![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eerst moet je weten welk soort volk God uitroeide. Het waren mensen die koperen standbeelden, in de vorm van een dier, gloeiend heet maakten. Deze afgod (Moloch, Kemos) was dan heet genoeg om kinderen in te leggen zodat ze levend verbrand werden. De ouders van het kind dat geofferd werd moesten vooraan staan tijdens deze processie en moesten linnen doeken rond hun oren draaien zodat ze het krijsen van hun eigen kind niet zouden kunnen horen. Dat was één van de vele praktijken waaraan deze volkeren zich overgaven. Maar God had niet meteen besloten om dergelijke volkeren uit te roeien. Hij heeft hen, in Zijn goedheid, 4 eeuwen de tijd gegeven om zich te keren van hun boze wandel en te stoppen met te doen wat slecht is. Zoals we ook kunnen lezen in Genesis 15:16, "Pas de vierde generatie zal hierheen terugkeren, want pas dan hebben de Amorieten zo veel misdaden bedreven dat de maat vol is." Er zijn trouwens nog vele andere redenen waarom God tot dergelijke acties overging, die ik u hier wil besparen. Citaat:
"De stammen van Israël stuurden boden uit die in heel Benjamin moesten vragen: 'Hoe heeft er bij u zo'n misdaad kunnen plaatsvinden? Lever die onverlaten in Gibea aan ons uit, dan zullen we hen doden en zo afrekenen met het kwaad dat in Israël werd begaan.' Maar de Benjaminieten gaven geen gehoor aan de oproep van hun volkgenoten." Dus ze waren bereid over te gaan tot een rechtszaak en de mannen die verantwoordelijk waren to vonnissen naar hun rechtspraak. Maar de mannen uit Gibea waren zo ver verwijderd van het recht dat ze niet meer voor rede vatbaar waren. Citaat:
Laatst gewijzigd door luc154 : 29 juli 2010 om 09:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat er nu nooit een lichtje op in dat verdoofde brein dat zegt "hey dude, hier spreekt je gezond verstand, het zijn maar VERHAALTJES om mensen bang te maken" ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Heer is mijn Herder,
dus heb ik alles wat ik nodig heb! Hij laat mij uitrusten in een groene weide en wijst mij de weg langs kabbelende beekjes. Hij verfrist mij innerlijk en leidt mij op de weg, waar zijn recht geldt, tot eer van zijn naam. Zelfs als ik door een donker dal moet lopen, ben ik niet bang, want U bent dicht bij mij. U bewaakt mij en gaat de hele weg met mij mee. U bereidt heerlijk eten voor mij, waar mijn vijanden bij zijn. U behandelt mij als een persoonlijke gast! U zegent mij overvloedig! Uw goedheid, liefde en trouw mag ik mijn hele leven ervaren, en daarna mag ik voor eeuwig bij U wonen, in uw huis.
![]() |
#464 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() natuurlijk niet, die zijn minimaal
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Parlementslid
|
![]() a
Laatst gewijzigd door luc154 : 29 juli 2010 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar daarmee ben je deze discussie wel begonnen. Je erkent nu dus dat je opvatting over de (sociale) superioriteit van de mens boven het dier ongegrond was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou hij denken een van de 144.000 te zijn? Hoe werkt dat eigenlijk? Met een lottotrekking/bingo? En waar gaan die andere heen die net buiten de prijzen vallen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De wereld... (is mijn achtertuin)
![]() |
#471 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"De HEER richtte zich tot Jeremia: ‘Ga naar de werkplaats van een pottenbakker, daar zal ik laten horen wat ik je te zeggen heb.’ Ik ging naar een werkplaats, waar een pottenbakker juist op zijn draaischijf aan het werk was. Als de pot die hij maakte mislukte, begon hij opnieuw en vormde hij de klei tot een andere pot, precies zoals hij zich die had voorgesteld. De HEER zei: ‘Volk van Israël, ik kan met jullie hetzelfde doen als die pottenbakker – spreekt de HEER. Immers, jullie zijn in mijn handen als klei in de handen van een pottenbakker. De ene keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal uitrukken, verwoesten en ombrengen, maar als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, dan zie ik af van het onheil waarmee ik het wilde treffen. De andere keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal opbouwen en planten, maar luistert dat volk daarna niet naar mij en doet het wat slecht is in mijn ogen, dan zie ik af van al het goede dat ik had beloofd te doen. Daarom, zeg tegen de inwoners van Juda en Jeruzalem: Dit zegt de HEER: Uit mijn hand komt onheil over jullie en ik beraam kwade plannen. Breek met je kwalijke praktijken, beter je leven. Maar ze zullen antwoorden: “Laat ons begaan, we willen onze eigen plannen volgen.” Ze zullen zeggen dat ze zich alleen willen laten leiden door hun koppig en boosaardig hart. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar God heeft de mens op dat moment niet vernietigd. Hij is tot op de dag van vandaag nog altijd verdraagzaam met ons tot Hij Zijn rechtspraak zal doen op die grote dag. Laatst gewijzigd door luc154 : 29 juli 2010 om 12:04. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() Om even op het onderwerp terug te komen: Ik sta open om mijn geloof te veranderen. Ik heb het zelfs niet zo lang geleden veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dikke vette knoeiboel heeft hij er van gemaakt. Scheve potten, niet overal even dik, slecht gebakken, barsten, slechte klei, ... Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat ik voorheen Atheist was, was Cdude. En ik beschouw mezelf nu als Agnostisch Atheïst.
Je herinnert me toch nog wel, hé? Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 juli 2010 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
|
![]() Citaat:
Lees vooral Rechters 21:8-12: 'Dus stuurden de Israëlieten twaalfduizend van hun beste soldaten naar Jabes, met als opdracht: ‘Dood alle inwoners van Jabes: mannen, vrouwen en kinderen. 11 Let wel, dood alle mannen, maar van de vrouwen alleen degenen die met een man hebben geslapen.’ 12 In Jabes bleken vierhonderd jonge meisjes nog nooit met een man te hebben geslapen. Zij werden overgebracht naar de verzamelplaats in Silo in Kanaän.' Wat Israël daar deed was honderd keer erger dan de schanddaad van Benjaminieten in Gibea. Met dit verhaal zoek jij verloren schapen? Bij wolven zal dit verhaal wel aanspreken denk ik (Luc 15:4) Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 29 juli 2010 om 19:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Banneling
|
![]() Ik zou wel in een god die me beschermt en om me geeft willen geloven maar ik kan het niet. En ik vind dus dat mensen die dat wel nog kunnen hun bakkes daarover moeten houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Net zoals God het zelf ook zegt tegen alle mensen over de gehele wereld, "Jullie zullen Mij zoeken en Mij ook vinden, als jullie Mij tenminste met hart en ziel zoeken.' Jeremia 29:13 En sindsdien heb ik het me nog geen dag beklaagd. Dat is de reden waarom ik het ook zo graag deel met anderen. Omdat ik wil dat ze ook die diepe en intense vreugde mogen hebben in hun leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt medestanders nodig om een air van geloofwaardigheid te krijgen, dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Doch hadden al Zijn discipelen Jezus verlaten toen de religieuze leiders Hem kwamen arresteren uit vrees voor hun eigen leven. Hij had slechts een handje vol volgelingen nodig om Zijn wonderbare naam over gans de aarde te laten klinken en Hij heeft ze zelf nog moeten achterna gaan omdat ze totaal gedesillusioneerd waren. Maar God had er echt geen 12 nodig. Hij kan het zelf met ééntje. Dus medestanders zijn betrekkelijk. Zo'n almachtige en wijze God wil ik wel leren kennen. Laatst gewijzigd door luc154 : 30 juli 2010 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |