Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 15:40   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VikingMaekel Bekijk bericht
In de echte zin van het woord, een mening hebben over iemand zonder grond van redelijke bewijzen heeft iedereen vooroordelen, negatieve of postieve, dit is namelijk eigen aan de menselijke natuur en valt gewoon niet los te koppelen. Je hebt bv altijd een eerste indruk in dit is al een vooroordeel van iemand.
Een vooroordeel hebben is misschien eigen aan de mens; maar een beetje nadenkend wezen geeft daar toch niet aan toe. Je weet toch ook wel dat een eerste indruk clichématig tot stand komt.

Citaat:
Over die mevrouw van Bellegem. Ik vind haar uitspraken ook weerzinwekkend. Maar die mevrouw mag ze wel uiten zonder daar voor gestraft te worden. de vrijheid van meningsuiting zegt immers ook dat je mag schokeren, beledigen, zelfs verontrusten. Het Europees hof voor de Rechten van de Mens heeft zelfs eens in die zin een uitspraak gedaan.
Inderdaad; racisme is helemaal niet strafbaar. De uitspraken van VB-mandataris mevrouw Van Bellegem zijn racistisch.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 augustus 2010 om 15:40.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:51   #82
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een vooroordeel hebben is misschien eigen aan de mens; maar een beetje nadenkend wezen geeft daar toch niet aan toe. Je weet toch ook wel dat een eerste indruk clichématig tot stand komt.

Inderdaad; racisme is helemaal niet strafbaar. De uitspraken van VB-mandataris mevrouw Van Bellegem zijn racistisch.
Uitspraken of (vrije) meningen zijn iets anders dan daden...
Het weigeren van iemand bij een jobaanbieding of om op de bus te stappen, louter en alleen omwille van zijn ras is wel degelijk strafbaar en is ook racisme..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 16:17   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uitspraken of (vrije) meningen zijn iets anders dan daden...
Het weigeren van iemand bij een jobaanbieding of om op de bus te stappen, louter en alleen omwille van zijn ras is wel degelijk strafbaar en is ook racisme..
Ja.
Zoals ik reeds eerder schreef in post #68 :
Racisme is helemaal niet strafbaar. Discriminatie op basis van...; wel.

In die post vroeg ik je ook
"Maar ik had nu toch graag je mening gehad over het schrijfsel van Mevrouw Van Bellegem.
Keur je zo'n uitspraken af; of verdient dit applaus?"
Oud 4 augustus 2010, 16:55   #84
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kan het me dus niet vertellen.
U en ik kunnen beiden lezen, maar ik heb werkelijk geen zin in je vraag-en-antwoord spelletjes die dan eventueel kunnen leiden tot een discussie. Het ging er om of de overheid de taak op zich moet nemen om gelijkheid op te dringen.

Citaat:
Jij gebruikte dat woord. Maar het gaat om gelijke kansen; niet om gelijkheid.
Inderdaad, ik gebruikte dat woord in een vraag. Maar goed. We zullen terug tot de kern komen en discussiëren waarom de overheid al dan niet die taak op zich moet nemen.

Citaat:
Hierover kan je ook al niets vertellen.
Bij de overheid zijn quota ingevoerd. In het verleden zijn ook tal van voorstellen ingediend om quota in te voeren bij privé bedrijven.

Citaat:
Neen; niet iedereen heeft vooroordelen.
Vooroordelen zijn dan ook steeds onterecht. Hoe kan je terecht over iets/iemand oordelen op voorhand?
Iedereen heeft vooroordelen. Dat is namelijk menselijk. Bovendien is het terecht, en dus beter niet te bestrijden, omdat het een nuttig voordeel kan opleveren. Zo zal een bedrijfsleider iemand die volstaat met tatoeages negatiever beoordelen dan iemand die geen tatoeages heeft, ook al hebben beide personen evenveel ervaring en hetzelfde diploma.
In meeste gevallen levert dit voor de bedrijfsleider in kwestie een voordeel op, al is dat niet in alle gevallen zo. Er is echter geen tijd om er in de diepte op in te gaan.
Alleen moet een geciviliseerd mens de eerlijkheid hebben om dat vooroordeel waar nodig bij te stellen.

Citaat:
Opdat een maatschappij deugden zou kunnen afdwingen; moet die maatschappij eerst overtuigd zijn van die deugden; van die moraal.
Ik volg in geen geval de Christelijke moraal; of die van de oude Grieken; in zijn geheel.
Dus wat stelt u voor?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 17:30   #85
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
Zoals ik reeds eerder schreef in post #68 :
Racisme is helemaal niet strafbaar. Discriminatie op basis van...; wel.

In die post vroeg ik je ook
"Maar ik had nu toch graag je mening gehad over het schrijfsel van Mevrouw Van Bellegem.
mijn antwoord staat in post 67..ikke zoeken..gij ook zoeken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 18:46   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Bij de overheid zijn quota ingevoerd.
Quota's zijn discriminerend op zich.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 augustus 2010 om 18:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 18:59   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
U en ik kunnen beiden lezen, maar ik heb werkelijk geen zin in je vraag-en-antwoord spelletjes die dan eventueel kunnen leiden tot een discussie.
Ja; we kunnen beiden lezen; maar moet ik nu die hele site lezen om te achterhalen wat de overheid doet om de gelijke kansen te bevorderen?
Kan je me tenminste een hint geven; op welke pagina's ik dit terug vind.

Citaat:
Het ging er om of de overheid de taak op zich moet nemen om gelijkheid op te dringen.
Neen; het ging eigenlijk over het CGKR en gelijke kansen.
Ik schreef
"Het centrum heeft ook als opdracht gelijke kansen te bevorderen. Daarvoor laat het o.a. studies uitvoeren; zodat ongelijke kansen gedetecteerd worden; oorzaken kunnen bepaald worden. Het is dan aan de overheid om een oplossing uit te dokteren."
Jij repliceerde
"Ik heb de indruk dat de overheid ook zonder die studies heel wat gelijke kansen bevordert. Bovendien zijn die overheids ingrepen heus niet altijd bevorderlijk."

Citaat:
Inderdaad, ik gebruikte dat woord in een vraag. Maar goed. We zullen terug tot de kern komen en discussiëren waarom de overheid al dan niet die taak op zich moet nemen.
Ok, vertel.

Citaat:
Bij de overheid zijn quota ingevoerd. In het verleden zijn ook tal van voorstellen ingediend om quota in te voeren bij privé bedrijven.
De lijn heeft laatst gesteld dat ze een weerspiegeling wil zijn van de maatschappij; en dus een hoger aantal vrouwen, andersvaliden, allochtonen wil aanwerven.
Bij mijn weten gelden nergens quota.

Citaat:
Iedereen heeft vooroordelen. Dat is namelijk menselijk. Bovendien is het terecht, en dus beter niet te bestrijden, omdat het een nuttig voordeel kan opleveren. Zo zal een bedrijfsleider iemand die volstaat met tatoeages negatiever beoordelen dan iemand die geen tatoeages heeft, ook al hebben beide personen evenveel ervaring en hetzelfde diploma.
In meeste gevallen levert dit voor de bedrijfsleider in kwestie een voordeel op, al is dat niet in alle gevallen zo. Er is echter geen tijd om er in de diepte op in te gaan.
Alleen moet een geciviliseerd mens de eerlijkheid hebben om dat vooroordeel waar nodig bij te stellen.
Neen; niet iedereen heeft vooroordelen. En het is zeker niet terecht. Hoe kan je terecht oordelen over iemand op voorhand?
Ik zou niet weten waarom iemand met tatoeages negatiever zou moeten beoordeeld worden; omwille van die tatoeages. Een goede werknemer die een tatoeage laat zetten is plots een minder goede werknemer?

Citaat:
Dus wat stelt u voor?
Wat ik voorstel voor het afdwingen van deugden en moraal?
Niets. Dat kan je helemaal niet afdwingen. Ieder maakt voor zich uit wat hij/zij als deugd en moraal ziet zitten.
Je kan er over discussiëren; je kan proberen anderen te overtuigen. Maar afdwingen kan je niet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 augustus 2010 om 19:00.
Oud 4 augustus 2010, 19:08   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
mijn antwoord staat in post 67..ikke zoeken..gij ook zoeken..
In je post #67 schreef je :
"In principe zou dat mens moeten bestraft worden als ze schuldig is maar omdat het CGRK niet objectief is lig ik daar niet meer van wakker..."
Ik zie daarin niet een antwoord op de vraag in mijn post #68 :
Oud 5 augustus 2010, 10:04   #89
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
"HET BLIJVEN RACISTEN

De Gentse gemeenteraad, burgemeester Daniël Termont (SP.A) op kop, is zwaar geschokt door het racistische gezwets dat gemeenteraadslid Mireille Van Bellegem de wijde wereld instuurde via haar Facebookpagina. Van Bellegem is – dare to be surprised – gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang.

Het VB-raadslid gebruikte onlangs haar Facebookaccount om het over vreemdelingen te hebben: "bruinen die gelijk ratten uit de riool komen". Adolf Hitler kreeg dan weer goede punten van Van Bellegem. Over de Fijne Führer liet ze weten: "Dat dat misschien wel nen sympathieke was".
.....

Eens een storm van verontwaardiging opstak, wrong Van Bellegem zich in alle bochten en kanten om haar verantwoordelijkheid te ontlopen. Een hacker zou haar Facebookpagina bewerkt hebben. Raar maar waar; diezelfde hacker gaf volgens Van Bellegem afwezig in het geval van de 'sympatieke Hitler'-uitspraak. Dat was dan weer een "grapje". Ja, dat zal wel. Ganz toll!
....
De 'humoristische uitspraken' zijn intussen verwijderd van de bewuste Facebookpagina. Bij het VB zwijgt men vooralsnog in alle talen, of wat had u gedacht? De beweringen van VB-parlementslid Anke Vander Meersch over het 'middenkader' van de partij nog maar eens kracht bijgezet.
....
Maar ze is niet het enige VB-gemeenteraadslid die de beeldspraak van vreemdelingen als ratten uit riolen gekropen gebruikt. In april 2002 omschreef toenmalig Antwerps gemeenteraadslid, intussen VB-provincieraadslid, Christel Crauwels vreemdelingen al op dezelfde wijze. Een citaat trouwens uit de nazistische film Der Ewige Jude. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-racisten.html

"Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme heeft onderzocht of het geen klacht kon indienen tegen Van Bellegem, zegt directeur Jozef de Witte. In een mail aan het Gentse Meldpunt Discriminatie laat het Centrum weten dat het de bewoordingen ‘schokkend, verwerpelijk en denigrerend' vindt. ‘Door de vergelijking te maken met diersoorten is het zelfs een verontmenselijking.' Toch blijkt het niet te gaan om een juridisch strafbaar misdrijf volgens artikel 20 van de antiracismewet."
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=C92SKKJT

Niets nieuws eigenlijk.
Sommige mandatarissen van het VB kunnen het niet laten zich te profileren als racisten; maar even rap trekken ze hun staart weer in.
Zolang ze geen messen in de ribben van mensen steken, geen oudjes overvallen, geen meisjes lastig aan zwembaden, geen flikken afschieten, kan dit soort facebook-praat geen kwaad : het is echt niet schadelijk voor de gezondheid hetgeen natuurlijk niet kan gezegd worden de criminaliteit waarmee een bepaalde groep allochtonen zich dagelijks in het nieuws lokken. Wat mij chokeert is dat correct denken meer gechokeerd zijn door wat facebook gezwets dan door criminele praktijken van allochtonen. Gewenning zeker?

Trouwens in de volksmond wordt precies hetzelfde gezegd over allochtonen, misschien in andere woorden, maar inhoudelijk zal het niet veel schelen. Dat komt ervan als op korte tijd steden van aanzien en cultuur veranderen door massamigratie en massatoeloop naar sociale voorzieningen met als tegenprestaie alleen maar meer onveiligheid en criminaliteit. Mr. Termont en kameraden oogsten wat ze eigenlijk zelf gezaaid hebben. Ze moeten nu niet verontwaardigd het vingertje wijzen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:38   #90
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
"HET BLIJVEN RACISTEN

De Gentse gemeenteraad, burgemeester Daniël Termont (SP.A) op kop, is zwaar geschokt door het racistische gezwets dat gemeenteraadslid Mireille Van Bellegem de wijde wereld instuurde via haar Facebookpagina. Van Bellegem is – dare to be surprised – gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang.

Het VB-raadslid gebruikte onlangs haar Facebookaccount om het over vreemdelingen te hebben: "bruinen die gelijk ratten uit de riool komen". Adolf Hitler kreeg dan weer goede punten van Van Bellegem. Over de Fijne Führer liet ze weten: "Dat dat misschien wel nen sympathieke was".
.....

Eens een storm van verontwaardiging opstak, wrong Van Bellegem zich in alle bochten en kanten om haar verantwoordelijkheid te ontlopen. Een hacker zou haar Facebookpagina bewerkt hebben. Raar maar waar; diezelfde hacker gaf volgens Van Bellegem afwezig in het geval van de 'sympatieke Hitler'-uitspraak. Dat was dan weer een "grapje". Ja, dat zal wel. Ganz toll!
....
De 'humoristische uitspraken' zijn intussen verwijderd van de bewuste Facebookpagina. Bij het VB zwijgt men vooralsnog in alle talen, of wat had u gedacht? De beweringen van VB-parlementslid Anke Vander Meersch over het 'middenkader' van de partij nog maar eens kracht bijgezet.
....
Maar ze is niet het enige VB-gemeenteraadslid die de beeldspraak van vreemdelingen als ratten uit riolen gekropen gebruikt. In april 2002 omschreef toenmalig Antwerps gemeenteraadslid, intussen VB-provincieraadslid, Christel Crauwels vreemdelingen al op dezelfde wijze. Een citaat trouwens uit de nazistische film Der Ewige Jude. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-racisten.html

"Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme heeft onderzocht of het geen klacht kon indienen tegen Van Bellegem, zegt directeur Jozef de Witte. In een mail aan het Gentse Meldpunt Discriminatie laat het Centrum weten dat het de bewoordingen ‘schokkend, verwerpelijk en denigrerend' vindt. ‘Door de vergelijking te maken met diersoorten is het zelfs een verontmenselijking.' Toch blijkt het niet te gaan om een juridisch strafbaar misdrijf volgens artikel 20 van de antiracismewet."
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=C92SKKJT

Niets nieuws eigenlijk.
Sommige mandatarissen van het VB kunnen het niet laten zich te profileren als racisten; maar even rap trekken ze hun staart weer in.
Bepaalde VB'ers zijn rascisten maar in ben mij er wal van bewust dat dit enkel bij woorden blijft. Wat me meer angst aanjaagt is het rascisme van bepaalde allochtonen in dit land. Dit zal niet bij woorden blijven.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:53   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets nieuws eigenlijk.
Lol, wie beschouwt dat extreem-linkse gezwets nu als geloofwaardig?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:14   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lol, wie beschouwt dat extreem-linkse gezwets nu als geloofwaardig?
Reken jij mevrouw Van Bellegem bij extreem-links?

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 augustus 2010 om 11:17.
Oud 5 augustus 2010, 11:17   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Bepaalde VB'ers zijn rascisten maar in ben mij er wal van bewust dat dit enkel bij woorden blijft. Wat me meer angst aanjaagt is het rascisme van bepaalde allochtonen in dit land. Dit zal niet bij woorden blijven.
Ik hoop met jou dat het bij woorden blijft.
Bij mijnheer Debie, echter, bleef het niet bij woorden.
Oud 5 augustus 2010, 11:23   #94
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reken jij mevrouw Van Bellegem bij extreem-links?
IK had het over uw bronnen (aff)
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:27   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
IK had het over uw bronnen (aff)
Behalve het aff haalde ik ook het nieuwsblad on-line aan als bron.
Jij vindt dagbladen toch betrouwbare bronnen. Of is dit ondertussen veranderd?
Oud 5 augustus 2010, 12:02   #96
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen; het centrum komt evengoed op voor ieder ander die gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur.
Ik moet de eerste veroordeling van anti-Vlaams racisme nog horen, niettegenstaande er aan de lopende band anti-Vlaams racistische uitspraken worden gedaan in de Franstalige pers.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:04   #97
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik moet de eerste veroordeling van anti-Vlaams racisme nog horen, niettegenstaande er aan de lopende band anti-Vlaams racistische uitspraken worden gedaan in de Franstalige pers.
Stimmt.
Oud 5 augustus 2010, 12:27   #98
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen; het ging eigenlijk over het CGKR en gelijke kansen.
Ik schreef
"Het centrum heeft ook als opdracht gelijke kansen te bevorderen. Daarvoor laat het o.a. studies uitvoeren; zodat ongelijke kansen gedetecteerd worden; oorzaken kunnen bepaald worden. Het is dan aan de overheid om een oplossing uit te dokteren."
Jij repliceerde
"Ik heb de indruk dat de overheid ook zonder die studies heel wat gelijke kansen bevordert. Bovendien zijn die overheids ingrepen heus niet altijd bevorderlijk."
Even voor alle duidelijkheid, dat centrum doet voor mijn part wat het wil, maar niet met overheidsgeld. Ik wil kiezen of ik ervoor betaal. U zou dat moeten begrijpen want hieronder stel je zelf dat iedereen maar voor zich moet bepalen wat hij als deugd ziet.
Dus de discussie of het nu over gelijke kansen gaat, of gelijkheid is irrelevant.

Citaat:
Ok, vertel.
Wanneer de overheid zich moeit met het denken van zijn burgers ontneemt het essentiële vrijheden, en gaat het voorbij aan de taken die een overheid op zich moet nemen. Bovendien gaan we terug naar een tijd van voor de scheiding tussen kerk en staat, waarbij we alleen de kerk hebben gewisseld met een politiek correct systeem met het CGKR als inquisitie.

Citaat:
De lijn heeft laatst gesteld dat ze een weerspiegeling wil zijn van de maatschappij; en dus een hoger aantal vrouwen, andersvaliden, allochtonen wil aanwerven.
Ik denk het wel, maar dat doet er niet toe. De voorstellen waren er alleszins, en dat is slecht.

Citaat:
Neen; niet iedereen heeft vooroordelen. En het is zeker niet terecht. Hoe kan je terecht oordelen over iemand op voorhand?
Ik zou niet weten waarom iemand met tatoeages negatiever zou moeten beoordeeld worden; omwille van die tatoeages. Een goede werknemer die een tatoeage laat zetten is plots een minder goede werknemer?
Enfin, een welles-nietes spel is nu niet bevorderlijk, maar je moet wel lezen wat er staat. Ik heb niet gezegd dat een werknemer met een tatoeage plots een minder goede werknemer wordt. Het gaat om de ontmoeting, de sollicitatie. Hoeveel ontmoetingen gaan nu nog tot de diepte? En in zo'n situatie levert dat vooroordeel een voordeel op voor de werkgever.

Citaat:
Wat ik voorstel voor het afdwingen van deugden en moraal?
Niets. Dat kan je helemaal niet afdwingen. Ieder maakt voor zich uit wat hij/zij als deugd en moraal ziet zitten.
Je kan er over discussiëren; je kan proberen anderen te overtuigen. Maar afdwingen kan je niet.
Dan ook geen overheidsinitiatieven meer wat betreft gelijke kansen. Misschien vind ik dat helemaal niet moreel juist om vrouwen ook werk te gunnen.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:31   #99
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://emancipatiezaken.vlaanderen.b...ult.asp?id=184

Citaat:
Luidkeels « ja » voor quota

« Oui, oui, oui ! », zegt Joëlle Milquet! Door quota op te leggen wil de federale minister van Gelijke Kansen meer vrouwen in de raad van bestuur van overheidsbedrijven en beursgenoteerde bedrijven krijgen. Als Vlaamse Emancipatieambtenaar vind ik het een inspirerend plan, ook voor de “klassieke” administraties.

Alle overheden hebben een voorbeeldfunctie te vervullen, niet? Zou het dan verkeerd zijn om te stellen dat we de burger die quota in feite verschuldigd zijn? Wetenschappelijk onderzoek (onder andere van Catalyst en McKinsey) heeft immers al aangetoond dat een goede gendermix een beter beleid oplevert.

De Vlaamse overheid heeft al lovenswaardige inspanningen gedaan voor meer vrouwen in topfuncties. Het streefcijfer ligt op 33 procent voor 2015. Ik stel vast dat we op dit moment 21% vrouwen hebben op dat niveau. Dat is hoopgevend. Maar wat als dat streefcijfer over ruim vijf jaar toch niet gehaald wordt?

Minister Milquet dreigt in dat geval met sancties. Bedrijven die na een overgangsperiode van 7 jaar de quota niet waargemaakt hebben, zullen dat dus voelen. In Noorwegen heeft zo’n combinatie van quota en zachte dwang al effect gehad: daar draaien aan de top van de bedrijven nu heel wat meer vrouwen mee dan vroeger.

Ja, ja, ja! Laat maar komen die quota.
Oud 5 augustus 2010, 13:29   #100
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik hoop met jou dat het bij woorden blijft.
Bij mijnheer Debie, echter, bleef het niet bij woorden.
Jij begrijpt er werkelijk niks van. Kijk es internationaal nieuws en vergelijk es extreeem-rechts rascisme tegenover islam-rascisme. Twee maten en twee gewichten hé. Extreem-rechts blaft en schreeuwt holle slogans. Islam-rascisme daartegen is bangelijk.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be