Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 17:02   #101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Willem I had die crisis slecht opgelost met soms dictatoriale trekjes. Helaas zijn wij, Vlamingen sinds 1830 er niet beter op geworden want wij worden tot de dag van vandaag onderdrukt door een bende incompetente losers met dictatoriale trekjes, die op zijn minst even erg zijn. Als ik dan toch een dictator moet kiezen, dan kies ik er eentje die tenminste mijn eigen taal deftig spreekt.
Niet beter geworden? Vlaanderen is het rijkste gedeelte van België. Vlaanderen heeft het best economisch weefsel van België. Vlaanderen levert al decennia de Eerste Minister van België, enz, enz. Hier wordt dus niemand onderdrukt. U zou beter uw dwaze praat onderdrukken.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:04   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet beter geworden? Vlaanderen is het rijkste gedeelte van België. Vlaanderen heeft het best economisch weefsel van België. België levert al decennia de Eerste Minister van België, enz, enz. Hier wordt dus niemand onderdrukt.
Allemaal ondanks België en dankzij de dwaze koppigheid van de doorsnee Vlaming.

Citaat:
U zou beter uw dwaze praat onderdrukken.
U zou beter leren discussiëren zonder scheldwoorden.
Oud 23 juli 2010, 17:08   #103
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Dat zijn geen scheldwoorden. Dat is een wijze raad.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:09.
Oud 23 juli 2010, 17:09   #104
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Dus er wordt niemand onderdrukt hier in België. Men moet hier geen fabeltjes en dwaze praat komen vertellen.
Oud 23 juli 2010, 17:10   #105
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet beter geworden? Vlaanderen is het rijkste gedeelte van België. Vlaanderen heeft het best economisch weefsel van België. Vlaanderen levert al decennia de Eerste Minister van België, enz, enz. Hier wordt dus niemand onderdrukt. U zou beter uw dwaze praat onderdrukken.
En we worden geblokkeerd door alarmbelprocedure's, pariteitsverdragen, en "solidariteit". We konden veel rijker en welvarender worden als wij niet werden tegengehouden door die kortzichtige incompetenten in het zuiden van België. Wie weet wat anders met die 12 miljard euro per jaar konden doen. Vlaanderen is ondanks, en niet dankzij België het rijkste gedeelte. Of gaan we beginnen over de hongersnood in de 19de eeuw, de (toen al) uitbuiting van Vlaanderen,... en het is er daarna niet veel beter op geworden.
En het feit dat u begitn met schelden duidt enkel op uw onmacht.
Oud 23 juli 2010, 17:14   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En we worden geblokkeerd door alarmbelprocedure's, pariteitsverdragen, en "solidariteit". We konden veel rijker en welvarender worden als wij niet werden tegengehouden door die kortzichtige incompetenten in het zuiden van België. Wie weet wat anders met die 12 miljard euro per jaar konden doen. Vlaanderen is ondanks, en niet dankzij België het rijkste gedeelte. Of gaan we beginnen over de hongersnood in de 19de eeuw, de (toen al) uitbuiting van Vlaanderen,... en het is er daarna niet veel beter op geworden.
En het feit dat u begitn met schelden duidt enkel op uw onmacht.
U begint weer te janken over het verleden en de Calimero uit te hangen. Ik zeg alleen die hier in België niemand wordt onderdrukt. Indien wij Vlamingen in België onderdrukt werden, dan was Vlaanderen niet de rijkste regio in België.

En heel het verhaaltje van de hongersnoden is een eenzijdige belichting. Hongersnoden waren er overal in de 19de eeuw in Europa. En in het begin van de 19de eeuw zelfs vooral in Wallonië, waardoor de Walen massaal uitweken naar Brussel en zich gingen vestigen in de Marollen.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:17.
Oud 23 juli 2010, 17:19   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De waarheid willen ze hier niet horen vrees ik......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:23   #108
Schelfie
Minister-President

Standaard

Ik wordt wel onderdrukt en benadeelt in dit pokkenland. Enkel veel subtieler dan vroeger.

Feit is inderdaad dat er vroeger overal hongernoden waren. Maar ik vraag me af welke eerste minister ook toen tegen het parlement zei "Dat ze maar Frans leren, dan kunnen ze bij ons als knecht komen werken voor hun eten" toen hij voedselhulp weigerde...
Oud 23 juli 2010, 17:24   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wordt wel onderdrukt en benadeelt in dit pokkenland. Enkel veel subtieler dan vroeger.

Feit is inderdaad dat er vroeger overal hongernoden waren. Maar ik vraag me af welke eerste minister ook toen tegen het parlement zei "Dat ze maar Frans leren, dan kunnen ze bij ons als knecht komen werken voor hun eten" toen hij voedselhulp weigerde...
Vertel ons dan eens for the record hoe u onderdrukt wordt, dan weten wij ook waar de klepel hangt.
Oud 23 juli 2010, 17:28   #110
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is larie. U vergelijkt de staat van toen met de welvaartstaat van nu waar de sociale zekerheid op en top uitgebouwd is. Dat was vroeger niet zo. Indien de oogst mislukte in die tijd, dan hadden de armen het zeel om. Of dat nu in Vlaanderen of in Wallonië het geval was, in Ierland of in Nederland. Een voorbeeld maakt dit duidelijk: hongersnood in Nederland.

Volgens de filantropist Otto Heldring hing er in de zomer van 1845 een ziekmakende stank over de aardappelvelden in Nederland. In september liet de overheid weten dat meer dan tachtig procent van de oogst was mislukt. Heldring beschrijft hongersnood en totale armoede. De daaropvolgende jaren waren niet veel beter. In juni 1847 ontstonden er rellen in Harlingen, vanwaar nog aardappelen werden geëxporteerd naar Engeland.

