Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 16:14   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is de auto van uw vrouw en u bent er tevreden over ?
Jup

Als we samen op pad gaan laat ik mijn auto op stal staan en rijden we met haar auto en ben ik chauffeur. Ook als ik alleen op pad ga neem ik haar auto als ik kan

Jaja, ik ben verkocht. Binnen een goed jaar gaat mijn huidige wagen weg en hoop ik dat er een Volvo op de lijst van mijn werk staat.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 17:41   #22
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe bedrijfswagen besteld en vooral economisch geredeneerd ... het wordt een Volvo ... een S60

Tot voor een aantal jaar stond België bekend als één van de grootste autoproducenten ter wereld gerelateerd naar het aantal inwoners

Intussen is Renault reeds heel wat jaren de deur uit, loopt bij Opel het verhaal op zijn eind ... doe er iets aan en koop een nieuwe wagen van de modellen/merken die hier nog aanwezig zijn ... maak de economisch voetafdruk zo groot dat er rekening mee gehouden wordt.

Stel dat de Belgen/Vlamingen bijvoorbeeld Volvo als 'huismerk' zouden gaan beschouwen waardoor Volvo zich in de top 5 van de verkoopcijfers zou gaan nestelen is de kans dat de Chinezen in een verdere fase Volvo Gent gaan sluiten ten nadele van één of andere fabriek ergens anders in Europa aanzienlijk kleiner

Koop daarom een Volvo, Ford of Audi en indien mogelijk één van de modellen die in België worden geproduceerd
Nobel maar waardeloos initiatief...
Automobielbedrijven in vlaanderen werken gemiddeld één week per jaar voor de binnenlandse markt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 21:48   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
ZIjn er nu nog echt mensen die denken dat 'buy local' op een of andere wijze positief is?
sowieso is het positief tov van uw eigen economie, dat kan niet anders.
Maar de vraag is eerder, is dit wel de auto die u ligt, en zo uw toyota geruild wordt voor een Volvo, is er ook weer geen probleem. Inderdaad

Maar de ultieme vraag, is dit wel de beste wagen, stel dat wij de enige hybrid zouden maken die met alle snufjes erin slaag 2 liter te verbruiken, perfect treintje kan rijden, en in alle modules verkrijgbaar dat iedereen hem wel ziet zitten, dan heb je natuurlijk een overbodige vraag; het is prettiger vanuit die situatie te redeneren van een marktleider genre audi-bmw-mercedes die dan alle segementen kan bedienen, en die perfect gepositioneerd is voor de toekomst.

Maar terug, volgens mij moeten we gewoon zorgen dat wat onze autoindustrie produceert perfect aansluit bij wat wij hier zelf nodig hebben.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 07:23   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sowieso is het positief tov van uw eigen economie, dat kan niet anders.
Dat "buy local" positief is voor de lokale economie is helemaal niet evident. Het is zeker niet zo da "dit niet anders kan". Het is eerder het geval dat het helemaal niet goed is voor de lokale economie.
Wat je doet is eigenlijk kunstmatig zwakke bedrijven steunen ten koste van sterkere bedrijven met meer toekomst.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:50   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Kweet niet zo goed wat er zo goed zou zijn op lange termijn om een binnenlandse industrie die slechte, vervuilende producten maakt ten koste van een buitenlandse industrie die goede, propere producten maakt. Gewoon om op korte termijn meer volk aan het werk te houden binnen een arbitraire geografische grens. Natuurlijk gaat deze werkgelegenheid wel ten koste van werknemers buiten deze arbitraire geografische grens. Op lange termijn zorg je enkel voor een verdere verloedering van de binnenlandse industrie, slechte producten maken die toch nog verkocht raken zorgt niet meteen voor veel innovatie. Waardoor op termijn de werkgelegenheid daalt.

Nee, je moet niet doen alsof buy local een plan is op lange termijn. Buy local is enkel goed als de binnenlandse producten ook beter zijn dan de buitenlandse, maar in dat geval, moet je mensen niet aansporen binnenlandse producten te kopen. Dan doen ze dat vanzelf wel.
2

Buy local is niks anders dan een vorm van aktivisten protectionisme.

Buy best, zou mijn leuze zijn.
__________________
Al moordend problemen oplossen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:02   #26
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Buy best, zou mijn leuze zijn.
OK, komt toch op hetzelfde neer : 'Buy Volvo'.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:09   #27
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
OK, komt toch op hetzelfde neer : 'Buy Volvo'.
Er was een tijd dat Fransen enkel Franse auto's kochten. Dit omdat Frankrijk de markt kunstmatig beschermde, en geïmporteerde auto's kunstmatig duur maakte.
Die Franse wagens waren toen van een mindere kwaliteit, juist omdat de fabrikanten minder aan concurrentie blootgesteld waren.
Sinds men de automarkt verplicht opengetrokken heeft is de kwaliteit van de geproduceerde automobielen overal in Europe behoorlijk toegenomen. Dat Volvo zo'n goede auto's bouwt is omdat het moet opereren in een markt waar de meeste consumenten lang niet meer "local" kopen.
Als we willen dat Volvo in Gent goed blijft draaien dan moeten ze aldaar blijven goede auto's bouwen, en dat doen ze maar zolang ze moeten, zolang het alternatief failliet gaan is. En daarom is concurentie belangrijk. Ook voor de werkgelegenheid.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:17   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
OK, komt toch op hetzelfde neer : 'Buy Volvo'.
Inderdaad, ...

We waren trouwens eerst zinnens een Audi te kopen, maar dat arrogant verkoperken kon voor mijn part direct mijne rug op, ...

Na een testritjen in die Volvo, konden ze bij Audi helemaal mijne rug op, ik ben ne grote mens en heb plaats vandoen, en in zo ne Zweed hebt ge plaats, zoveel plaats, dat zelf mensen die vanachter moeten zitten plaats hebben, heel clever gevonden, gewoon de zetel 3 cm laten inspringen, ... ge moet er maar opkomen, dat is gewoon gezond verstand gebruiken en dat zet hem in heel dien auto door, van voor tot helemaal achteraan, kunt ge geen enkele design of denkfout vinden, en dat vind ik meer dan in orde.

Het enige wat ik mis is mijnen blikskeskoeler die ik wel had in mijne scenic, maar kom laat ons daar nu nie moeilijk over doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:02   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er was een tijd dat Fransen enkel Franse auto's kochten. Dit omdat Frankrijk de markt kunstmatig beschermde, en geïmporteerde auto's kunstmatig duur maakte.
Die Franse wagens waren toen van een mindere kwaliteit, juist omdat de fabrikanten minder aan concurrentie blootgesteld waren.
Sinds men de automarkt verplicht opengetrokken heeft is de kwaliteit van de geproduceerde automobielen overal in Europe behoorlijk toegenomen. Dat Volvo zo'n goede auto's bouwt is omdat het moet opereren in een markt waar de meeste consumenten lang niet meer "local" kopen.
Als we willen dat Volvo in Gent goed blijft draaien dan moeten ze aldaar blijven goede auto's bouwen, en dat doen ze maar zolang ze moeten, zolang het alternatief failliet gaan is. En daarom is concurentie belangrijk. Ook voor de werkgelegenheid.
Mijn vorige wagen was een Volvo.
De motor is uitgebrand, het bleek een Renault-motor te zijn.
Dezelfde motor stak in de Scénic van mijn vrouw waarvan de beruchte cylinderkoppakking het begaf na 6 jaar...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:29   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat "buy local" positief is voor de lokale economie is helemaal niet evident. Het is zeker niet zo da "dit niet anders kan". Het is eerder het geval dat het helemaal niet goed is voor de lokale economie.
Wat je doet is eigenlijk kunstmatig zwakke bedrijven steunen ten koste van sterkere bedrijven met meer toekomst.
nu volvo gent is echt wel geen zwak bedrijf hoor. Zoals gezeg, zolang de tradeoff met andere wagens correct lijkt is er geen probleem. Maar ik ga een stap verder, en zeg het zou beter zijn dat het perfect matcht met wat wij hier lokaal in belgie nodig hebben
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:51   #31
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er was een tijd dat Fransen enkel Franse auto's kochten. Dit omdat Frankrijk de markt kunstmatig beschermde, en geïmporteerde auto's kunstmatig duur maakte.
Die Franse wagens waren toen van een mindere kwaliteit, juist omdat de fabrikanten minder aan concurrentie blootgesteld waren.
Sinds men de automarkt verplicht opengetrokken heeft is de kwaliteit van de geproduceerde automobielen overal in Europe behoorlijk toegenomen. Dat Volvo zo'n goede auto's bouwt is omdat het moet opereren in een markt waar de meeste consumenten lang niet meer "local" kopen.
Als we willen dat Volvo in Gent goed blijft draaien dan moeten ze aldaar blijven goede auto's bouwen, en dat doen ze maar zolang ze moeten, zolang het alternatief failliet gaan is. En daarom is concurentie belangrijk. Ook voor de werkgelegenheid.
Blijven vast houden aan de oude tradities en gewoonten!
Dan komt er in ieder geval sneller verandering en vernieuwing.
8 op 10 mensen worden nu reeds gefinancierd door de staat.
Binnen de 2 jaar zijn het er 9 op 10.
De overname van het systeem zal eenvoudiger zijn.

Spijtig genoeg dat alle kapitalistische regimes uitlopen op een flop, anders konden we er misschien nog in geloven.

Al wie de menselijke waarden misbruikt moeten we blijven bestrijden!

Misschien een combinatie van beide, moeten we zeker uitproberen, omdat tijden en mogelijkheden veranderde.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 12:56   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu volvo gent is echt wel geen zwak bedrijf hoor.
Oh, ik geloof dat direct. Maar in dat geval hebben ze geen "buy local" initiatief nodig. In tegendeel, het laatste wat je wil is dat in de afzetlanden van Volvo er een "buy local" actie op gang getriokken wordt.

Ik ga zodra dat kan zeker eens naar de V60 kijken. Maar ik geloof dat die niet in Gent gebouwd gaat worden?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:03   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Ik voel me ook niet geroepen om producten te kopen, louter omdat ze hier gemaakt zijn.
Kwaliteit en duurzaamheid zijn twee eigenschappen die ik doorgaans zoek en zo kom ik vaak uit bij Duitse of Japanse producten.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:05   #34
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu volvo gent is echt wel geen zwak bedrijf hoor. Zoals gezeg, zolang de tradeoff met andere wagens correct lijkt is er geen probleem. Maar ik ga een stap verder, en zeg het zou beter zijn dat het perfect matcht met wat wij hier lokaal in belgie nodig hebben
ALs TIJDENS DE CRISIS nog FILERECORDS worden NEERGEZET is dit het FLAGRANTE bewijs dat de overheid onderinvesteert

België totaal vol asfalt, dan kan je rijden waar je wilt!
5 auto’s per gezin, ja gezellig.
Laat die economie maar dol draaien, geen zuurstof meer, flessen op de rug, dat doen de duikers ook.
En gaaaaaaaaaaaaaaaaan.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:08   #35
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Ik snap ook niet zo goed waarom het verondersteld wordt goed te zijn een (rijke) Belgische arbeider te bevoordelen ten koste van een (arme) Aziatische arbeider.

Gewoon omdat de afstand korter is?
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:13   #36
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Ik snap ook niet zo goed waarom het verondersteld wordt goed te zijn een (rijke) Belgische arbeider te bevoordelen ten koste van een (arme) Aziatische arbeider.

Gewoon omdat de afstand korter is?
Niet teveel nadenken, slecht voor uw hoofd.
Gewoon doen.
En gaannnnnnnnnnnnnnnnnn.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 15:16   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Oh, ik geloof dat direct. Maar in dat geval hebben ze geen "buy local" initiatief nodig. In tegendeel, het laatste wat je wil is dat in de afzetlanden van Volvo er een "buy local" actie op gang getriokken wordt.

Ik ga zodra dat kan zeker eens naar de V60 kijken. Maar ik geloof dat die niet in Gent gebouwd gaat worden?
Toch wel, als ik mij niet vergis komt die ook in Gent,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 17:55   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
ALs TIJDENS DE CRISIS nog FILERECORDS worden NEERGEZET is dit het FLAGRANTE bewijs dat de overheid onderinvesteert

België totaal vol asfalt, dan kan je rijden waar je wilt!
5 auto’s per gezin, ja gezellig.
Laat die economie maar dol draaien, geen zuurstof meer, flessen op de rug, dat doen de duikers ook.
En gaaaaaaaaaaaaaaaaan.
Tuurlijk CORSE

DE OVERHEID ONDERINVESTEERT

de parkings zijn te klein, camions worden overvallen
de aantal km rijweg (dus een autostrade is 3 vakken telt driedubbel) per belg is 3 keer lager dan vergelijkbare gebieden in nederland en duitslan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 18:47   #39
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
ZIjn er nu nog echt mensen die denken dat 'buy local' op een of andere wijze positief is?
Er zijn in ieder geval dommeriken die er anders over denken ..
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 18:48   #40
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sommige mensen kijken puur naar hun korte termijn financieel voordeel.
Anderen kijken naar de lange termijn en zelfs naar ecologische en ethische factoren.
²
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be