![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) VS is hegemoniale macht 2) Arabische regimes en Perzich Iran zijn geen dikke vrienden 3) Arabische regimes zoeken steun bij VS 4) VS is bereid om Arabische regimes te steunen om 2 redenen: 4A) Economische belangen, lees olie 4B) Iran een onafhankelijke, lokale machthebber met bepaalde aspiraties, VS wil daarom tegengewicht om de boel controleerbaar te houden 5) Arabische regimes sterk bewapend met VS oorlogsmaterieel 6) Iran bewapent zich ook, desnoods met atoombommen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U wel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Maar Iran had in de recente geschiedenis géén atoombommen ! Zonder wapens ga je natuurlijk geen oorlog beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een aantal vragen over Pakistan: - Is Pakistan niet ietwat democratischer als Iran? Of is de macht even gecentraliseerd bij een aantal personen? Indien Pakistan ietwat democratischer is, zou een deel al verklaard zijn. - Misschien heeft Pakistan minder belangen om kernwapens aan bepaalde groeperingen te geven? Misschien liggen Israel en Iran veel meer in elkaars invloedssferen en zou Iran meer potentieel vertonen om kernwapens door te spelen? => dit zijn dus vragen waarvan ik het antwoord niet weet, maar die zeker een rol kunnen spelen in dit debat. Beantwoord ze gerust als ge meer info hebt als mij. In het algemeen vind ik uw menselijke visie te optimistisch. Zijt ge werkelijk zeker dat Iran nooit wapens zou doorspelen of zijt ge aan het speculeren? Dat Pakistan ook dubieuze banden heeft, mag geen legitimatie worden om toe te laten dat Iran kernwapens mag hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Hun nucleaire centrale's staan écht niet juist naast de kleuterschool hoor...Het propaganda-machien draait precies weer op volle toeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misgunt u Iran het recht om zichzelf te beschermen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik wacht nog steeds op uw bewijs dat men sinaasappels injecteert om ze langer te bewaren. t'Zou me niet verbazen maar ik heb er nog niet van gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vertrouw ze niet. 't Zijn gekken, en als u met 'zichzelf te beschermen' doelt op het bezitten van een atoombom, dan neen, dat gun ik ze niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dit klinkt een beetje naief. Als de VS enerzijds zich rechtvaardiger zou opstellen in het Israel/palestina dossier, en anderzijds ook verzoenend zou zijn tussen Arabische landen en Iran, dan zou Iran nog een heel tof land kunnen zijn voor het Westen. Een beetje zoals Turkije nu. Dan zou er helemaal niet geruzied worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je consequent was zou je dus de VS ook hun recht op kernwapens moeten misgunnen. Vooral de VS onder die criminele ex-alcoholicus en full time believer GW Bush. Ik meen me niet te herinneren dat je daar toen zo'n punt van maakte.... ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 12 augustus 2010 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er iets in mijn vraag dat u niet begrijpt? Of is uw gelul errond een manier om geen antwoord te moeten geven? Iran tracht op dit moment een nucleaire macht te worden, en alle sancties die zijn ingevoerd laten ze koud. Moeten we ze laten doen tot ze een atoombom bezitten, JA of NEE? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ten tweede als men de atoombom plannen laat varen is er geen vuiltje aan de lucht...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen enkel land, hoe dictatoriaal ook, wordt bestuurd door enkele individuen of een select clubje van mensen. Zot of niet zot. er is altijd meer aan de hand. Juister zou zijn te spreken van regimes in plaats van "zotte mannen". En als je het hebt over regimes, sociale groepen, delen van een maatschappij... dan kan het haast niet anders of je moet dan wel die terminologie van "zotten" achterwege laten. Je visie of analyse van een land zou er wel bij varen. Doen dus. Want zoals je het nu voorstelt, lijkt het eerder op een scenario van een james bond film. Niet echt genuanceerd dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen ze dat zijn. dus JA ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
styllo_ben heeft er niets op tegen dat Iran een nucleaire macht wordt. Waanzinnig als u het mij vraagt. Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |