Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2010, 09:20   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het probleem is wel dat het geld opgesmost wordt aan allerlei prulleraria.
Er mogen geen infrastructuurwerken of dergelijke mee betaald worden.
Jij klinkt als iemand die jaloers is omdat je geen beer hebt gekregen die ze hebben uitgedeeld met hun overschotten aan boetegeld
Oud 17 juli 2010, 13:40   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Jij klinkt als iemand die jaloers is omdat je geen beer hebt gekregen die ze hebben uitgedeeld met hun overschotten aan boetegeld
Een totaal verkeerd signaal hoor.
Oud 20 juli 2010, 09:02   #43
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

heeft iemand een overzicht van wat die boetes opbrengen?
OOk parkeerboetes?
dat tegenwoordig trouwens privé firmas zijn met een hoop zele.
Ik wist een artikel staan maar dat is weg.

T valt me op dat weinig burgers weten wat met hoeveel geld van ons gedaan wordt.
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 09:04   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
heeft iemand een overzicht van wat die boetes opbrengen?
OOk parkeerboetes?
dat tegenwoordig trouwens privé firmas zijn met een hoop zele.
Ik wist een artikel staan maar dat is weg.

T valt me op dat weinig burgers weten wat met hoeveel geld van ons gedaan wordt.
Parkeerboetes valt gewoonlijk onder de gemeentelijke bevoegdheid.
Feit is dat er veel geld blijft plakken aan de handen van die privé firma's.
Oud 20 juli 2010, 10:08   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe staat het hier nu mee?
Geldt dit ook voor minnelijke schikking of is dit alleen als je effectief voor de PR moet komen?
Enkel voor rechtbank.
Per inbreuk.
Dus minnelijke schikkingen treffen ze nu vooral zoveel als mogelijk voor de rechtbanken.
50 € is nu al gauw 500 euro alle kosten bovenop.
Mag je nog je advocaat niet rekenen.
Oud 20 juli 2010, 10:55   #46
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Er zat toevallig deze morgen een brief van de Politie in mijn brievenbus . Minnelijke schikking voor een overdreven snelheid . Ik reed 66 (na correctie blijkbaar nog maar 60) in de bebouwde kom , waar dus slechts 50 km per uur toegestaan is .

Een "uitnodiging tot betaling van 50,00 euro" zal via de post worden overgemaakt .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 12:38   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Er zat toevallig deze morgen een brief van de Politie in mijn brievenbus . Minnelijke schikking voor een overdreven snelheid . Ik reed 66 (na correctie blijkbaar nog maar 60) in de bebouwde kom , waar dus slechts 50 km per uur toegestaan is .

Een "uitnodiging tot betaling van 50,00 euro" zal via de post worden overgemaakt .
Uitnodigingen mag je afslaan.
Oud 20 juli 2010, 14:11   #48
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Blijft natuurlijk een absurd principe. Misschien zou men beter es de gedetineerden effectief hun verblijf in de gevangenis laten betalen, zou ook al wat besparen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 20 juli 2010 om 14:12.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 16:02   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht

Proficiat, ik ben tegen gehouden voor zonder gordel te rijden en natuurlijk was mijn keuring vervallen.
Rechtbank.

Een week daarvoor, linksaf in Brugge waar je natuurlijk alweer niet mag + diezelfde keuring die nog steeds vervallen was.
Rechtbank.

Een jaar geleden ook 60 + waar ik maar 50 mocht en toen in mijn andere wagen was de keuring ook over datum.
Rechtbank
Kostprijs om en bij de 760 euro.

Ben ik het die gediscrimineerd wordt of zit ik in handen van een afpersingszaak?

Het heeft er toch alle schijn van in elk geval.
Oud 20 juli 2010, 17:11   #50
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uitnodigingen mag je afslaan.
Dat is een goed idee ! Ik zal zeggen : "Guido 007 heeft gezegd dat ik de uitnodiging mag afslaan" ; Succes verzekerd !
Oud 20 juli 2010, 17:20   #51
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Proficiat, ik ben tegen gehouden voor zonder gordel te rijden en natuurlijk was mijn keuring vervallen.
Rechtbank.

Een week daarvoor, linksaf in Brugge waar je natuurlijk alweer niet mag + diezelfde keuring die nog steeds vervallen was.
Rechtbank.

Een jaar geleden ook 60 + waar ik maar 50 mocht en toen in mijn andere wagen was de keuring ook over datum.
Rechtbank
Kostprijs om en bij de 760 euro.

Ben ik het die gediscrimineerd wordt of zit ik in handen van een afpersingszaak?

Ik ben ooit eens tegengehouden door een afschuwelijk arrogant snotneus-gendarmke . Ik kwam van mijn werk , om half één 's nachts in de gietende regen en ik was absoluut niet in een allerbeste stemming . Het manneke zag dat waarschijnlijk aan mijn gezicht en zei , op nen echte gendarme-toon , met zijn pollekes op mijn dak :" Het gaat u niet af goed , hé mijnheer ? Wat scheelt er ?" En ik zeg :" gaat ge niet beter , denkt ge , de bende van Nijvel zoeken of zo ?"

Heeft me 30.000 frank boete gekost en 10 dagen rijverbod . Viel onder smaad aan de politie !

Het heeft er toch alle schijn van in elk geval.
Oud 20 juli 2010, 18:37   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Nochtans is het 1 van de weinige keren dat ik guido007 iets deftigs zie schrijven. Geld van verkeersboetes zou in eerste plaats moeten worden gespendeerd aan veiliger verkeer. En dat is dus niet de 10.000ste flitscamera in Vlaanderen. Zorgen dat de wegen veilig en zonder putten of bulten zijn, het verkeer afremmen door ontradende drempels ipv. gigantische stenen bloembakken die je doorheen een straat moeten doen slalommen terwijl die weg wel tweerichtsverkeer toelaat, e.d.

Ik geef je eens een hintje... rij eens door de Kasteelstraat in Buggenhout (loopt dwars doorheen Buggenhout Bos(je)). Wat daar is aangericht om de snelheid te beperken is gewoon misdadig. Voor zulke toestanden zou je haast een IQ-test, extra rijlessen en een medische scan moeten kunnen voorleggen vooraleer je daar als redelijk veilig chauffeur doorheen kan... aan 30 km/u. Je bent er verdorie meer bezig met het ontwijken van de vervaarlijke betonblokken dan dat je er nog oog kan hebben voor de vele overstekende wandelaars.

En hoewel goed bedoeld, is ook de ring rond Leuven een misbaksel. Flitspalen zetten ze aan de zebrapaden! Waar denk je dat de ogen van de gemiddelde chauffeur op zijn gericht als hij zo'n zebrapad nadert... Right... zijn snelheidsmeter en NIET het zebrapad. Puur idiote manieren om toch maar te kunnen glimmen met "traagste land ter wereld". Dat een grotere discotheek (waarvan je wel zou kunnen verwachten dat er wat bolletjes en drank wordt verbruikt) z'n parking rechtstreeks mag laten uitgeven op de A12 snelweg is dan weer geen probleem. Ik heb uit eerste hand weet van mensen die er reeds zijn gestorven omdat ze tegen 90 of 120 km/u een wagentje komende van die parking als een muur op zich zien afkomen en er geen enkele redelijke kans meer is om zulks zware aanrijding te vermijden. Dodelijk. En het ligt niet altijd aan de partygangers of de bestuurders op de A12 hoor... probeer maar eens loodrecht een snelweg op te rijden van een parking zonder zelfs maar een idee te hebben van wat een motor of auto met jou of zichzelf doet bij zulkse impact of maar in te kunnen schatten hoe snel een aankomend vehikel bij jou zal zijn voor je zelf de nodige snelheid hebt ontwikkeld om een aanvaring te vermijden.

Kortom... de meest toegepaste manieren voor een veilig wegverkeer zijn in belgique eerder contraproductief dan elegant en doeltreffend. Ministers van mobiliteit zouden elke dag naar het werk moeten op een 25 cc scootertje via de snelweg. Het zou ook wat besparen in overheidskosten als Verhofstadt zijn (eigenlijk mijn en jouw) Audi A8 niet total loss laat rijden als hij in politiek moeilijke papieren zit en wat meer foto's uit het ziekenhuis kan laten publiceren dan artikels over zijn vuile affaires.

Ik heb gesproken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 juli 2010 om 18:38.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 18:41   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enneh... wie wil er nu een beer? Liever wat minder belastingen. Ik mag toch geen huisdieren houden van mijn huisbaas en met een puppy-blik zou ik misschien nog een katje in huis kunnen halen (het beestje is verlaten en ik wil er me over ontfermen, beste huisbaas... toon uw goed hart en ik zal zeker zorgen dat het beestje niets aanricht of bevuiligd), maar ik denk dat de meeste verhuurders al helemaal een hyperventilatie aanval krijgen als je vraagt of je een beer als huisdier mag houden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 juli 2010, 18:54   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Enkel voor rechtbank.
Per inbreuk.
Dus minnelijke schikkingen treffen ze nu vooral zoveel als mogelijk voor de rechtbanken.
50 € is nu al gauw 500 euro alle kosten bovenop.
Mag je nog je advocaat niet rekenen.
Goede raad:
1. Geef je "misdaad" meteen toe. Niet tegenstribbelen want dan ga je sowieso naar de politierechtbank.
2. Aanvaard de minnelijke schikking en liefst stuur je die brief terug van zodra je hem hebt en hebt ingevuld.
3. Bij een lease-wagen kan het helpen dat je een begeleidend schrijven toevoegt waarin je uitlegt dat het voorstel tot minnelijke schikking te lang bij de lease maatschappij heeft gelegen en daarna nog eens wat weekjes onder een stapel dossiers bij HR heeft gelegen. Zo ooit een agent aan de deur gehad die me vroeg of ik Jazeker was. Ik had eerst het gedacht dat ik tijdens het slaapwandelen iemand brutaal had vermoord of zo, maar het bleek enkel te gaan over een pro justitia (wat kilometertjes te veel) waar ik niet op had gereageerd. Oorzaak: Het lag nog bij het bedrijf. Vriendelijke mens, die agent. Evengoed sturen ze je meteen een uitnodiging voor de politierechtbank, maar ik kon hem overtuigen (en dan nog eerlijk ook) dat ik het formulier niet had ontvangen en eventueel bij HR zou luisteren naar een dossierke dat ergens niet ligt waar het hoort te liggen. De mens heeft alles opgeschreven voor mij (moest ik zelf de boel niet invullen) en ik kreeg mijn 50 euro minnelijke schikking. Ik heb het niet zo voor ordehandhavers in het blauw, maar er zitten soms toch echt mensen tussen die dat beetje extra willen doen. Had ie dat niet gedaan, dan hing ik er inderdaad wss aan voor 500 euro al had ik via de bedrijfswagen wel een zelf te kiezen advocaat gratis ter beschikking. En ik ken een hele goeie. Die mens is gewoon te goed om advocaat te mogen worden...
4. Bij betaalformulier voor de minnelijke schikking, nog betalen de dag zelf of erna. Hoe sneller, hoe beter.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 juli 2010, 19:28   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
U weet evengoed als ik dat haast geen mens zich nog aan de snelheden kan houden. De bordjes met (lagere) snelheden schieten als paddestoelen uit de grond dezer dagen en ze zijn niet te beroerd om meteen te flitsen vanaf dag 1. Het is gewoon een inkomstenbron.
Natuurlijk, de auto is DE melkkoe van elke regering.
En dat mag wel een beetje...zolang ze in Brussel niet overdrijven zoals nu met de "nieuwe" nummerplaten. Schouppe heeft gewicht voor mad. Non. Een echte tsjeef.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:31   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Natuurlijk, de auto is DE melkkoe van elke regering.
En dat mag wel een beetje...zolang ze in Brussel niet overdrijven zoals nu met de "nieuwe" nummerplaten. Schouppe heeft gewicht voor mad. Non. Een echte tsjeef.
Vond het ook een echte schande. Waarom zou ik nummerplaten van 20 euro gaan kopen als ze weer rood-wit zijn? De rest overkleef ik toch met stickertjes met Vlaamse leeuwen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juli 2010, 10:33   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Niet alle automobilisten, enkel diegeen die verkeersovertredingen begaan.

alle automobilisten dus, die niet over een privè chauffeur beschikken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 12:07   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goede raad:
1. Geef je "misdaad" meteen toe. Niet tegenstribbelen want dan ga je sowieso naar de politierechtbank.
2. Aanvaard de minnelijke schikking en liefst stuur je die brief terug van zodra je hem hebt en hebt ingevuld.
3. Bij een lease-wagen kan het helpen dat je een begeleidend schrijven toevoegt waarin je uitlegt dat het voorstel tot minnelijke schikking te lang bij de lease maatschappij heeft gelegen en daarna nog eens wat weekjes onder een stapel dossiers bij HR heeft gelegen. Zo ooit een agent aan de deur gehad die me vroeg of ik Jazeker was. Ik had eerst het gedacht dat ik tijdens het slaapwandelen iemand brutaal had vermoord of zo, maar het bleek enkel te gaan over een pro justitia (wat kilometertjes te veel) waar ik niet op had gereageerd. Oorzaak: Het lag nog bij het bedrijf. Vriendelijke mens, die agent. Evengoed sturen ze je meteen een uitnodiging voor de politierechtbank, maar ik kon hem overtuigen (en dan nog eerlijk ook) dat ik het formulier niet had ontvangen en eventueel bij HR zou luisteren naar een dossierke dat ergens niet ligt waar het hoort te liggen. De mens heeft alles opgeschreven voor mij (moest ik zelf de boel niet invullen) en ik kreeg mijn 50 euro minnelijke schikking. Ik heb het niet zo voor ordehandhavers in het blauw, maar er zitten soms toch echt mensen tussen die dat beetje extra willen doen. Had ie dat niet gedaan, dan hing ik er inderdaad wss aan voor 500 euro al had ik via de bedrijfswagen wel een zelf te kiezen advocaat gratis ter beschikking. En ik ken een hele goeie. Die mens is gewoon te goed om advocaat te mogen worden...
4. Bij betaalformulier voor de minnelijke schikking, nog betalen de dag zelf of erna. Hoe sneller, hoe beter.
Je moet eerst uw voorstel tot minnelijke schikken krijgen natuurlijk.
Bij mij ligt er een bevel tot verhoor op de kast alweer.
Oud 29 juli 2010, 12:53   #59
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Nogal veel witte ridders hier. Over zo'n mensen vraag ik me hetvolgende af...

Stel, er is een weg waar je 90 mag, en je rijdt er 85. Iedereen die boven de 90 rijdt bestempel je als moordenaar, ongeacht de verkeerssituatie.
De week erna hangen er bordjes van 70. Besluit op provinciaal vlak. De wijziging heeft te maken met het type van weg waaronder deze baan resorteert, maar niets met de echte situatie ter plaatse.
Mijn vraag is nu; rij je dan vanaf dan 65? En is iedereen die daar 85 rijdt een moordenaar? En als je op die twee vragen positief antwoordt; was jij dan ook geen moordenaar, de week ervoor? Je reed toch 85?

Het punt dat ik wil maken is; de verkeersregels perfect volgen, als gewillige lemmings, zonder je vragen te stellen over hun nut (op elke specifieke plek), da's kortzichtig. En enkel de verkeersdoden en geldende maximum snelheden op een grafiekske zetten is ook gemakelijk. Natuurlijk dat, hoe minder hard het gaat, hoe minder verkeersdoden er zullen zijn. Maar heb je al gekeken waar de doden-grafiek de 0 bereikt, op die grafiek? Juist... allemaal met de fiets dan maar?

Ik stel voor die grafiek toch te voorzien van andere geldige gegevens. Type voertuig, staat van de weg en infrastructuur errond, leeftijd van de bestuurder, geldende weersomstandigheden, enz...

Mvg,

J.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 29 juli 2010 om 12:58.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 17:02   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Nogal veel witte ridders hier. Over zo'n mensen vraag ik me hetvolgende af...

Stel, er is een weg waar je 90 mag, en je rijdt er 85. Iedereen die boven de 90 rijdt bestempel je als moordenaar, ongeacht de verkeerssituatie.
De week erna hangen er bordjes van 70. Besluit op provinciaal vlak. De wijziging heeft te maken met het type van weg waaronder deze baan resorteert, maar niets met de echte situatie ter plaatse.
Mijn vraag is nu; rij je dan vanaf dan 65? En is iedereen die daar 85 rijdt een moordenaar? En als je op die twee vragen positief antwoordt; was jij dan ook geen moordenaar, de week ervoor? Je reed toch 85?

Het punt dat ik wil maken is; de verkeersregels perfect volgen, als gewillige lemmings, zonder je vragen te stellen over hun nut (op elke specifieke plek), da's kortzichtig. En enkel de verkeersdoden en geldende maximum snelheden op een grafiekske zetten is ook gemakelijk. Natuurlijk dat, hoe minder hard het gaat, hoe minder verkeersdoden er zullen zijn. Maar heb je al gekeken waar de doden-grafiek de 0 bereikt, op die grafiek? Juist... allemaal met de fiets dan maar?

Ik stel voor die grafiek toch te voorzien van andere geldige gegevens. Type voertuig, staat van de weg en infrastructuur errond, leeftijd van de bestuurder, geldende weersomstandigheden, enz...

Mvg,

J.
Vorige week:
Twee fietsers botsen met elkaar, 1 fietser levensgevaarlijk gewond .....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be