Het was overal hetzelfde. En in het land waar de Oranjes het toen voor het zeggen hadden, was het allesbehalve beter.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:33.
Oud 23 juli 2010, 17:31   #111
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vertel ons dan eens for the record hoe u onderdrukt wordt, dan weten wij ook waar de klepel hangt.
Waarom is mijn stem minder waard dan een Franstalige? Waarom moeten er evenveel Franstalige als Nederlandstalige ministers zijn? Waarom is er vrijwel geen enkele politicus uit het zuiden die deftig mijn taal spreekt? Waarom wordt ik in een Brussels hospitaal niet geholpen als ik in Brussel mijn arm breek? Waarom moet ik elk jaar een auto aan belastingen betalen aan een derde wereldland die het opdoet aan corruptie en werklozen en absoluut niets aan de economische wantoestand? Waarom wordt elk voorstel dat mijn regio er veel beter mee zou kunnen bijvaren afgeschoten door die pipo's uit het zuiden? Waarom krijg ik geen betere verkeersveiligheid via nieuwe, veiligere nummerplaten? Waarom mogen arrogante kwallen in mijn regio stemmen op die incompetente politiekers uit het zuiden, terwijl ik dat niet daar zou kunnen op Vlaamse politiekers? Waarom betalen wij zoveel boetes, terwijl er vrijwel niets uit het zuiden komt, ondanks een gezamelijke pot? Enz...
Oud 23 juli 2010, 17:33   #112
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is larie. U vergelijkt de staat van toen met de welvaartstaat van nu waar de sociale zekerheid op en top uitgebouwd is. Dat was vroeger niet zo. Indien de oogst mislukte in die tijd, dan hadden de armen het zeel om. Of dat nu in Vlaanderen of in Wallonië het geval was, in Ierland of in Nederland. Een voorbeeld maakt dit duidelijk: hongersnood in Nederland.

Volgens de filantropist Otto Heldring hing er in de zomer van 1845 een ziekmakende stank over de aardappelvelden in Nederland. In september liet de overheid weten dat meer dan tachtig procent van de oogst was mislukt. Heldring beschrijft hongersnood en totale armoede. De daaropvolgende jaren waren niet veel beter. In juni 1847 ontstonden er rellen in Harlingen, vanwaar nog aardappelen werden geëxporteerd naar Engeland.

Het was overal hetzelfde.
Zei de toenmalige Nederlandse eerste minister dat ook in het parlement? Heb nogthans daar nooit iets over gehoord. Onze professor Moderne Geschiedenis heeft het ons zelf nogthans verteld, dat voorbeeldje uit België. Maarja, het was een de wever, dus waarschijnlijk pure leugens zeker?
Oud 23 juli 2010, 17:38   #113
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zei de toenmalige Nederlandse eerste minister dat ook in het parlement? Heb nogthans daar nooit iets over gehoord. Onze professor Moderne Geschiedenis heeft het ons zelf nogthans verteld, dat voorbeeldje uit België. Maarja, het was een de wever, dus waarschijnlijk pure leugens zeker?
Ik zeg gewoon hoe het is. Armoede was er toen overal als de oogst mislukte. En de machthebbers deden maar weinig (of konden maar weinig doen) om dit te verhelpen, tenzij door 'caritatieve werken' te organiseren. En maak u maar geen illusies. Als de oogst vandaag massaal zou mislukken in onze streken, dan zou er opnieuw op grote schaal armoede ontstaan.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:40.
Oud 23 juli 2010, 17:40   #114
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me af waar die Calimero-mentaliteit bij sommige echte vlamingen toch vandaan komt ?
Oud 23 juli 2010, 17:40   #115
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon hoe het is. Armoede was er toen overal als de oogst mislukte. En de machthebbers deden maar weinig (of konden maar weinig doen) om dit te verhelpen, tenzij door 'caritatieve werken' te organiseren. En maak u maar geen illusies. Als de oogst vandaag massaal zou mislukken in onze streken, dan zou er opnieuw op grote schaal armoede ontstaan.
Het gaat er mij niet om die armoede. Het gaat er mij om wat die pipo verkondigde toen.
Oud 23 juli 2010, 17:46   #116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn de nazaten van Willem I, dus Nederlanders.
Snapt U ?
De Kongolezen hebben al lang door dat niet alle Belgen op Léopold II lijken, noch van hem afstammen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:49   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Kongolezen hebben al lang door dat niet alle Belgen op Léopold II lijken, noch van hem afstammen.
Wat grappig en volledig ontopic.
Oud 23 juli 2010, 17:49   #118
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat er mij niet om die armoede. Het gaat er mij om wat die pipo verkondigde toen.
Indien die persoon dat gezegd heeft (en daar ga ik nu even van uit) dan is dat natuurlijk zonder meer af te keuren. Maar niet alle politici waren zo, dat spreekt vanzelf. Men licht hier een kwalijk voorbeeld uit en men blaast dit op en men stelt dit als norm voor alle politici uit die tijd. Dat is natuurlijk niet zo.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:51.
Oud 23 juli 2010, 17:52   #119
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat grappig en volledig ontopic.
het is juist wel on topic en zegt veel over u
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:56   #120
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het is juist wel on topic en zegt veel over u
Volledig off topic. En gij die altijd met het plaatje zwaait, zou dit als eerste moeten weten.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be