Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2010, 12:54   #21
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of het nuttig is om hier een discussie te voeren over non-proliferatie, democratie in Iran etc. omdat deze ganse affaire gewoon neerkomt op machtspolitiek. US en Israel willen vermijden dat Iran een nog grotere regionale macht wordt dan ze al zijn. Natuurlijk wordt dat naar het grote publiek toe verkocht onder een vlag van nobele bedoelingen enz. maar daar gaat het gewoon niet over. Bovendien, is er echt iemand die gelooft dat Iran een kernwapen tegen Israel gaat gebruiken? Als ze dat doen bestaat Iran een uur later gewoon niet meer.

Een kernwapen is echter wel de ideale manier om te vermijden dat imperialisten uw land binnenvallen, en in dat opzicht is het zeer begrijpelijk dat Iran zo snel mogelijk een kernwapen wil bezitten. Kijk naar Pakistan, sinds het een kernmacht is, is de invloed van Pakistan enkel toegenomen. Nu worden ze min of meer gerespecteerd op wereldniveau.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Iran een voorbeeldland is, integendeel.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 12:55   #22
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ja maar in deze wou onze vriend Antoon een meer genuanceerd beeld naar voren schuiven

Wanneer begint je school terug?

Citaat:
America will attack Iran in 2010

It is now clear that America will attack Iran in 2010. There will be a series of bombing attacks over about a week and the targets will cover more than 24 locations. Many of these locations are in heavily populated areas and thousands of innocence civilians will be killed, including women and children.

Obama will claim we can’t allow the Iranians to get a nuclear bomb. The plans for this attack are ready now according to sources at several independent organizations monitoring the situation.

The real objective is to draw Iran into a full scale war with America and our allies. We want to invade Iran and replace the existing anti-American government with one that will be our ally.

The attacks will be by planes and missiles. America has very little hard and reliable intelligence about each of these sites and so our bombing will have to be extensive and long. Areas around the suspected sites will have to be totally destroyed.

The American military is now completely in charge and is pushing Obama daily for this attack. They along with Israel have gotten agreement from Obama that the attack will take place unless Iran totally dismantles their nuclear program.

Hundreds of carrier planes will be launched, and missiles will be fired from our bases in both Afghanistan and Iraq along with those on submarines. The US missile sites on land are ready and the navy has ships located in the Indian Ocean. This is a plan that includes supplement attacks by F-117 stealth fighters staging from al Udeid Airbase in Qatar and B-2 stealth bombers from Diego Garcia.

The attack will make the bombing of Iraq look like child’s play and the devastation will be terrible to behold.

While there is some real concern about the Iranian nuclear program the real objective is to change the regime in Iran and install a government friendly to America. To do this we will have to invade Iran.

The build-up of American forces is a part of this plan. The plan calls for the bombing to happen before the troops are pulled out of Iraq so those forces, over 100,000, can easily cross into Iran and begin the long war to replace the anti-America regime.
Linkjes met alle bronnen in het artikel zelf

http://hubpages.com/hub/thejcrevelator2attachiran

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2512097.ece
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 13:19   #23
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wanneer begint je school terug?

Linkjes met alle bronnen in het artikel zelf

http://hubpages.com/hub/thejcrevelator2attachiran

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2512097.ece
kijk, de dag dat de VS Iran aanvallen, zal ik me bij jou komen verontschuldigen.

Maar intussen tijd ben je me al de derde verontschuldiging verschuldigd...

De derde omdat je je kleinerend uitliet over mij

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 12 augustus 2010 om 13:20.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 13:22   #24
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

onder deze omstandigheden, met deze machtsverhoudingen, zal de VS Iran nooit openlijk aanvallen.

Ik heb daar geen resem professoren internationale politiek of commentatoren voor nodig.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 13:34   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ben voorstander van een inval. In Irak heeft het ook z'n nut bewezen. De dreiging van WMD's is uitgeschakeld en de dictator is verjaagd. Iran is natuurlijk wel een ander geval dan Irak, maar zoals eerder gezegd, niets doen is geen vatbare optie voor de lange termijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 13:49   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Geef het voorbeeld en trek alvast naar ginder.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:06   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israel is ALTIJD klaar om Iran aan te vallen,desnoods binnen 15 minuten, na de koffie.Ik weet niet goed waarover de thread gaat...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:08   #28
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben voorstander van een inval. In Irak heeft het ook z'n nut bewezen. De dreiging van WMD's is uitgeschakeld en de dictator is verjaagd. Iran is natuurlijk wel een ander geval dan Irak, maar zoals eerder gezegd, niets doen is geen vatbare optie voor de lange termijn.
Goed voor je aandelen
Oud 12 augustus 2010, 14:10   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Geef het voorbeeld en trek alvast naar ginder.
Ik vrees
Oud 12 augustus 2010, 14:14   #30
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welke WMD's??
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:15   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat denken jullie hiervan, en mocht de informatie juist zijn, heeft Israel gelijk?

Of geloven jullie eerder in de 'zachte' aanpak van de wereld tegen Iran vandaag?

Denken jullie dat de wereld het risico moet nemen om Iran een nucleaire macht te laten worden wegens het standpunt "ieder hetzelfde recht"?

Ik kan mij een aantal reacties al op voorhand voorstellen, maar ik ben benieuwd naar nieuwe en redelijke argumenten in een discussie waarbij alles aan bod komt.

Mijn standpunt is gekend, namelijk dat alle middelen moeten worden aangewend om te vermijden dat Iran een nucleair wapen bezit, want die gezagvoeders aldaar zijn gewoon gek. En dat betekent een gevaar voor gans de mensheid.

Maar ik begrijp dat men hierdoor de politiek van twee maten twee gewichten toepast, wat uiteraard voor een aantal mensen, niet in het minst de moslimwereld, onaanvaardbaar is.

Mijn standpunt is dus duidelijk, al is mijn gevoel dubbel.

En u?
Iran zal na een bombardement op de atoominstallaties Israël naar mijn idee niet met al te groot geschut een tegenaanval brengen. Als het dat al doet. De macht van Ahmedinejad om de bevolking achter een oorlog met Israël te krijgen is zeer beperkt. Hij heeft de verkiezingen immers al gestolen. En ze weten wat de gevolgen kunnen zijn; de totale vernietiging van Iran d.m.v. Israëls kernwapens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:17   #32
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Iran zal na een bombardement op de atoominstallaties Israël naar mijn idee niet met al te groot geschut een tegenaanval brengen. Als het dat al doet. De macht van Ahmedinejad om de bevolking achter een oorlog met Israël te krijgen is zeer beperkt. Hij heeft de verkiezingen immers al gestolen. En ze weten wat de gevolgen kunnen zijn; de totale vernietiging van Iran d.m.v. Israëls kernwapens.
en daarna is geen Jood meer veilig, nergens, never again, ook hier niet !!!!!
En vergeet niet dat Pakistan nukes bezit.
Oud 12 augustus 2010, 14:18   #33
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en daarna is geen Jood meer veilig, nergens, never again, ook hier niet !!!!!
En vergeet niet dat Pakistan nukes bezit.
De Arabieren zien Iran liever verdwijnen dan bestaan. Dat geldt weliswaar niet voor Pakistan en Afghanistan, maar die landen hebben al genoeg aan hun eigen hoofd.
Oud 12 augustus 2010, 14:20   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De Arabieren zien Iran liever verdwijnen dan bestaan. Dat geldt weliswaar niet voor Pakistan en Afghanistan, maar die landen hebben al genoeg aan hun eigen hoofd.
Tiens, ik wist niet dat jij "the voice of the Arab" was?
Oud 12 augustus 2010, 14:23   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, ik wist niet dat jij "the voice of the Arab" was?
Het is zo. In Saoedi-Arabië en de Maghreb vreest men voor het 'Sji'itische gevaar' (Iran). Zij denken dat Iran de dominante speler in de regio wil worden, en die capaciteiten ook heeft. En aan die capaciteiten zijn ze momenteel aan het bouwen.

Marokko heeft bijvoorbeeld diplomatieke banden met Iran al gebroken.
Citaat:
On March 6, 2009, King Mohammed IV of Morocco severed diplomatic ties with Iran, offering several reasons. Morocco's Foreign Ministry said in a press release on Friday that Morocco has cut its diplomatic ties with Iran following Tehran's remarks over Bahrain. It also cited that Iran spreading its Shi’ite brand of Islam in Sunni Morocco was interfering in Morocco's domestic affairs.[3][4]

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 augustus 2010 om 14:24.
Oud 12 augustus 2010, 14:27   #36
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is zo. In Saoedi-Arabië en de Maghreb vreest men voor het 'Sji'itische gevaar' (Iran). Zij denken dat Iran de dominante speler in de regio wil worden, en die capaciteiten ook heeft. En aan die capaciteiten zijn ze momenteel aan het bouwen.

Je jan dit staven op een of andere manier?
Tja S-A vreest voor zijn oliedollars. Een meer fundamentele staat bestaat er niet.
Oud 12 augustus 2010, 14:30   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Morocco is a majority Sunni country and Bahrain, despite having a large Shi'ite population, is ruled by a Sunni elite which has not allowed the Shi'ites into the power structure
Begrijpelijk...
Als de koning al het geld in z'n zakken steekt, ons de shit stuurt en een deel van zijn bevolking onderdrukt.
Oud 12 augustus 2010, 14:32   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je jan dit staven op een of andere manier?
Tja S-A vreest voor zijn oliedollars. Een meer fundamentele staat bestaat er niet.
Hier een goede uitleg.
Oud 12 augustus 2010, 14:49   #39
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er nu een ding is waarmee de Iraanse regering de bevolking achter zich zou kunnen krijgen, dan is het wel een oorlog met Israel, zeker als Israel de oorlog begint.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 14:56   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zoals eerder opgemerkt hier. Als Israël de Iraanse installaties wil bombarderen, doen ze dat gewoon. Hun F15E strike eagles zijn daarvoor uitermate geschikt.

En Pakistan gaat de paar atoombommen die het heeft niet gebruiken om Israël aan te pakken, ze hebben die maar al te hard nodig om hun eveneens atoommacht zijnde buur , India, buiten te houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be