![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En kakelen dat die kunnen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() op zijn hollands
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De leeuw was wel degelijk een in Europa voorkomend beest toen hij zijn symbolische betekenis kreeg.
De Vlaamse Leeuw gaat verder terug dan de kruistocht van Filips en komt waarschijnlijk van het Engels-Normandische (lees: Franse) wapenschild. De leeuw werd later klimmend afgebeeld in plaats van sluipend. Ik wijs er ook nog even op dat een overweldigende meerderheid van de Waalse gemeenten en provincies mét een beestje op hun schild wel degelijk een leeuw afbeelden.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De leeuw was dan ook een symbool in de hele Nederlanden en niet alleen in Vlaanderen. Zelfs Belgique heeft een leeuw in het wapenschild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Voor zij die niet weten wat we vieren op 21 juli: 179 jaar geleden legde onze Grote Vorst en Koning Leopold I de eed af! Voor de hele natie der Belgen: Celebration time!
![]() ![]() ![]() ik hoop dat dit de laatste keer is dat dat stukje carnaval opgevoerd wordt. Laatst gewijzigd door respublica : 21 juli 2010 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou er van versteld staan hoeveel mensen er zijn die nog steeds denken dat men op 21 juli 'de onafhankelijkheid van België' herdenkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dan eens precies aanduiden waar de flaminganten jou in de weg lopen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 21 juli en de helft zit hier over de Vlaamse Leeuw te zagen... niks interessanters te vertellen misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Maar we doen dat op de dag dat we onze eerste koning kregen. ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vanmorgen een toerke gemaakt doorheen vijf dorpen, geen enkele Belgische vlag zien hangen. Behalve aan de gemeentehuizen natuurlijk.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? In mijn wijk zijn er ook bijna geen Belgische vlaggen, dat wil niet zeggen dat ze tegen België zijn. Een vlag laten zwaaien - wat die vlag mag zijn - is gewoon belachelijk. Dat kindjes dit doen, zeg ik nog niets. Maar volwassenen die dat doen, dat is gewoon belachelijk. Hebben ze echt een vlag nodig om te weten hoe ze zich voelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel toch vast dat de Vlaamse bevolking massaal de oproep van V-SB heeft nagevolgd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor mijn part hangt het vol vlaggen, viert eenieder uitbundig wat die wil. Zolang we maar kunnen lachen. Alors, rions! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vier 21 Juli zelf niet. Ja, ik ga straks naar Brussel Centrum zakken om te kijken wat er daar gebeurt zoals ik het op 11 Juli deed en van de ambiance te genieten maar dat stopt daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter viering van de Belgisch-Brusselse nationale feestdag heb ik mijn avatar even veranderd. Prettig feest, Ouwe Belgen!
![]() ![]() ![]()