![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | ||||||
|
Banneling
|
Hoe kan de burger dit doen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe ga je die morele eerlijkheid kweken/afdwingen? Citaat:
Jij zal hen niet leren kennen. Vandaar misschien dat die clichés en vooroordelen zo hardnekkig zijn. |
||||||
|
|
|
|
|
#162 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Franstaligen wonen evengoed op die woonplaats (BHV) en worden niet gediscrimineerd. Integendeel profiteren zij juist van de discriminatie der Vlamingen. Alleen de Vlaminngen worden daar gediscrimineerd. Niet omdat ze daar wonen, maar omdat ze Vlaming zijn. Citaat:
Een hele slechte vergelijking als je het mij vraagt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2010 om 08:33. |
||
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De geloofsovertuiging van een nazi is quasi identiek met die van een moslim. uit de losse pols: - onderdrukking/discriminatie van de vrouw - vrouw als kweekfabriek voor kleine nazietjes/moslims in de strijd der aantallen - vermoorden en uitroeien van volksvreemde entiteiten zoals homo's, andersgelovigen en andere ethnische/geloofs-minderheden - geografisch en ideologisch imperialisme manu miliatari - uitroeiing van de Joden - er is maar één God/Fuhrer - De wet wordt geschreven door die God/Fuhrer - enz Om bij de afgestompte volgevreten westerling met zulk een ongelooflijke spagaat weg te komen was het voor de linksmens absoluut noodzakelijk dat elk breed en eerlijk maatschappelijk debat in de kiem kan worden gesmoord. Daarvoor hebben ze dat miljardenslurpend mediamonopolie nodig. Zo zijn de linksmensen er in geslaagd om in de feiten het nazisme te promoten door in iedere discussie bij het minste onraad te krijten: fascisme, racisme, nazisme, enz... In deze strategie is trouwens ook het CGKR een dankbaar instrument om hun techniek enige schijn van "legalisme" te geven.
|
|
|
|
#164 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
De burger individueel: door een deugdelijk mens te zijn.
De burgers als collectief: door een deugdelijke samenleving te steunen en er actief aan deelnemen. Citaat:
Die burgermaatschappij is wel zo goed als dood, in Europa. Citaat:
Doet er niet toe. Het gaat om de vrijheid van keuze. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar stel gerust nog wat vragen. Het is eens iets anders dan een discussie. |
|||||
|
|
|
|
|
#165 | ||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
En dan moeten we eerst overeenkomen, welke deugden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#166 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
2. Dat heeft de Europese/Westerse traditie al voor ons gedaan. Nogal moeilijk wanneer elk duurzaam middenveld de kop werd en wordt ingedrukt. De Europese burger is het te gewoon geraakt om in functie van de overheid te denken. Op zich zou dat geen probleem zijn, maar zelfs de liberalen in dit land heulen hier met mee. Jawel. Citaat:
Dat wil dus zeggen dat een raad van bestuur kan beslissen om geen getatoeëerde mensen aan te nemen. Vrije meningsuiting is absoluut, of ze is niet. Citaat:
Altijd lees je tussen regels door, maar hier dan weer niet?! Goed, ik zal een poging tot defintie doen. Een vooroordeel is een oordeel dat je stelt, meestal op basis van uiterlijke kenmerken, maar dat kan ook op basis van informatie van derden, die volgens de persoon die het vooroordeel stelt de meeste kans op correct zijn heeft. Onderdeel ja. Zeker in't begin stelde u wel heel erg veel vragen. |
|||
|
|
|
|
|
#167 |
|
Minister-President
|
Discussiëren met artisjok komt (in mijn ogen) overeen met een koppige kleuter die koppig blijft voort bokken, vingers in de oren, "Lalala, ik hoor je toch niet" roepend, en achter de rug de tong uitsteken naar de discussiepartner.
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
Hij/Zij is een prototype van de linkse kerk die met elke letter die hij/zij schrijft op de meest aantoonbare wijze zijn/haar racistische/sexistische/fascistische inborst laat zien. Daarenboven ontbloot hij/zij op de meest aantoonbare wijze de discussiemethode van de linksmens. "artimode on": " wij vinden dat racisme moet/mag en als jij daar niet mee akkoord bent dan ben jij een racist/fascist/nazi": "artimode off". Reactie: artimode on: "waar heb ik discriminatie vergoelijkt/u een nazi genoemd" artimode off...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 augustus 2010 om 20:17. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind het ook zeer spijtig dat je er in deze draad niet in slaagt om mee te discussiëren/argumenteren. Ik kan je dan alleen aanraden om mij op je negeerlijst te zetten. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
|
Citaat:
Met alle respect, maar ik vind dat gij nu zo over komt, niet Artisjok.
|
|
|
|
#172 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan daar toch niet op rekenen om de gelijke kansen te bevorderen als je zelf beseft dat daar iets aan scheelt. 2 De Europese/Westerse traditie heeft van onze maatschappij een materialistische maatschappij gemaakt. Ik vind dat toch niet zo'n deugd. Citaat:
Citaat:
Je schreef "Omdat ook werkgevers ingebed zijn in een sociale constructie, in hun gemeenschap (ook op het werk zelf) die ervoor kan zorgen dat de bewuste werkgever op het morele rechte pad blijft. Anders zal hij dat zelf moeten doen." Ik dacht dat je met "hun gemeenschap" niet de volledige maatschappij bedoelde; maar een sociale constructie. Citaat:
Zo mag je bijvoorbeeld ook geen kinderen te werk stellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
volgens woorden.org : mening die je hebt over een zaak of persoon die je niet goed kent volgens encyco.nl : Een vooroordeel is een oordeel dat voorafgaat aan de feitelijke waarneming. Vooroordelen berusten meestal op een gebrek aan kennis. .... Een oordeel over een persoon of groep met verzonnen informatie of zonder voldoende informatie over die persoon of groep. volgens wikipedia : Een vooroordeel is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. Vaak zijn vooroordelen (het resultaat van) veralgemeningen. Voorbeelden van vooroordelen zijn: 'alle Duitsers hebben bierbuiken, 'Belgen zijn dom', 'Nederlanders zijn krenterig' of 'dikke mensen zijn gezellig'. Vooroordelen zijn een menselijk hulpmiddel om een grote stroom aan informatie in pakketten op te slaan in het geheugen. Het is onmogelijk om alle informatie die tot iemand komt individueel te verwerken, daarom worden groepen vaak aan één kenmerk gekoppeld. Het hebben van vooroordelen kan echter ook negatieve gevolgen hebben. Het is moeilijk om boven deze vooroordelen te staan en het kan negatieve gevolgen hebben op de manier waarop iemand met mensen omgaat. Als mensen op basis van deze vooroordelen worden achtergesteld, is er sprake van discriminatie. Vooroordelen zijn hardnekkig en als een bepaalde groep eenmaal een etiket heeft gekregen dan is het moeilijk dit te veranderen. Een goede manier om hier tegen in te gaan is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de vooroordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn. Citaat:
|
|||||||||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat dit op jezelf slaat.
|
|
|
|
#174 |
|
|
Nochtans heeft Schelfie gelijk hoor G...maar alla...terug on topic zou ik zo zeggen....
A propos: hoe valt de preformateursvakantie bij de gemiddelde Niveaan mee? Ik hoop alvast dat jullie goei weer hebben en een veilige en behouden terugreis.
|
|
|
#175 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat sommigen; wanneer ze geen bal kunnen raken; dan maar op de man spelen. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
|
Citaat:
Goe bezig Arti...sla zo nog eens een balletje mijn beste...
|
|
|
|
#177 | |||||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
2. Neen, dat heeft de traditie niet gedaan. Dat hebben revolutionaire groepjes gedaan. De laatste doodsteek was in '68. Het was misschien hun bedoeling niet, maar ze hebben de deuren wagewijd open gezet voor de meest individualistische maatschappij sinds.. ooit. Citaat:
Het paradijs zullen we hier nooit creëren hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je hebt gelijk hoor. Het had nooit zo ver mogen komen met de Kerk, en dat is voor een heel groot deel Haar eigen schuld. Citaat:
Zo laat ik mijn portefeuille (als die situatie zich zou voordoen) liever achter bij een proper geklede dame dan bij een allochtoon. Het klopt dat ik die allochtoon dan discrimineer, maar dat is mijn goed recht. Ik, en ik alleen, beslis wat er op die moment met mijn portefeuille gebeurt. Heel wat Duitsers zullen best grappig zijn, en heel wat Nederlanders zullen best gul zijn, maar waar rook is, is meestal vuur. Vooroordelen en stereotypen komen meestal niet uit de lucht gevallen. Alleen, nogmaals, maar dat is heel belangrijk, moet je de eerlijkheid hebben om een individu van een bepaalde groep dieper te beoordelen en uw vooroordeel eventueel bij te schaven als dat kan. |
|||||||
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|