![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat onze collega's vinden, of wat ze hier van de vraag van 'ik' en 'kennis' begrijpen, is niet zozeer belangrijk voor mij, ik hoop gewoon dat ze niet gaan denken dat ik hier kom spelen.
Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2010 om 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik zegde, het is moeilijk denkbaar dat je hier niet komt spelen, maar de angstaanjagende gedachte begint te dagen dat dat inderdaad niet zo is en dat je echt denkt wat je schrijft. Dus, wat is er dan belangrijk voor jou, hier op dit forum ?
![]() |
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Belangrijk voor mij is dat ik op basis van
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijk voor mij is dat mensen hun les leren. Dat is voor mij leuk spelen. Ik denk dat dat hierbij grotendeels gelukt is. Waarvoor dank.
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen vraag nodig van jou om hier iets te schrijven, he. Dit is een forum, geen klaslokaal waar jij de meester zou zijn die vragen stelt, en aanduidt welke leerlingen nu mogen antwoorden.
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#350 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is echter niet zo grappig als dit plaatje. Waar Wilders voor waarschuwde:
http://www.eenvandaag.nl/swf/player....843&external=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...69&postcount=6 http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=12
![]() |
![]() |
#352 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is mijn taak om deze dingen niet voor mijzelf te houden, maar om die bekend te maken. Ik laat het volledig over aan het individu die mijn responsen leest. Hij mag er mee doen wat hij wil. Ik zal immers geen verantwoording moeten afleggen voor de keuze die een ander mens maakt, maar slechts voor de omgang met de kennis die mij is geschonken. Laatst gewijzigd door luc154 : 26 juli 2010 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
16j, puberteit, verleid door een loverboy, paar teleurstellingen,niemand die haar begrijpt, "opgevangen" door gesluierde vrouwen ==>gebrainwashed en hup : "stockholmsyndroom" Laatst gewijzigd door Cdude : 26 juli 2010 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Vreemdeling
|
![]() Vreemd om daarvoor zelfs de verstoting van haar ouders op te vangen en de doodsbedreigingen? Wat een jokers zijn jullie! Dat er zich meisjes bekeren om een toevallig Marokkaanse jongen die moslim beweerd te zijn, ga ik zeker niet ontkennen maar ik kan je garanderen dat er vele meisjes zijn die het puur om hun overtuiging doen, die zelfs bereid zijn om alle klappen op te vangen van de familie.
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 356 reacties en nog geen gelovige die er voor open staat om van geloof te veranderen.
Wij zijn allemaal zonder geloof geboren. We hebben eerst leren praten en toen jaren moeten luisteren naar onze ouders (de meeste toch) en opeens hadden sommige van ons een geloof, ons eigen ware geloof. We hadden weliswaar een ander geloof dan de buren, maar dat was voor de meesten van ons geen reden om te betwijfelen dat onze ouders toevallig het ware geloof hadden. Ik vroeg mij af of er één geloof waar was of dat alle geloven onwaar waren. Toen ik inzag dat de geschriften waarop de geloven zijn gebaseerd zeer oud en zeer omstreden zijn en dat ze tegennatuurlijke zaken zoals wonderen beschreven, verwierp ik alle geloven. Was dat logisch of onlogisch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is een leugen !!! Iedereen is met zijn zuivere menselijke natuurlijke aanleg en bewustzijn geboren incl. aangeboren kennis zoals het besef van 'ik', 'weten', 'het Hogere de Schepper', 'het goede', 'wil' enzovoort enz .. Dit bewustzijn wordt bevestigd door fanatisme tegen geloof in God te bestrijden en neutraal over zichzelf in diep en in geweten na te denken, over de wereld en het leven, over de mensen en de waarden, over de authentieke geschiedenis en gewoon doodnormaal logisch nadenken.
Ook een wetenschappelijke onderzoek kan niets anders beweren, reductionisten tellen niet mee want ze zijn dogmatisch genoeg, indien de mens volledig biochemisch, chemisch en moleculair gebouwd is, dan is er geen dood, geen leven en geen verschil tussen "ik ben/denk/word/wil" en "ik ben/denk/word/wil niet", laat staan dat deze dogmatici zo'n uitspraak durven te doen zonder geen enkel quasi-argument, en niet te vergeten dat ze zelf zichzelf niet met een argument kunnen bewijzen noch iets anders zoals denken en ((iets)) weten en dergelijke. Mens vind het bewustzijn van de mens gemakkelijk bij de mensen in alle tijden in alle culturen. Een neutraal eerlijk nadenken over God de Schepper leidt tot het geloof hierin in plaats van dogma's (de natuur schept zichzelf in veranderingen door zichzelf) en dit geldt ook voor nadenken over de authentieke geschiedenis en openbaringen. Children are born believers in God, academic claims Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2010 om 15:48. |
![]() |
![]() |