![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat de consument niet echt van wakker ligt van wat ze op hun bord serveren is hun vrije keuze. Dat ze hun portemonnee laten primeren op hun toekomstige gezondheid is ook hun keuze. Vooral niet overdrijven eh
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yeps, caramel word bijvoorbeeld gebruikt om goedkope aldi-wiskey-achtigen een amber kleurtje te geven.
E300 word op zowat alle fruit gebruikt om "bruin worden" te voorkomen. Om maar 2 voorbeeldjes te geven. Citaat:
Noem het dan veggie-kaas. Zou ook beter verkopen aan de echte doelgroep voor deze producten. Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De fabrikanten bewegen HEMEL EN AARDE als men ze wil verplichten de correcte en LEESBARE(+3mm) samenstelling van hun producten te vermelden. De consument heeft op die manier GEEN keuze. (vb. zie link) http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-E...la-nabij.dhtml 1 woord : DIABETIS (type) 2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kaas is een DIERLIJK product !!!! Neen, men mengt het tussen geraspte "echte" kaas om de vreselijk smaak te verdoezelen en een paar procenten winst. [/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verschil in prijs is waar het om gaat. Wettelijke oplichting, dat is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1254 http://europa.eu/legislation_summari.../l21090_nl.htm wat europa wil verplichten, en waar ik enkel maar blij voor kan zijn, is de exacte vermelding van hoeveelheden van bepaalde producten. Jammer dat ze een minimumeis stellen. Ook dat is voor de luie consument. De bewuste consument heeft dat allang opgezocht, hier bvb http://www.calorietabel.nl/
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Mooi eh ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() a ja, want in dezen tijd wordt het de gewone man onmogelijk gemaakt om informatie op te zoeken...
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft de intelligentie/tijd/inzicht in het probleem en de procedures. Gelukkig zijn er programma's zoals http://sites.rvu.nl/page/856 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ik volg Cdude compleet. Zomaar blind vertrouwen in de producenten van voedingsproducten hebben is bijzonder naïef.
Maddox en consoorten verrwachten dat iedereen die klaagt over onnodige kleurstoffen e.d. naar de winkel maar moet vertrekken met een lijst én kennis van E-nummers.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je glucose.... .... leest op een verpakking en je bent als diabetes patient deftig voorgelicht, zou er al een belletje moeten rinkelen. Als je een energiereep gaat eten, dan zou je ook moeten beseffen dat je een energiebom dus suiker of vetbom gaat eten, vanwaar denk je anders dat die energie komt. Nu begrijp ik ook wel dat niet iedereen, biochemie gekregen heeft, of tijdens zijn studies E nummers, alternatieve namen voor alledaagse producten etc heeft meegekregen. Maar sommige zaken zijn toch logisch en zou je toch moeten weten ook al ben je maar tot je 18 naar school geweest. Het is waar onze levensmiddelen industrie wordt totaal verpest door chemischen brol en allerhande spullen die ze daar indraaien. Ook is het zo dat als ge goeiekopen bucht gaat kopen het ook meestal wel goeiekopen bucht is. Koop gewoon zo eens een supermarkt brie, en leg er dan eens een naast die een pak meer kost maar van een delicatesezaak komt... t verschil zit m ergens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De voedselindustrie is te groot/machtig en willen absoluut niet dat jij weet wat je eet. De KVV probeert de bron van het voedsel te achterhalen. Zelfs bij SINAASAPPELSAP worden ze tegengewerkt. Blijkt dat "vers" relatief is. Sap mag "vers" worden genoemd tot 3 JAAR na het vriesdrogen en dat het meeste appelsiensap van één leverancier komt in Spanje. Dus ook het "vers geperste Californische sap in de koeltoog. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf het wel een beetje raar vinden dat iemand die toch nadenkt over wat hij eet, zijn toevlucht zoekt tot echt wel een puur chemisch ding als zo een proteine shake...
Ok, ze maken nutriedrink om aan patienten in ziekenhuizen te voeren die niks anders kunnen eten, of snel op krachten moeten komen, ... maar om nu als gezonde mens zo een poeierke om te zitten roeren met water bij... akkoord je gaat bodybuilden, krachttrainen of wat dan ook , ... (en ik zie de resultaten van dat trainen en die poederkes ook bij een paar collega`s ) maar die eiwitten zou je ook in een gewone voeding moeten kunnen terugvinden, of in sommige producten die daar extra veel van bezitten. Weliswaar misschien niet altijd even plezant of makkelijk om eten. In elk geval vind ik er die trendy potten maar verdacht uitzien. Uiteindelijk worden ze door diezelfde industrie gemaakt, die ook andere "giftige" spullen op de markt zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om Brie te mogen heten mag er inderdaad niet aan bepaalde procedures geknoeid worden , toch merk je een wereld van verschil. Dus en daar geef ik u zeker gelijk in, wordt er in de race naar zo goedkoop mogelijk produceren , zeker hier en daar serieus gerotzooid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kwam onlangs een lijst tegen met EU subsidies voor belgische voedselbedrijven. Niet alleen ging een groot , zoniet het gropotste deel naar bedrijven van ministers (toeval? ![]() Je kan je niet voorstellen welke producten ze maakten. Allemaal additieven die onder hoge temp stabiel moeten blijven en dienen als vervanger voor natuurlijke ingredienten. DAAR steekt men geld in. Substituten = nep nepperde nep. Mij niet gelaten alleen herkent het lichaam dat "voedsel' niet meer en verstoort het metabolisme met kankers en diabeits 2 tot gevolg. Citaat:
Geen probleem zegt u? Mais is toch gezond denkt u? Vergeet het...het is bewerkt en de hersens geven geen "full " signaal meer. http://www.google.be/#hl=en&source=h...&gs_rfai=&fp=1 Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 16:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het filteringsproces van dat poeder is inderdaad chemisch, daarom begrijp uw punt ergens. Maar de kleur maakt het echt degoutant (en ik blijf een tijdje met die doos, 't is zo'n "ton" ![]() Anyway, de discussie mag gerust over ander voedsel gaan dan proteine drankjes , dan is het wat meer relevant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan dat "eiwit" trouwens ook "rauw" kopen zonder additieven. Zoals T hierboven zegt , is het tijdsgebrek. Als ik genoeg moet eten tijdens mn sportdagen, eet ik de hele dag. Zo'n shake is dan handig. De regel is wel het uit voeding te halen alleen ligt dat soms nogal zwaar op de maag. ![]() Ik pretendeer gn heilige gezondheidsfreak te zijn mr ik wil dat men de keuze krijgt. Nu is dat niet en de gevolgen van al die rotzooi kost ons handenvol geld aan welvaartsziekten. Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |