![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, wist ik ook niet.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel 3 ministers voor onderwijs.
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen.
Welk voordeel biedt een splitsing van de kinderbijslagen? Wie heeft daar enig voordeel bij? Voorlopig kan ik maar voor één groep een voordeel vinden: zij die de nieuwe postjes mogen verdelen aan hun aanhangers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet weet niet meer waar ik het gelezen heb; maar er moet ook een VL ziekenhuisverzekering of iets dergelijks. Dat geld zou veel beter kunnen gebruikt worden om de VL zieken te helpen, maar dat valt dan zo niet op. liever een duidelijk zichtbaar symbooldossier; zelfs als het duurder is, dan iets dat onzichtbaar is;maar de mensen meer zou helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De pertinente vraag daarover is : waarom was/is dit op Belgisch/federaal niveau niet mogelijk ? Het antwoord mag je zelf zoeken; het is een bijzonder leerrijk proces.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Perceptie is alles in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de eerste plaats: 386 miljoen euro. Dat is de transfer van Vlaams geld naar Wallonië in de sector kindergeld. Dat is dus 30 Euro per maand dat elk Vlaams kind cadeau moet doen aan Wallonie. In de tweede plaats: Vlaanderen plant sowieso een bijkomende kinderbijslag, maar dan wel volgens het principe één kind = één kind. Waarom zou dat principe niet gelden voor de hele kinderbijslag? Waarom moeten er verschillende stelsels zijn voor werknemers, zelfstandigen en ambtenaren? Kinderbijslag moet een recht van het kind worden, ongeacht beroepsstatus. In de derde plaats: het maakt komaf met het feit dat steun aan de jeugd nu verdeeld zit tussen de Gemeenschappen (bv. studiebeurzen, jeugdzorg) en federaal (kindergeld). Op die manier kan je geen coherent beleid voeren afgestemd op de noden van de kinderen Slechter van een nieuw systeem worden in de eerste plaats de tientallen kinderbijslagfondsen met hun bijbehorend personeel. Daar gaat gigantisch veel geld verloren aan overbodige tussenstations. En met dat geld kan je weer het kindergeld verhogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat lijkt mij toch wel de zieken te helpen. Net zoals de zorgverzekering. En tegelijk een aantal fenomenen van overconsumptie en overfacturatie aan te pakken. Een thema dat op federaal niveau taboe is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() van ambtenaren kleuterleidsters maken; goed idee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is Vlaams geld? Ik betaal enkel in euro's in België. Ik ben akkoord dat ieder kind gelijk moet zijn ongeacht het beroep van de ouder. Maar ook ongeacht de woonplaats. Een kind= een kind. Waarom moet een kind in Vlaanderen meer studiebeurs krijgen dan ene Waals/Brussels kind? Je wil dus dat het kind van mijn Vlaamse vrienden die in Brussel wonen en werken (Aan een Vlaamse school) minder recht hebben op kindergeld? Als er bijkomend verschil komt tussen de regels in beide landsdelen lijkt het me normaal dat er méér personeel moet komen om dat te verwerken. Nog meer geld verloren door allerlei tussen stations. Besluit: een splitsing is enkel nuttig voor de tussenstations en de postjesverdelers. MAAR VOORAL DE EGOISTEN DIE VINDEN DAT KINDEREN DIE OP GRONDGEBIED VAN HET VLAAMSE GEWEST WONEN MEER GELD MOETEN KRIJGEN. Men heeft de Vlaamse strijd omgebogen tot een strijd van het egoïsme. Daar voel ik mij niet goed bij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Sowieso is een en ander complementair met het onderwijsbeleid, dat nu al gemeenschapsbevoegdheid is.
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat; misschien is het toch waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar voorlopig hebben we het nog over het geld dat ik en mijn volksgenoten verdienen met hard werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze liever in collusie met de rijken macht en geld deelden dan de Vlaamse arbeider te verdedigen ligt al meer voor de hand. Niemand verbiedt links om de Vlaamse strijd te voeren met linkse accenten. Zijn de meeste ontvoogdingsbewegingen in Europa trouwens niet links? |
|||||||
![]() |
![]() |