb verteld dat ik een man zou gehoorzamen? Bent u Porpo's reactie's niet met de mijne aan het verwarren? Ik ben niet ingegaan denk ik op dat onderwerp. En als ik wil gehoorzamen dan doe ik dat toch gewoon, wie gaat mij daarin tegenhouden?

U bepaalt dus dat ik niet uit het goede hout gesneden ben? Mooi, dan is dat jouw bescheiden mening, waar ik geen problemen van maak.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2010 om 14:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:12   #417
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De slavenhandel was hoofdzakelijk in handen van..juist..vredelievende mensen uit het midden oosten..
dat is wel heel kort door de bocht, de slavenhandel is iets waar de arabieren deel aan hebben genomen juist, maar het westen was de motor van die business. Europeanen deden evengoed mee aan de slavenhandel, het katoen werd verbouwd in amerika voor europa en europese handelaren wisten heel goed dat het obv slavenarbeid geoogst werd. Nu zijn de moslims nog verantwoordelijk voor de slavernij in de usa ofwat ... U gaat erg ver...

De islam biedt regels aan ivm slavernij, dus de slaven waren alvast beter af bij de arabieren, eens in amerika werden ze niet meer als mens beschouwd en konden ze nooit meer vrij gekocht worden, een zwarte was nooit vrij gedurende generaties lang. Terwijl volgens de islam een slaaf altijd vrij kan gekocht worden, en het racistische aspect niet kan bestaan. Nu kunt u beweren dat de islam barbaars is omdat ze regels bevat betreffende slavernij maar obv deze regels is een slaaf beter af. De amerikaanse slaven zouden heel erg gelukkig geweest zijn moest de sharia van toepassing zijn geweest in amerika. De koran is een boek voor alle tijden en voor alle maatschappijen.
Oud 18 juli 2010, 14:13   #418
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Krom is hetgeen jij dag en nacht neertypt, of heb je je voorgenomen om te stoppen met liegen en verzinnen?

Natuurlijk, hebben ze islam nooit gekend en dat zal ik blijven herhalen. Met of tegen de zin van Alice.
Kun je die agressieve toon wat laten varen? Dat wordt gezien als onmacht en onzekerheid!
Liegen en verzinnen? Kun je dat even glashard maken of moet ik dit zien als een uiting van je schitterende levensovertuiging, Leren met kritiek omgaan is ene teken van volwassenheid, of hoeft dat niet wanneer je moslima van de ware islam bent?

Herinner je jezelf nog die rel met Al Minara na de uitzending over "ware" islam voor bekeerlingen? Nou de koran verbood liegen niet volgens haar, volgt u die visie ook of is dat dan weer geen "ware" islam? Wat moeten we doen, wedstrijden organiseren met de vraag of de ware moslim nu eens eindelijk wil opstaan?
En wat vind u van een uitspraak van de gewezen voorzitter van jongeren voor islam, nu middenweg genoemd?
Met ongelovigen mag je omgaan wanneer je daar voordeel aan hebt...vertel eens , loog die man? Verzint hij dat ware islam ook hiervoor staat? Of zegt u nu weer" dat is geen ware moslim".

Je kunt natuurlijk ook wanneer het te heet wordt in de keuken niet antwoorden omdat " mijn intenties niet zuiver" zijn!
Over de intenties van "ware" islam is gelukkig onder moslims zelf geen enkele consensus, u behoort nog tot een minderheid gelukkig maar!

Laatst gewijzigd door alice : 18 juli 2010 om 14:14.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:15   #419
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Het mogol rijk (indisch subcontinent) is niet hetzelfde als het mongolen imperium.
Dat is mij bekend.

Islamitische hordes hebben gedurende vele eeuwen grootschalige veroverings- en roofoorlogen gevoerd op en tegen het Indische subcontinent, daarbij een aantal slachtoffers makend dat die van de holocaust, om maar eens wat te noemen, verre overstijgt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_...n_subcontinent
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:16   #420
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen tegenargumenten...dat is dus een bevestiging..

u hebt dus nog geen ervaringen met het grootste deel van het volwassen leven, relaties, sexueel verkeer, kinderen, zelfstandigheid..
Wéér op de man/vrouw aan't spelen? Je kunt 't niet laten, hé?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be