![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zit met een dubbele bottleneck, die een hoek van 90° moet maken, waar bij mindere drukte geen probleem ontstaat, maar op deze manier natuurlijk wel. Ze moeten nu toch geweten hebben dat dit punt het zwakke punt was? Ook al is er 100m verder in principe plaats genoeg. Dat ZIE je niet eh, als je aan de 'verkeerde' kant staat, je voelt gewoon dat het vast zit en panikeert. Ik vraag me echt af of dit ook zou gebeurd zijn mochten er agenten enzo gestaan hebben n�* die hoek van 90°, om het volk daar te laten doorstappen. (dan moet je natuurlijk wel een andere uitweg voorzien voor zij die het terrein willen verlaten) Het ging nog steeds veel te druk zijn natuurlijk. De vorige LP lokte 1,7 miljoen mensen...
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nu.nl/buitenland/2302813/...nipuleerd.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu ja, het lijkt me duidelijk dat er nog steeds teveel volk was op te weinig plaats ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is volgens mij ook het heikel punt geweest, ge maakt daar een probleem eigenlijk hadden ze daarvoor al een soort staging area moeten maken, .... met nadar of gewone hekken, zodat het volk in 2 of 3 rijen, in en uit de tunnel wordt geleid, en er dus ruimte gemaakt wordt waar men in kan vluchten als er iets gebeurd, bovendien hou je zo ook een corridor vrij voor hulpdiensten, daar is allemaal niet aan gedacht, en dat verbaast mij eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jups. ge ziet daar dan die ambulances in die tunnel rijden, TUSSEN de mensen. Da's toch compleet idioot??? Wat hadden ze nu gedacht, dat ze duizenden mensen door een lange tunnel kunnen sturen zonder dat er iets in die tunnel gebeurd? Ook de uitgang was niet gescheiden van de ingang - Duh. Alles mooi afzetten met hekken als geleiding, en daar veiligheidsmensen bij zetten om ervoor te zorgen dat iedereen doorloopt. Ik kan me voorstellen dat als je in de 'open ruimte' na de tunnels komt, en het is zo druk, dat je dan niet eens goed doorhebt dat je een hoek van 90° moet maken, 't is niet alsof je daar je weg kent. Eigenlijk moet je dan zelf een weg creëren, op zo'n manier dat er geen bottleneck kan ontstaan. Met ruimte op overschot, zodat je vluchtroutes hebt. Dat is natuurlijk wel moeilijk met tunnels en valkuilen met een betonnen muur rond ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eigenlijk is er wel nog plaats: http://www.youtube.com/watch?v=chu8odfG6oU (niet voor heel gevoelige zielen) een beetje verder, en er vlak voor, is er iets meer ruimte. zo'n fenomeen los je enkel op door het volk errond verder te laten doorschuiven, maar daarvoor heb je natuurlijk wel hulpdiensten nodig die dat coördineren (en geen agenten die het erger maken door mee op die trap te gaan staan). Als je in die mensenhoop staat heb je natuurlijk maar 1 kant meer op te gaan, en dat is die trap. Het is een kluwen dat alleen kan opgelost worden door van buitenaf het kluwen 'los te trekken'. Dit is het gevolg: http://www.youtube.com/watch?v=tmVp7...eature=related (schokkende beelden) Vanaf het moment dat die hulpverleners toestuiken verwijdert de omringende massa zich (want er w�*s plaats om door te schuiven, maar vanop ooghoogte bekeken lijkt dat niet zo), en blijft een kluwen mens over ![]() Ik vroeg me al een hele tijd af waarom het leek alsof de mensenmassa "plots" verdwenen leek op die beelden, maar dat eerste filmpje lijkt het antwoord te geven: er w�*s effectief nog plaats om door te schuiven, maar grote massa's bewegen zéér traag en hebben een duw in de rug nodig om vooruit te gaan. Ik vraag me ook af: was er eigenlijk een duidelijke ingang van het festival? Aan het einde van die 'slurf' zeg maar? Want op verschillende beelden zie ik mensen daar precies maar wat doelloos staan in die slurf. Misschien had een duidelijke aanduiding van de ingang ("daar moeten we heen!") voor meer snelheid richting ingang gezorgd. Op beelden van de uitgang van het station + de onmiddellijke omgeving van het station zie je dat het van dan al stilstaan, traag aanschuiven, duwen,... is. Het duurde keilang om tot daar te geraken. Als je er dan 'bent', ook al ben je er nog niet helemaal, heb je natuurlijk de neiging om voortijdig te 'rusten' en te blijven hangen, in plaats van voort te maken...
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en 'k ga dan eens proberen blokken ipv dit hier te zitten analyseren :/
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Analyseren kan nochtans ontspannend werken, ... ik heb het me al dikwijls afgevraagd als ik zelf in een fille of mensenmassa sta... (waarom voor fucksake, rijden jullie nu niet naar daar, of waarom gaan jullie niet langs daar of langs achter, (waar duidelijk een doorgang is, of waar het makkelijker gaat.. ) dom kuddegedrag, ... Misschien is het omdat ik een beter overzicht heb, en over de meesten overkijk, kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er zo van die pakkende gebeurtenissen plaatsvinden, zoals deze, dan kan ik daar naar blijven kijken ![]() ![]() De mensen die er 'bijna uit waren' en die net voorbij de trap waren, keerden dan ook nog TERUG om ook die trap te nemen. Massapsychologie... raar ding.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 30 juli 2010 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |