![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: WK Voetbal 2018 in de Lage Landen. Goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 20,48% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
66 | 79,52% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk artikeltje hierover.
http://www.belstadions.net/10/2010/0...ldverspilling/ Hier ook een foto of 2 van het stadion dat ze in Brussel zouden zetten. Dat lijkt me alvast een geldput http://www.belstadions.net/10/2010/0...te-impressies/ Laatst gewijzigd door fox : 3 augustus 2010 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Het mag wel van mij.
Alleen: -krijgen we veel hooligans over de vloer want de belangrijkste hooliganlanden liggen heel dicht bij -doet Belgie het nog 'slechter' dan Zuid-Afrika (eigenlijk vond ik dat ze het niet zo slecht deden, 1-1 tegen Mexico en winnen tegen de Fransen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorg dat die eikels een heli hebben, dat is dan goeiekoper, dan er continue een rijstrook voor af te sluiten of een nest zwanen mee mee te sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop echt dat ze niet zo lomp zijn geweest om op die rijstrook eisen etc. in te gaan. Ik vind het persoonlijk erg twijfelachtig dat met de besparingen in de komende jaren en de nazinderende gevolgen ze zoveel geld gaan wegsmijten aan zoiets. Noem mij bevooroordeeld omdat ik geen voetbal kijk en ik de voetballers etc. veel te goed betaald vind maar geef nu toe. FIFA knipt even met de vingers en ze krijgen waarschijnlijk vrijstelling van belastingen, mogelijk een gereserveerde rijstrook,... En waar zou dat stadion bvb nog voor kunnen dienen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf me toch wel afvragen hoe ze de cafés in de omgeving gaan verplichten enkel van de sponsors te kopen. Een heleboel grondwettelijke rechten én Europese regels worden daarmee volgens mij overtreden. Maar FIFA staat blijkbaar boven de wet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Niemand is verplicht om op die eisen in te gaan, maar zowel de Nederlandse als de Belgische regering deden dat na topoverleg tussen Yves Leterme en zijn ambtsgenoot Jan-Peter Balkenende dus wél. Net zoals andere kandidaat-landen als Groot-Brittannië en Rusland overigens. Onder anderen Bert Anciaux of Jean-Marie Dedecker vroegen om die reden dat het parlement een debat zou beleggen over de kandidatuur. Dedecker: 'Want de lasten zijn voor het organiserende land en de lusten voor de bobo's'.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=0H2TIQEN Dus de regering laat zich chanteren en de les lezen door zo een voetbal fanaten? Echt niet te filmen, wat een corrupte zooi die FIFA. Maffiosie bazen die enkel voor geld gaan, het volk krijgt brood en spelen vd leiders. Wie is de baas in het land? Wel als de politici eens "ballen" hadden zou dit niet gebeuren. De FIFA krijgt van mij een strafschop.
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 3 augustus 2010 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 3 augustus 2010 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een vriendenmatchke tussen de Rode duivels en FC De Kampioenen. Scheids: Leterme Ief Lijnrechters: Marianne Thyssen en Caroline Genez. Laatst gewijzigd door Boduo : 3 augustus 2010 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Waarschijnlijk...In een groot land als Rusland of Duitsland zou zo'n mega stadion nog nut kunnen hebben maar in België? De partners ook vrijgesteld van belastingen :s? Voor zo'n evenement kan nog wat gezegd worden moest er nu BTW betaald moeten worden op de tickets, merchandising,... maar zoals het er nu opziet, als het BE/NL wordt natuurlijk, gaan alle negatieve kanten en kosten naar ons (kosten stadion, overlast, beveiliging, wie weet krijgen ze een apparte rijstrook,...) en gaan quasi alles positiefs naar FIFA&Co :S.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast Rusland stellen ook Australie, Mexico en de VSA zich kandidaat.
Goed is dat Sepp Blatter géén voorkeur heeft voor landen die een duo vormen zoals Spanje en Portugal of Belgie en Nederland !!! Rekening houdend met het feit dat de Zwitsers (hoofkantoor van FIFA maffia is in Zurich) niet erg Belgisch-gezind zijn, is de kans dat Be/NL 2018 krijgen nogal klein... Leve Rusland ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Afvoeren Die Gangsterbende Van Een Fifa
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 augustus 2010 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het WK voetbal moeten er 6 stadia met meer dan 100.000 plaatsen gebouwd worden, terwijl men de huidige stadia met 30.000 plaatsen zelfs enkel vol krijgt als er een concert word gegeven.
Er moeten verblijfplaatsen gebouwd worden, terwijl de hotels nu al leeg blijven. Er moeten dan parking om U tegen te zeggen gebouwd worden, terwijl die na het WK te ver van de steden liggen. Na het EK in de lage landen is men met een financiële kater blijven zitten, hoewel men die verborgen heeft gehouden door onderverdeling in andere zaken. De rapporten naar het nut van een WK en het rendement ervan worden reeds vervalst om het rendabel te doen lijken. Zo worden de losten van de stadia niet ingebracht, want die dienen niet enkel voor het WK. De kosten van het heraanleggen van wegen en parking worden niet ingebracht, want die blijven na het WK nog steeds bruikbaar. Het WK is even erg als de Olympische spelen, het kost de organiserende landen pakken vol geld en levert hen geen enkele winst op. Om iedereen even wakker te schudden, Griekenland is in de financiële en economische afgrond geraakt door de kosten van de O.P. in 2004. Als België het WK gaat organiseren, dan zal België Griekenland volgen en zwaar in de schulden komen, zonder dat het die zal kunnen terugbetalen. Fifa legt trouwens niet elk land dezelfde eisen op. Fifa zal het zo niet in zijn kop halen om aan Rusland te eisen om belastingsvrij te mogen werken. En zal aan de VS nooit opleggen dat ze geen eigen reklame mogen maken. En in China zullen ze NOOIT eigen rijstroken eisen. Dergelijke eisen stellen zijn daar namelijk gegronde redenen op direct te worden opgepakt en opgesloten te worden zodra ze er een voet op het grondgebied zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het word trouwens tijd dat de mensen eindelijk gaan inzien dat er bij heel het voetbal gebeuren niets van de sport is overgebleven, maar dat het allemaal om geld draait en dat er binnen de Fifa de meeste misdaden worden gepleegd. Zelfs mensenhandel tot in de vorm van slavernij, zijn niet vreemd aan de Fifa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn reeds genoeg spelen voor het volk. Waarom het dan nog zelf gaan betalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Voilá se, 100% akoord.
Trôp is teveel en teveel is trôp. (Boma voorzitter FC Kampioen) ![]()
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |