Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2010, 18:46   #61
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik schaam mij niet om mn religie. Integendeel zelfs.

Het gaat over hoe moslims (dus mensen die vertegenwoordigers zijn van de islam) overlast bezorgen en in welke mate dat zo ervaren wordt, moesten hier Zuid-amerikanen wonen van een economisch minder bevoorrechte achtergrond zouden deze voor de overlast zorgen die nu wordt veroorzaakt door kansengroepen die een vaak een islamitische achtergrond hebben, maar in dat geval zou het christendom (ook al is Europa niet meer christelijk zoals vroeger) het niet moeten vergelden zoals de islam nu vaak wel.
Idd dat is zo denk ik ook, nu wordt alles snel gelijk gesteld aan de islam. Op die manier is het moeilijk om sociale problemen op een normale manier aan te pakken en voelen probleem jongeren zich vaak gepakt op hun achtergrond terwijl hun daden bijna secundair worden ervaren. Zo stigmatiseren ze zichzelf en krijg je een bevestiging van clichébeelden en dat is een staartje zonder einde...
In dat filpmje van die rellen in antwerpen zijn pleegt vandalisme en roep allahou akbar, in het midden oosten zouden ze nogal ogen trekken maar in het westen is dat voor deze generatie vereenigbaar, omdat ze door gebrek aan kennis net als de autochtonen de islam als anarchistisch denken etc, ze voelen zich dan gecomplexeerd om hun achtergrond en beseffen blijkbaar niet eens meer dat ze tegen de islam ingaan... Ik denk dat de media een goede rol zou kunnen spelen maar het omgekeerde is eerder waar.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 18:47   #62
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Kunt u met de Koran bewijzen dat de islam aanzet tot iets slechts?
Indien u de linkjes zou aanklikken, http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html ook diegene in mijn onderschrift, dan zou je deze vraag niet hoeven te stellen.

Citaat:
Bent u trouwens beter geinformeerd dan islam professoren (zowel moslim en niet moslims, westers als niet westers). Zij delen niets in uw mening over de aard van de islam.
Dat moslims mijn mening niet delen is nogal wiedes. Zij gaan hun eigen waandenkbeelden, de poten onder hun eigen stoel, niet wegzagen. Zij zullen die met hand en tand verdedigen, met leugens tot zelfs geweld toe. De schaarse westerlingen die men terecht islamapologeten noemt doen dit om uiteenlopende redenen (leugentjes om best wil als het ware) om de moslims maar niet voor het hoofd te stoten en in de hoop een soort van euroislam op te richten en om hun dromem van multiculturaliteit te doen slagen. Wat uitenindelijk ijdele hoop zal blijken. Westerse denkers die denken zoals ik, zoals een Koenaraad Elst, een Urbain Vermeulen of een arabist Hans Jansen die ga je zeker niet vermelden evenmin de tallozen die de islam de rug hebben toegekeerd omdat zij de nare waarheid over die ideologie niet langer meer konden ontkennen, http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html want die passen niet in uw kraam.

Citaat:
Bovendien vraag ik me af waarom u denkt dat u over eenofandere 'fenomenale begaafdheid' beschikt waarmee u beter dan de moslims zelf denkt te kunnen inzien waar de islam over gaat en wie de profeet Mohammed salallahou allahi wa salaam was? Het is immers een belediging van de intelligentie van zomaar even alle moslims van de wereld (zo'n 1, 60 miljard mensen) om te beweren dat wij niet in staat zijn te beseffen wat we doen.
Dat is nu eenmaal een kenmerk van een sekte. Sekteleden die in de sekte zijn opgegroeid of er in verzeild zijn geraakt zien zelf niet in dat zij in een sekte zitten. En dat heeft met begaafdheid niks te maken.

Citaat:
Dat is dus ongeveer een op vier mensen op deze planeet. Probeert u anders maar om met uw propagandistische theorie (overtuigt als u bent) door een doctoraatscommissie te geraken. Het zal niet lukken maar de drang om uzelf te marginaliseren van een van de grootste culturele erfgoeden ter wereld is blijkbaar dermate groot dat u liever iets anders geloofd.
1 van de grootste culturele erfgoeden ???? Alles hadden zij te danken aan de talrijke niet-moslimbeschavingen die zij militair onder de voet hebben gelopen om er hun soort van islamlitische 'vrede' te brengen. De positieve bijdrage van isslam/moslims aan de wereld is nagenoeg verwaarloosbaar. Algebra had gerust zonder isslam gekund.

Over de Wetenschappen in de landen van de Islam
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=12107#p134523

De negatieve bijdrage van isslam/moslims in de wereld daarentegen is ontzettend groot

http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

Echt niks om trots op te zijn

Laatst gewijzigd door smiley : 20 juli 2010 om 18:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 18:48   #63
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hij heeft het zelf van joodse vrienden. Alhoewel ik vind dat die joden ook mogen stoppen met hun religieuze onzin (net als christenen trouwens).
Ieder zijn vrijheid is voldoende niet?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 18:52   #64
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het punt is Suqar, dat u niet moet proberen ons te overtuigen van de vreedzaamheid van Islam. U moet uw mede-moslims daarvan overtuigen. Als uw mede-moslims vreedzaam door het leven zouden gaan mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven en zelfs hun religie vrijuit beoefenen. Mits ze de Belgische wet respecteren.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:13   #65
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is Suqar, dat u niet moet proberen ons te overtuigen van de vreedzaamheid van Islam. U moet uw mede-moslims daarvan overtuigen. Als uw mede-moslims vreedzaam door het leven zouden gaan mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven en zelfs hun religie vrijuit beoefenen. Mits ze de Belgische wet respecteren.
Ik geef u slechts een beeld van wat ik denk en ervaar. Ik probeer niemand te overtuigen.
En u maakt een punt. Maar u moet weten beste Snerror dat ik de islamitische gemeenschap niet vertegenwoordig. Ik hoef mijn mede-moslims niet te overtuigen van de vreedzaamheid van de islam. Een moslim kent zn religie en weet dat islam een religie van Vrede is. Criminaliteit heeft hier niets mee te maken. Een betere wereld begint bij mezelf, ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander individu.

Ow ja nog een kleine opmerking: Ik walg van zulke uitspraken: " mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven".

Dus eigenlijk zegt u:

Als vlaamse moslims vreedzaam door het leven zouden gaan mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven en zelfs hun religie vrijuit beoefenen. Beetje egoistisch vindt je zelf niet? Je doet alsof Vlaanderen van U alleen is, die uitspraak zouden we moeten inkaderen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 juli 2010 om 19:29.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:16   #66
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik schaam mij niet om mn religie. Integendeel zelfs.

Het gaat over hoe moslims (dus mensen die vertegenwoordigers zijn van de islam) overlast bezorgen en in welke mate dat zo ervaren wordt, moesten hier Zuid-amerikanen wonen van een economisch minder bevoorrechte achtergrond zouden deze voor de overlast zorgen die nu wordt veroorzaakt door kansengroepen die een vaak een islamitische achtergrond hebben, maar in dat geval zou het christendom (ook al is Europa niet meer christelijk zoals vroeger) het niet moeten vergelden zoals de islam nu vaak wel.
Kent u de geschiedenis van België? Vlamingen waren ook economisch minder bevoorrecht. Ik kan u verzeken dat Vlamingen zich nooit zo gedragen hebben.
Ik kan u verzekeren, ik en vele anderen met mij zijn dat haantjesgedrag van uw mede-moslims kotsbeu.
Oud 20 juli 2010, 19:20   #67
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik geef u slechts een beeld van wat ik denk en ervaar. Ik probeer niemand te overtuigen.
En u maakt een punt. Maar u moet weten beste Snerror dat ik de islamitische gemeenschap niet vertegenwoordig. Ik hoef mijn mede-moslims niet te overtuigen van de vreemdzaamheid van de islam. Een moslim kent zn religie en weet dat islam een religie van Vrede is. Criminaliteit heeft hier niets mee te maken. Een betere wereld begint bij mezelf, ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander individu.

Ow ja nog een kleine opmerking: Ik walg van zulke uitspraken: " mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven".

Dus eigenlijk zegt u:

Als vlaamse moslims vreedzaam door het leven zouden gaan mogen ze van mij gerust in Vlaanderen blijven en zelfs hun religie vrijuit beoefenen. Beetje egoistisch vindt je zelf niet? Je doet alsof Vlaanderen van U alleen is, die uitspraak zouden we moeten inkaderen
Sorry, even preciseren; ik heb het over degene met een dubbele nationaliteit.
De anderen zijn natuurlijk gewoon Vlamingen/Belgen.
Als deze hier een vreedzaam leven willen opbouwen, geen probleem, maar als ze hier criminele feiten komen plegen mogen ze van mij meteen de Belgische nationaliteit afnemen.
Oud 20 juli 2010, 19:23   #68
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoef mijn mede-moslims niet te overtuigen van de vreemdzaamheid van de islam.
Dan moet u niet versteld staan dat u en andere moslims die het wel goed bedoelen gediscrimineerd worden.
Oud 20 juli 2010, 19:23   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Sorry, even preciseren; ik heb het over degene met een dubbele nationaliteit.
De anderen zijn natuurlijk gewoon Vlamingen/Belgen.
Als deze hier een vreedzaam leven willen opbouwen, geen probleem, maar als ze hier criminele feiten komen plegen mogen ze van mij meteen de Belgische nationaliteit afnemen.
Zijn degene met een dubbele nationaliteit ineens geen vlamingen meer?
Oud 20 juli 2010, 19:24   #70
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw reactie, het is vast moeilijk om daar inhoudelijk op te reageren.
² Mond vol tanden "Moslim? "
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:24   #71
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dan moet u niet versteld staan dat u en andere moslims die het wel goed bedoelen gediscrimineerd worden.
Daar sta ik wel versteld van. "De ganse boel over dezelfde kam scheren" zo noem ik dat.
Oud 20 juli 2010, 19:25   #72
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, als ze echt Vlaming willen zijn moeten ze maar voor de Belgische nationaliteit kiezen.
Oud 20 juli 2010, 19:26   #73
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Ik hoef mijn mede-moslims niet te overtuigen van de vreeMdzaamheid van de islam.
Zéér correcte "verspreking"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:29   #74
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar sta ik wel versteld van. "De ganse boel over dezelfde kam scheren" zo noem ik dat.
Kijk, als 50% van een bepaalde groep criminele feiten pleegt is het normaal dat je die groep niet gaat vertrouwen. Of het nu correct is of niet, het is logisch en niets om versteld van te staan.
Oud 20 juli 2010, 19:32   #75
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En u maakt een punt. Maar u moet weten beste Snerror dat ik de islamitische gemeenschap niet vertegenwoordig. Ik hoef mijn mede-moslims niet te overtuigen van de vreemdzaamheid van de islam. Een moslim kent zn religie en weet dat islam een religie van Vrede is. Criminaliteit heeft hier niets mee te maken. Een betere wereld begint bij mezelf, ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander individu.

Dus eigenlijk zegt u:

Lekker naief...de meeste zelfmoordaanslagen zijn gepleegd in oprecht geloof in de islam(strijd)...dus nee een belangrijke deel van de moslims vindt geweld aanvaardbaar...dem eeste conflictgebieden bevinden zich trouwens in islamgebied...

Vlaanderen is van vlamingen en vreemdelingen die zich bereid verklaren om zich te integreren...dus zeker niet van boerkaliefhebbers...

Op dit forum hier zitten iig geen gematigde moslims...gematigde katholieken (bijna iedereen ) kennen geen jota van de bijbel en zullen nooit fanatiek of radicaal reageren op kritieken..

Een gematigde moslim is iemand die niet vies is van een pintje en een kortelet...en niet beschaamd om zonder hoofddoekje buiten te komen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:32   #76
Ivan47
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zij zijn niet geïnteresseerd om Vlaming te zijn.
Ivan47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:35   #77
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Kent u de geschiedenis van België? Vlamingen waren ook economisch minder bevoorrecht. Ik kan u verzeken dat Vlamingen zich nooit zo gedragen hebben.
Ik kan u verzekeren, ik en vele anderen met mij zijn dat haantjesgedrag van uw mede-moslims kotsbeu.

Vlamingen waren tot nog niet zo heel lang het crapuul in Brussel!!

Zelfs in Nederland en noord Frankrijk waren ze berucht voor hun 'boertigheid'!!!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:36   #78
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivan47 Bekijk bericht
Zij zijn niet geïnteresseerd om Vlaming te zijn.
WTF is een 'Vlaming'??

Een hersenspinsel van enkele extremisten!

We zijn Belgen!! :b elg:

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 20 juli 2010 om 19:37.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 19:38   #79
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Vlamingen waren tot nog niet zo heel lang het crapuul in Brussel!!

Zelfs in Nederland en noord Frankrijk waren ze berucht voor hun 'boertigheid'!!!
Bron?
Oud 20 juli 2010, 19:39   #80
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nee, als ze echt Vlaming willen zijn moeten ze maar voor de Belgische nationaliteit kiezen.
Daar heb ik het al eens met Jaani, Txiki en Blackfire over gehad onlangs, zo veel tijd ga ik hier dus niet in steken.

Dus iemand die hier geboren is, hier getogen, de taal spreekt, hier gestudeerd heeft, hier werkt, hier belastingen betaald is geen vlaming?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zéér correcte "verspreking"
Kan gebeuren hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be