Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2010, 18:43   #101
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik denk dat iemand die hier geboren en getogen is toch wel juist geplaatst is om één en ander te evalueren. Als jij je uitgelachen voelt door twee "scudraketten", mja lantjes, dan scheelt er toch iets met je zelfvertrouwen, denk ik. Waarom irriteren die je mateloos eigenlijk?
Simpel Txiki, van de islam en zijn aanhangers heb ik nog nooit, maar dan ook nooit, persoonlijk of in de media, 1 positieve zaak mogen meemaken, integendeel. Dus heb ik het schijt aan de islam en wil ik daar ZO MIN MOGELIJK ook maar enige vorm van contact mee hebben.Simpel dus.
Oud 24 juli 2010, 18:43   #102
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Excuseer islammadam, waarschijnlijk ben jij niet juist geplaatst om dat te evalueren.
De wijk waarin ik ben opgegroeid noemt men nu "Istamboel" dat zegt al veel over hoe de evolutie daar heeft plaatsgevonden, zeker als je weet dat de oorspronkelijke naam "de varkensmarkt" was. Meer nog, als ik bij mijn ma de voordeur opentrek lachen die twee scudraketten me in het gezicht uit, en weet je, dat irriteert me MATELOOS.
Verkiezingsaffiches, de vijftig bussen die voor mijn deur stoppen, die ene vogel die om vijf uur 's ochtends vervelend kraait en zatte mensen op straat irriteren mij ook MATELOOS. Ook gruwelijke fermettes en nep-pastoriewoningen en de postmodernistische architectuur die Vlaanderen rijk is irriteren mij MATELOOS. Maar ik veronderstel dat ik daarmee moet leren leven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:43   #103
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik zou liefst een volledige moslim-immigratiestop zien zodat de moslimpopulatie bijna niet meer groeit en er bijgevolg praktisch geen nieuwe moskees zullen nodig zijn.
Islamitische vrouwen krijgen gemiddeld veel meer kinderen dan westerse vrouwen, dus zelfs bij een volledige immigratiestop -waar ik ook voor ben overigens- zal het aantal islamieten blijven toenemen, zij het minder hard dan wanneer de poorten wagenwijd blijven openstaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:44   #104
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien ineens de aanwezige moslimfamilies meteen verbieden nog kinderen op de wereld te zetten.

eindelijk iemand met goeie ideeën mbt de islamieten !!
Oud 24 juli 2010, 18:44   #105
Steve_M

Standaard

Citaat:
Misschien ineens de aanwezige moslimfamilies meteen verbieden nog kinderen op de wereld te zetten.
Gedwongen sterilisatie. Daar bestaan precedenten voor. En dan graag ook ineens voor lelijke en domme mensen als we toch bezig zijn.
Oud 24 juli 2010, 18:45   #106
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Islamitische vrouwen krijgen gemiddeld veel meer kinderen dan westerse vrouwen, dus zelfs bij een volledige immigratiestop -waar ik ook voor ben overigens- zal het aantal islamieten blijven toenemen, zij het minder hard dan wanneer de poorten wagenwijd blijven openstaan.
Ik heb de link hier eerder al geplaatst, maar ben te lui om hem te zoeken: de fertilisatiegraad van allochtone vrouwen daalt significant na een of twee generaties in het westen.
Oud 24 juli 2010, 18:46   #107
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gedwongen sterilisatie. Daar bestaan precedenten voor. En dan graag ook ineens voor lelijke en domme mensen als we toch bezig zijn.
En voor flaminganten, links of rechts, blijft gelijk
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:46   #108
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

eindelijk iemand met goeie ideeën mbt de islamieten !!
lantjes, vrint, ik wist niet dat ge zo'n bruine kerel waart
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 24 juli 2010, 18:47   #109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
één moskee per stad is wrslk te weinig, waarom zou ik willen dat een moskeegebouw vloekt met de omringende architectuur? Nee hoor en één imam per moskee is goed, Nederlands is goed, Maar de choetba moet ook in arabisch zijn, In de grote moskee van brussel is wat u zegt ook het geval maar dan in het frans. Op veel plaatsen trouwens. (als u benieuwd bent stelt u een vraag ik zal eerlijk antwoorden itt tot alice in wonderland)
Waarom zou één te weinig zijn? Ik vind ook dat er inzage moet zijn over welke "vorm van Islam" er gepredikt wordt,omdat u geen religieuze hierarchie kent maar bestaat uit allerlei stromingen waaronder een anatal die een vorm van islam verkondigen die een regelrecht conflictmodel is, zal dus gecontroleerd mogen worden wat er aan gelovigen voor boodschap wordt meegegeven, ook wanneer de Koran wordt geciteerd in het Arabisch!

Maar gezien u akkoord gaat dat er Nederlands wordt gesproken zal dit geen probleem zijn. Ik vind u trouwens wat geniepig, u verontschuldigt zich eerst omdat u me Alice in Wonderland noemt om het vervolgens onmiddellijk weer te doen, dat heet provoceren; hoe noemen moslims zoals jij dit?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:47   #110
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verkiezingsaffiches, de vijftig bussen die voor mijn deur stoppen, die ene vogel die om vijf uur 's ochtends vervelend kraait en zatte mensen op straat irriteren mij ook MATELOOS. Ook gruwelijke fermettes en nep-pastoriewoningen en de postmodernistische architectuur die Vlaanderen rijk is irriteren mij MATELOOS. Maar ik veronderstel dat ik daarmee moet leren leven.
Toch niet, een paar straten verder verhuizen en je kan er vanaf zijn, van de islam daarentegen.....om het even wat je leest, welke krant of welk journaal je bekijkt, geen ontsnappen aan.
Oud 24 juli 2010, 18:47   #111
Steve_M

Standaard

Citaat:
En voor flaminganten, links of rechts, blijft gelijk
Ah nee, wie dan de meeste stemmen haalt bij de verkiezingen, bepaalt wie er nog kinderen mag maken, we blijven democraten, he
Oud 24 juli 2010, 18:48   #112
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
lantjes, vrint, ik wist niet dat ge zo'n bruine kerel waart
'k heb vrienden van 20 nationaliteiten en diverse religies maar geen moslim, daar moet ik niet van weten, ben ik dan bruin? OK
Oud 24 juli 2010, 18:49   #113
Steve_M

Standaard

Citaat:
Toch niet, een paar straten verder verhuizen en je kan er vanaf zijn, van de islam daarentegen.....om het even wat je leest, welke krant of welk journaal je bekijkt, geen ontsnappen aan.
Dat valt wel mee, hoor. Ik woon in de stad met de meeste moslims in Vlaanderen en zie tijdens het winkelen, terrassen, op weg naar het werk en tijdens al mijn alledaagse activiteiten nooit een moskee.
Oud 24 juli 2010, 18:49   #114
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel Txiki, van de islam en zijn aanhangers heb ik nog nooit, maar dan ook nooit, persoonlijk of in de media, 1 positieve zaak mogen meemaken, integendeel. Dus heb ik het schijt aan de islam en wil ik daar ZO MIN MOGELIJK ook maar enige vorm van contact mee hebben.Simpel dus.
Aha, je hebt een positieve ervaring nodig! Zeg dat dan. Wel, ga eens op bezoek bij moslims, drink er wat thee mee, eet wat vingers van fatima en keuvel er eens mee over de groententuin
Oud 24 juli 2010, 18:50   #115
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k heb vrienden van 20 nationaliteiten en diverse religies maar geen moslim, daar moet ik niet van weten, ben ik dan bruin? OK
Niet zozeer omwille van deze of gene vriendschappen, maar wel omwille van de ideeën die je blijkbaar goed en leuk vindt om op deze welbepaalde groep mensen toe te passen.
Oud 24 juli 2010, 18:51   #116
Steve_M

Standaard

Citaat:
Aha, je hebt een positieve ervaring nodig! Zeg dat dan. Wel, ga eens op bezoek bij moslims, drink er wat thee mee, eet wat vingers van fatima en keuvel er eens mee over de groententuin
Fatima vingeren? Dat is wel een heel grote stap ineens. Oh wacht ...
Oud 24 juli 2010, 18:53   #117
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fatima vingeren? Dat is wel een heel grote stap ineens. Oh wacht ...
Je hebt het "mis begrepen"
Oud 24 juli 2010, 18:54   #118
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het katholicisme is hier ook niet achteruit gegaan door een verbod op kinderen voor de katholieken.

"Verlichting" en seculier onderwijs aan alle kinderen zou beter helpen denk ik.

Anyway, ik heb geen enkel bezwaar tegen meer moskeeën als er vraag naar zou zijn. Misschien wel in een bouwstijl die een beetje past bij de rest van de wijk? Zolang alle gelovigen maar zelf financieel in staan voor hun gebedshuis en het loon van hun imam/priester/rabbi (dus geen subsidies meer van overheidswege, of desnoods enkel via een kerkbelasting zoals in Duitsland).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 18:56   #119
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zie niet wat er onrespectvol zou zijn, aan het aanpassen van kerken en synagogen voor meerdere godsdiensten. Ik vind het alvast onrespectvoller om een kerk leeg te laten staan, dan om ze open te stellen voor andere mensen die op een andere manier bidden voor eigenlijk dezelfde god.
Veel mensen hebben het -foutieve- idee dat de islam eigenlijk een soort van exotisch christendom is en dat de islamitische god bijgevolg eigenlijk dezelfde is als de christelijke god, hetgeen beslist niet zo is.

Er zijn natuurlijk wel enkele raakvlakken, en beide godsdiensten zijn uit het jodendom ontsproten, maar daar houdt het grosso modo ook mee op. Vooral omdat de islam meer is dan alleen een godsdienst die zorg draagt voor het zieleheil van de gelovigen. De islam is evenzeer een wereldlijke totalitaire macht die in zijn wezen iedereen, ongeacht of die gelovig is of niet, aan allerlei waanzinnige wetten, regeltjes en ge- en verboden onderwerpt of wil onderwerpen. Dat onderwerpen gebeurt aanvankelijk 'vrijwillig', en als het moet met geweld, want onderwerpen zul je je, hoe dan ook.
Oud 24 juli 2010, 19:00   #120
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de link hier eerder al geplaatst, maar ben te lui om hem te zoeken: de fertilisatiegraad van allochtone vrouwen daalt significant na een of twee generaties in het westen.
Het klopt dat die daalt, maar zelfs na één of twee generaties blijft die nog altijd hoger dan die voor de westerse vrouwen, en intussen zit men dus wel mooi met één of twee generaties waarin er bij wijze van spreken wél gefokt is als de konijnen en bijgevolg de islamitische populatie fors doet toenemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be