Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 18:52   #21
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Trouwens bye bye NSA zou ik niet zo snel zeggen. Bye bye muziekmaffia, Belgische staatsveiligheid en politie wel.
Niemand weet echter hoe ver NSA staat op technologisch vlak ivm ontcijferen van dataencryptie enzo. De dag dat ze een up-en running quantumcomputer hebben is uw encryptie waarschijnlijk nutteloos. De NSA zal zich echter niet bezighouden met het sharen van media dus zolang ge geen terroristische aanslagen plant of het grootste pedonetwerk op het internet runt zal het wel goed komen.
Akkoord de enige encryptie die dan nog werkt is deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/One-time_pad

Dat is het enige systeem dat niet gekraakt kan worden mits goed gebruik. De Russen gebruiken het.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 augustus 2010 om 18:53.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 19:09   #22
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Akkoord de enige encryptie die dan nog werkt is deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/One-time_pad

Dat is het enige systeem dat niet gekraakt kan worden mits goed gebruik. De Russen gebruiken het.
Thx voor de link, kga het eens bekijken.

Ivm privacy en anonimiteit online, is dit filmpje ook veelzeggend. In de VS planten de geheime diensten gewoon servers in de gebouwen van de grote telecombedrijven die ze vervolgens met de servers van het bedrijf verbinden, zodat ze ALLE dataverkeer kunnen onderscheppen zonder toestemming van een rechter.

http://www.youtube.com/watch?v=STZFkNuUSmw
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 19:15   #23
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Land van democratie en vrijheid - ...... m'n neus ............
Oud 11 augustus 2010, 20:02   #24
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Thx voor de link, kga het eens bekijken.

Ivm privacy en anonimiteit online, is dit filmpje ook veelzeggend. In de VS planten de geheime diensten gewoon servers in de gebouwen van de grote telecombedrijven die ze vervolgens met de servers van het bedrijf verbinden, zodat ze ALLE dataverkeer kunnen onderscheppen zonder toestemming van een rechter.

http://www.youtube.com/watch?v=STZFkNuUSmw
De engelse wiki is uitgebreider:

http://en.wikipedia.org/wiki/One-time_pad

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 22:54   #25
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De engelse wiki is uitgebreider:
http://en.wikipedia.org/wiki/One-time_pad
Ik vrees dat ze al lang bezig zijn met andere methoden, zoals het plaatsen van 'Flash'-cookies. http://www.macromedia.com/support/do...manager07.html
Die cookies vindt men niet terug op de normale plaatsen (di. /documents and settings/<naam>/cookies). Ik heb me zojuist een cookie programma aangeschaft 'Maxa' cookie manager, http://maxa.com/. Het is verbazend wat men met die Flash-cookies kan doen... en hoeveel info die over u kunnen opladen. Tijp volgend adres in... en kijk naar hetgeen NU op uw computer staat... geplaatst door Adobe. Hiermee kunt ge ook alles eruit gooien. Let wel op, dat ge de 'nuttige' cookies behoudt. Marketing cookies mogen sowieso eruit!

Anders gezegd, wie dergelijke cookies plaatst op uw computer kan daar gedurende jaren aflezen wat ge allemaal doet. Sommige cookies hebben zelfs geen eindige termijn en blijven altijd actief... Door middel van Flash-Adobe en Silverlight (Microsoft) programma's kunnen die cookies uitgroeien tot gedrochten van 100k en meer...

Het is heel simpel. Aan de hand van de gegevens die op dit ogenblik ter beschikking staan op internet, kon de maker van het programma zelfs mijn woonplaats bepalen. Dat deed voor mij letterlijk de deur dicht. Dus wat meer oppassen met hetgeen ge op uw computer downloadt.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 00:15   #26
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is heel simpel. Aan de hand van de gegevens die op dit ogenblik ter beschikking staan op internet, kon de maker van het programma zelfs mijn woonplaats bepalen. Dat deed voor mij letterlijk de deur dicht. Dus wat meer oppassen met hetgeen ge op uw computer downloadt.
Ben je daar wel zeker van?
Heb dit net ook laten lopen & ik kom toch tot een andere conclussie...
nl. dat ze aan de hand van het IP-adres de locatie van de voorlaatste hub achterhalen.
Bij mij is dat de telenet-server in St-Amandsberg... 10km van mijn deur.

Tik maar eens "Tracert forum.politics.be" in de commandprompt.
Oud 12 augustus 2010, 09:28   #27
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ben je daar wel zeker van?
Heb dit net ook laten lopen & ik kom toch tot een andere conclussie...
nl. dat ze aan de hand van het IP-adres de locatie van de voorlaatste hub achterhalen. Bij mij is dat de telenet-server in St-Amandsberg... 10km van mijn deur. Tik maar eens "Tracert forum.politics.be" in de commandprompt.
Mijn adres was er nog geen km naast + het voordeel dat ik nu op de hoogte ben van hetgeen Adobe aan het uitspoken is met zijn Flash. In elk geval bedankt voor de info. Nu weet ik dat ze de laatste hub kunnen opzoeken...

Ik heb uw link geactiveerd... maar weet niet goed wat ik er moet op zoeken(?!). Het betekent alleen maar dat ik niet voldoende op de hoogte ben over de huidige technische mogelijkheden. Over Politics.be heb ik mijn twijfels. Op het Echopol forum (behoort tot Politics.be?) ben ik eens in discussie gegaan met zo'n stukske advocaat van het CGKR. Die had al mijn artikels bijgehouden van de laatste 2 jaar en kende bovendien mijn persoonlijke gegevens... We hoeven dus niet naar de Verenigde Staten te gaan voor dergelijke praktijken.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 10:53   #28
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Aan alle kanten wordt internet ingeperkt omdat de overheden het willen gaan reguleren.
Is ook helemaal geen probleem - we maken er gewoon geen gebruik meer van.
Regulering is terecht zoals bij alles.Internet kan geen uitzondering zijn.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 10:57   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westerhagen Bekijk bericht
De Nazi's wilden ook alles "reguleren"
Geen sprake van. Internet stays free !!!

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 augustus 2010 om 11:01.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 10:59   #30
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De Nazi's wilden ook alles "reguleren"
Geen spraken van. Internet stays free !!!
U w overdreven verwijzing is een BEWIJS VAN GEBREK AAN ARGUMENTEN.Regulering is altijd noodzaak in alles.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 11:13   #31
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U w overdreven verwijzing is een BEWIJS VAN GEBREK AAN ARGUMENTEN.Regulering is altijd noodzaak in alles.
EN WAAR ZIJN DE UWE DAN?

In capslock typen is onbeleefd btw.
Oud 13 augustus 2010, 11:20   #32
D'ARTOIS

Standaard

Er zijn twee zaken die je vrij gemakkelijk kunt uitvoeren: splits je pc.
Gebruik een eenvoudige pc voor internet verkeer en gebruik een andere voor het serieuze werk en koppel die niet aan het net.
Verricht geen betalingen over het net en gebruik het waarvoor het geschikt is: informatie en communicatie. Maar meer niet.
Internet is nooit ontworpen of ingesteld om een dragend platform te worden van allerlei diensten en zakelijke afhandelingen.
Veel bedrijven reageren nog nauwelijks op mails van particulieren.
Zodra het zakelijk-financiële element uit het internet verwijderd is, is ook de basis voor de internetcriminaliteit weggenomen.
Betalingsverkeer via internet laten verlopen is zoiets als met met een duidelijk zichtbare beurs in de metro gaan zitten.
Helaas dwingen de banken hun klanten gebruik te laten maken van dit bijzonder onveilige stuk gereedschap. Zelf raken ze maandelijks vele miljoenen kwijt door criminelen die alle gaten in de beveiliging kennen en deze goed weten te gebruiken.
Deze informatie komt slechts zelden naar buiten want niemand zou dan ooit nog gebruik durven maken van internet.
Let op mijn woorden: straks zien we nog advertenties met: Wij maken geen gebruik van internet!

Gebruik internet zoals alcohol - en dan nog met mate!
Oud 13 augustus 2010, 13:31   #33
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een eenvoudige slogan is dat nu. Regulering is nodig dus zijn we het per definitie eens met om het even welk internationaal akkoord? Het punt is dat dit akkoord een regelrechte ramp is voor de vrijheid op het internet. Ze willen censureren, internetproviders verplichten verbindingen af te sluiten voor een paar eenvoudige inbreuken op copyright etc. Het is gewoon een akkoord dat enkel de grote bedrijven zal dienen.

Als er dan toch regulering nodig is, dat ze dan beginnen met net neutrality.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 14:08   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Als er regulering nodig is; dat ze er dan eerst voor zorgen dat de bestaande wetten niet overtreden worden. Misschien kunnen ze dit eens de coördineren.

Het is voldoende om de server in het buitenland te zetten; en je kan naar hartelust de wet overtreden (vb. goksites)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 15:16   #35
D'ARTOIS

Standaard

Het internet is een schitterend internationaal communicatiemiddel. Het kost zo goed als niets en men is nagenoeg 24/7 bereikbaar.
So far so good.
Het is een uitstekende manier om nutteloze informatie in gedrukte vorm te beteugelen en daardoor de druk op de houtkap - leverancier van cellulose - te verminderen.
Het probleem is dat internet wordt gebruikt voor zaken waarvoor het niet geschikt is en en een behoorlijk bedreiging vormt voor de werkgelegenheid.
Oud 13 augustus 2010, 15:30   #36
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het internet is een schitterend internationaal communicatiemiddel. Het kost zo goed als niets en men is nagenoeg 24/7 bereikbaar.
So far so good.
Het is een uitstekende manier om nutteloze informatie in gedrukte vorm te beteugelen en daardoor de druk op de houtkap - leverancier van cellulose - te verminderen.
Het probleem is dat internet wordt gebruikt voor zaken waarvoor het niet geschikt is en en een behoorlijk bedreiging vormt voor de werkgelegenheid.
=bewijs dat maar eens ...

Die webdesigners staan allemaal aan den dop?

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 augustus 2010 om 15:31.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 07:27   #37
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik vrees dat ze al lang bezig zijn met andere methoden, zoals het plaatsen van 'Flash'-cookies. http://www.macromedia.com/support/do...manager07.html
Die cookies vindt men niet terug op de normale plaatsen (di. /documents and settings/<naam>/cookies). Ik heb me zojuist een cookie programma aangeschaft 'Maxa' cookie manager, http://maxa.com/. Het is verbazend wat men met die Flash-cookies kan doen... en hoeveel info die over u kunnen opladen. Tijp volgend adres in... en kijk naar hetgeen NU op uw computer staat... geplaatst door Adobe. Hiermee kunt ge ook alles eruit gooien. Let wel op, dat ge de 'nuttige' cookies behoudt. Marketing cookies mogen sowieso eruit!

Anders gezegd, wie dergelijke cookies plaatst op uw computer kan daar gedurende jaren aflezen wat ge allemaal doet. Sommige cookies hebben zelfs geen eindige termijn en blijven altijd actief... Door middel van Flash-Adobe en Silverlight (Microsoft) programma's kunnen die cookies uitgroeien tot gedrochten van 100k en meer...

Je hebt er schrik van omdat je het principe van het internet niet begrijpt.

Je internet service provider (ISP) geeft je computer een IP address. Aan de hand van dit IP adres, ben je dus te identificeren. Wettelijk is je ISP verplicht al je dataverkeer, welke websites en wanneer, voor enkele maanden bij te houden.

Als ik dan met je communiceer, op niveau van het internetverkeer, moet ik jouw IP adres kennen, anders kan ik niet met je communiceren. Dit IP adres voldoet aan verschillende regels, en daarvan kun je afleiden wie eigenlijk de eigenaar is van dit adres. Ik kan dus zien dat dit IP behoort aan je ISP (telenet of belgacom, of ...). Men kan er dus nooit je thuis adres mee achterhalen. Enkel jouw ISP heeft deze informatie.

Je verhaal over de cookies klopt, maar is ook overdreven. Als je helemaal geen voorzorgen neemt, zal je cookies en cookies blijven verzamelen op je pc, en kan je na verloop van tijd een redelijk overzicht verkrijgen van het surfgedrag. (Maar dat weet je ISP ook al, zelfs in detail). Wil je echter beter beschermd zijn, koop dan goede internet beveiligings software. Er bestaan volledige internet security tools dewelke schadelijke cookies tegenhouden, webpagines controleren op schadelijke software voordat ze de pagina's open, identiteits bescherming verzekeren en tegelijkertijd virus en email scanner zijn. Voorbeeld hiervan AVG internet security.

Ben je volledig anoniem en vrij op het net, nope, of je moet je eigen ISP oprichten, en dan nog. Ben je nog wettelijk verplicht alle dataverkeer bij te houden (ik geloof 3 maanden in Belgie).
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 11:48   #38
D'ARTOIS

Standaard

@ CDude

1) Posterijen en Banken, zien in internet een transportmiddel dat behoefte aan personeel wegneemt.Het is een relatief verhaal, dat geef ik zonder meer toe, maar elke baan is er een moet je maar denken.
Er staan wel andere jobs tegenover, maar het geleverde werk is veelal ondeugdelijk en helpt het internet nog verder het wak in.
Allemaal niet erg. Het maakt dat de mensen straks weer terugkomen op het aloude systeem omdat niemand meer op internet kijkt naar bepaalde zaken.
Oud 14 augustus 2010, 17:26   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De strijd tegen de persvrijheid die er op internet bestaat is nog maar pas begonnen.

een voorbeeld: U.S. Urges Allies to Crack Down on WikiLeaks

Men probeert de boodschapper verantwoordelijk te stellen, en wikileaks bankroet te maken om een voorbeeld te stellen. De volgende die geheime documenten wil publiek maken zal het moeilijker hebben.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 augustus 2010 om 17:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 17:44   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het zijn de corporaties die de regeringen onder druk zetten om het internet minder vrij te maken.

voorbeeld: google en Verizon
Here’s The Real Google/Verizon Story: A Tale of Two Internets

Corporaties en regeringen gaan samen voor het einde van de neutraliteit van het internet, het einde van de vrijheid. Dit mogen we niet laten gebeuren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be