![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Dat zijn geen scheldwoorden. Dat is een wijze raad.
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het feit dat u begitn met schelden duidt enkel op uw onmacht.
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heel het verhaaltje van de hongersnoden is een eenzijdige belichting. Hongersnoden waren er overal in de 19de eeuw in Europa. En in het begin van de 19de eeuw zelfs vooral in Wallonië, waardoor de Walen massaal uitweken naar Brussel en zich gingen vestigen in de Marollen. Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De waarheid willen ze hier niet horen vrees ik......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Ik wordt wel onderdrukt en benadeelt in dit pokkenland. Enkel veel subtieler dan vroeger.
Feit is inderdaad dat er vroeger overal hongernoden waren. Maar ik vraag me af welke eerste minister ook toen tegen het parlement zei "Dat ze maar Frans leren, dan kunnen ze bij ons als knecht komen werken voor hun eten" toen hij voedselhulp weigerde...
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens de filantropist Otto Heldring hing er in de zomer van 1845 een ziekmakende stank over de aardappelvelden in Nederland. In september liet de overheid weten dat meer dan tachtig procent van de oogst was mislukt. Heldring beschrijft hongersnood en totale armoede. De daaropvolgende jaren waren niet veel beter. In juni 1847 ontstonden er rellen in Harlingen, vanwaar nog aardappelen werden geëxporteerd naar Engeland. Het was overal hetzelfde. En in het land waar de Oranjes het toen voor het zeggen hadden, was het allesbehalve beter. Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Waarom is mijn stem minder waard dan een Franstalige? Waarom moeten er evenveel Franstalige als Nederlandstalige ministers zijn? Waarom is er vrijwel geen enkele politicus uit het zuiden die deftig mijn taal spreekt? Waarom wordt ik in een Brussels hospitaal niet geholpen als ik in Brussel mijn arm breek? Waarom moet ik elk jaar een auto aan belastingen betalen aan een derde wereldland die het opdoet aan corruptie en werklozen en absoluut niets aan de economische wantoestand? Waarom wordt elk voorstel dat mijn regio er veel beter mee zou kunnen bijvaren afgeschoten door die pipo's uit het zuiden? Waarom krijg ik geen betere verkeersveiligheid via nieuwe, veiligere nummerplaten? Waarom mogen arrogante kwallen in mijn regio stemmen op die incompetente politiekers uit het zuiden, terwijl ik dat niet daar zou kunnen op Vlaamse politiekers? Waarom betalen wij zoveel boetes, terwijl er vrijwel niets uit het zuiden komt, ondanks een gezamelijke pot? Enz...
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af waar die Calimero-mentaliteit bij sommige echte vlamingen toch vandaan komt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kongolezen hebben al lang door dat niet alle Belgen op Léopold II lijken, noch van hem afstammen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Indien die persoon dat gezegd heeft (en daar ga ik nu even van uit) dan is dat natuurlijk zonder meer af te keuren. Maar niet alle politici waren zo, dat spreekt vanzelf. Men licht hier een kwalijk voorbeeld uit en men blaast dit op en men stelt dit als norm voor alle politici uit die tijd. Dat is natuurlijk niet zo.
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Volledig off topic. En gij die altijd met het plaatje zwaait, zou dit als eerste moeten weten.
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2010 om 17:57. |
![]() |
![]() |