![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) een zender betaalt uitzendrechten per kijker 2) een zender verdient geld met reclame in evenredigheid met het bereiken van zijn doelpubliek. Wat is het probleem: Bedrijven gaan niet extra betalen voor reclame als die wordt uitgezonden op de kabel van een land waar ze niet eens verkopen. Maar de zender moet wel de uitzendrechten betalen aan de producenten. Voor een grote zender die in een andere taal uitzendt is dat nog niet echt onoverkomelijk. Van 1000 Vlaamse kijkers gaan ze bij SAT1 niet wakkerliggen. Maar voor kleine Nederlandstalige zenders is dat een veel groter probleem. Dat werkt in de twee richtingen hoor, in Nederlands krijgen ze ook geen VTM op de kabel. Daarnaast zit je nog met een ander probleem: verschillende commerciële zenders behoren tot internationale groepen. Dus neem SBS zendt een of andere soap in Nederland uit, een week voor die in Vlaanderen uitgezonden wordt. Wat is dan het effect: iedereen kijkt naar de soap op Nederland, SBS betaalt de rechten, maar heeft daar geen reclame-inkomsten van voor wat betreft de Vlaamse kijkers. En niemand kijkt naar de Vlaamse uitzending, dus brengt die geen reclame-inkomsten op want de kijkcijfers zijn te laag. SBS snijdt zich dus twee keer in het vlees. Laatst gewijzigd door fonne : 31 juli 2010 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen als pars-pro-toto voor ons Gewest is trouwens ook iets wat vroeger enkel bestond in Franstalige cultuur, dat is zo ontwikkeld omdat de aard van de Belgische staat niets anders toestond (we konden moeilijk de 'Nederlandse Gemeenschap' heten hè?). Dit terwijl men in Nederland een Nederlandse identiteit heeft en daarnaast een provinciale en steedse identiteit. Wat lallend staan roepen 'zin 'kik nen fieren Vlaomink' omdat je het gegiechel van Erik Van Looy grappig vindt is zwaar overschat indien het enkel daarbij blijft. 'Fier Vlaominkschap' dient geen exclusieve sekte te zijn die krampachtig ongewenst geachte buitenwaardse invloeden weert. Dat je zegt dat den Vloamink tenminste z'n identiteit in zijn geheel bezig vandaag dag in tegenstelling tot de Waal, kan wellicht deels kloppen, maar ze hebben wel hun Franstalige identiteit en uiteindelijk telt vooral die. De Vlaming die een media van een deftige kwaliteit bezit (de kranten zijn nogal zwakjes op De Tijd na doch), waar talent min of meer aan de bak komt, maakt het nog geen reden om zelfgenoegzaamheid goed te praten. Niets is eeuwig en men dient met bieden voeten op de aarde te staan om dat te beseffen. Verder toon het feit dat ik u reeds heb zien praten over 'Vlaams-taligheid' op dit forum voor mij o.a. al aan hoe diep de propaganda haar werk heeft gedaan tot de hedendaagse jongste generatie toe.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 juli 2010 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zie in Brussel vaak affiches waar men voor winkels 2-taligheid wenst ( eist ) Dat is dan Frans en .. Engels. Een taal leren is zeker geen tijdverlies, maar Frans leren als tweede taal is WEL tijdverlies! Eerst Engels Dan Spaans of Chinees Dan als optie, zeker in een talenrichting ( en enkel daar ) Frans. http://www.flickr.com/photos/geogenietje/4397965684/ Laatst gewijzigd door markasiet : 1 augustus 2010 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet een unieke situatie in Europa (zie Oostenrijk, Zwitserland, Moldavie, Ierland). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn oproep geldt dan ook onverkort dat zowel in Nederland als in Vlaanderen alle publieke en commerciële zenders via de kabel doorgegeven moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fonne : 1 augustus 2010 om 13:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je me dan even bewijzen dat de commerciële Oostenrijkse zenders (ATV en TW1) op alle Zwitserse (Duitstalige) analoge kabel-TV netten zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het in het mooi Nederlands te zeggen .....
![]() |
#971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stelling is dat de grootste Nederlandstalige stations NIET (zowel analoog en digitaal NIET dus) op de Vlaamse kabel zitten, de grootste Franstalige stations WEL. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 augustus 2010 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#974 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een Vlaamse reclamezender, die af en toe de reclameuitzendingen onderbreekt met een stukske film, zodat je even naar de frigo kan gaan zonder iets te moeten missen van de reclame. Echt spannend.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 1 augustus 2010 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
|
![]() Je schreef dat TF1 overal in Vlaanderen op de kabel te ontvangen is. Ik heb kabel, ik woon in Vlaanderen, ik heb geen TF1. Maar het klopt, als ik digitale kabel had, dan kon ik TF1 wel ontvangen. Net zoals mijn tante mijn nonkel zou zijn als ze kloten had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#979 |
|
![]() Zever eens niet zo (je hebt overigens het belangrijkste deel van mijn post geknipt, maar dat weet je vast zelf). Als ik satelliet had, kon ik ook de Japanse tv ontvangen. Maar ik heb geen satelliet. Net zoals ik (en velen met mij) geen digitale kabel heb. Je bewering dat je overal in Vlaanderen TF1 op de kabel hebt, is dus onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja en, maar je hebt wel potentieel in Vlaanderen overal TF1, maar slechts enkel via illegale methodes de Nederlandse commerciële zenders. Niet dat die zenders mij potentieel interesseren, maar een zeker volk waarschijn wel. Je hebt gewoon ALLE Franse zenders tot France 5 indien je ervoor betaalt, maar quasi-absoluut de ontoegankelijkheid tot RTL, SBS6 en dergelijke. Daar gaat het om. De Nederlandstaligen zijn de uitzondering.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2010 om 19:14. |
![]() |
![]() |