Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 28 mei 2004, 23:46   #1
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik zag gisteren een sticker van het blok met deze slogan. wat wordt hier eigenlijk met bedoeld? wat is vlaams kopen? mogen we dan enkel boerestoemp me spek eten? en mag ik dit dan enkel kopen bij vlaamsche handelaars? of is het genoeg dat de winkelier nederlands kan? heeft het blok problemen met turkse bakkerijen en pittazaken? en wat als een marrokaan een frituur opent? en mag ik nog wel naar mc donalds?

ik vind dit een vrij dubbelzinnige slogan.

dus vraag ik:
- wil het blok hier ook wetsvoorstellen over doen?
- is dit geen vorm van racisme?
- een allochtoon die hier een zaak opent laat zijn dat hij wil werken. is dit niet wat het blok wil?

en vooral: wat wil het blok? eigen volk eerst dus jobs en klanten voor autochtonen. allochtonen mogen niet van ons profiteren dus moeten ze werken. maar we mogen ze geen werk geven want dit minder werk voor autochtonen. is dit geen zware tegenstelling in de vlaams blok propaganda? en hoe kan je op zo'n manier een oplossing voor het samenlevingsprobleem geven?
mevr. van dermeersch, kan u hier aub. een verklaring voor geven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be