![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me soms wel eens af of je nichterig doet omdat je homo bent of je homo bent omdat je nichterig doet. (jaja de grote filosofische CD overpeinzingen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nah, mijn pluimentijd is gepasseerd.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is toch ook geen gehandicaptengemeenschap of een suikerziekengemeenschap? Het creëren van een gemeenschap leidt al te vaak tot segregatie, net wat de ware homo's net niet willen. Lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor homo sex heb je gelijkgezinde nodig. Noem het een hobbieclubje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Degenen die niet van slechte wil zijn, zien alleen maar dat je met deze reactie je eigen tegenspraak herhaalt in plaats van oplost...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook niks op te lossen. Voor degenen die niet van slechte wil zijn tenminste.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer een droom aan diggelen ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 5 augustus 2010 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke droom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Storen is een groot woord, maar er eens goed mee lachen moet kunnen, evenals met de talrijke heterosexuele jeanetten.
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
Je vergelijking met suikerzieken en gehandicapten deugt trouwens niet. Suikerzieken en gehandicapten hebben elkaar niet echt nodig. Ze kunnen misschien ervaringen met elkaar delen, maar verder hoeft dat niet te gaan. Het is niet zo dat suikerzieken per se een partner zoeken die ook suikerziek is. Voor homoseksuelen ligt dat anders. Er is daarom een reële behoefte aan "gemeenschapsvorming": die gemeenschap kan worden gezien als een verkenningsruimte voor het zoeken van een partner. Heteroseksuelen vinden een partner in de dagdagelijkse sfeer; voor homoseksuelen ligt dit statistisch moeilijker. Daarom is er behoefte aan een vorm van gemeenschap waarin op ongedwongen wijze vriendschappen kunnen worden gesloten, mensen worden gewikt en gewogen, op een wijze die die van hetero's benadert. Niet "direct", maar "indirect" (via eigen sportclubs, wandelverenigingen, etc.). Dat oogt misschien segregationistisch, maar wat is het alternatief? Dating clubs, waarin mensen elkaar alleen leren kennen als "partnerzoekers"? Zo gaat het onder hetero's niet en dus ook niet onder homo's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier heb je het al:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gay-games zijn niet exclusief homo's...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een exclusief homo-eetfestijn zou zijn, zou het niet de bedoeling zijn om mensen uit te sluiten, zoals hier duidelijk wel het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu je het zo stelt, ben je zelf homo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is toch niet waar? Op dat varkensvleesfeest zijn moslims in principe ook welkom, spijtig genoeg gaan ze er niet veel kunnen eten. Waar staat er dat dat niet het geval is trouwens? Of bedoel je het zinnetje: 'om zeker te zijn dat het feest enkel onder vrienden blijft'? Want het lijkt me dat het een feestje is onder vrienden dat op facebook wordt aangekondigd en dat door de media is opgepikt als zijnde één grote provocatie ten opzichte van de moslimbevolking.
Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 5 augustus 2010 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |