Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 10:55   #1681
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is niet eens waar, het is mythologie. Zoals uit archeologisch en historisch materiaal blijkt, is er nooit een grote exodus en dus geen diaspora geweest, zijn het gros van de Joden bekeerde volkeren uit Azië en Noord-Afrika en hebben ze dus niets te claimen en al zeker geen historische 'erfenis'.

Er is geen grotere band tussen de regio en de Joden die er hooguit 200 jaar hebben geregeerd dan met andere volkeren. Als men het gebied wil toekennen aan zij die er het langst heersten, dan komt het de moslims toe.

Maar dat alles ldoet niet terzake. We kunnen de wereld niet organiseren op basis van wie ooit ergens woonde. Dat is alleen een garantie voor permanente oorlog zoals in Palestina al 60 jaar blijkt.
Neen, het koninkrijk Israël heeft wel degelijk echt bestaan. Maar dat wil inderdaad nog altijd niet zeggen dat de Joden het echt hebben om terug te nemen wat van hen was.
Oud 4 augustus 2010, 11:22   #1682
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Neen, het koninkrijk Israël heeft wel degelijk echt bestaan. Maar dat wil inderdaad nog altijd niet zeggen dat de Joden het echt hebben om terug te nemen wat van hen was.
Ja, er was een Joodse koninkrijk, de Hasmoneeën van 168 voor tot 37 na onze tijdrekening (NOT). Herodes heerste over de stad tot 37 VOT tot de Romeinen het in 6 NOT veroverden.

Dat is het zowat.

Het meest cynische is dat de afstammelingen van die Joden niet werden weggejaagd door de Romeinen (daarvan is geen enkel bewijs en de Romeinen hadden niet de gewoonte om volkeren weg te jagen). Er was derhalve geen exodus. De Joden bleven er en de huidige Palestijnen, een deel van de Libanezen en de Jordaniërs zijn de ware afstammelingen van die vroegere Joden, bekeerd tot de islam.
De hedendaagse Joden zijn maar voor een zeer klein deel afstammelingen van de toenmalige Joden. Voor een groot deel zijn het afstammelingen van tot het Jodendom bekeerde volkeren die met Palestina of de regio - laat staan Jeruzalem - geen enkele band hebben.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:27   #1683
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar dat is juist wat niet hoort. Als iedereen die afstamt van Kelten, Mamelukken of iets anders 'zijn erfenis gaat ophalen' staan ons nog amusante tijden te wachten.
Hier zijn wij dus niet akkoord : ik vind dat juist prima.
En een vraagje : jij, als zionhater (die niet graag sommige joden ziet maar ze niet allemaal slecht vind ), zou je liever willen dat al die joden die nu in Israël zitten, terug naar Europa kwamen wonen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:29   #1684
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet eens waar, het is mythologie. Zoals uit archeologisch en historisch materiaal blijkt, is er nooit een grote exodus en dus geen diaspora geweest, zijn het gros van de Joden bekeerde volkeren uit Azië en Noord-Afrika en hebben ze dus niets te claimen en al zeker geen historische 'erfenis'.

Er is geen grotere band tussen de regio en de Joden die er hooguit 200 jaar hebben geregeerd dan met andere volkeren. Als men het gebied wil toekennen aan zij die er het langst heersten, dan komt het de moslims toe.

Maar dat alles ldoet niet terzake. We kunnen de wereld niet organiseren op basis van wie ooit ergens woonde. Dat is alleen een garantie voor permanente oorlog zoals in Palestina al 60 jaar blijkt.
Jij die altijd zo min spreekt over grenzen, en over mensen die immigranten in Europa willen buitenhouden, kan er toch niets tegen hebben dat de joden in het midden oosten gaan leven ? Die doen toch wat ze willen, net zoals al die allochtonen die zich hier komen vestigen ?
Oud 4 augustus 2010, 15:29   #1685
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hier zijn wij dus niet akkoord : ik vind dat juist prima.
En een vraagje : jij, als zionhater (die niet graag sommige joden ziet maar ze niet allemaal slecht vind ), zou je liever willen dat al die joden die nu in Israël zitten, terug naar Europa kwamen wonen ?
Wat vind jij prima? Dat er een biertje in de frigo staat?

Uiteindelijk kan dan dan iedereen afrika gaan opeisen aangezien daar de wieg van de mensheid ligt.

Laatst gewijzigd door Cdude : 4 augustus 2010 om 15:31.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:30   #1686
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het koninkrijk Israël heeft wel degelijk echt bestaan.
D�*�*rmee ben ik akkoord.
Oud 4 augustus 2010, 15:31   #1687
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
D�*�*rmee ben ik akkoord.
Je weet het niet eens ...hoe kan je er dan mee akkoord zijn?
Oud 4 augustus 2010, 15:33   #1688
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij die altijd zo min spreekt over grenzen, en over mensen die immigranten in Europa willen buitenhouden, kan er toch niets tegen hebben dat de joden in het midden oosten gaan leven ? Die doen toch wat ze willen, net zoals al die allochtonen die zich hier komen vestigen ?
Ik heb er ook helemaal niets op tegen dat ze daar gaan wonen. Dat zijn mijn zaken niet eens.

Waar ik wel iets op tegen heb, is de wijze waarop ze hun staat vorm geven en wat die staat aan beleid voert. Hoe die staatzich gedraagt en welke politiek men voert. Dat is geen persoonlijke kwestie maar een politieke.

Oud 4 augustus 2010, 15:33   #1689
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat vind jij prima? Dat er een biertje in de frigo staat?

Uiteindelijk kan dan dan iedereen afrika gaan opeisen aangezien daar de wieg van de mensheid ligt.
Ik vind prima dat de joden zich in Israël gaan vestigen zijn. Dat zij teruggekeerd zijn naar hun oorsprongland.
En ja, zo jij een stuk Afrika wil opeisen, of op zijn minst één boom om in te gaan wonen, zal je mij daarover geen kritiek horen uitoefenen.
Oud 4 augustus 2010, 15:35   #1690
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er ook helemaal niets op tegen dat ze daar gaan wonen. Dat zijn mijn zaken niet eens.

Waar ik wel iets op tegen heb, is de wijze waarop ze hun staat vorm geven en wat die staat aan beleid voert. Hoe die staatzich gedraagt en welke politiek men voert. Dat is geen persoonlijke kwestie maar een politieke.
En het zelfbeschikkingsrecht der volkeren ? Wat of wie ben jij om die mensen te bekritikeren in hun politieke keuze's ?
Oud 4 augustus 2010, 15:37   #1691
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet het niet eens ...hoe kan je er dan mee akkoord zijn?
Niet weer eens beginnen zagen, hé Cdude, ik heb geen zin vandaag om op je lompe onzin in te gaan. Probeer zinnige dingen te vertellen, of ga met uw blokskes spelen...
Oud 4 augustus 2010, 15:37   #1692
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En het zelfbeschikkingsrecht der volkeren ? Wat of wie ben jij om die mensen te bekritikeren in hun politieke keuze's ?
Dat is mijn goed recht. Zoals het mijn recht is om Ahmedinejad te bekritiseren omwille van zijn binnenlandse politiek, China omwille van hun praktijk in Tibet, Noord-Korea omwille van hun kernwapenbeleid, Cuba omwille van hun houding ten opzichte van dissidentie en Chavez omwille van zijn machismo en paternalisme.

Het is niet alleen mijn recht maar dat van iedereen. Het is allemaal onze zaak. Het is namelijk onze wereld en onze realiteit. In zeker zin is het niet alleen ons recht maar zelfs onze plicht.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 augustus 2010 om 15:38.
Oud 4 augustus 2010, 15:41   #1693
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is mijn goed recht. Zoals het mijn recht is om Ahmedinejad te bekritiseren omwille van zijn binnenlandse politiek, China omwille van hun praktijk in Tibet, Noord-Korea omwille van hun kernwapenbeleid, Cuba omwille van hun houding ten opzichte van dissidentie en Chavez omwille van zijn machismo en paternalisme.

Het is niet alleen mijn recht maar dat van iedereen. Het is allemaal onze zaak. Het is namelijk onze wereld en onze realiteit. In zeker zin is het niet alleen ons recht maar zelfs onze plicht.
Je mag inderdaad zeggen wat je wil. Niet dat het veel zal uithalen anders...Je mag op je kop gaan staan dansen, in gezelschap van al je gelijkgestemde makkers, dat zal de joden niet wegjagen uit HUN land, Israël.
Wees er maar gerust in...
Oud 4 augustus 2010, 16:03   #1694
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet weer eens beginnen zagen, hé Cdude, ik heb geen zin vandaag om op je lompe onzin in te gaan. Probeer zinnige dingen te vertellen, of ga met uw blokskes spelen...
Iets met pot en zwarte ketel?
Of zal ik je nog eens doen denken aan een bepaald rapport?
Oud 4 augustus 2010, 16:04   #1695
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind prima dat de joden zich in Israël gaan vestigen zijn. Dat zij teruggekeerd zijn naar hun oorsprongland.
En ja, zo jij een stuk Afrika wil opeisen, of op zijn minst één boom om in te gaan wonen, zal je mij daarover geen kritiek horen uitoefenen.
De Afrikanen daarentegen.

Israel is niet het "oorsprongland" van de joden...
Zelfs het woord bestaat niet eens

Laatst gewijzigd door Cdude : 4 augustus 2010 om 16:05.
Oud 4 augustus 2010, 17:28   #1696
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je mag inderdaad zeggen wat je wil. Niet dat het veel zal uithalen anders...Je mag op je kop gaan staan dansen, in gezelschap van al je gelijkgestemde makkers, dat zal de joden niet wegjagen uit HUN land, Israël.
Wees er maar gerust in...
Daar ben ik gerust in. Het is ook niet de bedoeling ze weg te jagen - zoals ik al ten overvloede heb uitgelegd - maar wel om het beleid te wijzigen.

En daarbij helpt organisatie en internationale druk wel degelijk. Hoe denkt u dat het Apartheidsregime is ten onder gegaan? Hoe komt het dat de VS zich uit Vietnam hebben terug getrokken? Waarom zijn de Fransen gestopt met kernproeven?

Allemaal omdat mensen, overal ter wereld zich engageerden, organiseerden, campagnes startten en zich verzet hebben.

Het is overigens de reden waarom Israël sinds kort de blokkade van Gaza wat versoepeld hebben: internationale druk. Dat is politiek en dat is onze plicht.

Oud 4 augustus 2010, 22:08   #1697
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets met pot en zwarte ketel?
Of zal ik je nog eens doen denken aan een bepaald rapport?
Heb je een slecht rapport gehad ? Blijven zitten ? Waarom verbaasd dit mij niet ! In plaats van te studeren zit je dag en nacht op dit forum onzin te vertellen !!
Oud 4 augustus 2010, 22:09   #1698
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De Afrikanen daarentegen.

Israel is niet het "oorsprongland" van de joden...
Zelfs het woord bestaat niet eens
Iemand zei hier dat alle mensen afkomstig zijn uit Afrika. Iedereen mag daar dus gaan wonen. De joden zijn afkomstig uit Israël, dus die mogen daar gaan wonen.
Oud 4 augustus 2010, 22:12   #1699
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik gerust in. Het is ook niet de bedoeling ze weg te jagen - zoals ik al ten overvloede heb uitgelegd - maar wel om het beleid te wijzigen.

En daarbij helpt organisatie en internationale druk wel degelijk. Hoe denkt u dat het Apartheidsregime is ten onder gegaan? Hoe komt het dat de VS zich uit Vietnam hebben terug getrokken? Waarom zijn de Fransen gestopt met kernproeven?

Allemaal omdat mensen, overal ter wereld zich engageerden, organiseerden, campagnes startten en zich verzet hebben.

Het is overigens de reden waarom Israël sinds kort de blokkade van Gaza wat versoepeld hebben: internationale druk. Dat is politiek en dat is onze plicht.
Je zou je beter inzetten om het beleid in Gaza te wijzigen. Maar dat is natuurlijk mijn opinie, waar je het niet mee eens hoeft te zijn...Je doet maar, man...
Oud 4 augustus 2010, 22:21   #1700
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je zou je beter inzetten om het beleid in Gaza te wijzigen. Maar dat is natuurlijk mijn opinie, waar je het niet mee eens hoeft te zijn...Je doet maar, man...
Ik veeg liever eerst voor eigen deur dan me met anderen te bemoeien. Israël is - aangezien het zichzelf een democratie naar Westers model noemt en de idealen van de Verlichting voorstaat - in dit geval eigen deur.

Wat Gaza betreft gaat mijn sympathie en steun overigens naar het PFLP. Niet bepaald beste maatjes van Hamas, al zal dat soort van 'nuances' u wel helemaal ontgaan.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be