Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 18:37   #481
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Haat ? Je moet de rollen ,niet omkeren. Isslam haat de 'ongelovigen' niet omgekeerd.
Een moslim mag zijn hart niet vullen met haat, dat heeft geen enkele zin.
En dus ook geen haat tov de ongelovigen..

"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen, en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is." (Koran 16:90)

"God is met hen die godvrezend zijn en hen die goed doen." (Koran 16:128)

"En de goede daad en de slechte daad zijn niet gelijk; weer die [slechte daad] af met iets dat beter is. Dan zal hij, tussen wie en jou vijandschap was, een boezemvriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden; het wordt slechts aangeboden aan iemand met geweldig geluk." (Koran 41:34-35)

"Iedere heeft een richting waarheen hij zicht wendt. Wedijver dan met elkaar in goede daden." (Koran 2:148)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

er is een kort hoofdstuk over de ongelovigen (al kefiroen):

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

waar ziet u staan dat de de Koran oproept om ongelovigen te haten? Ik ben toch een moslim en ik heb geen haatdragend hart, en toch is de Koran voor mij het woord van Allah.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:38   #482
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bijvoorbeeld hoe we erin kunnen slagen, even weinig nobelprijzen te behalen als dat anderhalf miljard betweters.
Eh nobelprijs...worden die niet uitgereikt door verkalkte Zweden met vooral een politieke missie?

Kreeg Obama er niet alvast één?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:40   #483
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

De Islam voor Ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Oud 18 juli 2010, 18:42   #484
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eh nobelprijs...worden die niet uitgereikt door verkalkte Zweden met vooral een politieke missie?

Nádat of vóórdat hij extra troepen naar Afghanistan stuurde? Ik ben het vergeten. Wat een grap inderdaad. Zéker de vredeprijs.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:45   #485
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mustafa Kemal Atatürk was pro westers. Hij had de isslam op zijn plaats gezet. Weg van de macht.

"De ilam, het rottend kadaver, ideologie van een immorele bedoeïen, vergiftigt ons volk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:47   #486
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niks tegen brave mensen. Of dat die zich nu moslim noemen (denken dat te zijn) of niet. Mijn Turkse buren noemen zich trouwens moslim (denken het te zijn).
Wie zijn wij dan om te zeggen dat het geen moslims zijn? Als zij zich moslims noemen, dan zijn zij moslims hé, ongeacht wat andere mensen daarover denken.

En heb je jouw Turks buren iets te verwijten?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:48   #487
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja natuurlijk in Zweden (behalve de nobelprijs van de Vrede). Alfred Nobel was Zweed. Waar zou u willen dat die prijzen worden uitgereikt? In Timboektoe?
Oud 18 juli 2010, 18:50   #488
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

De Nobelprijzen worden inderdaad door Zweden uitgereikt. Uitzondering is de Nobelprijs voor de Vrede die in Oslo, Noorwegen wordt uitgereikt en die inderdaad, meer dan welke prijs dan ook, de politieke missie van één of andere kliek vertegenwoordigt.

(De reden waarom die ene Nobelprijs in Noorwegen wordt uitgereikt, is te vinden in de geschiedenis; Noorwegen was tot 1905 met Zweden verbonden in een personele unie en had eigenlijk alleen een eigen, Noors, binnenlands bestuur. De rest was de facto Zweeds. Om de Noren enigzins tegemoet te komen, mochten zij de meest onbeduidende van de Nobelprijzen, die van de Vrede, uitreiken. Dat laatste is tot op de dag van vandaag zo gebleven.)
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:52   #489
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus ook geen haat tov de ongelovigen..

"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen, en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is." (Koran 16:90)

"God is met hen die godvrezend zijn en hen die goed doen." (Koran 16:128)

"En de goede daad en de slechte daad zijn niet gelijk; weer die [slechte daad] af met iets dat beter is. Dan zal hij, tussen wie en jou vijandschap was, een boezemvriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden; het wordt slechts aangeboden aan iemand met geweldig geluk." (Koran 41:34-35)

"Iedere heeft een richting waarheen hij zicht wendt. Wedijver dan met elkaar in goede daden." (Koran 2:148)

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

er is een kort hoofdstuk over de ongelovigen (al kefiroen):

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

waar ziet u staan dat de de Koran oproept om ongelovigen te haten? Ik ben toch een moslim en ik heb geen haatdragend hart, en toch is de Koran voor mij het woord van Allah.
Kijk, dat is mooi : God verwerpt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is.
Is het mogelijk dat vele moslims hun koran dan toch niet zo goed kennen? Als we zien wat Al-Qaeda (om de meest voor de hand liggende te noemen) uitspookt, dan moeten we ons toch de vraag stellen of ook die goede dingen uit de koran opgevolgd worden.
Oud 18 juli 2010, 18:55   #490
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het enige wat het Westen van de islam kan, en naar mijn mening ook behoort, te leren, is het onvoorwaardelijke agressieve fanatisme waarmee de eigenheid verdedigd wordt.

Het moge duidelijk zijn dat het tot nu toe geprobeerde, zoals het de andere wang toekeren, toegeven, en andere slappe geitenwollensokken-uitingen van appeasement in het geheel n�*ét werken. Doorheen de geschiedenis is het enige wat de islam ervan weerhouden heeft zich in bepaalde gebieden te nestelen en uit te breiden precies hetzelfde soort fanatisme geweest die de islamitische hordes zelf ook hanteren.
In het westen is de islam een deel van het culturele landschap aan het worden. Dit is onomkeerbaar. Is dit volgens u een gevolg van agressief fanatisme? Het zijn toch autochtonen die de islam vrijwillig omarmen en niet de geboren moslims die deze opdringen aan niet moslims? Ik begrijp niet vanwaar al die woede komt. Blijkbaar zien sommige mensen het nut van de islam in, het ben alvast niet ik (als moslim) maar u als niet-moslim die spreekt met een vijandig discours.
Oud 18 juli 2010, 18:57   #491
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"De ilam, het rottend kadaver, ideologie van een immorele bedoeïen, vergiftigt ons volk.
Wie haat wie ook al weer...?
Oud 18 juli 2010, 18:58   #492
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie zijn wij dan om te zeggen dat het geen moslims zijn? Als zij zich moslims noemen, dan zijn zij moslims hé, ongeacht wat andere mensen daarover denken.

En heb je jouw Turks buren iets te verwijten?
En als ik mijn eigen een olifant noem, dan ben ik ook een olifant?

Laatst gewijzigd door Rapture : 18 juli 2010 om 18:59.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:59   #493
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het mogelijk dat vele moslims hun koran dan toch niet zo goed kennen? Als we zien wat Al-Qaeda (om de meest voor de hand liggende te noemen) uitspookt, dan moeten we ons toch de vraag stellen of ook die goede dingen uit de koran opgevolgd worden.
Blijkbaar hebben die een andere Koran waarin staat dat je mensen mag vermoorden...

Hoe onbegrijpelijk hun daden vanuit religieus oogpunt ook zijn, politiek gezien zijn zij een creatie van the British Empire. Het is met de steun en de wapens van de Britten dat zij (=de politieke beweging der Wahabi's) hun medemoslims hebben bestreden. Daarna hebben de VS de rol van patroon overgenomen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 juli 2010 om 19:04.
Oud 18 juli 2010, 19:01   #494
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie haat wie ook al weer...?
Was een uitspraak van Ataturk - en je verzen die je hier plakt zijn geabrogeerd/vervangen door latere/gewelddadige verzen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:03   #495
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En als ik mijn eigen een olifant noem, dan ben ik ook een olifant?
Moslim-zijn is een innerlijke overtuiging, olifant-zijn is een observeerbare lichamelijke conditie. Als iemand zegt moslim te zijn, dan kan hij ofwel moslim zijn ofwel niet-moslim zijn. Het is echter onmogelijk voor een mens om de innerlijke overtuiging van een ander mens rechtstreeks te observeren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 juli 2010, 19:03   #496
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oudere verzen uit de koran versus nieuwere verzen, waarbij de nieuwere verzen uiteindelijk gelden.

Wederom één van de lepe truken uit de trukendoos van karavaanrover en krijgsheer Mohammed waarin allah zichzelf toestemming geeft om zijn eigen werk te bewerken.

Het zegt, dat als een passage in de koran, die later werd geschreven, in tegenspraak is met een eerdere, de latere de betere is. De koran werd in gedeelten geschreven (Mohammeds openbaring, ieder als soera) over een periode van 23 jaar. De omstandigheden in het leven van Mohammed en in zijn religie veranderden behoorlijk binnen deze 23 jaar.
Een van deze ideeën in de koran is ”dit is allahs woord”. De mensen hebben zijn vroegere openbaringen bijna uit het hoofd geleerd, dus kon hij niet zomaar zijn openbaringen veranderen. Het zou er een beetje komisch uitzien, wanneer de alwetende, oneindig wijze allah iets zou veranderen wat hij al heeft gezegd.
Maar met dit nieuwe idee – dat vroegere openbaringen door latere openbaringen worden afgeschaft of dat deze worden herschreven – konden allahs methoden worden veranderd, nadat Mohammed effectievere ideeën had gevonden.
Het lukte Mohammed in zijn eerste 13 jaar van vreedzaam prediken slechts 150 aanhangers te winnen. Maar als militaire leider en gewelddadige veroveraar lukte het hem om heel Arabië binnen 10 jaar aan de islamitische wetgeving te onderwerpen. De vreedzame weg was te langzaam. Bekering door verovering en de invoering van de sharia was veel sneller en efficiënter. Daarom hieven de latere, gewelddadige, intolerante verzen de vroegere vreedzame, tolerante passages op.
Oud 18 juli 2010, 19:06   #497
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
In het westen is de islam een deel van het culturele landschap aan het worden. Dit is onomkeerbaar. Is dit volgens u een gevolg van agressief fanatisme? Het zijn toch autochtonen die de islam vrijwillig omarmen en niet de geboren moslims die deze opdringen aan niet moslims? Ik begrijp niet vanwaar al die woede komt. Blijkbaar zien sommige mensen het nut van de islam in, het ben alvast niet ik (als moslim) maar u als niet-moslim die spreekt met een vijandig discours.
Een religie die in heel zijn wezen één groot brok vijandigheid en agressiviteit is, verdient het op geen enkele manier om vriendelijk bejegend te worden. Integendeel.
Oud 18 juli 2010, 19:08   #498
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als u terrorisme bedoeld dan heeft u gelijk; het doden van onschuldigen staat in het hiernamaals voor een vergelding alsof men de hele mensheid had uitgeroeid (Koran). In de Koran staan trouwens geen slechte dingen. De niet moslims moeten ophouden met alle daden die door moslims gebeuren inherent aan de islam toe te schrijven. De islam is een deel van europa geworden, en geen moslim die zijn godsdienst zal laten of delen uit de koran weglaten of wat dan ook dat we soms horen wat we moeten doen om integraal deel te kunnen uitmaken van de westerse samenleving...dit enkel en alleen omdat sommige niet moslims vinden dat de islam niet past in het westen. Het enige wat dit anti-islam klimaat bewerkstelligt is verdeeldheid zaaien in de maatschappij.
Oud 18 juli 2010, 19:20   #499
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Een religie die in heel zijn wezen één groot brok vijandigheid en agressiviteit is, verdient het op geen enkele manier om vriendelijk bejegend te worden. Integendeel.
Waarom haat u de moslims?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 juli 2010, 19:23   #500
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom haat u de moslims?
Een racist heeft geen reden nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be