![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het ook fijn vinden mocht u er ooit in slagen te begrijpen waarom ik beroepshalve zo'n hartsgrondig gloeiende hekel heb aan de 'Vlamingen' (en andere Nederlandstaligen) die zich in Bruxelles bilingue op een gelijkaardige manier gedragen. Ik vergeef jullie de demotiverende, destructieve invloed die jullie op mijn leerlingen uitoefenen niet, en ik vergeet heel moeilijk. Ooit zet ik het jullie allemaal wel betaald. Ik weet nog niet goed hoe, maar mijn rijke verbeeldingskracht zal mij wel van pas komen, daar twijfel ik geen ogenblik aan ![]() Voor minder dan jullie honderd keer "ik ben een ruggengraatloos onderkruipsel" laten schrijven ga ik niet, maar met de jaren neemt de ergernis toe, dus zal ik de lat ongetwijfeld hoger leggen. En nog iets: ik zal het me gemakkelijker maken, en een lijst aanleggen van handelaars die wél Nederlands durven te gebruiken, en dat doorgaans meer dan behoorlijk doen. Om te beginnen: in de Standaard Boekhandel kan je in het Nederlands terecht, bij élk personeelslid. Bij de meeste personeelsleden kan je bovendien ook in het Frans, het Engels en minstens één andere taal terecht.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 juli 2010 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik vond het de moeite niet om onnozel te doen wanneer de strijd toch al verloren is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 juli 2010 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik dat inderdaad aan het doen was, dacht ik: toch weer een laffe houding want zo creëer je in BRXL enkele eilanden van Nederlandstaligheid midden een Franstalige zee; maar blijkbaar wordt die houding toch goedgekeurd door de Vlaamse Brusselaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
|
![]() Citaat:
en het NL zou daar geen millimeter sympathie door gewonnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In een door Franstalige wildgroei bedreigde meertalige zee krijgt een mens heel af en toe een beetje last van heimwee, ziet u.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vriendelijkheid en beleefdheid hoeven het in het Engels, Duits, Spaans, ... en tenslotte - als het écht de énige begrepen taal is - ook in het Frans kenbaar maken van uw teleurstelling niet te beletten. Af en toe zwaar sarcastisch uit de hoek komen is trouwens óók toegelaten, en dat mag gerust en français; ik ben ondanks alles nog altijd géén fanatique ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je dat onozel doen. Het is net door zo platbroeken als jij dat het zover gekomen is.
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor mij nog een 100 keer.
![]() |
#790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De WC dame van dienst vroeg me: "Twenty cent plaese". Ik zei gewoon: "Ik versta u niet en ben doorgelopen".
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig. En daar zou de Nederlandstalige Gemeenschap in Belgie elk jaar haar massale investeringen in de Franse taal en de verplichting tot 5 uur Frans voor haar leden voor moeten voortzetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
|
![]() Citaat:
Ik was 2 jaar geleden op een bedrijfsbezoek bij Roularta en Rik Nolf zei: zonder de Franse activiteiten zouden we het zeer moeilijk hebben. De VL markt is uiteindelijk maar piepklein en een Franse titel die minder goed verkoopt, is tenslotte nog altijd interessanter dan een Vlaams tijdschrift dat goed verkoopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- je kan op eigen kracht de 'intellosphère francophone' verkennen en er zelfs een plaatsje in veroveren - je kan de ééntaligen in hun bloedeigen moedertaal ten gepaste tijde de levieten lezen ... Aangezien evenwel niet elke VL dergelijke ambities koestert is de verplichting uit den boze. Onze vriend azert heeft ons reeds meermaals gewezen op het grote voordeel van het vrijlaten van de keuze in de talenstudie: verplichting werkt demotiverend. Althans in WAL. Volgens azert is er echter nauwelijks een verschil tussen WAL en VL. Dezelfde demotivering is hoe dan ook in VL een bekend fenomeen. De 'remedie' zal wellicht ook dezelfde moeten zijn. De afschaffing van FR als verplichte tweede taal moet in VL zo snel mogelijk worden doorgevoerd, liefst reeds in september 2010.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel komen migranten nauwelijks in contact met de Nederlandse taal. De Vlaamsche tv en radio media zenden voor resp 85 en 90+% uit in het Engels. De grootste tv en radiostations uit het NL taalgebied zijn , net als in Vlaanderen zelf, verboden. De helft van de lieden die op de Vlaamde tv verschijnen schijnt ondertiteld te moeten worden. Alle Vlamingen spreken Frans (sort of). Allemaal dingen waar de Vlamingen zelf voor hebben gezorgd Dus waarom in hemelsnaam iets anders dan Frans leren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan je van harte www.taalrespect.be aanbevelen, voor zowel een lach als een traan. Hoe dan ook, ik heb mijn ervaringen met de Brusselse middenstand al bijgedragen. Zowel de positieve als de negatieve.
![]() |
![]() |
#797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe meer ze met hem verwant zijn, hoe groter het minderwaardigheidscomplex daarbij wordt. Met als duidelijkste exponent de nog steeds wijd verbreide Ollanderhaat in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerder dat ze nu iets zullen gedacht hebben in de trant van 'Haha, weer zo'n angstvlaming die te laf is om zijn eigen taal te spreken.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zullen we dan gezamenlijk vaststellen dat iig de Vlaamse overheid maling heeft aan haar eigen taal & cultuur? En zichzelf ook dit seizoen weer onsterfelijk belachelijk maakt met haar gezeur over het gebruik van Nederlands? Over laf gesproken. En zullen we dan ook nooit meer klagen over die Vlaming die iets bestelt in het Frans in Brussel? 'De Vlaamsche tv en radio media zenden voor resp 85 en 90+% uit in het Engels. De grootste tv en radiostations uit het NL taalgebied zijn in Brussel , net als in Vlaanderen zelf, verboden.' Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 juli 2010 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |