![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met strenge controles in dorpskernen, maar 's avonds laat op autostrades???? Dat heeft volgens mij nog geen enkel ongeval voorkomen. (Snelheidscontroles - controle op dronkenschap is een ander paar mouwen). Bovendien; als trouwe belgische filerijder. De grootste gevaren die ik dagdagelijks tegenkom zijn: 1. De rijvakslingeraars. Degenen die zich ten allen prijze in het kleinste gaatje willen proberen te wurmen. 2. De bumperklevers. 3. De monovolumes/lichte vrachtwagens en 4*4s => ik zou simpelweg een verbod op de linkerrijstrook voor dit soort voertuigen invoeren. Van de snelheidsduivels heb ik geen last. (zolang het niet in combinatie met een van bovenstaande is natuurlijk) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2010 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het minste incident namelijk, een hond of een ree op de autosnelweg, een klapband van een andere chauffeur, plots drukker verkeer aan een inrit .. bla bla .. veroorzaken een daling van de verwachte snelheid. Je aanpassen aan die plotse verlaging gaat veel veiliger aan een matigere snelheid. Ik word in mijn aanvoelen gesterkt door het feit dat dergelijke snelheidsbeperkingen aangenomen worden door pakweg 98 procent van de landen in de hele wereld. Citaat:
Zie jij graten in het passeren van een dorpskern om drie uur 's nachts, aan 90 per uur ?? Vooral in jouw superieure auto die aan die snelheid nog steeds minder lawaai maakt dan een 2PK die 40 per uur rijdt in zijn derde versnelling. Maar meneer is zelf niet verslaafd of grote amateur van drank. Anders zou meneer ook wel vinden dat die grens mag opgetrokken worden tot het niveau van hetgeen zat Florke daar achterover gekapt had, toen hij betrapt werd. Citaat:
De verkeersveilgheid is best gediend met maatregelen tegen zaken waar ik me toevallig wel gemakkelijk aan kan houden; en het gerust laten van die zaken waartegen ikzelf af en toe zondig. Alsook natuurlijk het kloten van auto's die ik niet graag zie: een veearts of landmeter in een jeep, een monovolume van de vader van drie pubers, de lichte vrachtwagen van de vakman ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We verwachten ook meer van een lijnpiloot dan van een ulm-grasmaaier. Daarenboven nemen we aan dat je ongewild wel eens 5 per uur te rap rijdt, maar geen 35. Je gaan niet 'ongewild' parkeren op een zebrapad of op een plaats voor gehandicapten .. bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En naar mijn ervaring, krijg je altijd mooi op tijd het duidelijke (krampen veroorzakende tot na de controle) groene kaartje ...
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze nu niet zo veel vallen zetten om de mensen een verkeersboete te kunnen aansmeren, het zou me nog niet zo veel kunnen schelen dat de verkeersboetes verhoogd worden (behalve dan het feit dat de armen harder getrofffen worden dan de rijkeren door zo'n maatregel). Het is gewoon verkeersonveilig continu naar de kant van de weg te moeten kijken of je nu 50 70 50 70 50 50 70 70 70 70 50 30 50... mag rijden. Absurd en onveilig gewoon de overdaad aan verkeersborden in dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die boetes betreft, wel die zijn vermijdbaar, dus ik zie niet goed in waarom sommigen hier moord en brand lopen te schreeuwen. Houdt u aan de snelheid en u hebt geen last van boetes die al dan niet verhoogd worden. Wel dat is ook zo gezien iedere automobilist met een potentieel moordwapen rijdt, dus dat maakt logischerwijze van hem ook een potentiële moordenaar. In welke mate hangt natuurlijk af van de persoon die achter het stuur zit. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 augustus 2010 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft vind ik eigenlijk dat alle voertuigen die een enorme zichtsbelemmering vormen voor achterliggers op het rechterrijvak zouden moeten blijven uitgezonderd tijdelijke inhaalmaneuvers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik evenmin, maar als je dagelijks de E19 moet doen tijdens de spits is er absoluut geen optie om veel ruimte tussen jou en degene voor jou te laten.
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 augustus 2010 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we hebben meer dan één wagen bollen en telkens een halve of ganse dag keuring gaan doen is gewoon bijna onmogelijk. Het ergst van al van die bekeuringen is dat die wagens niet technisch niet in orde waren want dat zijn ze wel...maar de bekeuring is gewoon omdat de datums over tijd zijn en men een hypothetische gebrek aan de wagen aan het verzinnen is.
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bijna dagelijks. Ik ben fietser en onderweg naar het werk heb ik fietspaden van uiteenlopende kwaliteit maar ook qua legitimering. Mooiste voorbeeld is het verplicht fietspad. Dagelijks is dat versperd door een auto of vrachtwagen. Soms voor langere periode door of vanwege werkzaamheden. Eerst effe werkzaamheden. Dat kunnen werken zijn aan de openbare infrastructuur (dus ook verbeteringen voor de fietser) maar meestal is het een privé-bouwwerf. Gebodsborden zoals voetgangers en / of fietsers, "hier oversteken" komt men langs de werven wel eens tegen maar borden die autobestuurders tot voorzichtigheid aanmanen omdat voetgangers en fietsers zich genoodzaakt op "hun" weg kunnen bevinden zijn eerder uitzondering. Ik stel me er wel eens de vraag bij. Wie is verantwoordelijk bij een ongeval? Meest logisch is het "slachtoffer". In het beste geval stond ergens een bord dat hem of haar verplichte (toelating gaf) de rijbaan voor d gemotoriseerde voertuigen te betreden of te dwarsen. Als de rechtmatige gebruiker van dat deel van de infrastructuur niet verwittigd werd valt hem of haar ook niets te verwijten. Volgens mij blijft de wetgeving in deze in gebreke. Maar wie ben ik? Ik ben maar 1 stem. 1 dode door toedoen van 1 moslim levert vele stemmen op 10 doden in het verkeer door toedoen van "de" politiek, O stemmen. Maar ik wijk af. Meestal wordt het verplichte fietspad niet onderbroken door "werven" maar gewoon door voertuigen die zich daar ophouden. Natuurlijk mogen ze daar niet staan maar degenen die er staan kunnen en willen desnoods de boete wel voor betalen. Welke opties heb ik?
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: BVOM Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
http://www.autoblog.nl/archive/2007/...nelheidsboetes In Nederland maakt de hoeveelheid snelheidsboetes tot 10 kmh te snel meer als 70% van alle snelheidsboetes uit in 2007, en het blijft natuurlijk stijgen. En af en toe hier en daar snelheidsverlagingen van 20-30 kmh invoeren helpt ook nog..., betere pakplaatsen ook nog... enz... In 2005 was het nog 62% op het totaal, en als ik deze grafiek toon kan men zich voorstellen wat een kassa-kassa deze lichte snelheidsovertredingen opbrengen op het totaal van alle soorten verkeersboetes. Verkeersveiligheid ![]() http://www.flitsservice.nl/images/boetes2005.gif De eerste kolom zijn snelheidsboetes, die restjes zijn de andere boetes... Maak dat vooral heel belangrijk voor de verkeersveiligheid wat gemakkelijk te innen is. Ook al is het maar 1 kmh boven de marge, vele kleine beetjes maken ook kassa. Natuurlijk moet in België die melkkoe ook blijven bestaan, daarom dat de heksenjacht verdergaat. En liefst met de trukken van de foor. De snelheidskas= vast deel vd begroting, moet elk jaar opgevuld blijven en best elk jaar stijgen. Of Be nu al 20 jaar of meer steeds verder achteruitboert qua verkeersveiligheid tov alle andere Europese landen doet er niet toe. We flitsen het meest per km² en hebben de meeste flitspalen per km², dus we zijn goed bezig. ![]() Ex-Oostbloklanden zijn ondertussen al veiliger... tot absurd lage snelheidlimieten tegen de geest van het verkeersreglement. Snelheidsbeperkingen die eigenlijk uitzonderlijk en plaatselijk mogen zijn (bvb 90 (ex 120 kmh) 70 (ex 90 kmh) of 50 (ex 90/70/60 kmh) worden doorgetrokken over de gehele lengte met een bordenbos (C43´s na elk kruispuntje) voor gevolg. Natuurlijk flitst men liefst bij weinig verkeer op pakplaatsen. Voor de mensen en wegbeheerders die het verkeersreglement nog altijd niet kennen: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2010 om 20:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge twijfel hebt aan de link van maar 1,8 verkeersdoden gemiddeld per jaar door te snel rijden in NL op 120 kmh wegen (evaluatie 6 jaar)... oef...
Trefwoord * toedrachten * ingeven en op |toon| klikken, daarna downloaden, de cijfers staan te lezen op p 3 en 4. Citaat:
(let wel: ongevalgevolgen zijn wel erger bij botsimpact aan hogere snelheid maar dat is bij hogere massa evenzo, en bij 120 kmh evenzo meer als bij 100 kmh, enzoverder-naar-beneden-evenzo...) Citaat:
http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf Waarom zouden we dan niet beter flitsen op de plaatsen waar veel ongevallen gebeuren en liefst daar waar hoofdoorzaak is door te hoge snelheid... euhm waar zijn die, de Be-politie doet daar helemaal geen onderzoek naar, dus natte vinger ? Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2010 om 21:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |