![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat al die bouwvakkers frans spreken? De bazen zullen indien nodig wel in het fran onderhandelen en .... De bouwvakkers stapelen sten op elkaar, lasen, leggen leidingen, .....
![]() |
![]() |
#702 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als iedereen als tweede taal engels zou leren kan iedereen elkaar verstaan overal in de wereld , Wat een tijdwinst!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen we teksten van méér dan 2000 jaar oud lezen, in originele versie. Als dát geen tijdwinst is ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 juli 2010 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijd die je wint door Chinees te leren verlies je door Chinees te leren.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 juli 2010 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan iets later van Frankrijk zelf. Engels is toch belangrijker dan Frans..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, natuurlijk dat, en pedicure ook. Maar ik dacht dat wanneer ge gaat voor loodgieter te worden, dat ge niet moet kunnen behangen, pedicuren noch andere niet van toepassing zijnde vakken volgen. Ge kunt beter goed leren solderen en buizen plooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft overigens nog niet gereageerd op mijn stelling dat maximaal 10 % van de Nederlandstaligen (in Belgie) het Frans professioneel kan gebruiken (heel ruim geschat). Waarom dus Frans verplichten? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 juli 2010 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de hoertjes? Pffff, daar komt hij ook niet ver met zijn Frans alleen hoor. t' Merendeel zijn zwartjes. Als dat zijn goesting is, hij mag ze hebben. Dan snij ik hem nog liever af om aan de kat te voederen. Als er al iets behoorlijks achter dat glas zit, zijn het Russinnen. Daar is knap gerief bij. Maar Frans? Nog nooit van gehoord.
Laatst gewijzigd door Garry : 25 juli 2010 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op aarde kennelijk. Ik denk dat het wij zijn die van een andere planeet komen. Als ik zo eens rond me kijk en ik zie dan toevallig een kudde uilskuikens met vlaggetjes staan te waaien naar een antiek stel, heb ik mijn bedenkingen bij aardbewoners
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seg, laat die overal in de wereld maar weg hoor. Gij zijt zeker nog niet ver geweest in die wereld waar jij het over hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommigen zien in het Engels hun 'redding' van het Frans. Hahaha. Ik lach me krom. Voor een minderwaardigheidscomplex kan het tellen. Het Nederlands kan bij voorbaat nooit concurreren met het Frans ofzo? Nee, niet met zo'n mentaliteit.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juli 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De haat van een grote groep Nederlandstaligen in Belgie voor hun eigen taal is enorm en niet te onderschatten. Die gaan Frans of Engels stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij wint het Frans, inderdaad. Bijna alle Franstaligen stemmen voor het Frans, terwijl de Nederlandstaligen afwisselend Nederlands of Engels kiezen, en soms eentje zelfs Frans.
![]() |
#720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Je kunt stellen dat Russisch ook belangrijker is dan Frans en dan Engels. Het gebied al eens goed bekeken waar Russinch als moedertaal wordt gesproken? Daar is Frankrijk en Wallonië een muggepiske tegen. En die gaan geen Frans noch Engels gaan leren hoor. Russisch als hoofdtaal en hun gewesttaal als tweede. En als het voor ons ergens interessant is om handel te drijven, wees dan maar zeker dat het in het Oostblok te doen is.
Laatst gewijzigd door Garry : 25 juli 2010 om 20:58. |
![]() |
![]() |