![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor de termen op de ingredientenlijst en de mogelijke gevolgen door langdurige consumptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe beter de brandstof, hoe minder vrije radicalen hoe langer/beter de levensduur. Je steekt toch ook geen diesel in je bezinewagen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs al knoeien de grootindustriën meer en meer met de voedingsmiddelen. Waterkip, suikerarme suikerbommen, etenswaren waar zelfs geen bacterie meer wil van vreten, niet bruin wordende appelschijfjes. Eneuh, wat met O3 dan? Betere zuurstofleverancier dan gewone O2 hoor. Citaat:
Of wil je het voedingspatroon van een hond even naast dat van een mens leggen?
![]() |
![]() |
#65 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik bedoel dat veel voedsel zodanig verschilt(lees over processed) van het "oer" voedsel , waar we op geevolueerd zijn en dat mensen beter zorgen voor hun auto dan voor hun lichaam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zorgt er alleen voor dat ongezondere exemplaren, zoals ik, langer leven.
U pleit dus voor het afschaffen van een perfect sociaal gegeven, de gezondheidszorg. Want zonder moeten mensen wel perfect uitkijken wat ze eten. Citaat:
En niet iedere mens is gelijk. Geef maar eens een 20 jarige pygmee een glas koemelk... Citaat:
Citaat:
Of gaan we een stapje korter in de tijd. De mesapotamiërs, de Egyptenaren, de Grieken, de Chinezen, de Romeinen. Amaï, ongelofelijke levensverwachtingen nietwaar. Of pakken we een zeer nabij gelegen periode, waarin de chemie nog zo belangrijk niet was, het Victoriaans tijdperk. De periode van de grote vindingen. Pasteurisatie om maar 1 dingetje te geven. Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() U maakt absurde vergelijking om mijn argumenten in het belachelijke te trekken terwijl u heel goed weet waar het over gaat.
Ga gerust verder....tegen uzelf ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juli 2010 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk zou liever hebben dat domme mensen gemakkelijker aan een Darwin Award kunnen geraken. En daar heb ik geen smilies voor nodig.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 juli 2010 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cdude
Stel U voor dat de "overheid", de "lokale" grootindustrie verplicht alleen nog maar perfect gezonde voeding op de markt te brengen. Wat gaat het verschil zijn met nu?
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele welvaartsziekten worden veroorzaakt door overprocessed foods. Minder bewerken = goedkoper = minder ziekten = minder ziektekosten = win/win situ. Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juli 2010 om 23:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook het laatste boek van Michael Pollan gelezen, Cdude?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Naar ik weet is de redenering eerder 'meer bewerken = langere houdbaarheid = meer efficiëntie (wegens geschikt voor langere afstanden) = goedkoper'. Niet dat dat een argument is pro-bewerken, gezien die langere houdbaarheid alleen maar betekent dat er enorm veel belangrijke (!) voedingsstoffen uit het eten verdwenen zijn. Ik ben er dus niet van overtuigd dat minder bewerken tot goedkoper eten zou leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf door gezond verstand en luisteren naar mn lichaam tot deze conclusie gekomen. ik kende hem niet maar hij slaat de nagel wel op de kop : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Drogredenen ? Al degenen die , zoals jij, staan schreeuwen dat de mensen maar zelf moeten weten wat zij in hun lichaam toelaten, zullen er wel persoonlijk belang bij hebben dat deze rommel verder verkocht word. En als dit je zo boos maakt dat je vulgair word, denk ik dat ik niet ver van de waarheid zit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waarom. Heroïneverslaafden zijn geen goeie belastingsbetalers. En voor hen die het echt willen, is het nog steeds niet moeilijk om te vinden. Dat is nu eenmaal de wetmatigheid van vraag en aanbod.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxer_Rebellion |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |