Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 17:56   #821
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Relevantie?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 17:59   #822
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Relevantie?
http://www.youtube.com/watch?v=nRyLMj1RMqg
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 18:05   #823
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen dat deed ik niet, ik denk zelf te weten wat ik wel of niet doe denkt u niet?
Je besluitvorming is ongegrond en slechts gebaseerd op jou persoonlijk indruk, een vaststelling zou het zijn indien je kunt aantonen dat ik en niemand anders over boerkini's begonnen is in deze draad, veel plezier met het uitspitten van alle post!
Hoe kan ik aantonen dat er voor post #338 niets staat over boerkini's?
Wil je dat ik alle voorgaande posts quot?

Je stelde dat je erover begon in reactie op een andere post. (zie post #793) Welke andere post?
In de post die je citeerde in je post #338 niet voor.

Maar het doet er inderdaad niet toe wie erover begon. Jij bent het immers die stelt dat het off-topic is. (zie post #788)

En de redenering; waar naar gevraagd wordt; wil/kan je toch niet geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 19:06   #824
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als de meerderheid zich bijvoorbeeld stoort aan rosse haren dan is het nog steeds mogelijk dat de meerderheid niettemin verdraagzaam aanvaardt dat er rosse haren rondlopen.
Het probleem begint als die rosse haren van hun oren beginnen te maken en eisen dat de meerderheid hen moet verdragen.
De zwarten op de bus is een andere zaak. De wet zegt dat ik niet mag discrimineren op huidskleur of ik ben racist.
Het probleem begint eigenlijk wanneer mensen niet verdraagzaam zijn tegenover mensen met rosse haren.
Oud 8 augustus 2010, 22:52   #825
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe kan ik aantonen dat er voor post #338 niets staat over boerkini's?
Wil je dat ik alle voorgaande posts quot?

Je stelde dat je erover begon in reactie op een andere post. (zie post #793) Welke andere post?

Maar het doet er inderdaad niet toe wie erover begon. Jij bent het immers die stelt dat het off-topic is. (zie post #788)

En de redenering; waar naar gevraagd wordt; wil/kan je toch niet geven.
Wanneer u dit niet kunt aantonen, waarom beweert u dan iets wat enkel gebaseerd is op uw indruk?
Kun je dan nu even quoten waar ik heb beweerd dat boerkini"s off topic waren?
De redenering waar u naar vroeg staat in de discussie , wanneer u me volledig zou citeren zou dit ook voor iedereen duidelijk zijn, maar u knipt en plakt liever om vervolgens bladzijden lang beweringen te uiten die niets meer blijken dan uw indruk. Maar wanneer andere forummers dit doen valt u hen daarop aan en blaast van de toren dat u zelf dat nooit doet..hopelijk doet u wat zelfkennis op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 06:42   #826
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer u dit niet kunt aantonen, waarom beweert u dan iets wat enkel gebaseerd is op uw indruk?
Ik kan dit niet aantonen omdat ik hier geen #338 posts kan copiëren.
Ik beweer dat jij er over begon; omdat dit een vaststaand feit is. Je mag altijd de post geven waar een ander er over begon. Marie deed daar een poging voor (zie post 805); maar dan met een post die erna komt.

Citaat:
Kun je dan nu even quoten waar ik heb beweerd dat boerkini"s off topic waren?
post #788

Citaat:
De redenering waar u naar vroeg staat in de discussie , wanneer u me volledig zou citeren zou dit ook voor iedereen duidelijk zijn, maar u knipt en plakt liever om vervolgens bladzijden lang beweringen te uiten die niets meer blijken dan uw indruk.
Neen; die redenering gaf je niet in de discussie.
Maar dit was toch afgehandeld voor jou. (zie post 788)

Kunnen we nu terug naar de discussie?

Oorspronkelijk geplaatst door alice
"Opnieuw een totaal foute vergelijking!
Amerika is Europa niet en al evenmin heeft de positie van zwarten daar enig raakvlak met deze van jonge moslims hier.
Ook lagere sociale klasse is geen verklaring, dat zet bij andere groepen in gelijkaardige omstandigheden niet aan tot systhematisch geweld en agressie tegenover vrouwen en meisjes die om een of andere reden niet voldoen aan de beeldvorming over meisjes en vrouwen onder jonge moslims.
Ik denk dat er eerder verband is tussen de positie van de vrouw als tweederangswezen binnen islam als religie en het gedrag van die jongeren."
"Een klein aantal, Op de totale moslimbevolking, uiteraard! Maar wanneer er in iedere wijk een honderd ettertjes wonen verpesten ze wel het leven van nogal wat buurtbewoners of toevallig passerende vrouwen, die hebben er geen boodschap aan dat het toch niet de meerderheid is..het is zelfs vrij respectloos voor slachtoffers van steaming, beledigende opmerkingen, verbale en fysieke agressie of een beschadigde auto, om over andere vormen van overlast maar te zwijgen...ah; u vertelt nu vast dat die mensen verdraagzaam moeten wezen!"
In de hoop dat je nu weer weet welke groep je viseerde.
"Bij de door jou geviseerde groep zet dit ook niet aan tot systematisch geweld en agressie; en dat weet je zeer goed. Dat schreef je zelf."
Oud 9 augustus 2010, 07:11   #827
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat mag u niet omdat dit uw suggestie is ineengestoken met knip en plakwerk, waarom zou ik daar op moeten antwoorden?
Wie de moeite doet na te gaan in welk verband uw knip en plakwerk terug te vinden is heeft ineens een antwoord in welk verband ze kaderen, ander forumaapje dus?
Ik wil best discussieren maar niet met wie via knip en plakwerk "eigen suggesties" op het menu zet!
duidelijk zo? Dan beschouw ik dit als afgehandelt.
Heeft u nog wat over het onderwerp van de discussie? Dat gaat namelijk niet over Islamitische zwemuitrusting maar overlast, ziet u daar verband tussen?
Deze bedoel je dan Arti?
Het woord off topic staat er niet, wel dat deze discussie niet over Islamitische zwemkledij gaat met uitnodiging nu eindelijk eens iets over het onderwerp te zeggen, dat is dus echt voor jou bedoeld!
Oud 9 augustus 2010, 07:17   #828
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan dit niet aantonen omdat ik hier geen #338 posts kan copiëren.
Ik beweer dat jij er over begon; omdat dit een vaststaand feit is. Je mag altijd de post geven waar een ander er over begon. Marie deed daar een poging voor (zie post 805); maar dan met een post die erna komt.

post #788

Neen; die redenering gaf je niet in de discussie.
Maar dit was toch afgehandeld voor jou. (zie post 788)

Kunnen we nu terug naar de discussie?

Amerika is Europa niet en al evenmin heeft de positie van zwarten daar enig raakvlak met deze van jonge moslims hier.
Ook lagere sociale klasse is geen verklaring, dat zet bij andere groepen in gelijkaardige omstandigheden niet aan tot systhematisch geweld en agressie tegenover vrouwen en meisjes die om een of andere reden niet voldoen aan de beeldvorming over meisjes en vrouwen onder jonge moslims.
Ik denk dat er eerder verband is tussen de positie van de vrouw als tweederangswezen binnen islam als religie en het gedrag van die jongeren."
"Een klein aantal, Op de totale moslimbevolking, uiteraard! Maar wanneer er in iedere wijk een honderd ettertjes wonen verpesten ze wel het leven van nogal wat buurtbewoners of toevallig passerende vrouwen, die hebben er geen boodschap aan dat het toch niet de meerderheid is..het is zelfs vrij respectloos voor slachtoffers van steaming, beledigende opmerkingen, verbale en fysieke agressie of een beschadigde auto, om over andere vormen van overlast maar te zwijgen...ah; u vertelt nu vast dat die mensen verdraagzaam moeten wezen!"
"Bij de door jou geviseerde groep zet dit ook niet aan tot systematisch geweld en agressie; en dat weet je zeer goed. Dat schreef je zelf."
Ah ja, je ging nog uitleggen welke doelgroepen ik viseerde, kun je even zeggen waar dit uit blijkt?
Want daarmee zeg je eigenlijk iets anders, beschuldig je van vooringenomenheid en vooroordelen, wat heb ik geschreven waaruit blijkt dat jij terecht zulke beweringen doet?
Ben benieuwd, anders houden we het er maar op dat jij "die indruk" hebt, en het dus enkel gaat over jou persoonlijke mening, zoals Marie deed ivm die hoofddoek die zuchtend afging!
Daar mocht je toch op aangesproken worden? Bij deze dan!
Krijgen we nog te lezen of jij vindt dat overlast door moslims bestaat of gaan we nog wat bladzijden verder met het weerleggen van jou "persoonlijke mening"?
Wanneer jij beweert dat ik over boerkini's begon moet je dit kunnen aantonen, je zult dus even de hele discussie moeten doornemen of anders in het vervolg wat beter op je uitspraken gebaseerd op je mening moeten letten!
Oud 9 augustus 2010, 07:23   #829
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, je ging nog uitleggen welke doelgroepen ik viseerde, kun je even zeggen waar dit uit blijkt?
Ok, als jij niet weet over welke groepen je schreef zal ik het maar in het vet zetten.

Oud 9 augustus 2010, 10:13   #830
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Op welke manier ervaart u deze overlast?
Het blijven zagen op het hoofddoekenverbod, terwijl ik het maar normaal zou vinden dat iedereen zich schikt naar de wetten van het land waar ze wonen.

Het eisen van halaltoestanden in scholen, terwijl ik het maar normaal zou vinden dat iedere kleinen eet wat de pot schaft.

Het escaleren van straatgeweld in een aantal Brusselse gemeentes.

Het ontstaan van bewegingen zoals Sharia4Belgium, gegroeid vanuit een totale afkeer ten opzichte van de normen en waarden van de autochtone bevolking.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 11:53   #831
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het blijven zagen op het hoofddoekenverbod, terwijl ik het maar normaal zou vinden dat iedereen zich schikt naar de wetten van het land waar ze wonen.

Het eisen van halaltoestanden in scholen, terwijl ik het maar normaal zou vinden dat iedere kleinen eet wat de pot schaft.

Het escaleren van straatgeweld in een aantal Brusselse gemeentes.

Het ontstaan van bewegingen zoals Sharia4Belgium, gegroeid vanuit een totale afkeer ten opzichte van de normen en waarden van de autochtone bevolking.

Het feit dat Moslim! zelf niet inziet in welke mate hij overlast bezorgt is al een teken dat hij niet past in deze samenleving.

En als hij het toch ziet, maar er geen rekening mee houdt, is nog een extra bewijs dat hij hier niet past.

Het feit dat hij dan vraagt op welke manier jij eventuele overlast ervaart is enkel om al uw antwoorden in het belachelijke te trekken.

Communicatie met zulke enggeestige mensten is eigenlijk tijdverlies.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 12:00   #832
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat Moslim! zelf niet inziet in welke mate hij overlast bezorgt is al een teken dat hij niet past in deze samenleving.

En als hij het toch ziet, maar er geen rekening mee houdt, is nog een extra bewijs dat hij hier niet past.

Het feit dat hij dan vraagt op welke manier jij eventuele overlast ervaart is enkel om al uw antwoorden in het belachelijke te trekken.
Ken jij Moslim! persoonlijk, en welke overlast hij zou bezorgen.
Hier op het forum heb ik nog niets van gemerkt van die overlast.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 augustus 2010 om 12:01.
Oud 9 augustus 2010, 12:22   #833
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Moslim kwam met de vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Vormt de aanwezigheid van de islam in Europa volgens u een probleem voor het westen? Zoja op welke manier?
Bezorgen moslims overlast? Zoja op welke manier?
Daarop kan ik enkel het zelfde antwoorden als hierboven:

Artisjok, als jij zoals Moslim! nergens een probleem ziet, dan ben jij in hetzelfde bedje ziek, vrees ik
Oud 9 augustus 2010, 12:36   #834
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslim kwam met de vraag:

Daarop kan ik enkel het zelfde antwoorden als hierboven:

Artisjok, als jij zoals Moslim! nergens een probleem ziet, dan ben jij in hetzelfde bedje ziek, vrees ik
Waar haal je het vandaan dat ik nergens een probleem zie?
Oud 9 augustus 2010, 12:50   #835
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je het vandaan dat ik nergens een probleem zie?
Dat zegt kwantum helemaal niet.

kwantum zegt namelijk:
Citaat:
'Als' betekent 'indien'.

Als/indien bovenstaande uitspraak van kwantum niet op u van toepassing is, bent u bijgevolg niet in hetzelfde bedje ziek, en is uw vraag compleet overbodig.

Dit gezegd hebbende, wil ik kwantum er alvast voor waarschuwen dat discussies met bepaalde personen op dit subforum binnen de kortste keren ontaarden in paginalang oeverloos heen-en-weer-geleuter over van alles en nog wat, maar niet het eigenlijke onderwerp van de draad.

In zulke gevallen is doet men er goed aan desbetreffende persoon onmiddellijk te 'kaltstellen', teneinde draadvervuilende onzin tot een absoluut minimum te beperken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 13:14   #836
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

kwantum zegt namelijk:
'Als' betekent 'indien'.

Als/indien bovenstaande uitspraak van kwantum niet op u van toepassing is, bent u bijgevolg niet in hetzelfde bedje ziek, en is uw vraag compleet overbodig.

Dit gezegd hebbende, wil ik kwantum er alvast voor waarschuwen dat discussies met bepaalde personen op dit subforum binnen de kortste keren ontaarden in paginalang oeverloos heen-en-weer-geleuter over van alles en nog wat, maar niet het eigenlijke onderwerp van de draad.

In zulke gevallen is doet men er goed aan desbetreffende persoon onmiddellijk te 'kaltstellen', teneinde draadvervuilende onzin tot een absoluut minimum te beperken.
Ik was met volle overtuiging tot dit forum toegetreden omdat ik dacht dat dit een 'discussieforum' was.
Helaas wordt hier weinig gediscussieerd vermits blijkt dat de verschillende standpunten mijlenver uit elkaar liggen.
Ik wist dat de onderwerpen gevoelig liggen, maar hoe we hier op het forum bezig zijn (ik incluis) zal helaas niets verbeteren aan de situatie. De kloof is te diep, dat heb ik alvast toch weer geleerd.

Laatst gewijzigd door kwantum : 9 augustus 2010 om 13:15.
Oud 9 augustus 2010, 13:22   #837
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was met volle overtuiging tot dit forum toegetreden omdat ik dacht dat dit een 'discussieforum' was.
Helaas wordt hier weinig gediscussieerd vermits blijkt dat de verschillende standpunten mijlenver uit elkaar liggen.
Ik wist dat de onderwerpen gevoelig liggen, maar hoe we hier op het forum bezig zijn (ik incluis) zal helaas niets verbeteren aan de situatie. De kloof is te diep, dat heb ik alvast toch weer geleerd.
Och, er zijn op dit forum, en zelfs op dit subforum, ook personen actief wier mening inzake immigratie en integratie mijlenver van de mijne afstaat, maar met wie wel een fatsoenlijke discussie te voeren is. Helaas heeft u die nog niet getroffen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 13:56   #838
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, als jij niet weet over welke groepen je schreef zal ik het maar in het vet zetten.

Jij beweert dat ik een doelgroep viseer! Is dat hetzelfde als over een doelgroep schrijven? Ik denk het niet! Anders "viseert" zowat het halve forum volgen jou!
Dus zullen we hier afsluiten dat het helemaal niet over viseren gaat, maar enkel jou persoonlijke indrukken zijn die je niet kunt aantonen.
Net zomin als je kunt aantonen dat ik degene ben die over boerkini's begon, en meer van uw persoonlijke indrukken die u als "waar" graag verkondigt.
Wat was uw kritiek op Marie ook alweer? In verband met die zuchtende mevrouw en haar hoofddoek? U deed dat toch nooit? Bij deze...en nu wil ik graag eens verder met de discussie, zou dit mogen van u?

Wat is trouwens uw standpunt betreffende overlast door moslims, bestaat dit voor jou?
Oud 9 augustus 2010, 13:58   #839
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

kwantum zegt namelijk:
'Als' betekent 'indien'.

Ach,zo. Kwantum had evengoed kunnen schrijven
"Sus, als jij zoals Moslim! nergens een probleem ziet, dan ben jij in hetzelfde bedje ziek, vrees ik"
Dat was gewoon in het wilde weg.

Citaat:

Ja; dat gebeurt hier al eens; eindeloos geleuter.
Maar zou je Kwantum niet ook moeten waarschuwen voor persoonlijke aanvallen? Je hebt er hier toch wel wat forumgebruikers die; wanneer ze geen bal meer (kunnen) raken; dan maar op de man spelen.
Oud 9 augustus 2010, 14:08   #840
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is trouwens uw standpunt betreffende overlast door moslims, bestaat dit voor jou?
Nu je weer weet over welke groep het gaat; kan je misschien uitleggen hoe je tot zo'n tegenstrijdige uitspraken komt.

Bij de door jou geviseerde groep zet dit ook niet aan tot systematisch geweld en agressie; en dat weet je zeer goed. Dat schreef je zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be