Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2010, 19:02   #121
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het klopt dat die daalt, maar zelfs na één of twee generaties blijft die nog altijd hoger dan die voor de westerse vrouwen, en intussen zit men dus wel mooi met één of twee generaties waarin er bij wijze van spreken wél gefokt is als de konijnen en bijgevolg de islamitische populatie fors doet toenemen.
Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat er in de jongere generaties geen processen van "ontmoskeeing" zouden plaatsgrijpen. Ik ken zoveel tweede- en derdegeneratieallochtonen die geen moslim meer zijn terwijl hun ouders dat wel nog waren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 19:08   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het katholicisme is hier ook niet achteruit gegaan door een verbod op kinderen voor de katholieken.

"Verlichting" en seculier onderwijs aan alle kinderen zou beter helpen denk ik.

Anyway, ik heb geen enkel bezwaar tegen meer moskeeën als er vraag naar zou zijn. Misschien wel in een bouwstijl die een beetje past bij de rest van de wijk? Zolang alle gelovigen maar zelf financieel in staan voor hun gebedshuis en het loon van hun imam/priester/rabbi (dus geen subsidies meer van overheidswege, of desnoods enkel via een kerkbelasting zoals in Duitsland).
Secularisering gaat niet vanzelf. Misschien als er eens wat minder dag in dag uit op moslim's gezeurd zou worden, zij misschien minder sterk aan hun geloof zouden vasthouden. Ik weet dat niet, he, maar hoe meer je natuurlijk iemand gaat vizeren, hoe meer die op zoek gaan naar mensen die omwille van hetzelfde gevizeerd worden. Dat is toch een puur menselijke reactie? Het is uiteraard complexer dan dat. Onderwijs zou kunnen helpen, dat denk ik ook wel. Maar nogmaals, het is complexer.

Wat die bouwstijl betreft: me dunkt dat er over heel Vlaanderen huizen en gebouwen staan waarvan de bouwstijl ook niet meteen past bij d"e rest van de wijk".

Waar ik het wel mee eens ben: dat al die gelovigen hun eigen gebedshuizen en priesters eens financieren. Absoluut mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 juli 2010 om 19:08.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 19:09   #123
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat er in de jongere generaties geen processen van "ontmoskeeing" zouden plaatsgrijpen. Ik ken zoveel tweede- en derdegeneratieallochtonen die geen moslim meer zijn terwijl hun ouders dat wel nog waren.
Er zullen vast processen van deïslamisering plaatsvinden ja. Feit blijft dat het aantal praktizerende gelovige islamieten in het westen nog altijd veel hoger is dan bij hun autochtone leeftijdsgenoten. Het huwen binnen de eigen groep alsmede het halen van partners uit de herkomstlanden van de (groot-)ouders heeft ook al geen positieve invloed op de deïslamisering.

U kunt dan tegenwerpen dat dit alles ongetwijfeld over één, twee, drie, ... generaties zal zijn bijgetrokken, maar dan rijst meteen de vraag of we nog wel zoveel tijd hebben. Ik denk van niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 19:09   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Inderdaad.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 24 juli 2010, 19:09   #125
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen vast processen van deïslamisering plaatsvinden ja. Feit blijft dat het aantal praktizerende gelovige islamieten in het westen nog altijd veel hoger is dan bij hun autochtone leeftijdsgenoten. Het huwen binnen de eigen groep alsmede het halen van partners uit de herkomstlanden van de (groot-)ouders heeft ook al geen positieve invloed op de deïslamisering.

U kunt dan tegenwerpen dat dit alles ongetwijfeld over één, twee, drie, ... generaties zal zijn bijgetrokken, maar dan rijst meteen de vraag of we nog wel zoveel tijd hebben. Ik denk van niet.
Tijd waarvoor eigenlijk?
Oud 24 juli 2010, 19:20   #126
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tijd waarvoor eigenlijk?
Tijd om op die deïslamisering te wachten. Ik dacht dat dat uit de context wel duidelijk was.
Oud 24 juli 2010, 19:28   #127
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd om op die deïslamisering te wachten. Ik dacht dat dat uit de context wel duidelijk was.
Waarom zou iemand z'n leven daaraan wijden?
Oud 24 juli 2010, 19:30   #128
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou één te weinig zijn? Ik vind ook dat er inzage moet zijn over welke "vorm van Islam" er gepredikt wordt,omdat u geen religieuze hierarchie kent maar bestaat uit allerlei stromingen waaronder een anatal die een vorm van islam verkondigen die een regelrecht conflictmodel is, zal dus gecontroleerd mogen worden wat er aan gelovigen voor boodschap wordt meegegeven, ook wanneer de Koran wordt geciteerd in het Arabisch!

Maar gezien u akkoord gaat dat er Nederlands wordt gesproken zal dit geen probleem zijn. Ik vind u trouwens wat geniepig, u verontschuldigt zich eerst omdat u me Alice in Wonderland noemt om het vervolgens onmiddellijk weer te doen, dat heet provoceren; hoe noemen moslims zoals jij dit?
Ik heb me veronschuldigd over dat topic onder de titel alice in wonderland omdat u daar blijkbaar onder hebt geleden.
Ik noem dat niet provoceren maar een koekje van eigen deeg als u me nl een pitbull mag noemen en ik ben geniepig als ik u alice in wonderland noem, wat bent u dan. een oneerlijke chiwawa? (dat wou ik even checken) . U kan elke vrijdag komen meeluisteren naar de choetba hoor (dat is trouwens geen koranrecitatie) maar een preek waarvan u misschien nog iets kan leren. En de koran is vrij beschikbaar voor inzage.

De choetba in het arabisch en daarna de vertaling in het nederlands gegeven.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Moslim! : 24 juli 2010 om 19:43.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 19:32   #129
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou iemand z'n leven daaraan wijden?
?
Oud 24 juli 2010, 19:41   #130
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, je hebt een positieve ervaring nodig! Zeg dat dan. Wel, ga eens op bezoek bij moslims, drink er wat thee mee, eet wat vingers van fatima en keuvel er eens mee over de groententuin
Kijk, een prachtig voorbeeld dat deel uitmaakt van het probleem, die islam wordt ons door de strot geduwd, desnoods zonder slikken. Je MOET de islam en zijn volgelingen omarmen. Neen bedankt, Fatima kan mijn rug op, enfin, de pot op zeg maar.
Oud 24 juli 2010, 19:42   #131
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
Waarom zou iemand zitten wacht tot ie een teken van deïslamisering ziet? Wat een meerwaarde geeft dat aan iemand's leven?
Oud 24 juli 2010, 19:45   #132
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Kijk, een prachtig voorbeeld dat deel uitmaakt van het probleem, die islam wordt ons door de strot geduwd, desnoods zonder slikken. Je MOET de islam en zijn volgelingen omarmen. Neen bedankt, Fatima kan mijn rug op, enfin, de pot op zeg maar.
Het maakt dus niet uit of je iets positiefs of negatiefs verneemt, het is bij voorbaat negatief. En als het positief uitgedrukt wordt, dan is het een deel van het probleem. Wat is dan juist het probleem? De aanwezigheid van die mensen en hun religie?
Oud 24 juli 2010, 22:42   #133
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt dus niet uit of je iets positiefs of negatiefs verneemt, het is bij voorbaat negatief. En als het positief uitgedrukt wordt, dan is het een deel van het probleem. Wat is dan juist het probleem? De aanwezigheid van die mensen en hun religie?
De nagel op de kop. Er zijn er hier, naar mijn gevoel, al veel te veel.
Oud 24 juli 2010, 23:55   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik heb me veronschuldigd over dat topic onder de titel alice in wonderland omdat u daar blijkbaar onder hebt geleden.
Ik noem dat niet provoceren maar een koekje van eigen deeg als u me nl een pitbull mag noemen en ik ben geniepig als ik u alice in wonderland noem, wat bent u dan. een oneerlijke chiwawa? (dat wou ik even checken) . U kan elke vrijdag komen meeluisteren naar de choetba hoor (dat is trouwens geen koranrecitatie) maar een preek waarvan u misschien nog iets kan leren. En de koran is vrij beschikbaar voor inzage.

U gedraagt zichzelf agressief, wordt daarop aangesproken en kruipt prompt in de slachtofferrol, om vervolgens opnieuw te beledigen.. Uw attitude is dan ook geen aanmoediging te veronderstellen dat ik van uw "overtuiging " ook maar iets te leren heb!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 00:24   #135
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je komt provoceren probeer dan eerst de NEDERLANDSE taal onder de knie te hebben...
Citaat:

is dat da beest van Star Wars?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 00:26   #136
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik bid ook in mijn slaapkamer hoor, soms zelfs buiten
en heeft Allah ooit al iets teruggezegd? eerlijk zijn he.. dus niet wat ge dénkt dat ge hoort maar dat in feite van u eigen komt, maar effectief een stem van hém?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 00:28   #137
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
als je komt provoceren probeer dan eerst de NEDERLANDSE taal onder de knie te hebben...
Ik mag aannemen dat dit een ironische sneer is naar alle oervlaamse forummers die hun posts doorspekken met allerhande flagrante taalfouten. Moslim! valt hier allerminst op door zijn slechte kennis van het Nederlands, wel integendeel.
Oud 25 juli 2010, 00:29   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en heeft Allah ooit al iets teruggezegd? eerlijk zijn he.. dus niet wat ge dénkt dat ge hoort maar dat in feite van u eigen komt, maar effectief een stem van hém?
Het is niet te hopen anders moet dat arme kind een psychiater zien..geloof heeft denk ik niets te maken met het horen van stemmen..alhoewel..bij Mohammed ging dat wel zo...misschien dan toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 00:30   #139
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gedraagt zichzelf agressief, wordt daarop aangesproken en kruipt prompt in de slachtofferrol, om vervolgens opnieuw te beledigen.. Uw attitude is dan ook geen aanmoediging te veronderstellen dat ik van uw "overtuiging " ook maar iets te leren heb!
Het wonderbaarlijk verassende aan uw opmerking is dat het de clichéopvattingen zijn over moslims die u me toeschrijft (maar niet kan duiden).

* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 26 juli 2010 om 09:29.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 00:31   #140
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is niet te hopen anders moet dat arme kind een psychiater zien..geloof heeft denk ik niets te maken met het horen van stemmen..alhoewel..bij Mohammed ging dat wel zo...misschien dan toch?
Bij andere profeten ging dat ook zo. Brandend braambos en zo ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be